۲۱۹۶۶۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

رقابت‌های بسکتبال قهرمانی جوانان جهان - یونان

شکست بسکتبال ایران برابر کرواسی

تیم ملی بسکتبال جوانان ایران در سومین دیدارش در رقابت‌های قهرمانی جهان به مصاف کرواسی رفت و تن به شکست داد.

خبرگزاری ایسنا: تیم ملی بسکتبال جوانان ایران در سومین دیدارش در رقابت‌های قهرمانی جهان به مصاف کرواسی رفت و تن به شکست داد.

تیم ملی بسکتبال جوانان ایران در سومین دیدارش در رقابت‌های قهرمانی جهان به مصاف کرواسی رفت و با نتیجه ۸۶ بر ۳۶ تن به شکست داد تا با سه شکست به عنوان تیم آخر گروه اول راهی مرحله حذفی شود. ملی‌پوشان جوان ایران در مرحله حذفی با تیم نخست گروه B یعنی ترکیه رقابت خواهند داشت.

ایران در این مسابقه نیز با ترکیب علی الله‌وردی،‌ صمد سرودی،‌ نوید رضایی‌فر، محمد رضایی و محمد یوسف‌وند وارد میدان شد و رقابت نزدیکی با کرواسی داشت. جوانان ایران در این مسابقه به دنبال برد بودند و در ابتدا خیلی خوب کار را پیش بردند. با این حال دفاع کرواسی اجازه امتیازآوری به شاگردان کوهیان نمی‌داد. نوید رضایی‌فر در این کوآرتر بازیکن امتیازآور ایران بود و از موقعیت‌هایش به خوبی استفاده می‌کرد. در طرف مقابل بازیکنان کرواسی نیز با استفاده از شوت‌های پیرامونی سعی در کسب امتیاز داشتند که موفق بودند و در نهایت با نتیجه ۱۷ بر ۱۳ در این کوآرتر به برتری رسیدند.

در کوآرتر دوم کرواسی بازی را بهتر آغاز کرد و فاصله امتیازی را به ۱۰ امتیاز نیز رساند اما تغییر سیستم دفاعی ایران جواب داد و بازی ۲۵ بر ۲۰ شد. جوانان بسکتبالیست که سعی داشتند در این دیدار بتوانند نتیجه را برای خود کنند با تمام توان دفاع می‌کردند و تا دقایق پایانی این کوآرتر موفق بودند اما دوباره بازیکنان شوتزن کرواسی توانستند از موقعیت‌هایشان استفاده کنند و فاصله را افزایش دهند. مصدومیت صمد سرودی نیز روی کار تیمی ایران تاثیر گذاشت تا کرواسی در کوآرتر دوم این دیدار ۱۶ بر یازده و در نیمه اول ۳۳ بر ۲۴ به برتری برسد.

مصدومیت سرودی جدی به نظر می‌رسد چرا که او دیگر نتوانست تیم را همراهی کند. او بعد از مهیار مهر دومین بسکتبالیست آسیب‌دیده ایران به شمار می‌آید.

در نیمه دوم کرواسی عملکرد بسیار بهتری در دفاع و حمله داشت و به خوبی امتیازآوری می‌کرد. بوزیچ و آراپوویچ ستاره‌های این تیم در امتیازآوری و ریباند بودند و اجازه کار به جوانان ایران نمی‌دادند. کرواسی ۵۱ بر ۲۹ از ایران پیش بود و فاصله امتیازی را نیز افزایش می‌داد. کرواسی در نیمه دوم سیستم‌های دفاعی زیادی داشت و همین موضوع کار را برای بازیکنان ایران دشوار می‌کرد تا شاگردان کوهیان کوارتری کم امتیاز را به پایان برسانند. کوارتر سوم با نتیجه ۲۵ بر ۷ به پایان رسید.

در آغاز کوارتر چهارم کرواسی ۵۸ بر ۳۱ از ایران پیش بود و همان ابتدای کار ۹ امتیاز دیگر کسب کرد. تیم قدرتمند اروپایی به هیچ وجه اجازه کار به جوانان ایران نمی‌داد و در طرف مقابل شوت‌هایش را یکی پس از دیگری وارد سبد می‌کرد. دو دقیقه به پایان کوارتر چهارم مانده بود که کرواسی ۸۲ بر ۳۴ از ایران پیش افتاده بود و فاصله امتیازی را نیز افزایش می‌داد. در نهایت این کوارتر با نتیجه ۲۸ بر ۵ به پایان رسید و کرواسی ۸۶ بر ۳۶ برنده شد تا به عنوان تیم دوم گروه A راهی مرحله حذفی شود و برابر چین قرار بگیرد.

در دیگر دیدارهای برگزار شده ترکیه با نتیجه ۶۲ بر ۵۱ برابر چین به برتری رسید و اسپانیا ۷۵ بر ۵۱ آرژانتین را برد. با این نتایج ایران و ترکیه در مرحله حذفی به مصاف هم می‌روند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج