۲۲۰۰۸۸
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

سفری به اعماق تاریخ و طبیعت بکر ترکیه

ترکیه نخستین مقصد گردشگران ایرانی برای سفرهای خارجی است. سالانه میلیون‌ها ایرانی از این کشور بازدید می‌کنند به‌گونه‌ای که سفیر ترکیه در کشورمان از سفر شش میلیون نفر از هموطنان به این کشور در سال گذشته خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: ترکیه نخستین مقصد گردشگران ایرانی برای سفرهای خارجی است. سالانه میلیون‌ها ایرانی از این کشور بازدید می‌کنند به‌گونه‌ای که سفیر ترکیه در کشورمان از سفر شش میلیون نفر از هموطنان به این کشور در سال گذشته خبر داد.

بسیاری از گردشگران ایرانی، شهرهای توریستی ترکیه را به عنوان مقصد خود برمی‌گزینند؛ در حالی که این کشور دارای شهرهای تاریخی و مناطق طبیعی بکری است که به دلیل شهرت کمتر، چندان مورد توجه گردشگران قرار نمی‌گیرند.

از این مناطق بکر و تاریخی در کرانه‌های دریای سیاه بسیارند؛ از جمله منطقه‌ای با عنوان ترابوزان. این منطقه علاوه بر مناظر و پدیده‌های طبیعی مانند دریا، کوهستان و چشمه‌های آب، تاریخچه‌ای قدیمی دارد که به زمان امپراتوری باستانی ترابوزان باز می‌گردد. صومعه‌سرایی قدیمی و یک کاروانسرای سنگی از جمله بناهای تاریخی‌ای هستند که در این منطقه دیده می‌شوند.

منطقه ترابوزان و گذشته آن، نزدیکی بسیاری نیز به تاریخ ایران دارد، چرا که این منطقه زمانی بخشی از قلمرو ساسانیان بود. ترابوزان مدتی نیز یک امپراتوری مستقل محسوب می‌شد و در نهایت به تصرف عثمانیان درآمد.

برخی از شرکت‌های فعال در حوزه گردشگری، برنامه‌هایی را به مقصد مناطق بکر و تاریخی کشورهای دیگر اجرا می‌کنند که یکی از آنها شرکت طبیعت‌گردی و جهان‌گردی آفتاب کلوت است. تور ۹ روزه این شرکت برای سفر به کرانه‌های دریای سیاه و منطقه ترابوزان، از جمله این برنامه‌هاست.

سفر به قلب تاریخ

تور دریای سیاه، از مبدا تهران آغاز می‌شود و در نخستین مرحله سفر، اتوبوس وی‌آی‌پی (VIP) به سمت تبریز، مرند و مرز بازرگان حرکت می‌کند.

در صورت صدور مجوز از سوی دولت ترکیه، اتوبوس وی‌آی‌پی از مرز عبور می‌کند. در غیر این صورت ادامه سفر در خاک این کشور، به وسیله مینی‌بوس‌های توریستی انجام می‌شود.

نخستین شهر ترکیه که مسافران از آن بازدید می‌کنند ارزروم نام دارد. پس از آن گروه از شهر گوموش‌خانه بازدید و در این شهر اقامت می‌کند. شهر اوردو در نزدیکی دریای سیاه، گشت داوطلبانه در جنگل و بازدید از قدیمی‌ترین کلیسای جهان، بخش‌های بعدی این تور ۹ روزه را تشکیل می‌دهد.

تور دریای سیاه با بازدید از شهرهای سارپ (مرز ترکیه و گرجستان)، آیدر و اوزون‌گول ادامه می‌یابد. گروه در شهر هوپا اقامت می‌کند. بازدید از رودخانه و منطقه کوهستانی شهر کارس (در نزدیکی مرز ارمنستان) و شهرهای اقدیر و دوبایزید آخرین بخش‌های سفر در خاک ترکیه را تشکیل می‌دهند. گروه پس از آن از طریق مرز بازرگان وارد خاک ایران می‌شود و به تهران باز می‌گردد.

مسافران تور دریای سیاه و ترابوزان در این سفر از مناظر طبیعی و مناطق تاریخی مختلف از جمله زمین‌های پوشیده از رزهای وحشی، غار گوموش‌خانه، حمام‌های ترکی و روستاهای دوره عثمانی، صومعه سوملا بر فراز صخره‌های جنگلی، موزه ایا صوفیای ترابوزان ، دریاچه اوزون‌گول و ارتفاعات ترابوزان، سواحل دریای سیاه، بنادر ماهیگیری سنتی واقع در این سواحل و مرداب دلتای بافرای سینوپ بازدید می‌کنند.

در این مسیر شباهت‌های تاریخی و فرهنگی بین مردم و بناهای تاریخی برخی از مناطق ترکیه با ایران و ویژگی‌های منحصر به فرد برخی از روستاها که سنت‌های قدیمی و باستانی خود را حفظ کرده‌اند، برای مسافران جالب است.

هزینه سفر؛ ۱۱۴۰ دلار برای بزرگسالان

شرکت در تور ۹ روزه دریای سیاه برای هر فرد ۱۱۴۰ دلار هزینه دارد. کودکان ۶ تا ۱۲ ساله از ۵۰ درصد تخفیف برخوردار هستند. هزینه ثبت‌نام کودکان زیر دو سال نیز ۳۰۰ دلار است.

هزینه حمل و نقل، اقامت و بلیط‌های ورودی اماکن تاریخی به همراه تمامی صبحانه‌ها و سه وعده ناهار و یک شام در این مبلغ محاسبه شده است.

تور دریای سیاه و ترابوزان معمولا با ۲۳ نفر و سالی یک بار بر‌گذار می‌شود. اجرای تور برای سال جاری در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۳ مرداد برنامه‌ریزی شده است.

اقامت در طول این سفر در هتل‌های سه یا چهار ستاره صورت می‌گیرد. غذاها با ذائقه ایرانیان هماهنگ است و مشکلی از نظر خورد و خوراک وجود ندارد. در طول این سفر، تور لیدر فارسی‌زبان و آشنایان محلی مسافران را همراهی می‌کنند.

شرکت طبیعت‌گردی و جهان‌گردی آفتاب کلوت، تور ۹ روزه دریای سیاه و ترابوزان را در کلاس A و در سطح سبک برگزار می‌کند به گونه‌ای که چه برای سالمندان و چه کودکان قابل استفاده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج