جاباما
۲۱۹۷۸۲
۱۱ نظر
۵۰۱۹
۱۱ نظر
۵۰۱۹
پ

مردهای ایرانی از ازدواج فراری شده اند

برخي از دختران مجردي كه مي‌خواهند خانه و زندگي خودشان را تشكيل دهند و با مردي كه دوستش دارند زير يك سقف زندگي كنند، مي‌گويند مردها از ازدواج فراري‌اند. برای ازدواج با مرد مورد علاقه‌تان باید ببینید چه چیزی در مغزش می‌گذرد؟

مردهای ایرانی از ازدواج فراری شده اند
مجله سیب سبز - لی لی اسلامی: برخي از دختران مجردي كه مي‌خواهند خانه و زندگي خودشان را تشكيل دهند و با مردي كه دوستش دارند زير يك سقف زندگي كنند، مي‌گويند مردها از ازدواج فراري‌اند. در ميان آنها، كساني هستند كه تجربه چند رابطه بي‌سرانجام را پشت سر گذاشته‌اند و ادعا مي‌كنند تا پيش از به ميان آوردن موضوع ازدواج، همه‌چيز در رابطه‌شان خوب بود و اگر ميلي به تشكيل خانواده نداشتند، دليلي براي خداحافظي با مردي كه به آن دل بسته بودند هم وجود نداشت.

اما از اين گروه كه فاصله بگيريم، زناني را مي‌بينيم كه در همان سن خانه مشترك‌شان را تشكيل داده‌اند و در كنار مرد رؤياهاي‌شان، زير يك سقف زندگي مي‌كنند. با اين اوصاف، چرا گروهي از زنان موفق به راضي كردن فرد مورد علاقه‌شان به ازدواج نمي‌شوند؟ ما برخي از مهم‌ترين دلايلي را كه يك مرد را از ازدواج مي‌ترساند با شما در ميان مي‌گذاريم و به شما مي‌گوييم كه انجام چه اشتباهاتي مي‌تواند خيال به دست كردن حلقه ازدواج را از سر مردي كه مقابل‌تان ايستاده بيرون كند.

مي‌ترسد حرف‌تان عوض شود؟

نه‌تنها بسياري از مرد‌ها، كه بسياري از خانم‌ها هم تصور مي‌كنند آرامش ناشي از عشق گذرا و ناپايدار است و پس از چند سال جايش را به يكنواختي و كسالت مي‌دهد. آنها به‌خاطر زخم‌هايي كه در رابطه‌هاي عاطفي قبلي‌شان خورده‌اند يا به دليل اتفاق‌هايي كه در زندگي مشترك اطرافيان‌شان تجربه كرده‌اند، از ازدواج كردن مي‌ترسند. اين افراد تصور مي‌كنند تا زماني كه شيريني عشق وجود دارد، همسرشان حاضر است هر وعده‌اي بدهد و هر تغييري را در زندگي‌اش ايجاد كند اما از آنجا كه اين احساس ناپايدار است پس از مدت كوتاهي رنگ عوض مي‌كند و همه تعهد‌ها و وعده‌هايش را فراموش مي‌كند.

مردهای ایرانی از ازدواج فراری شده اند

چند كلمه حرف حساب

وعده‌اي به نامزدتان ندهيد كه بعدها انجام دادنش براي‌تان سخت، ناممكن يا آزار‌دهنده باشد. سعي نكنيد به‌خاطر حفظ او و مصمم كردنش به ادامه رابطه، آنقدر كوتاه بياييد و زندگي‌تان را تغيير دهيد كه بعدها نفس كشيدن در آن زندگي براي‌تان دشوار شود. باور كنيد يك عشق شكست‌خورده از زندگي هر روزه در رابطه‌اي آزار‌دهنده، كمتر شما را زجر مي‌دهد.

نمي‌خواهد گذشته‌اش را فراموش كند

عشق اول يا حتي عشق سابق مي‌تواند سد جدي براي رسيدن شما به يكديگر باشد. اگر خواستگارتان هنوز تجربه عاطفي قبلي‌اش را پشت سر نگذاشته و داغ شكست قبلي برايش تازه است، بعيد است كه براي رسيدن به شما هم تلاشي كند. اگر او هنوز به رسيدن به فردي كه در سال‌هاي گذشته دوستش داشته اميد‌وار است، احتمالا مدتي رابطه‌اش با شما را در حالت تعليق نگه مي‌دارد و به‌خاطر اين اميد از رسمي كردن رابطه‌اش با شما طفره مي‌رود.

چند كلمه حرف حساب

عشق‌هاي قديمي را جدي بگيريد و بيهوده به اميد رسيدن روزي كه شما به‌خاطر محبت‌هاي بي‌شمارتان عزيز‌تر از آنها شويد به اين رابطه ادامه ندهيد. مردي كه شما را به عنوان ابزاري براي فراموشي درد عشقش انتخاب كرده يا به‌خاطر اميدي كه به وصال عشق قديمي‌اش دارد، با زندگي شما بازي مي‌كند، هرگز نمي‌تواند خوشبخت‌تان كند.

نگران پشت كردن به علايقش است

مردها مي‌ترسند كه بعد از ازدواج آنقدر غرق مناسبات به خيال خودشان كليشه‌اي زندگي مشترك شوند كه مجالي براي رسيدگي به علايق قديمي يا پيگيري اهداف‌شان باقي نماند. مردي كه مي‌خواهد به تحصيل ادامه دهد، مي‌ترسد فشار زندگي مشترك او را از اين راه بازگرداند و مردي كه عاشق رفتن به كمپ‌هاي كوهنوردي و ماجراجويي است، مي‌ترسد به‌خاطر همسرش مجبور به كنار گذاشتن اين علايق شود. البته چنين فكري چندان هم بيراه نيست و انتخاب اشتباه شريك زندگي، واقعا مي‌تواند چنين پيامد‌هايي را همراه داشته باشد و مسير زندگي او را عوض كند.

چند كلمه حرف حساب

اگر خواستگارتان چنين دلايلي را براي به‌تعويق انداختن زمان ازدواج مطرح مي‌كند، با او در اين مورد صحبت كنيد و به جاي تلاش براي راضي كردنش، واقع‌بينانه به آينده نگاه كنيد. آيا مي‌توانيد با محدوديت‌هايي كه در زمان تلاش او براي رسيدن به هدفش ايجاد مي‌شود زندگي كنيد؟ آيا آنقدرعلايق مشترك داريد كه به جاي صرف‌نظر كردن از آنها در روزهاي بعد از ازدواج، با هم سراغ‌شان برويد؟

منتظر گزينه‌هاي بهتر است

شايد آقاي خواستگار به شما دل‌بسته باشد اما پس ذهنش اين تصور كه ممكن است دختران شايسته‌تري سر راهش قرار بگيرند هم وجود داشته باشد. چنين تصوري به‌ويژه اگر رابطه شما در اوايل جواني خواستگارتان شكل گرفته ‌باشد و يكي از اولين تجربه‌هاي عاطفي او باشيد، ممكن است پررنگ‌تر باشد. فكر جواني نكردن و عدم استفاده از فرصت‌هاي پيش رو مي‌تواند به ذهن هر مردي برسد و اين خيال كه شايد گزينه مناسب‌تري براي گذراندن يك عمر زندگي سر راهش قرار بگيرد، او را از فكر ازدواج حداقل تا چند سال بعد بيرون بياورد.

چند كلمه حرف حساب

اگر آقاي خواستگار مي‌گويد دوست‌تان دارد اما فعلا آماده ازدواج نيست يا حاضر نيست به تعهد فكر كند، حرف‌هايش را جدي بگيريد. تصور نكنيد وابسته‌تر كردن او به خودتان مي‌تواند مشكلي را حل كند. اين شما هستيد كه هر روز عمر بيشتري را در اين رابطه مي‌گذرانید و هر روز به مردي كه از نظر خودش فعلا براي مرد زندگي شدنش زود است، وابسته‌تر مي‌شويد.

نمي‌تواند حرف خانواده‌اش را زمين بيندازد

اگر ميان شما و خانواده كسي كه دوست‌تان دارد، تفاوت زيادي وجود داشته باشد، احتمالا بايد سال‌هاي سال براي رفتن به خانه مشترك منتظر بمانيد. شايد برخي مردها به‌راحتي بتوانند اين موضوع را با خانواده‌شان در ميان بگذارند اما بسياري از آنها حاضر نيستند وجهه خود را در ميان اعضاي خانواده‌شان زير سوال ببرند و به اين واقعيت كه با آنها متفاوت هستند اعتراف كنند. مردهايي كه به خانواده‌شان وابستگي دارند، هميشه نگران از دست دادن حمايت‌هاي خانواده خود هستند و نمي‌توانند اولويت‌هاي خود را برخواسته‌هاي آنها مقدم بدانند.

چند كلمه حرف حساب

اگر خواستگارتان ماه‌ها يا حتي سال‌هاست كه از شما خواسته منتظر راضي شدن خانواده‌اش بمانيد، عمرتان را بيهوده تلف نكنيد. ممكن است او آينده دور يا نزديك آنها را راضي به ازدواج با شما كند اما احتمال اينكه هرگز چنين اتفاقي نيفتد و دست آخر به شما بگويد كه از پس مجاب كردن خانواده‌اش برنيامده هم زياد است.

مي‌ترسد كم بياورد

مردي كه شرايط مالي لازم را ندارد، شغل مناسبي ندارد و هنوز تكليف زندگي‌اش مشخص نيست حتي اگر عاشق‌ترين مرد زمين هم باشد با ترس قدم بر مي‌دارد. او كه تا قبل از آشنا شدن با شما يا وابسته به ديگران بوده يا با قناعت فراوان زندگي مي‌كرده، حالا بايد مسئوليتي را بپذيرد كه شانه خالي كردن از زير آن مي‌تواند عواقب بسياري را همراه داشته باشد. حتي اگر آسان‌گير باشيد شروع يك زندگي آنقدر هزينه دارد كه جز با داشتن پشتوانه مالي نسبتا قوي و شغل و درآمدي ثابت نمي‌توان قدمي در مسيرش برداشت.

چند كلمه حرف حساب

اگر نمي‌خواهيد به‌خاطر چرك كف دست كسي كه دوستش داريد را از دست دهيد و توانايي حمايت فردي و خانوادگي از او را هم داريد، موضوع را با خواستگارتان در ميان بگذاريد. تجربه نشان مي‌دهد زناني كه در اين زمينه كمك زيادي به همسران‌شان مي‌كنند، انتظار زيادي هم از او دارند و بدشان نمي‌آيد هرازگاهي يادآوري كنند كه مرد زندگي‌شان چطور به اينجا رسيده‌ است. اگر شما هم در اين دام رايج بيفتيد، بايد فاتحه زندگي‌تان را هنوز شروع نشده بخوانيد. پس در حدي كمك نكنيد كه فكرتان مشغول شود و انتظارات غيرواقعي را در شما شكل‌دهد.

توي تله نيفتيد

شايد بتوانيد او را به ازدواج راضي كنيد اما اگر اين چهار اشتباه را مرتكب شويد، ماندن در رابطه‌اي كه براي شكل گرفتنش زحمت زيادي كشيده‌ايد براي‌تان دشوار مي‌شود.

خوبي بي‌حد و مرز

آنقدر خوبي نكنيد كه به‌خاطر نگرفتن بازخورد مناسب، نسبت به ادامه دادن آن رويه دلسرد شويد. همسرتان شما را همان‌طور كه تا امروز بوده‌ايد مي‌خواهد و زماني كه بي‌حد و مرز خوبي كردن رابطه را شروع مي‌كنيد و در ادامه راه انرژي‌تان تمام مي‌شود نه‌تنها به خودتان بلكه به او و رابطه‌اي كه ساخته‌ايد هم صدمه مي‌زنيد.

انتظار بيش از اندازه

كليشه‌هايي كه تا امروز در ذهن‌تان شكل گرفته فراموش كنيد. پدرشوهر خواهر شما همه هزينه‌هاي عروسي را داده اما پدرشوهر شما نه؟ مادرشوهر دوست‌تان سر عقد سرويس جواهربه او داده؟ آداب و رسوم خانواده‌هاي مختلف با هم متفاوت است و توانايي آنها در عمل به رسوم يك اندازه نيست.

توي سرش نكوبيد

همسر شما مسئول اشتباهات ديگران نيست. اگر خانواده او با ازدواج شما مخالف بوده‌اند و سنگ مقابل پاي‌تان انداخته‌اند، او الزاما نبايد در اين مورد پاسخگو باشد. شايد شريك زندگي شما نتوانسته باشد نقش لولا را خوب بازي كند اما اشتباهات ديگران به او مربوط نيست و نبايد به‌خاطرشان سرزنش شود.

زود صميمي نشويد

يادتان بماند كه اولين اصلي كه براي رابطه با خانواده همسرتان بايد به آن پايبند باشيد، احترام است نه صميميت. قرار نيست شما و خواهرشوهرتان دوستان قسم خورده هم باشيد اما وظيفه داريد به او با تمام تفاوت‌هايي كه با شما دارد ، احترام بگذاريد و اجازه ندهيد مرز‌هاي ميان‌تان زير پا گذاشته شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو این زمونه ازدواج کردن البته که سخت شده.من مطمئنم همه مردها دوست دارند ازدواج کنند اما شرایطش واسشون مهیا نشده و نمیشه.نداشتن کار،مشکلات مالی،رهن خونه و اجاره تنها نمونه هائی است برای فرار از ازدواج.
      -----------------------------------------------------

    • بدون نام

      من یه مردم ، 27 سالمه ، شغل آبرو مند و تحصیلات عالیه هم دارم خیلیم دوست دارم ازدواج کنم ونسبت به یکی متعهد بشم ولی ..
      یکی باید قدم به قدم بیاد به من توضیح بده که اول از همه من کجا باید با یه خانم آشنا شم !!!
      دوم اینکه شغلم خیلی دهن پر کن و ابرومنده ولی با حقوقش اجاره نمیتونم از پس مخارج خودم به تنهایی بر بیام
      با بقیه مسایل هم کاری نداریم فعلا ..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا" یکی بگه کجا باید اشنا شد :|

    • بدون نام

      پسری 30 ساله هستم که 2 سال از ازدواجم می گذرد و همسر خوبی هم دارم ولی از ازدواج خودم پشیمانم نه به خاطر ازدواج با همسرم بلکه به اعتقاد من کلا نفس عمل ازدواج در شرایط کنونی غلط است و در کنار ده ها دلیل 2 دلیل عمده آن شرایط اقتصادی و دلیل دیگر آن آسیب پذیر شدن در مقابل مشکلات جامعه است.(مورد دوم رو تا کسی ازدواج نکند درک نمی کند که تا چه میزان قدرت ریسک کاهش و ترس از شکست به سبب کمبود شغل و نگرانی از از دست دادن وضعیت فعلی، بعد از ازدواج افزایش می یابد)
      به تمام کسانی هم که به فکر ازدواج هستند توصیه می کنم که به ازدواج فکر نکنید چون سرانجام آن پشیمانی است.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نفست از جای خیلی گرم بلند میشه

    • بدون نام

      نود ونه درصد مشکلات جوانان وکلا مردم باهمین چرک دست که شما می فرمایید رابطه مستقیم دارد

    • بدون نام

      مردیم از امیدواری!!!
      امضاء مجرد بدبخت!
      اگر واقعا و وجدانا مشکل فقط اقتصادی پس این همه خیانت های رنگ و وارنگ چیه؟؟؟!!! یا این وضع عروسک بازی ها و جلف بازی جنس مخالفش دیگه چه صیغه ایه؟؟!! چون تو جامعه ما قبح داره نمی گن ولی در دادگاه ها بیشترین عامل خیانت و سرد شدن دو طرف ازهم مطرح میشه!!!!!

    • مهدی

      سلام.بانظردوستان موافق هستم شرایط مالی ومتعهدشدن دراین شرایط بسیارسخته.من هم پسرمجرد27ساله شغل خوب وتحصیلات هم دارم امااولانمیدونم کجابایدآشناشدچون بیشتردختراتوقعاتشون بالارفته ودرثانی باتوجه به شرایط مالی ام، توان مقابله بایک زندگی دونفره روندارم چون واقعاحقوق یک کارمندکفاف مخارج زندگی وکرایه منزل رونمیده

    • مرد مجرد خوشحال

      بزرگترین علت فرار مردها از ازدواج، قوانین یکطرفه عقد نامه هست که همه اش به نفع زناست. من به عنوان یک مرد که همه عمرمو کار کردمو زحمت کشیدم، حاضر نیستم اموالمو به عنوان مهریه یا نفقه یا ... به یه زن بدم. هر وقت قوانین جوری شد که همه حق و حقوق ازدواج تو ایران بین زن و مرد کاملا مساوی شد، مردا میرن زن میگیرن. الان ازدواج برای زنا شده یه جور درآمد، امروز عقد میکنن فردا هم پشت در دادگاه وایمیستن واسه حق ناحق مهریه.

    • بدون نام

      مجرده خوشحال با این دیدگاهت!مگه کمپین خودرو نخریده که تحریم میکنی تا قوانین تغییر نکنه نمیریم زن بگیرین خب نگیرین.بعدم خودتم خوب میدونی دلیل ازدواج نکردنتون چیه؟بعدم اگه مهریه ناحقه پس سهم الارث مردا هم که دوبرابر زناس ناحقه.میخوای همین یه قانونم که به نقع زناست بردارن کلا دنیا به نقع شما مردا بشه؟

    • پریا

      ایول
      16:45خوب گفتی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج