۲۲۰۴۶۳
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

لوده بازی و مزاح در ایران درآمد دارد!

در شرایطی که بسیاری اعتقاد دارند کیفیت سینمای ایران بخصوص طی چند سال اخیر ارتقای قابل توجهی پیدا کرده اما همچنان مخاطب ها علاقه بسیاری به فیلم های ژانر کمدی دارند؛ فیلم هایی که در اکثر مواقع کیفیت آنچنانی نداشته و با هر داستانی موفق به جذب چند میلیارد تومان می شوند.

لوده بازی و مزاح در ایران درآمد دارد!




روزنامه هفت صبح: در شرایطی که بسیاری اعتقاد دارند کیفیت سینمای ایران بخصوص طی چند سال اخیر ارتقای قابل توجهی پیدا کرده اما همچنان مخاطب ها علاقه بسیاری به فیلم های ژانر کمدی دارند؛ فیلم هایی که در اکثر مواقع کیفیت آنچنانی نداشته و با هر داستانی موفق به جذب چند میلیارد تومان می شوند.

از ابتدای سال با اکران «ایران برگر» مشخص شد که این رویه در سال جاری تغییر آنچنانی نکرده است. «ایران برگر» طی ۱۱۲ روز اکران توانسته چهار میلیارد و ۶۲۵ میلیون تومان را به خود اختصاص دهد؛ فیلمی که توانست از اکران نوروز نهایت استفاده را کرده و موفقیت خود را تضمین کند.
این روند با «نهنگ عنبر» نیز تکرار شد. افزایش چشمگیر محبوبیت رضا عطاران در سال های اخیر تاثیر خود را گذاشت و باعث شده «نهنگ عنبر» به کارگردانی سامان مقدم در 42 روز موفق به عبور از مرز سه میلیارد تومان شود.

اگر هنوز هم قانع نشده اید که فیلم های کمدی بدون در نظر گرفتن سطح کیفی، در گیشه موفق هستند، باید به این نکته توجه کنید که «گینس» اثر جدید محسن تنابنده تنها با حضور یک هفته ای روی پرده ها چیزی حدود 500 میلیون تومان فروش داشته است.

در ترکیب جدید اکران که دو فیلم «گینس» و «از رییس جمهور پاداش نگیرید» بر پرده سینماها رفت، همچنین فیلم «عصر یخبندان» با موضوعی اجتماعی به جمع فیلم های «نهنگ عنبر» و «آتیش بازی» اضافه شد.

در این میان فیلم سینمایی «گینس» در اولین شب اکران خود توانست جمعیت زیادی را به سینماها بکشاند و معادله افت فروش فیلم ها در ماه مبارک رمضان را تغییر دهد.

محمدرضا صابری مدیر پخش نورتابان در گفتگو با فارس درباره فروش فیلم گفت فروش فیلم در شب اول بسیار خوب بود، با اینکه ما هنوز نتوانستیم آمار چهار سالن سینما را در شب اول محاسبه کنیم اما شب اول فیلم 75 میلیون تومان (بدون احتساب چهار سالن) بوده که بسیار خوب است.

وی ادامه داد «گینس» بر اساس مصوبه شورای صنفی نمایش 20 سالن سینما و پنج سالن حمایتی در تهران در اختیار دارد و 50 سالن سینما هم در شهرستان در اختیار داریم. بعد از گذشت چند روز اکنون «گینس» با در اختیار داشتن 94 سالن موفق به کسب فروش 592 میلیون تومان شده است.

فیلم سینمایی «عصر یخبندان» با توجه به موضوع و تعداد بازیگر یکی از فیلم های اکران شده در ماه رمضان است. محرم براتی مدیر پخش بامداد فیلم توضیح داده که این فیلم شب اول 25 میلیون فروش داشت و روز دوم اکران 45 میلیون تومان فروخت که جمع فروش فیلم در دو روز 70 میلیون تومان است. هنوز سینماهای این فیلم در تهران تکمیل نشده و 22 سالن در اختیار فیلم است.

وی درباره اکران فیلم در شهرستان ها توضیح داد: این فیلم متقاضی زیادی در اکران شهرستان دارد و هم اینک 30 سینما در اختیار دارد. تلاش می کنیم تا در شهرستان سینماهایی را به فیلم اختصاص دهیم که فیلم را عید فطر هم اکران کنند و تنها منوط به اکران ماه رمضان نباشد. در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که «عصر یخبندان» طی هفته گذشته موفق شده با در اختیار داشتن 67 سالن، 229 میلیون تومان از گیشه ها را به خود اختصاص دهد.

در خبری دیگر توضیح داده شده که سینمای پردیس کوروش در سال جاری بیشترین مخاطب را به خود اختصاص داده. 30 سینمای کشور از منظر فروش متوسط ماهانه در ابتدای سال 94 از سوی موسسه سینماشهر معرفی شدند و از این میان پردیس کوروش در صدر جدول فروش سینماها قرار دارد.

به گزارش مهر، بر اساس اعلام موسسه سینماشهر، سینما کوروش تهران با فروش متوسط 862 میلیون تومان در ماه در سه ماهه نخست سال 94 بیشترین فروش متوسط کل سینماهای کشور را به خود اختصاص داده است. این سینما در سال 93 به طور متوسط هر ماه 497 میلیون تومان فروش داشته است. پردیس سینمایی آزادی با فروش 643 میلیون تومان، به طور متوسط در هر ماه در ابتدای سال 94، پس از سینما کوروش بیشترین فروش را به خود اختصاص داده است. این سینما در سال های 91 تا 93 نیز به ترتیب به طور متوسط در هر ماه 352 میلیون، 390 میلیون و 565 میلیون تومان فروش داشته است.

پردیس هویزه مشهد نیز با فروش متوسط ماهانه 376 میلیون تومان در ابتدای سال 94 در رتبه بعدی قرار دارد. این سینما در سال های 91 تا 93 نیز به ترتیب به طور متوسط در هر ماه 96، 161 و 273 میلیون تومان فروش داشته است.

پردیس سینمای ملت نیز با فروش متوسط ماهانه 288 میلیون در سه ماه نخست سال 94 در رتبه چهارم فروش سینماها قرار دارد. این سینما از سال 91 تا 93 در هر ماه به طور متوسط 180، 222 و 273 میلیون تومان فروش داشته است.

سینما فرهنگ تهران نیز در سه ماهه نخست امسال به طور متوسط در هر ماه 253 میلیون تومان فروش داشته است. متوسط فروش این سینما در هر ماه در سال های 91 تا 93 به ترتیب 136، 146 و 165 میلیون تومان بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج