جاباما
۲۲۰۳۴۶
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

آخر هفته های فرهنگی طعم دیگری دارد، گاه با تماشای یک ساعت نمایش یا نگاه کردن به یک فیلم در سینما از جریان روزمره جدا می شوید و برای یک هفته انرژی می گیرید، بسیاری از تفریحات فرهنگی هزینه ی چندانی هم ندارد.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته




برترین ها - ایمان عبدلی: آخر هفته های فرهنگی طعم دیگری دارد، گاه با تماشای یک ساعت نمایش یا نگاه کردن به یک فیلم در سینما از جریان روزمره جدا می شوید و برای یک هفته انرژی می گیرید، بسیاری از تفریحات فرهنگی هزینه ی چندانی هم ندارد، می شود با کمترین مبلغ کتابی خرید و دنیایی در ذهن ساخت، گوش دادن به موسیقی، خواندن کتاب ، تماشای فیلم ، رفتن به یک گالری یا نگارخانه هوایتان را عوض می کند. ما در اینجا راهنماییتان می کنیم .

اکران

«اشکان و انگشتر متبرک و چند داستان دیگر» ساخته ی شهرام مکری پس از نه سال از توقیف در آمده است و این روزها در گروه (هنر و تجربه) در حال اکران است، فیلم با وجود اینکه تقزیبا یک دهه در توقیف بوده تر و تازه است و البته دیدنی، فیلمی پست مدرن با تداخل زمانی که داستانش را در فرمی کمتر دیده شده ارائه می کند، اگر سینمای تارانتینو و جیم جار موش را می پسندید، تماشای فیلم مکری را از دست ندهید.هجو اندیشی این کارگردان بر روی کل فیلم سایه ی پر رنگی انداخته و فیلم را دیدنی کرده است .

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

کیوسک

مهرنامه ی جدید منتشر شده است؛ با تصویری از مارکس بر روی جلد، در این شماره مهرنامه دو پرونده ی خواندنی دارد: یکی در رابطه با صمد بهرنگی که آثار او را از دیدگاه ادبی و سیاسی بررسی کرده است، با تیتر جالب توجه «چه گوارا برای بچه ها»، پرونده ی خواندنی دیگر در رابطه با جنبش "پورشه سواران" و نسبت آن با سرمایه داران است که با توجه به تیتر بودن پورشه، با حوال و هوای این روزها جور در می آید ،مصاحبه با احمدرضا کریمی هم بندی دکتر شریعتی از دیگر خواندنی های این شماره ی «مهرنامه» است.

کتاب

«من منچستریونایتد را دوست دارم» نام رمانی است نوشته ی: مهدی یزدانی خرم، دبیر بخش ادبی مهرنامه و سردبیر ماهنامه ی تجربه، روزنامه نگار و منتقد ادبی در رمان تاریخی اش، با تمرکز بر پرسوناژها روایت را دست به دست می کند و دو مقوله ی "تاریخ و خشونت" را واکاوی می کند ،اگر علاقه مند به تاریخ معاصر هستید، رمان خوراک خوبی برای شما فراهم می کند و ذهنتان را ورز می دهد فقط کمی باید با سیاهی و خشونت کار کنار بیایید و البته تداخل زمانی که در فرم کار وجود دارد کمی خلاف عادت است.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

آلبوم

"مثل مجسمه" نام آلبوم جدید «مهدی یراحی» خواننده ی جوان موسیقی پاپ کشورمان است، که کم کم موفق شده جای خودش را در میان مخاطبین باز کند،آلبوم نام های وسوسه کننده ی زیادی دارد ؛روزبه بمانی و سروش دادخواه در ترانه سرایان و کوشان حداد و هومن نامداری در تنظیم کنندگان ، آلبومی با این همه اسم مطمئنا نباید آلبوم ضعیفی باشد .

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

تلویزیون

«پلیس بورلی هیلز» به کارگردانی مارتین برست محصول ۱۹۸۴ است که بازیگرانی چون: ادی مورفی ، در آن ایفای نقش می کنند، فیلم در ژانر فیلمهای ماجرایی قرار می گیرد ؛قاچاق و اسلحه و.. اگر علاقه مند به این گونه ی سینما هستید، جمعه ساعت ۱۱ شبکه ی ۳ را از دست ندهید ،اگر هم حوصله ی تماشای فیلم ندارید، دست صداوسیما برخلاف دیگر ایام سال در ماه رمضان پراست؛ سریال ؛ از پایتخت تا دردسر های عظیم ،تاک شو از ماه عسل تا دعوت با اجرای واد رضویان و همچنین شبکه ی نسیم و خندوانه اش ،جمعه شب هم می توانید نبرد والیبالیست ها را تماشا کنید شاید آمریکایی ها برای ما هم که شده لهستان را شکست دادند، کسی چه می داند!

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

تماشاخانه

نمایش «اسم» به کارگردانی لیلی رشیدی این روزها در سالن استاد ناظر زاده ی کرمانی مجموعه ایرانشهر در حال اجراست نمایشی با بازی حسن معجونی ،داریوش موفق ، لیلی رشیدی و..بر اساس متنی از ماتیو دولاپورت ،ترجمه ی شهلا حائری،نمایش در مورد مردمی است که در میانه ی دعواهای چپ و راست ارتباط هایشان مخدوش شده، متن به آدم ها و رابطه ها می پردازد در چهارچوب یک داستان خطی و ساده و سر راست و البته با چاشنی طنز، بازی ها همه در سطح قابل قبولی اجرا شده است و ریتم مناسب کار تماشاچی را دلزده نمی کند.

گالری

گالری آناهیتا واقع در خیابان مطهری کوچه شبنم ، تابلوهای هایپر رئالیستی با موضوع حیوانات در حال انقراض را به نمایش گذاشته است،تابلوها در ابعاد بزرگ و با پرداخت کامل جزئیات نمایش داده شده است ،خانه کاریکاتور هم به مناسبت حمله ی ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری آثار کاریکاتوری را از نامدارترین کارتونیست ها ی داخلی در رابطه با این موضوع به نمایش گذاشته است. خانه ی کاریکاتور در خیابان شریعتی، تقاطع همت، خیابان گل نبی، میدان کتابی واقع شده است .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج