۲۱۹۹۳۰
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

با خانه‌ام چه كنم؟

سوال و جواب هایی برای زیباتر کردن فضای منزل

شايد مطالب زيادي درباره چيدمان يا طراحي داخلي خوانده باشيد و شايد بعد از خواندن اين مطالب دل‌تان خواسته باشد بلند شويد و خانه تان را مثل يكي از عكس‌هاي زيباي كتاب يا مجله كنيد اما نمي‌دانيد از كجا شروع كنيد.

سوال و جواب هایی برای زیباتر کردن فضای منزل
مجله منزل - رويا رضايي‌نسب: شايد مطالب زيادي درباره چيدمان يا طراحي داخلي خوانده باشيد و شايد بعد از خواندن اين مطالب دل‌تان خواسته باشد بلند شويد و خانه تان را مثل يكي از عكس‌هاي زيباي كتاب يا مجله كنيد اما نمي‌دانيد از كجا شروع كنيد. اين‌جور وقت‌ها دل‌تان مي‌خواهد يك كارشناس كنارتان باشد تا براي اين مشكلات راه‌حل ارائه دهد. در اين مطلب دقيقا ما نقش آن كارشناس را بازي كرده‌ايم و به تعدادي از سوالاتی كه براي شما خوانندگان عزیز پيش آمده جواب داده‌ايم.

سوال و جواب هایی برای زیباتر کردن فضای منزل

من در خانه‌ای ۵۰متري زندگي مي‌كنم. مي‌خواهم براي خانه‌ام مبلمان بخرم اما نمي‌دانم چه نوع مبلماني براي خانه‌ام مناسب است؟

سوال و جواب هایی برای زیباتر کردن فضای منزل
بهترين انتخاب مبل‌هايي است كه دسته ندارند و افراد بيشتري مي‌توانند روی آن بنشینند؛ مثل مبلمان ال‌شكل. اين مبل‌ها حتي براي استراحت كردن به صورت خوابيده هم مناسب هستند. در خانه‌هاي تک خوابه يا فضاهاي سوئيت‌مانند، مي‌‌توان از اين مدل مبلمان به عنوان تختخواب استفاده كرد.

براي پنجره‌هاي خانه‌ام كه هم كوچك‌ هستند و هم با فاصله‌ كمي از هم قرار دارند، چه پرده‌اي بخرم؟

سوال و جواب هایی برای زیباتر کردن فضای منزل

شما مجبور نيستيد پرده‌ای به اندازه قد پنجره‌تان تهیه کنید. بهتر است براي اين پنجره‌هاي كوتاه پرده‌هاي بلند نصب كنيد و چند پنجره كوچك كنار هم را يكي در نظر بگيريد و براي‌شان يك پرده نصب كنيد. اين پرده‌هاي قدي فضا را رسمي‌تر مي‌كنند.

مبلمان خانه‌ام قديمي است و تمام خانه را تحت تاثير قرار داده است. در حال حاضر هم توانایی خريد مبلمان جديد را ندارم. با اين شرايط چگونه مي‌توانم تغييري ايجاد كنم؟

سوال و جواب هایی برای زیباتر کردن فضای منزل

مي‌توانيد از كوسن‌هاي رنگي كه بيشتر مبل را مي‌پوشانند استفاده كنيد و حتي مي‌توانيد اين كوسن‌ها را خودتان بسازيد. براي پارچه روي كوسن‌ها هم مي‌توانيد از پارچه‌هاي لباس‌هاي رنگي يا گلدار استفاده كنيد.

خانه‌ام خيلي ساده و خسته‌كننده است. نمي‌دانم چگونه آن را از اين حال و هوا خارج كنم؟

سوال و جواب هایی برای زیباتر کردن فضای منزل

به خانه‌تان تنوع بدهيد. حتي اگر خانه بزرگي نداريد مي‌توانيد يكي از ديوار‌هاي اتاق را خاص كنيد. مثلا يكي از ديوارهاي كوچك را براي چيدمان قاب‌هايي با عكس‌هاي خانوادگي آماده كنيد. مي‌توانيد اين ديوار را رنگ كنيد و قاب‌ها را هم خودتان بسازيد. سعي كنيد اين قاب‌ها هم‌رنگ باشند تا باعث آشفتگي خانه نشوند.

هال تقريبا بزرگي دارم. به‌تازگي مبل خريده‌ام. مبل‌ها را به صورت رديفي كنار ديوار چيده‌ام؛ طوري كه وقتي ‌مهمان‌ها روي آن مي‌نشينند براي حرف زدن با يكديگر راحت نيستند و مجبورند به ديوار روبه‌رو نگاه كنند. چيدن مبلمان به صورت گرد را هم دوست ندارم چون احساس مي‌كنم وسط خانه است و مزاحمت ايجاد مي‌كند. چگونه اين مشكل را رفع كنم؟

سوال و جواب هایی برای زیباتر کردن فضای منزل

كنار آمدن با تغيير معمولا آسان نيست. تغيير از پشتي به مبل هم براي خانواده‌هاي سنتي راحت نيست. شايد به همين دلیل است که خانواده‌هاي سنتي با مبل مثل پشتي برخورد مي‌كنند و آنها را در فضاهاي بزرگ در يك رديف كنار هم مي‌چينند. اتفاقا مبل در اين فضا مي‌تواند مشكل پشتي را حل كند. در جايي كه ديواري وجود ندارد كه پشتي به آن تكيه زند تا فضايي گرد براي گفت‌وگو به وجود آورد، مي‌توان مبل را به صورت گرد چيد. اگر به اين وضعيت عادت نداريد مي‌توانيد از تقاطع ديوار استفاده كنيد و مبلمان را به صورت ال بچينيد؛ يعني به شكلي كه در هر دو سمت مبل به ديوار تكيه دهد.

هنگامي كه ‌مهمان به خانه ام مي‌آيد، صداي زيادي در خانه مي‌پيچد و حرف زدن را سخت مي‌كند، چه كار كنم؟

سوال و جواب هایی برای زیباتر کردن فضای منزل

به احتمال زياد كف خانه شما از سراميك يا سنگ است و رويش كفپوشي ندارد. صدا در چنين محيط‌هايي بيشتر از حد معمول منعكس مي‌شود و ايجاد همهمه مي‌كند. اگر كف خانه را با يك موكت بپوشانيد صدا كمتر منعكس مي‌شود. اگر دوست نداريد، مي‌توانيد از چند گليم يا قاليچه كوچك استفاده كنيد ولي بدانيد هرچه بافت فرش درشت‌تر باشد، انعكاس صدا كمتر مي‌شود حتي ديوارهاي خالي از تابلو هم به بيشتر شدن صدا كمك مي‌كنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج