۲۲۰۰۳۵
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

روزهای گرم را تماشایی کنید

دریاچه شورابیل قبلا شور بوده ولی حالا دیگر سال هاست با افزوده شدن آب شیرین از شوری آن کاسته شده، به طوری که نوعی ماهی در آن پرورش داده می شود. این دریاچه دارای امکانات تفریحی قایقرانی، پیست دو و میدانی، دوچرخه سواری، باغ وحش، هتل های مجهز، شهربازی برای بچه ها و رستوران در دل دریاچه است.

روزهای گرم را تماشایی کنید



هفته نامه زندگی مثبت:

دریاچه شورابیل

روزهای گرم را تماشایی کنید

این دریاچه قبلا شور بوده ولی حالا دیگر سال هاست با افزوده شدن آب شیرین از شوری آن کاسته شده، به طوری که نوعی ماهی در آن پرورش داده می شود. این دریاچه دارای امکانات تفریحی قایقرانی، پیست دو و میدانی، دوچرخه سواری، باغ وحش، هتل های مجهز، شهربازی برای بچه ها و رستوران در دل دریاچه است.

این دریاچه در ۴۸ کیلومتری جنوب شرقی اردبیل به طرف خلخال در یکی از دره های کوهستان باغیرو و در ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح دریا با عمق متوسط ۵ متر یکی از زیباترین و دیدنی ترین دریاچه های ایران است. در حال حاضر نوعی ماهی قزل آلای رنگین کمان که از نوع بهترین نوع ماهیان دنیاست، در آن پرورش داده می شود که هرساله تعداد زیادی از مردم برای ماهیگیری و کوهنوردی و استفاده از مناظر بی نظیر منطقه و هوای خنک و مطبوع آن به دریاچه روی می آورند.

قصر حرمسرا

روزهای گرم را تماشایی کنید

در یک کیلومتری جنوب شرقی قصر شاه عباسی یا قصر بهرام، یک بنای دیگر صفوی به چشم می خورد که حرمسرا نامیده می شود. ظاهرا این بنا هنگام مسافرت خاندان سلطنتی، حرمسرا و در سایر مواقع محل سکونت شکارچیان سلطنتی بوده است.

آب آشامیدنی این بنا از چشمه های واقع در دامنه سیاه کوه، توسط یک کانال و پس از عبور از یک دره به استخری در بیرون جبهه جنوبی حرمسرا می رسید و پس از پرکردن آن از طریق کانالی دیگر به حوضی داخل حرمسرا، یک تالار بزرگ و در شمال آن تالار دو ایوان وجود دارد.

در شمال ایوان ها ۲ اتاق بنا شده است که ابتدا وجود نداشته ولی بعدها بنا افزوده شده است. تالارهای موجود در ضلع شمال کاملا منهدم شده اند و انگار زلزله ای شدید باعث انهدام آنها شده.

روستای جرجافک

روزهای گرم را تماشایی کنید

این روستا که به آن گرگاک هم می گویند یکی از مناطق کوهستانی و خوش آب و هوای زرند محسوب می شود. این روستا که مرکز دهستان جرجافک است، در فاصله ۳۵ کیلومتری غری زرند قرار دارد و ۱۰۶۰ نفر جمعیت دارد.

روستا از ۵ محله؛ محله شیخ ها، محله میان ده، محله پایین ده، خویط و دهنو تشکیل شده. میوه های جرجافک به خصوص سبزیجات و سیر آن معروف است. گرگاک در سال های گذشته به عنوان یکی از روستاهای طرح هدف گردشگری شهرستان انتخاب شده و البته خانه های روستای آن برای اقامت گردشگران تجهیز شده اند.

آبشار طواف خیمه سوق

روزهای گرم را تماشایی کنید

این آبشار در استان کهگیلویه و بویراحمد در نزدیکی روستای بی بی زلیخا در ۱۰ کیلومتری شهر سوق و در مسیر لنده به دهدشت واقع است. از مسیر روستای بی بی زلیخا و طوف خیمه پس از نیم ساعت کوهپیمایی به پای آبشار می رسید.

ارتفاع این آبشار نزدیک به ۵۰ متر است که اطراف آن را درختان بلوط و کنار و گیاهان دارویی احاطه کرده است. جریان آب در این آبشار به نحوی مسحورکننده و از دیواره ای بلند، با شکوه و هیبت بسیار به پایین سرازیر می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امین

      در مطلب شورابیل ار پاراف دوم مطالب مربوط به دریاچه نئور را آوردین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج