۲۲۰۱۹
۱۰۱ نظر
۵۱۰۸
۱۰۱ نظر
۵۱۰۸
پ

مجازات سنگین در انتظار سربازان فراری

جانشين سازمان وظيفه عمومي ناجا می گوید سربازان فراری كه بيشتر از يك‌سال غيبت داشته‌اند علاوه بر اينكه شش‌ماه اضافه خدمت تعلق مي‌گيرد، فراري محسوب مي‌شوند و به جرم آنان در دادگاه رسيدگي مي‌شود.

تهران امروز: جانشين رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا مي‌گويد: «مدت سربازي با توجه به نياز كشور تعيين مي‌شود.» سردار ابراهيم كريمي همچنين از دادگاهي كردن سربازان فراري سخن به ميان مي‌آورد و مي‌گويد: «فرار از سربازي يك جرم است.

در صورتي كه فرار بدون عذرموجه باشد، دادگاه با توجه به آن حكم مي‌دهد اما در صورتي كه سرباز فراري داراي عذر موجه باشد شرايط و اظهارات وي در دادگاه بررسي خواهد شد.» البته او بين غيبت و فرار تفاوت قائل مي‌شود و مي‌گويد: «غيبت براي كساني است كه در موعد مقرر خود را براي انجام سربازي معرفي نمي‌كنند اما فرار براي كساني اطلاق مي‌شود كه به خدمت سربازي اعزام و پس از اخذ مرخصي از محل خدمت يا خارج‌شدن از محيط ديگر باز نمي‌گردند.»

او به تمامي سربازان فراري توصيه مي‌كند كه خود را به محل ترك خدمت معرفي كنند چرا كه در حال حاضر تسهيلاتي براي اين دسته از افراد در نظر گرفته شده اما با گذشت زمان و طولاني‌شدن مدت فرار قطعا شرايط اين افراد بدتر خواهد شد. كريمي سوم خرداد را فرصت خوبي براي بخشش غيبت تمامي سربازان و مشمولان متقاضي اعزام به خدمت مي‌داند و مي‌گويد: «افرادي كه تا اين تاريخ به سازمان وظيفه‌عمومي ناجا و دفاتر خدمات الكترونيكي پليس‌+ ۱۰ مراجعه و تعيين تكليف كنند، غيبت گذشته و كليه اضافه خدمتشان بخشيده خواهد شد كه اين شرايط براي افرادي كه هم‌‌اكنون در حال خدمت هستند، نيز صدق مي‌كند.»

كريمي همچنين با بيان اينكه كسري خدمت تا پايان سال ۹۰ اعتبار داشت مي‌گويد: بر اساس قانون جديد افرادي كه والدين آنان داراي ۳۰ ماه سابقه جبهه، ۲۵ درصد جانبازي و ۲۴ ماه اسارت باشند به ازاي هر كدام از آنان يكي از فرزندان‌شان از خدمت سربازي معاف مي‌شود. به عنوان مثال اگر فردي داراي ۵۰ درصد جانبازي باشد دو فرزند وي مي‌توانند از معافيت بهره‌مند شوند و اين در حالي بود كه در قانون قديم اين امر تنها تا سقف دو فرزند اجرا مي‌شد.

البته اين امتيازها شامل كساني كه سابقه‌اي كمتر از اين موارد دارند نمي‌شود. به گفته كريمي‌حتي اگر فردي داراي ۲۴ درصد جانبازي باشد نيز فرزندش امكان استفاده از معافيت را نخواهد داشت چرا كه اين يك قانون است و اگر ما بخواهيم در چنين مواردي قانون را دستكاري كنيم، در حق عده‌اي ظلم مي‌شود.

همچنين جانشين رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا از شهروندان خواست تا پايان ارديبهشت ماه به دفاتر پليس + ۱۰ مراجعه و نسبت به تعويض كارت‌هاي قديمي خود اقدام كنند.

سربازي رو به بهبود است

به گفته كريمي بخشي از سربازان نيز با توجه به توانمندي و تخصصي كه دارند به سازمان‌هاي دولتي معرفي مي‌شوند كه اصطلاحا به آن «امريه» مي‌گويند. جانشين رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا شرايط سربازي را از زمان تصويب قانون جديد رو به بهبود مي‌داند و مي‌گويد: نوع به كارگيري سربازان، تسهيلات و غيره در قانون جديد براي سربازان پيش‌بيني شده است.

به گفته كريمي قانون جديد سربازي مي‌تواند نيازها و مشكلات سربازان را به شكل فعلي برطرف كند اما ما بر اين باوريم كه بايد فرصت سربازي را به زمان تخصص اندوزي تبديل كرد تا وقتي سرباز پس از دوران سربازي وارد جامعه مي‌شود بتواند زندگي‌اش را به نحو بهتري ادامه دهد. به گفته او بايد صحبت‌هاي بيشتري درباره اثرات سربازي در فرد و جامعه مطرح شود.

او همچنين درباره دغدغه‌عده‌اي از جوانان مبني بر از دست‌رفتن موقعيت تحصيلي در صورت اعزام به خدمت سربازي مي‌گويد: در قانون جديد پيش‌بيني شده كه به سربازان اين فرصت داده شود كه در هنگام سربازي نيز در دانشگاه‌ها پذيرفته شوند و بتوانند در دوره‌هاي بالاتر شركت كنند.

كريمي با بيان اينكه اقداماتي كه امروزه در حال انجام است در آينده اثرات خود را نشان خواهد داد، مي‌گويد: وقتي به افرادي كه در گذشته سربازي خود را طي كرده‌اند نگاه مي‌كنيم متوجه مي‌شويم كه اين افراد از اين دوران به نيكي ياد مي‌كنند و معتقدند كه از دوران سربازي خود استفاده كرده‌اند.

جانشين سازمان وظيفه عمومي ناجا همچنين درباره شرايط اضافه‌خدمت و مجازات‌هاي غيبت براي مشمولان غايب در زمان صلح، مي‌گويد: در قانون جديد براي غيبت تا سقف سه ماه، سه ماه اضافه خدمت، براي غيبت بيش از سه ماه تا يك سال ، شش ماه اضافه خدمت و براي افرادي كه بيشتر از يك‌سال غيبت داشته‌اند علاوه بر اينكه شش‌ماه اضافه خدمت تعلق مي‌گيرد، فراري محسوب مي‌شوند و به جرم آنان در دادگاه رسيدگي مي‌شود.

وي همچنين درباره شرايط بهره‌مندي از معافيت كفالت اظهار كرد: براساس قانون معافيت كفالت براي يگانه فرزند ذكور بالاي ۱۸ سال است و در صورتي كه فردي‌داراي برادر بزرگ‌تري كه ازدواج‌كرده نيز باشد، نمي‌تواند از اين نوع معافيت بهره‌مند شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • من

      وضعیت سربازی هر روز داره بهتر میشه مثلا مدت سربازی از 17 ماه شده 21 ماه،درجه هایی که براساس تحصیلات بود کم شده، قوانین معافیت سخت تر شده، معافیت 2برادری رو که به اجرا نرسید بماندقانون 3 برادری هم حذف شده، حقوق سربازان قرار بود زیاد بشه که تصویب نشد، سن پدر برای کفالت از 60 سال شده 65 سال، معافیت های پزشکی رو هم که سخت تر کردن و...

    • رضا

      سلام
      آیا می دانید یک خانواده ای در شهر قائن خراسان جنوبی به نام غلامحسن اصغری زندگی می کند که خودش و فرزندان مشمولش ، سرباز فراری اند و جالبه که در بازار انواع کلاه برداری ها را انجام می دهند ولی هیچ قانونی جلو دارشان نیست.

    • saeid

      یکی به فکر ما سربازای فراری باشه!
      ریشمون سفید شد از بس فکر کردیم
      شب خواب نداریم
      بابا بفروشیدش تا بخریم راحت شیم

    • علي

      سلام
      من سرباز فراري سال 91هستم.بابا به خدا من مشكل دارم.پدرم ناراحتي قلبي دار 1بار سكته مغزي هم كرده .تازه مهرهاي 6و5كمرش هم بيرون زدگي داره.ونمي تونه كار كنه.و 1سال هم هست كه از كار بي كار شده.وخرجه خونه رو نمي تونه بده.در ضمن ما مستجر هم هستيم. و من يك برادر 12ساله هم دارم كه خرج تهسيل ان هم هست من بايد چيكار كنم .برم خدمت .يا كمك خرج خانوادم باشم.تورو خدا رسيدگي كنيد!به تازگي هم اومدن دنبالم!دارم ديونه ميشم .

    • بدون نام

      سلام من از سال 86 فرارم .
      کتفم نقص عضو شده
      پدرم فوت کرده
      خرج خونه میدم
      برادرم دارم اما اونا سر زندگی یه خودشونن
      5 ماهم خدمت کردم
      از وقتی کتفم نقص عضو شد دیگه سخت شده زندگی برام
      نمی تونم برم خدمت
      چاره چیه ؟
      2سالم درگیر کارای عمل کتفم بودم
      آخرش چیکار باید کرد

    • بدون نام

      من سال 90 به سربازی رفتم وبه دلیل دوری از محل سکونت و آب وهوای بد منطقه در مرز ارومیه فرار کردم بعد از مدتی برگشتم و 5ماه اضافه خدمت خوردم درزمان خدمت براثر یک اتفاق ناخواسته در یک حادثه که منجر به زخمی شدن سرباز دیگری شدم و از ترس مرگ سرباز فرار کردم ولی دوروز بعد برگشتم خدا را شکر سرباز زنده ماند و من 20روز زندانی و مبلغی جریمه نقدی شدم و پرداخت کردم بعد مطلع شدم 10 ماه اضافه خدمت خوردم با 6 ماه قبل یعنی تقریبا خدمت نکردم و فراری شدم اگر مراجعه کنم چه مجازاتی درپیش است دارم سکته میکنم درضمن دارای مشکل خانوادگی و اختلاف پدر و مادر هم هستم و اکنون با مادرمو دو خواهرم زندگی میکنم وبه
      کارگری مشغولم

    • حسین درویش

      دوساله از مرکز آموزش ناجا زابل فراریم حالا میترسم برم

    • فاطمه

      به خدا زندگي من و همسرم به خاطر سربازي داره از هم ميپاشه تقريبا ٨ ماه رفت سربازي بيكار شد. بدهي بالا اورد مريض شد زندگيمون هم به يه مو بنده فقط مونده بريم محضر بقيه كارا انجام شده.به ولله قسم پول نداره خونه أجاره كنه اونوقت با اين شرايط چه طوري بياد سربازي؟؟ من و همسرم همديگه رو دوس داشتيم وداريم اما خانوادم نميزارن كه با اين وضعش زندگي كنم به خدا درست نيست تو مملكت إسلامي آدم رو انقد عذاب بدن. بالاخره يه قيامتي هم هست...

    • بدون نام

      سلام من از سال 90فرار کردم میخام برگردم ولی میترسم دوباره فرار کنم

    • بدون نام

      سلام من متولد63هستم هفت ماه هم سربازی رفتم وبه خاطرناراحتی قلبی که داشتم وبه من رسیدگی نکردند فرار کردم الان شرایط من بعدازمعرفی چگونه است

    • حسین

      سربازانیکه دوسال فراریند دوباره باید به آموزشی بروند

    • unknown

      من هم سرباز فراریم با 1000 مشکل ولی زندان برم ! خدمت نمیرم جواب زور رو باید با زور گفت !

    • سجاد

      باسلام من خدمت سربازی را به اتمام نرساندم و صاحب دو فرزند هستم که یکی 3ساله و دیگری تازه متولد شده است و حالا به نوزاد به علت سربازی شناسنامه صادر نمیکنند فرزند من چه گناهی کرده که نباید به او شناسنامه ندهند.لطفا رسیدگی کنید.هادی از همدان

    • محمد

      من از سال 92فراریم اینقدردلم میخوادبرگردم ولی سختمه

    • بدون نام

      مهرداد پولادیییییییییییییییییییییییییییی

    • محمد

      سلام من اعزامی سال 91 هستم در حال حاظر فرار از خدمت کمکم کنید راهنمایی کنید چیکار کنم بر گردم خدمت برنگردم به خدا اینقدر فکر کردم خسته شدم .

    • milad

      بابا دیگه نمیکشه

    • بدون نام

      سلام محمد م از مشهد من سال 85ازخدمت مقدس سربازیدفرار کردم الان 2فرزند پدر م هم 1سالگی مادرم را ترک کرد و رفت زندان حالا باین بی پدر و مستجری باید چکار کنم خداهش ندارم چکنم کار مارا درست کنید ثبت نام هم کردم

    • علی

      منم فراریم قسد برگشتم ندارم پلاک ایران رو سینمه عشقشم تو دلم ولی این خدمت به وطن نیست خدمت به یه کسای دیگست !!!!!

    • بدون نام

      سلام من اعزامی 87 هستم سرباز هنگ مرزی سلماس بودم بدلیل مشکلات فرارکردم اگه برگردم باید چکار کنم

    • پدر شهید حسین نوری

      سلام خدمت دولت مردان ایران
      من تو این جنگ دوتا پسر داشتم که یکیش شهید شده ودومی جانباز که حساب جانباز حساب
      نکردن هرسال کمسیون کمسیون اما هیچ خبری نیست دولت مبتنی بر شهداء است من هیچی از این دولت نمیخواهم جز معاف کردن پسرم که تنها نان اور خانه ماست
      همه خانواده شهدا منزل وماشین وحقوق بالا دارن جز ما نه خانه نه ماشین وحقوق کم
      ایا شئن ما این است لذا تنها خواهش من این است که مرا یاری کنند پسرم بخاطر مضیغه ی معیشتی ونداشتن اجاره وخرج معیشتی دست به فرار زد که ما را از این دردها نجات دهد
      از شما انتظار دارم مرا یاری کنید

    • محمد

      سلام ب دولت بگید من فرار کردم چون خانواده ام مهمتر از همه چی برام بود الان ازدواج کردم اگه بیام چطوری در امد زایی کنم تازه میستاجرم هستم.کاش یکی مارو بفهمه

    • بدون نام

      سلام من چندماه پیش معاف ازخدمت شدم ولی جای به درد من رسیدگی نمیکنه بایدچیکارکنم

    • بدون نام

      سلام من سرباز فراری هستم دانش اموزم بودم فراری بودم فراردوست دارم

    • علی

      خدارو خوش نمیاد با مردم اینطور رفتار کنید

    • محمدنادری

      سلام من الان نزدیک 3ماه فراری هستم به علت دوری از محل خدمت و اینکه خرج خونه را من باید بدم و انتقالی هم نمیدنم که بیام تو استان خودم نمیتونم اونجا خدمت کنم جمعا 4روز سریگانم بودم خواهشن شما هم همکاری کنید مگه نظام جمهوری اسلامی ایران نیست مگه ازعدالت حرف نمیزنید یکم هم خودتون عدالت داشته باشین ما حرفمون رو به کی بگیم این دوره زمونه بیشتر بارتی دارن ما که نداریم باید بریم یجا بمیریم لطفا رسیدگی کنید

    • محمد

      سلام من یه ایرانی ام ایران مال منه مال مردمه ایران حق منه شاید دلم نخواد برم خدمت این عادلانه نیست که هرفرد ایرانی نتونه بره خدمت یا فرار کنه به هر دلیلی به هرمشکلی که داره و داشته باید مثل یک افغانی باهاش رفتار شه . (یا علی)

    • پژمان

      سلام من 1ماه ک فرارریم ازپادگان لشکر92من مشکل کلیه وکمخونی دارم پدرم هم زن دیگری گرفته و من و 3برادر دیگری زندگی میکنیم ک یک برادرم اعتیاد دارد ودیگری مشکل معده دارد و یکی هم کارمیکند درحدخودش خرج خانه ب گردن من است ومن هم عقد هستمنمیتوانم خانه اجاره کنم یاعروسی کنم منو همسرم وایه خدمت داره زندگیمون لزهم میپاشه توروقران یکی کمکم کنه

    • بدون نام

      سلام من ۸۸ازخدمت فرارکردم والان صاحب یک فرزندهستم تکلیف من چیه اززندان خیلی میترسم من ازیک خانواده خیلی ضعیف هستم خواهشن رسیدگی کنید

    • ترنم

      سلام خوبین؟تروخدا جوابم و بدین خیلی واجبه
      کسی که دوسش دارم سرباز فراریه و حالا میخایم باهم عقد کنیم.آیا محضر عقدمون میکنه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره چرا که نکنه

    • بدون نام

      سلام من 28سالمه،11ماهم خدمت کردم الان دیگه نمیکشم فرار کردم چکارکنم،فقط میتونم دعا کنم ...

    • بدون نام

      منم الآن سرباز فراریم نمیدونم باید چیکار کنم دارم دیوونه میشم

    • مجتبی

      باسلام تورو خدا هر کی میدونه جواب بده من 20سالمه وهنوز ریش در نیاوردم علاوه بر اون الت تناسلی وبیضه کوچک هستنند ایا میشه معافی گرفت ؟ لطفا کمکم کنید باتشکر

    • محمد

      با سلام من یه پدر 74 ساله دارم که دیابت داره و یه خواهر فلج که 17 ساله از کمر قطع نخاعه دوتا خواهر که دارن برای تامین خرج ما توی هتل کار میکنن خودم بخاطر مشکلات و سختی های زندگی دچار بیماری عصبی شدم که حتی دوسال قبل رفتن به خدمت پیش مشاور و روانشناس میرفتم ولی بدترین بی عدالتی ها درموردم صورت گرفت و برای معافیت از این بیمارستان به اون بیمارستان پاسکاریم کردن که تصمیم گرفتم بعد 6 ماه خدمت بعد از گرفتن مرخصی دیگه ب محل خدمتم برنگردم و 5 ساله که فراری ام.تو این مدت خیلی سختی کشیدم و حالا هم که قانون خرید سربازی اومده شامل من نمیشه چون زیر 8 ساله غیبتم!خیلی حرفا دلم میخواست بزنم دلم خیلی پره ولی چون میخوام نظرم تایید شه صرف نظر میکنم فقط میتونم بگم قاضی اصلی خداست سرباز فراری قاتل و جانی نیس یه نفر نیومد زندگی منو ببینه همه فقط تحقیر کردن که عرضه خدمت نداشتی حتی فامیل خودم که وضعیت خانواده مارو میدونستن من نه دودی ام نه ناپاک پسری به سربه زیری من تو فامیل نبود اما شرمنده خودم و خانوادم شدم فقط بخاطر ی کارت حتی نتونستم ازدواج کنم!اینا رو گفتم نه واسه ترحم فقط واسه اینکه ناعدالتی ها دیده شه بدونید چون پارتی نداشتم این بلاها سرم اومد با یک سوم شرایط من معافیت گرفتن فقط من این وسط جوونیم خاکستر شد...یاعلی

    • بدون نام

      سلام من نمی رم سربازی ...

    • یه بدبخت

      بدترین ظلم فقط به سرباز بیچاره میشه من خودم صد بار فکر خودکشی تو پادگان به سرم زد از قرص خوردن بگیر از تاید خوردن بگیر از خودزنی .....و ولی اخرشم نتونستم خدمت کنم تو این 3 سال از فرارم میگذشت چه تحقیرای که نشدم موهای سرم همش سفید شد تو جوونی
      ...

    • majid

      سلام من 4 ماهی میشه فرار کردم و هیچ مشکلی هم ندارم چون دوس ندارم خدمت کنم ...

    • مصطفی

      دمت گرم مثل خودمی

    • بدون نام

      بابا ما اگر نخوایم خدمت کنیم کیو باید ببینیم

    • صمد

      سلام من اعزامی 6.88 هستم 8ماه خدمت کردم ب دلایلی فرار کردم الان ازدواج کردم 2فرزند دارم میخوام برم شرایطم چی لطفا جواب بدهید

    • محمد

      من هم فراری بودم زن گرفتم رفتم تموم کردم. برید مثل یه مرد خدمت کنید مثل زنها حرف نزنید خجالت داره

    • یک معلم هستم از بشا کرد هر مزگان

      به خدای احد واحد سوگند.-تعداد زیادی هستند از مناطق محروم ین استان به علت مشکلات فراوان نتوانسته اند خدمت مقدس س رباز ی انجام را انجام بدهند در روستا های این شهرستان فقر و محرومیت داد میزند اما متا سفانه هیچ دادرسی ندارد برای بدست اوردن یک لقمه نان شب عاجز ند هرکدام نان اور چند خانواده اند چگو نه خدمت سرباز ی انجام دهند امید وارم م سربازان این مناطق را از خد مت معا ف کنید..............

    • بدون نام

      سلام.اگه به سرباز حقوق خوب بدهند.یک نفرفرارنمیکند.سرباز میبرند سربازی بامفت ومثل برده باش برخورد میکنند.بعدانتظار دارند.کسی نه سرمایه ای دارد نه اینده ای دارد ببرنش دوسال .........

    • ارمین

      اعزام 94 بودم از پادگان 05 کرمان فرار کردم میخوام دوباره برم

    • سربازفراری

      سلام من نظرات همه روخوندم دم همتون گرم منمازهشتادوهشت فراری هستم وهمچنان خواهم بودباعث افتخارمه که فراری ام

    • بدون نام

      سلام‌من‌فراری‌هستم‌از‌سال‌۹۳توآموزشی‌فرارکردم‌الان‌میخوام‌برگردم‌به‌نظز‌شما‌جریمش‌چیه؟...

    • یاشار

      سلام من ده ماه خدمت کردم افتادم زاهدان ولی نتونستم به پایان برسونمش به دلیل مشکلاتی حاا خیلی سرکوفت میشنوم به نظرتون چکارکنم

    • علی

      سلام منم فراری ۹۵ هستم متاهل وقتی پ.ل ندارمکرایه خونه بدم چطور برم خدمت . اگه برم باید زن بچم چی بخورن چی بپوشن

    • سیامک

      سلام.
      من نمیگم شما بگین وقتی من وعض خانواده ام خوب نیست نونه مونو بزور میتونیم در بیاریم چرا برم خدمت .خدمت کلا پارتی شده فرمانده ای که هر کجای هستش میاد خوب هواسش هست به سرباز همشهریش ای مردم ای رهبر عزیز من نمیتونم خدمت کنم اگر هم بگن مجازاتش هم هر چقدر سنگین باشه من نمیترسم باز هم فرار میکنم

    • سلام

      سلام خسته نباشید خدمت مدیریت و همتوون خدا صبر بده به همتوون منم فرار کردم چند بار معرفی کردم بازم نتونستم خدمت کنم از مشکلات نمیگم چوون همه مشکل دارند ...خیلی مورد تمسخر بعضیا قرار گرفتم که کل زندگیشونو حساب کنی به یک غآزی نمیرزه ...قبلا گشنه بودند العان پولدار ادم شدند هم مسخره میکنند منم جوش میزنم بعضی موقع ها گریه میکنم از خدا میخوام منو بکشه اگ بخوام تا عمر دارم با ترس زندگی کنم با مسخره کردن قوم ها بزار نباشه زندگی ...پدرمم فوت کرده میدونم اگ میبود کاری واسم میکرد دلم واسش تنگ شده ...مادرمم مریضه ...داداشم خودشو معاف کرده ..معتاد شده ...ازدواجم نمیکنه ..با چندر قآز که از حقوق بابام برایه مادرم میدن میخوره ...ارزش داره یک ادم اینجوری کارت معافیت داشته باشه ..فکر زندگیم نداشته باشه ..ولی منی که دو سه سال ازش کوچکترم اینجور آواره بشم...میدونم جواب ما پیش خداست

    • سامان

      نظرات همه رو خوندم واقعا همه دردو بیچارگی دارن.
      منم از سال 92تا الان فراریم.
      به علت اینکه یگان خدمتیم بیش از حد از محل سکونتمو شهرم دور بود فرار کردم.
      خداشاهده انقدر تو فامیلو همسایه سر کوفت خوردم بیزار شدم..
      بابا یه کم فکر ماهم باشید
      همش شده پارتی بازی.
      ثروتمندا سربازیرو قسطی یا نقدی میخرن ما فقیر بیچاره ها هم باید جور اونا رو بکشیم..

    • پیمان

      یعنی چی چرا باید زندانی بشن.خوب کسی ک خودش خود معرفه لزومی نداره ک زندانی بشن.ی کم فکر سرباز فراری ها باشید

    • بدون نام

      سلام به همه سرباز فراری ها من سیدرضا منصوری تو سال 94 فرار کردم از خدمتم و الان بیشتر از یک ساله که فراری محسوب میشم....ولی تصمیم گرفتم که خودمو معرفی کنم و خدمت سربازیمو به لمید خدا تموم کنم....خواهشا مسولین یخورده هوادار ما سربازا باشین نمیمیرین که....خودتونم یه روزی سرباز بودین

    • طاها

      به نظر من خدمت سربازی نباید اجباری و زوری باشه،هر کس که دوست داره خدمت بره هر کی هم دوست نداره نره، واگه زوری واجباری باشه باید حقوق بیشتری به سرباز بدن مثلا از یک میلیون تومن شروع بشه، در غیر این صورت آدم بره بمیره بهتر هست تا بره خدمت سربازی

    • محمد

      بنظر من هیچکس نره

    • متین

      سلام.من پادگان هشتم شکاری اصفهان خدمت میکردم فرار کردم.با اینکه تو شهر خودمون خدمت میکردم ولی انقدر شرایطش سخت بود که فرار کردم.

    • سعید

      سلام.منم فراریم .الان دو سالی میشه.بیخیال بابا.منم دوتا بچه دارم.چن بار خودمو معرفی کردم.اما بازم در رفتم.اصلا حرفای مارو اینجا این مسوولین نمیخونن.نه خدایی بچه های خودشون سربازی میرن؟عمرا.همشون خارجن.....من سربازی نمیرم.بگیرنم بازم در میرم......خدا کنه مشکله مالیه همتون حل بشه.چون بیشترتون مثله خودم مشکله مالی دارین. ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میخام خدمت نباشه

    • بدون نام

      سلام من بیچار شدم اعزامی 88بودم 8سال اوارم 2بارهم ثبت نام کردم جوابم نمیاد

    • دایی

      سلام دایی من سال۸۸ب سربازی ولی ی بار سال ۸۹فرار کرده وای باز برگشته وبازسال ۹۰فرار کرده بخاطر مشکلی بحث مشکلاتو باز نمیکنم چون همه دارن .الان بیماری واریکوسل ۳.۲داشته ی بار عمل کرده در حین خدمت بوده ک معافش نکردن والان واریکوسلش باز عود کرده شده .۳.۲دردش خیلی وقتی درد داره حالش خراب میشه دوبار برای خرید کارت پایان خدمت اقدام کرده ولی جوابی بهش ندادن تویی سایت ما میخوینم ک باید از روز فرار سرباز ۸سال بگذره این چ قانونیه میشه این قانونم مثل اونایی غایب هستن و الانم ۸سال شده بهش کارت میدن برای ما فراری هم اونجوری بشه الان ما ۳۰سالمه الان ۶سال گذشته الان تکلیف ما چیه الانم ب خاطر فراری بودن مشکل اعصاب پیداکرده و سابقه ی خودکشی هم داشته لطفا ب داد سرباز فراری ها بدونین وانهارو هم مثل سربازان غایب حساب کنید تا کسی ک پول خرید داره بتونه بخره با تشکر لطفا جواب بدین

    • دایی

      سلام دایی من سال۸۸ب سربازی ولی ی بار سال ۸۹فرار کرده وای باز برگشته وبازسال ۹۰فرار کرده بخاطر مشکلی بحث مشکلاتو باز نمیکنم چون همه دارن .الان بیماری واریکوسل ۳.۲داشته ی بار عمل کرده در حین خدمت بوده ک معافش نکردن والان واریکوسلش باز عود کرده شده .۳.۲دردش خیلی وقتی درد داره حالش خراب میشه دوبار برای خرید کارت پایان خدمت اقدام کرده ولی جوابی بهش ندادن تویی سایت ما میخوینم ک باید از روز فرار سرباز ۸سال بگذره این چ قانونیه میشه این قانونم مثل اونایی غایب هستن و الانم ۸سال شده بهش کارت میدن برای ما فراری هم اونجوری بشه الان ما ۳۰سالمه الان ۶سال گذشته الان تکلیف ما چیه الانم ب خاطر فراری بودن مشکل اعصاب پیداکرده و سابقه ی خودکشی هم داشته لطفا ب داد سرباز فراری ها بدونین وانهارو هم مثل سربازان غایب حساب کنید تا کسی ک پول خرید داره بتونه بخره با تشکر لطفا جواب بدین

    • 30نا

      لطفا مبدا محاسبه سربازان فراری را از روزی که به خدمت رفته اند محاسبه کنید. بنده متولد 65 هستم و از مهر سال 85 به خدمت اعزام شدم ولی از آخرین فرارم کمتر از 8 سال میگذرد ولی همکلاسی دبیرستان بنده که در یک روز مشمول شدیم و اصلا خدمت نرفته توانسته بخرد. مطمئنا هر دوی ما بیشتر از هشت سال است که درگیر خدمت سربازی هستیم و جوانان بسیاری مشکل بنده را دارند. اگر مبدا برای سربازان فراری روز اعزام باشد برای نظام وظیفه هم بهتر است چون پول بیشتری می تواند بگیرد. خیلی ممنونم که مشکل این جوان سی ساله را به گوش مسولین میرسانید. #30na

    • امید

      سلام به همه منم از هوابرد بعد از 9ماه خدمت فلنگو بستم و الانم خیلی راضی هسم و هیچ مشکلی ندارم

    • بدون نام

      منم فراریم خدا به همه مون کمک کنه نجاتمون بده خسته شدم از این زندگی همش با ترس و فکر و خیال بخدا دیوونه شدم زندگیم نابود شد همش میخوام خودکشی کنم

    • مجتبی

      گوش نیمدند

    • فرهاد

      سلام به همه. من فقط میدونم که اگر یکبار به خودتان اجازه بدین که از خدمت فرار کنید دیگه نمیتونید خدمت کنین و همش فرار میکنید. به این فکر کنید که این یک راهی هست که همه رفتند و میروند. بخاطر دو سال عمر خودتان را هدر ندید که همش ترس و دلهره داشته باشید چون هر جا و هر جور شده یه جایی گیر میافتید و کارتون گیر میشه. یا علی بگین و برین خدمتتون را با سربلندی تمام کنید. موفق باشید.

    • مهدی

      سلام
      من سرباز مرزبانی هستم خدمتم تموم شده و ۷ماه بهم اضافه دادن و الان۳ماه از اضافه ام هم گذشته ولی دیگه نمیکشم و فرار کردم

    • بدون نام

      سربازی یه دوران مقدس هستش من دوست دارم تازنده ام خدمت کنم چون عاشق خدمت هستم

    • بدون نام

      توروخدابومی سازی کنین من اموزشیم هزارکیلومتردوربودحالایگان دوهزارکیلومتر دوتره

    • بدون نام

      به نظر من سربازی یه چیز مزخرفی نرید به خدا

    • بی نام

      سلام خسته نباشید من سربازفراریم مشکل دارم چون تو پادگان موردتمسخرقرارمیگیرم حالا من بایدچکارکنم

    • بدون نام

      سلام جریمه سرباز فراریا چیه ؟ چ جوری باید خودشونو معرفی کنن؟

    • رضا

      این چجور خدمتی اینا فقط مارو برا حمالی میخوان با این پولی که میدن چجوری دوسال بگذرونیم

    • سربازفراری 92

      سلام منم اذرنودودخدمت رفتم زاهدان افتادم ده ماه خدمت کردم همونجامعتادشدم امایشم اومدافتادم استان خودمون لرستان امابه دلیل مشکل مالی واعتیادم نتونستم برم فرارکردم حرف مردم تحقیرمردم خوردم کردنگاه چپ بعغض مادری که هرکی هرچی میگه هیچی نمیتونه درباره فرزندش بگه نابودم کردم سرشکستگی بابام وپیرکرد الان میخابرم خودمومعرفی کنم هرچی شد بشه امروز 23.3.96

    • فراری

      سربازی همش نامردیه.من ازسال 93فراری هستم وهمچنان خواهم بود

    • Sajjad lsd

      درسته سربازی وقت تلف کردن درسته مزخرفه ولی راهیه که باید رفت چه الان چه ۱۰ سال دیگه راه رفتنی رو باید رفت من خودم قصد فرار داشتم ولی به عاقبتش فکر کردم پشیمون شدم..ایشالا مشکل همه سرباز فراری ها درست شه❤

    • سرباز خسته

      بخدا من 25 ماه پاسداری دادم / 4 ماه اضاف خوردم تو برجک / برید تموم میشه . اعزامیه 93 بودم . ناجا
      منم مخم نمیکشید.نامزد داشتم.ولی مرد باشیدو برید.

    • سعید

      سربازی ینی افسردگی اعتیاد تحقیر تبعیض

    • امیر

      من پنج ساله فراری ام افسردگی دارم با فشار خون بالا روزی ام سه تا قرص میخورم سرمم هم بزنید دوباره خدمت نمیرم از مرگم ترسی ندارم تا خودتون معاف نکنید تا اخر عمرم همینم. پس سردار جان بیخیال برو کسایی رو بفرست که چیزی واسه از دست دادن دارن من چیزی واسه از دست دادن ندارم. نه زن دارم نه بچه نه هم عاشق کسی ام نه هم زن میگیرم و زیر خط فقر ام پس نمیتونم هیچی بخرم یا به نامم کنم.پس منتظر ازرائیل میمونم بیادش. ازرائیلم با اکیپ ما جوره پس شکر گزارشیم حتی با پول کم حرفمو مزه کن شوره نه امید وارم اون که نشوندت اون بالا خودش بین ما شما قضاوت کنه .بلاخره روز قیامتیم هس کشکی نیس.

    • بدون نام

      به کی بگم دیگه نمیکشه این خدمت نیست حمالی بردگی اسمش عوض شده من تو خدمت یه چیزای دیدم از کسای که قهرمان بچگیم بودن اینا پشت اسلام خودشون رو قایم میکنن همه جا شده پارتی بازی یکی هم ددلش واسه ما بسوزه ماهم خدایی داریم

    • Unknown

      من سرباز فراری هستم. زندان هم خواهم رفت ولی سربازی رو هرگز نمیرم.هرگز.هرگز.هرگز.هرگز.هههررررگزززز.برید زندان،شرف داره به سربازی

    • بدون نام

      سلام من دو بار فرار کردم اخه نمیتونم خدمت کنم منو ول نمیکنن

    • رضا

      من ساله 93فرار کردم بازم رفتم بازم فرار کردم الان چکار کنم .عاشق بود یه دوختری که خدمتم را برای اون نرفتم ولی اون ب من خیانت کرد رفت با یکی دیگه عروسی کرد .یگان خدمتم توپخانه 44اصفهان بود

    • مهدی

      سلام ب همه مخصوصا سرباز فراریا منم از مرداد ماه همین امسال فرار کردم از یگان منم خوشم نمیاد خدمت و دیگه هم نمیخوام برم زوری ک نیس نمیخوام برم کسی هم دنبالم نیاد والا...

    • بدون نام

      سلام بر همه‌سربازان فراری مثل خودم ، خدای ماهم بزرگه قیامت بشه راحت شیم ، من سرباز فراری۹۲بود ۴ماه خدمت کردم و‌فرار‌کردم مشکل روحی و تشنوژ میکردم ، بعد از ۴سال برگشتم هزار نفر بهم قول دادن بری همه کار برات میکنیم و‌نکردن بعد از ۲ماه دوباره فراز کردم ، همی‌جوانارو بدبخت کردین چ گناهی کردیم اخه کسی ک فرار میکنه یا‌کسی داره مثل ادم خدمت مبکنه خیلی فرق داره حتما مشکلی هست همش میگن زندان زندان بابا بسه دیگه اجبار اجبار ،من عاشق دولتم‌ هستم ولی دلیل بر این نیست حتما خدمت کنی بابا خستع شدیم بخدا ، دوسدارم بمیرم ،خدای ماهم بزرگه بجای زندان زندان بشینین با سربازا حرف بزنین مشکلتون چیه اه خسته شدیم بخدا. اکر‌راست میگین برین ادم های کثیفو پول خوردو قاتلو‌بگیریذ ن‌ مای بدبخت ک حتی یک‌بار دست بند رو‌دستمون نخوره ، بچها درست میشه‌اون بالا خدای‌داریم

    • بدون نام

      سلام کاش همه از اول دفترچشونو پست نمیکردن

    • ماهاان

      سلام من از ساله93تا الان فراریم متولده ساله75هستم به دلیله افتادن در مرز ایران وعراق ومشکلات فرار کردم چون اعصابه خدمتو ندارم وچند باری دنبالم آمدن نرفتم وهیچ وقت نخواهم رفت

    • بی همتا

      فرار کردین نوش جونتون به زندگیتون برسین بابا..

    • محمد

      من پدرم چندسال پيش سرطان گرفت به مدت دوسال دربستر بيماري بود و درنهايت فوت كرد بعد از فوت پدرم نه تنها كفالت مادرمو ندادن بلكه بعد اموزشي افتادم مرز چون پارتي نداشتم .حالا هم عشقم نميكشه برم هركي هم دوست نداره مثل من نره تا ببينم ميخان چيكار كنن.فداي همتون خدا حافظ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چقد وقته فراری هستی

    • آریادد

      سلام خدمت آدمو مرد بار میار غرورتم میشکن ولی یانباید اصلا بری یااگرهم رفتی بمونی فرار اشتباه هرچی هم که سخت باشه آدم خورد میشه فرارکنی اعتبار اولیهم دیگ نداری توهمشهریها یا فامیلات یاعلی

    • بدون نام

      کسی که به گفته ای از زندگیش وابروش میگذره بخاطر خدمت به دولت.ویه عمر فکر خودشو درگیر این کار میکنه هیچ راهی برای برگشت نداره.مسولیین باید چاره بجویند.یاهم مثل اونایی که پست نکردن بیخیال بشه.

    • رسول

      من سرباز فراریام.من روزی که وارد پادگان شدم دنیا تو چشمم سیاه سفید شد چون واقعا هم سخت بود هم حالگیر الانم که فرار کردم خوشحالم چون هیچ چیزی از خودم واسه خودم باارزشتر نیست.من اگر 10 بار بگیرن ببرنم که برمیگردم.فقط مشکل پایان خدمتم واسه بیمه.وگرنه صد شغل بلدم دستم به دهنم میرسه.خواهشمندیم کسی که از خدمت فرار میکنه.فکر همجاشو کرده فرار کرده مسولیین خواهشمندیم دنبالمونم نیاید.کسی که از ابرو و یه عمر اعصاب خورد وناراحتی خودش گذشت.دیگه اونجا که جای خودشو داره.

    • سید علی

      من سرباز زندانم ۱۳۹۵اعضام شدم ۲۰سالمه خدمتم دوسال رفتم فرار کردم خیلیم حال داد زندانم رفتم بازم حال داد ولی الان بخاطر این پایان خدمت نه کار میدن بهم نه سند متورم به نامم میزنن کلا بدرد چیزی نمیخورم ایی کاش تلوزین اعلام کنن سرباز فراریا بخشیده شدن بیان سرخدمت بگن من برمیگردم سرخدمتم

    • بدون نام

      سلام۶ساله فرار کردم متهل هستم بجه دارم شما بگید چیکار کنم

    • مهران

      من که یکسال خدمت کردم خدایا از اینجا به بعدشو خودت کمکم کن این چند ماهی هم تموم بشه این روزا فرار بدجوری ذهنمو درگیر کرده

    • مهران

      من که یکسال خدمت کردم خدایا از اینجا به بعدشو خودت کمکم کن این چند ماهی هم تموم بشه این روزا فرار بدجوری ذهنمو درگیر کرده

    • مهران

      من که یکسال خدمت کردم خدایا از اینجا به بعدشو خودت کمکم کن این چند ماهی هم تموم بشه این روزا فرار بدجوری ذهنمو درگیر کرده

    • سجاد

      واقعا دیگه خدا ما چه گناهی کردیم که نمیتونیم خدمت کنیم زندگیمون شده پر از استرس و اضطراب

    • حلیم

      سلام من اعظام سال۹۱هستم بعد ۴ماه فرار کردم والان درخواست خرید خدمت کرد و گفتن که به نظام وظیفه خودم معرفی کنم که بتونم خدمتم بخرم بعد میگن که معرفی کنم دادگاهی میشی و روانه ی زندان والان نمیتونم خودم معرفی کنم الان من چکار کنم لطفنا راهنمایم کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج