۲۱۹۸۴۰
۱ نظر
۵۰۱۷
۱ نظر
۵۰۱۷
پ

کامیون ایمن Samsung

سامسونگ، غول تجهیزات خانگی کره جنوبی، این بار به صنعت حمل و نقل ورود پیدا کرده است و با استفاده از ابزارهای هوشمند دنیای فناوری اطلاعات، کامیونی را طراحی و ساخته است که می تواند، فضای جلوی یک کامیون را، به رانندگان پشتی اطلاع دهد

کامیون ایمن Samsung
برترین ها: Samsung، غول تجهیزات خانگی آسیا و جهان، اخیراً نمونه ای از یک کامیون هوشمند را رونمایی کرده است که تلاش می‌کند، حمل و نقل ایمن و مطمئن را در جاده‌های پر حادثه خیز جهان، به ارمغان آورد. این نمونه که به کامیون ایمن یا کامیون شفاف معروف شده است، جدیدترین اقدام سامسونگ در عرصه حمل و نقل می باشد.

کامیون ایمن Samsung

(تصویر کامیون ایمن سامسونگ)

کامیون ایمن safe truck سامسونگ که در شصت و دومین جشنواره بین‌المللی خلاقیت ۲۰۱۵ موسوم به شیرهای کن Cannes Lions، اخیراً موفق به اخذ مدال طلای بهترین خلاقیت در عرصه حمل و نقل شد، مقدمه ای برای عزم شرکت سامسونگ در توسعه ظرفیت‌های حمل و نقل بر اساس فناوری‌های هوشمندانه و خلاقانه عنوان شده است. کامیون ایمن، در واقع کامیونی هست که از یک دوربین بدون سیم، در جلوی کامیون استفاده می‌کند و به طور آنلاین و همزمان، تصویر گرفته شده از فضای روبرویی کامیون را به ۴ صفحه نمایش بزرگی که در عقب کامیون قرار دارد، منتقل می‌کند.

این فرآیند ویدئویی سبب می‌شود تا رانندگانی که معمولاً در جاده‌های دو طرفه شلوغ، می‌بایست چندین دقیقه در پشت سر چنین کامیون‌های بزرگ که آهسته حرکت می‌کنند، طی مسیر کنند، از ترافیک فضای جلویی کامیون مطلع شده و در صورت نیاز، از کامیون سبقت گرفته و مسیر خود را ادامه دهند.

کامیون ایمن Samsung

(کاربرد دوربین نصب شده در کامیون ایمن، در روز و شب را نشان می‌دهد)

برخی از کارشناسان، این ایده خلاقانه جدید سامسونگ را در طراحی نمونه اولیه این محصول، مورد شتایش قرار دادند، اما درباره تجاری سازی و تولید انبوه این کامیون ایمن و ترغیب شرکت‌های حمل و نقل به استفاده از فناوری جدید، ابراز تردید کردند. اگر چه دوربین‌های به کار رفته در کامیون‌های ایمن، قابلیت استفاده در شب را نیز راهم می‌کند، اما قیمت بالای این دوربین‌ها سبب شده است تا فعالان اقتصادی، مهم‌ترین چالش سامسونگ برای تجاری سازی این طرح اولیه را، موضوع کاهش قیمت تمام شده دوربین و صفحه نمایشان بدانند.

کامیون ایمن Samsung

(محل قرارگیری دوربین در روبروی کامیون را نشان می‌دهد که تصاویر را به 4 صفحه نمایش در عقب کامیون ارسال می‌کند)

نخستین محصول کامیون این، در جاده‌های آرژانتین با موفقیت آزمایش شد. کشور بزرگ آمریکای جنوبی، سالانه شاهد تصادفات بسیاری در جاده‌های شلوغ خود است که تلفات سنگین برای این کشور به همراه دارد.

سامسونگ از این کامیون با نام مستعار STST نام می‌برد که مخفف این جمله است:

"Samsung's transparent Safety Trucks" یا به تعبیری کامیون ترانزیتی ایمن سامسونگ. سبقت گرفتن از پشت سر یک کامیون بزرگ در حال حرکت با خطرات زیادی همراه است؛ چرا که ابتدا اتومبیل باید از خطی که در آن رانندگی می‌کند (پشت سر کامیون) بیرون بیایید تا بتوانید خط روبرو را ببینید و برای سبقت تصمیم بگیرید. این موضوع به‌ویژه در جاده‌های دوخطه با یک مسیر رفت و یک مسیر برگشت بسیار خطرناک و دارای ریسک بسیار بالائی است چرا که این مانور الزاماً باید در خطی از جاده انجام شود که خودروها از روبرو در جهت مخالف به سمت شما درحرکت هستند.

ولی اکنون سامسونگ با قرار دادن دوربین‌ها در جلو و استفاده از نمایشگرهای بزرگ بر روی عقب کامیون، نمایی زنده و پویا به صورت (آنلاین و بلادرنگ) از خط روبرو برای رانندگان پشت سر فراهم کرده و تا حدود زیادی این مشکل را رفع کرده است. موضوعی که می تواند تحول بزرگی در عرصه ایمن‌سازی حمل و نقل در دنیای آینده باشد که اکنون با فناوری‌های مختلفی از جمله V۲V (ارتباط دو سویه اتومبیل‌ها با هم) همراه شده است.

کامیون ایمن Samsung

سامانه V2V به رانندگان کمک می‌کند تا اطلاعات سرعت و فاصله خودروهای اطراف خود را به صورت هوشمندانه بررسی کرده
و در ترافیک شهری و برون شهری، به صورت ایمن تر حرکت کنند.

این سامانه موسوم به وی تو وی یا سامانه ارتباطات خودرو با خودرو، یک سامانه حمل و نقل را تصور کنید که در آن خودروها مستقیماً با یکدیگر به صورت بلادرنگ ارتباط برقرار کرده و به رانندگان هشدارهایی در مورد تاخیرهای ترافیکی می‌دهد، یک راننده به تنهایی قادر می‌شود تا چندین خودرو را کنترل نماید یا با مسیردهی، خودروها را از مخاطرات موجود بر سطح جاده‌ها دور نماید. این قابلیت‌ها معرف جنبه‌هایی از مفهوم حمل و نقل هوشمند هستند. پژوهشگران مدلی ابداع کرده‌اند که می تواند باعث ارتقای شفافیت انتقال اطلاعات میان خودروها (V2V) شده و مفهوم فوق را به عینیت تبدیل کند.

به نظر می‌رسد تلفیق سامانه‌های هوشمند در حمل و نقل سال‌های آینده دنیا با خودروهای سبک و سنگین هوشمند مانند کامیون ایمن سامسونگ، فضایی را به وجود آورد که شاهد کاهش میزان مرگ و میر ناشی از تلفات جاده ای به خاطر خطای انسانی رانندگان باشیم.

موضوعی که شرکت‌هایی چون اوبر و گوگل با خودروهای بدون راننده هوشمند self-driving car، به دنبالان هستند و سرمایه گذاری سنگینی برای توسعه پروژه‌های خود در عرصه حمل و نقل هوشمند در دستور کار قرار داده‌اند.

کامیون ایمن Samsung

4 تصویر از خودروی بدون راننده گوگل که در مدیریت هوشمندانه حمل و نقل شهری تأثیر گذار است

گفتنی است، خرید شرکت ساید والک توسط گوگل جهت توسعه ظرفیت‌های هوشمند در شهرهای آینده جهان، بخشی از ایده‌های رؤیایی شرکت‌های اینترنتی، در عرصه مدیریت شهری و حمل و نقل را نشان می‌دهد که در حوزه کارآفرینی دیجیتالی قابل بررسی می باشد.

با کامیون ایمن در این ویدئو آشنا بشوید



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محسنی

      محشر بود :)
      فوق العاده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج