جاباما
۲۱۹۴۹۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

طراح تاسیس موسسات مالی چه کسی بود؟

در خاطرات علی لاریجانی آمده است؛ دکتر عادلی، رئیس کل بانک مرکزی از تصویب تشکیل موسسات اعتباری غیربانکی توسط بخش خصوصی از سوی شورای نگهبان خبر داد و آن را گام مهمی در عملیات بانکی کشور می دانست.

صدای اقتصاد: در خاطرات علی لاریجانی آمده است؛ دکتر عادلی، رئیس کل بانک مرکزی از تصویب تشکیل موسسات اعتباری غیربانکی توسط بخش خصوصی از سوی شورای نگهبان خبر داد و آن را گام مهمی در عملیات بانکی کشور می دانست.

مدتیست که موضوع فعالیت گسترده موسسات مالی و اعتباری در کشور بالا گرفته به ویژه فعالیت خارج از قانون برخی از این موسسات که حاضر نیستند تحت نظارت بانک مرکزی درآیند. با این وجود کمتر به این سوال پاسخ داده شده که ایده تاسیس راه اندازی این موسسات از چه تاریخی و توسط چه کسی وارد نظام بانکی کشور شد.

در لابه لای خاطرات ده ساله "علی لاریجانی" در مدیریت سازمان صدا و سیما اما به این نکته اشاره شده است. لاریجانی در بخشی از این خاطراتش به جلسه ای اشاره می کند که در آن "محمد حسین عادلی"، رییس وقت بانک مرکزی در خرداد ماه ۱۳۷۳ از تشکیل موسسات اعتباری غیربانکی توسط بخش خصوصی خبر می دهد.

در این خاطرات آمده است؛ "آقای دکتر عادلی، رئیس کل بانک مرکزی از تصویب تشکیل موسسات اعتباری غیربانکی توسط بخش خصوصی از سوی شورای نگهبان خبر داد و آن را گام مهمی در عملیات بانکی کشور می دانست. هفته پیش در جلسه هیات دولت هم این موضوع مطرح شد و اعضای دولت همگی موافق چنین اقدامی بودند. ایشان اعلام کرد که این مصوبه را به بانک ابلاغ کرده است.

نظر من این بود که روی این مساله در رسانه کار شود، در واقع این آغاز تاسیس بانک خصوصی پس از انقلاب است."

در ادامه خاطرات لاریجانی نوشته شده؛" من موافق این تصمیم نبودم و فکر می کنم راه درستی طی نکردیم. عملا این روشها بازگشت به نظام ربوی است. بنابراین علاقه ای به کار روی این موضوع نداشتم؛ ولی این از اموری است که در بعضی موارد من با آن مواجه می شوم که عقیده خودم با آنچه تصمیم حکومت است، متفاوت بوده ولی چاره ای جز اقدام براساس نظر حکومت نداشتم."
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج