۲۲۰۵۵
۱۲ نظر
۵۵۲۹
۱۲ نظر
۵۵۲۹
پ

چرا زن‌ها و مردها حرف هم را نمی‌فهمند؟!

زن‌ها و مردها به لحاظ شخصیتی و روانی تفاوت‌های زیادی با هم دارند به همین دلیل احتمالا نمی‌توانید همسرتان را با خودتان مقایسه‌ كنید و انتظارات‌تان را شكل دهید اما اين مشكل هم راه‌حل دارد

چرا زن‌ها و مردها حرف هم را نمی‌فهمند؟!

چرا زن‌ها و مردها حرف هم را نمی‌فهمند؟!

برترین ها: زن‌ها و مردها به لحاظ شخصیتی و مهارت‌های ارتباطی تفاوت‌های زیادی باهم دارند اما بسیاری از خانم‌ها و آقایان از این نكته مطلع نیستند به همین دلیل شیوه برخورد درست با هم را نمی‌دانند و در نتیجه انتظارات و توقعات نابجایی از هم پیدا می‌كنند. این مسئله بیشتر از همه در روابط خانوادگی و زناشویی خود را نشان می‌دهد، وقتی زن و شوهر يكدیگر را درست نشناسند چگونه می‌توانند نیازهای هم را درست پیش‌بینی كنند و یكدیگر را راضی و خرسند نگه دارند؟ همین امر به مرور باعث به‌وجود آمدن اختلاف‌های جدی می‌شود و در مواردی هم زن و شوهرها به این نتیجه می‌رسند كه با هم تفاهم ندارند و این می‌تواند عواقب وخیمی به بار آورد، در این مطلب سعی می‌كنیم به شما بگوییم با همسرتان به لحاظ روانی چه تفاوت‌هایی دارید و چه توقعاتی می‌توانید از او داشته‌باشید.


قدرت‌بدني مهم نيست

نمی‌توان گفت كه آدم‌های با اعتماد به نفس كمتر از دیگران دچار شك و ترديد می‌شوند اما بايد بدانيد آن‌ها بهتر این شك‌ها را مدیریت می‌كنند و می‌توانند تمام انرژی خود را معطوف به حل مسئله كنند و این همان جایی است كه تفاوت‌هایی میان مردها و زن‌ها می‌بینیم.

مردها: در طول تاریخ مردها برای آنچه خواسته‌اند جنگیده‌اند، آن‌ها با توان فیزیكی بالایی كه داشتند توانستند ثروت و منابع زیادی را به دست بیاورند. ولي در دوران مدرن كه تكنولوژی پیشرفت زیادی كرده‌است مسائل خیلی كمی هستند كه به قدرت‌بدنی نیاز داشته ‌باشند. این روزها وقتی تعارض و تضادی پیش می‌آید، مردها سعی می‌كنند با گفت‌وگویی صلح‌آمیز آن را حل كنند اما همچنان در ناخودآگاه آن‌ها این موضوع وجود دارد كه قدرت بدنی بیشتری دارند، به همین دلیل وقتی بحث و جدلی پیش می‌آید كه نمی‌توان با صحبت آن را حل كرد، ناخودآگاه قدرت بدنی آن‌ها به ذهن‌شان می‌آید و همین امر باعث افزایش اعتماد به نفس‌شان می‌شود، البته منظورمان این نیست كه آن‌ها از این نیرو استفاده می‌كنند بلكه به لحاظ ذهنی قوی‌ترشان می‌كند.

چرا زن‌ها و مردها حرف هم را نمی‌فهمند؟!

زن‌ها: زن‌ها می‌دانند كه به لحاظ قدرت بدنی توان كمتری دارند و شاید همین امر باعث می‌شود برای خیلی از خانم‌ها بحث جدی با آقایان كمی مشكل شود چون وقتی بحث بالا می‌گیرد ناخودآگاه یادشان می‌آید به لحاظ بدنی ضعیف‌تر و آسیب‌پذیرتر هستند و نمی‌توانند به خوبی در برابر آن مرد از خود دفاع كنند. ولي توصیه ما به خانم‌ها این است كه اول از همه یادشان باشد، اگر طرف مقابل حمله فیزیكی كند بیشتر نشان‌دهنده ترس اوست تا قدرتش. از طرف دیگر در طول تاریخ مردها از طریق قدرت بدنی خود زندگی را گذراندند ولی زن‌ها بیشتر از مهارت‌های زبانی خود استفاده كرده و توانسته‌اند مردها را متقاعد كنند، پس قدرت خود را در قانع كردن طرف مقابل دست‌كم نگیرید.


مردها برای‌شان هدف مهم است

مردها مشكلات‌شان را همانند یك ماشین اتوماتیك حل می‌كنند؛ آن‌ها روی موضوعی تمركز كرده و همه كار می‌كنند تا آن را به دست آورند و به همين دليل، فرآیند و راهی كه آن‌ها را به خواسته‌‌شان می‌رساند برای‌شان چندان مهم نیست، مهم تنها نتیجه است اما زن‌ها توجه بیشتری به فرآیندها و طریقه رسیدن به هدف دارند و سوال مهم برای آن‌ها این است كه چطور بهتر عمل كنند؟ چگونه رفتار كنند؟ چگونه كار درست را انجام دهند؟ همه این سوال‌ها می‌تواند توجه را از هدف نهایی منحرف كند و حتی گاهی دسترسی به هدف غیرممكن می‌شود. به خانم‌ها توصیه می‌كنیم اینقدر به حاشیه‌ها فكر نكنند بهتر است تمام توجه‌تان را تنها به یك نتيجه مثبت متمركز كنید. البته باید حواس‌تان به تمام موانع ممكن و راه‌های غلبه بر آن‌ها باشد، جالب است بدانید افراد با اعتماد به نفس یك قانون مهم دارند: به جای این‌كه هنگام مواجهه با مسائل نگران پیامدها شوند تنها به حل آن فكر می‌كنند.


اعتماد به نفس با بي‌ادبي فرق دارد

مردها خیلی به ندرت به مشكلات‌شان اعتراف می‌كنند؛ آن‌ها وقتی به‌دنبال دستیابی به علائق خود هستند كم پیش می‌آید احساسات افراد دیگر را در نظر بگیرند. مردانی كه هدف برای‌شان مهم است معمولا سلطه‌جو هستند؛ آن‌ها تنها به‌دنبال دستیابی به هدف‌شان هستند و برای‌شان اهمیتی ندارد كه همكاران یا زیردستان‌شان درباره آن‌ها چه فكری می كنند، آن‌ها نمی‌ترسند كسی را بیازارند یا گستاخ به‌نظر برسند. زن‌ها در نقطه مقابل هستند، برای آن‌ها بسیار مهم است دیگران درباره آن‌ها چه فكری كنند؛ آن‌ها می‌خواهند همه را خشنود كرده و همه آن‌ها را تحسین كنند و دوست‌شان داشته باشند و در نتیجه آن‌ها حاضر می‌شوند كارهایی را كه نمی‌خواهند انجام دهند تنها به این دلیل كه همكاران و دوستان‌شان را نیازارند. نمی‌‌گوییم بیش از اندازه بر اهداف‌تان پافشاری كنید و حاضر باشید به هر دليلي به خودتان فشار بیاورید اما حواس‌تان باشد اعتماد به نفس با بی‌ادبی یا گستاخی فرق دارد.


خانم‌ها رمزگشاتر هستند

توانایی رمزگشایی به معنای حدس زدن احساسات طرف مقابل با مشاهده رفتار غیركلامی اوست؛ برای نمونه فردی كه این توانایی را دارد كه از حالات صورت، وضعیت بدن و حركات و نیز صدای دوست خود، در می‌یابد كه او خوش و سرحال است یا محزون و افسرده. پژوهش‌ها نشان می‌دهند این توانایی در زنان به‌مراتب بیش از مردان است؛ زنان در قضاوت و استنباط هیجانات و عواطف به ویژه از حالات صورت بسیار توانمندتر از مردان هستند. این توانایی حتی در دختران دبستانی هم دیده می‌شود. زنان در رمزگشایی توان بالایی دارند برای مثال در یك جمع و در یك مهمانی اگر آقا از حرف همسرش خوشش نیاید و اشاره كند خانم سریعا متوجه می‌شود و مسیر حرف را عوض می‌كند ولی آقایان كمتر می‌توانند چنین كاری بكنند.


فرق زن‌ها و مردها در كنترل احساسات

مردها: از همان دوران كودكی معمولا پسرها را جوری تربیت می‌كنند كه در آینده بتوانند از خودشان دفاع كنند. آن‌ها یاد می‌گیرند نباید گریه كنند، نباید از هیچ چیزی بترسند، نباید موجودات ضعیف‌تر را بترسانند و اذیت كنند. پدر و مادر به آن‌ها یاد می‌دهند باید قوی و شجاع باشند و روی خودشان كنترل داشته باشند. آدم‌ها و جامعه نیز از یك مرد انتظار دارند در هر موقعیتی آرامشش را حفظ كند، به دلیل همين باورها مردها تلاش می‌كنند كه چنین قابلیت‌هایی را در خود به‌وجود آورند اما منظور ما این نیست كه مردها در وضعیت‌های بحرانی عصبی نمی‌شوند. آن‌ها معمولا احساسات‌شان را كمتر نشان می‌دهند، در نتیجه زن‌ها احساس می‌كنند مردها اعتماد به نفس زیادی دارند و كاملا به‌خودشان مطمئن هستند.

زن‌ها: خانم‌ها به‌طور طبیعی، ‌احساساتی‌تر و حساس‌تر هستند، عصبی بودن آن‌ها كاملا آشكار است و خیلی راحت می‌توان آن‌ها را آشفته كرد و بعد نقطه ضعف‌های‌شان را به رخ كشید. اگر به‌عنوان یك خانم دوست ندارید كسی بتواند با شما چنین كاری كند باید یاد بگیرید در جمع به‌خود مسلط باشید و خودتان را كنترل كنید. حواس‌تان به تمام حركت‌ها، حالت‌های صورت و صدای‌تان باشد. وقتی عصبی می‌شوید، سعی كنید عمیق نفس بكشید و حواس‌تان باشد كه كاری نكنید كه بعدا از خودتان خجالت بكشید. باید سعی كنید احساسات‌تان را تا زمانی كه به خانه می‌روید یا جایی كه غریبه‌ای نیست درون‌تان نگه داريد و آن‌ها را بروز ندهید. البته حواس‌تان باشد نباید احساسات منفی را درون خودتان نگه دارید بلكه باید به نحوی آن‌ها را تخلیه كنید و اما هیچ‌گاه افراد با عزت نفس این كار را در مقابل غریبه‌ها انجام نمی‌دهند. البته فراموش نكنید هیچ‌كس از شما انتظار ندارد كه همچون مردها رفتار كنید ولي اگر بتوانید در موقعیت‌های بحرانی خودتان را كنترل كنید، برای‌تان نقطه قوت بزرگی است.


چرا زن‌ها و مردها حرف هم را نمی‌فهمند؟!

مردها پیام‌ها را می‌سنجند و زن‌ها فراپیام را

زنان و مردان با وجودی كه از كلمات مشابه استفاده می‌كنند ولی حرف یكدیگر را نمی‌فهمند. كلماتی كه ما به كار می‌بریم ۲ قسمت دارند: به اطلاعاتی كه به وسیله معانی كلمات منتقل می‌شوند «پیام» می‌گویند و آنچه درباره روابط مخابره می‌شوند، تلقی در قبال یكدیگر، موقعیت و حرفی كه می‌زنیم، حالت چهره و وضعیت بدنی ما هنگام صحبت‌كردن، «فراپیام» ناميده مي‌شود. در حالی كه كلمات اطلاعاتی را منتقل می‌سازند، طرز سخن ما، بلندی صدا، سرعت حرف زدن، لحن و ادای كلمات و تاكیدها، ذهنیت ما را مشخص می‌سازند؛ حالتی كه به مخاطب ما می‌فهماند عصبانی هستیم یا احساس دوستانه داریم و می‌خواهیم صمیمی‌تر شویم همان فراپیام است. پژوهش‌ها نشان داده‌اند، زن‌ها بیشتر از پیام به فراپیام اهمیت می‌دهند در حالی كه برای مردها خود پیام اهمیت بیشتری دارد. زنان برای بیان احساسات به‌خود حق می‌دهند از انواع صفات عالی و مبالغه‌آمیز استفاده كرده و احساسات خود را غلیظ جلوه دهند؛ مثلا می‌گویند:« تو هیچ وقت به فكر من نبودی»، « تو همیشه دیر می‌آیی»، «۱۰۰ بار به شما گفتم.» زن محدودیتی در استفاده از لغات نمی‌بیند در صورتی كه مردان این كلمات را واقعی پنداشته و واكنش نامناسب نشان می‌دهند؛ مثلا می‌گویند: «در یك ماه گذشته فقط یك شب دیر آمدم.»


فرق ميان گوش دادن زن و مرد

تحقیقات نشان می‌دهند زن‌ها و مردها از روش‌های متفاوتی برای نشان دادن گوش‌كردن خود به حرف‌هاي ديگران استفاده می‌كنند. زن‌ها حین گوش دادن بیشتر سر تكان می‌دهند و از كلماتی مانند آهان، بله و... استفاده می‌كنند و مقصودشان نیز از استفاده این كلمات این است كه «دارم به حرف های شما گوش می‌دهم.» ولی مردها كمتر این حركات انجام می‌دهند و بیشتر زمانی از این اصوات و كلمات استفاده می‌كنند كه بخواهند توافق خود را اعلام كنند بنابراين بيشتر اوقات زن‌ها شكایت می‌كنند كه همسرشان به حرف‌های‌شان گوش نمی‌دهد یا حوصله شنیدن حرف‌های آن‌ها را ندارد. در صورتی كه نحوه گوش دادن در زن و مرد متفاوت است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • hiva

      خوب چون زن ها و مردها حرف هم را نمیفهمن دیییییییییییییییییگه!

    • مریم

      سلام خیلی خوب بود.من دو سال ازدواج کردم دیروز من گفتم مدل تخت عوض شده همسرم گفت امکان نداره گفتم چرا قبلا اینطوری نبود اون گفت خودت درست کن تو منیت داری البته با صدای خیلی بلند ومن از صدای بلند میترسم گفتم حالا چرا عصبانی میشی واون گفت چون حرف زور میزنی هی من میگم تغییر نکرده تو باز چرتو پرت میگی حالا با توجه به مطالب بالا برام کامنت بگذارید 1-شما بعد از توهین همسرتون به خاطر مسیله کوچک چه واکنشی نشان میدادید.باذکر سن ووضعیت تاهل خودتون متشکرم اگه راهنماییم کنید

      پاسخ ها

      • فاران

        مریم خانم سلام :
        به نظر میاد کمی ناقص بیان کردید و با این توضیح کوتاه هم نمیشه به نتیجه دلخواه رسید .
        منظورتون از جمله ی ( مدل تخت عوض شده ) چی بود ؟ - یعنی او تخت اتاق رو جابجا کرده بود ؟ ابهامی به ذهنتان خطور کرد که این پرسش رو داشتی ؟
        و فرض کنیم تخت اتاق هم جابجا شده بود ، نمی شد بگید ( آقا زحمت بکش و کمکم کن که تخت رو به این روش تغییر جا بدیم که جلوه ی بهتری میکنه ) و پاسخ ناراحت کننده ای نشنوید !!
        امیدوارم بیشتر توضیح بدید که به اتفاق دوستان مجله بتونیم نظرمون رو بگیم ، شاید نتیجه بخش باشد . ممنون
        چون

    • فاران

      خب معلومه : چون زنها دنبال ایده آل ترین مردها میگردند و پیدا نمیشه که چه عرض کنم بدترین اونا گیرشون میاد - و مردها هم همین تصور رو دارند و با این تصورات ازدواج میکنند .
      وقتی اونی رو که میخوای و پیدا نمیشه باید با اینی که نمیخوای و زیاد هم پیدا میشه کنار بیای و بسازی ( فهمیدین چی گفتم ؟؟؟؟ )

      پاسخ ها

      • تبسم

        عااااالی بود فاران...مردم از خنده!!!یه ساعت فکر کردم ببینم چی گفتی!!
        خیلی باحال بود واقعا

    • ح-

      اينه زنها مردها حرف همديگرو نميفهمن يه مسئله ذاتي و بعلت عملكرد سيستم مغزشونه و اكثر اوقات هم بي دليل خاص باعث سو تفاهم ميشه نه اينكه منظوري توش باشه در كل فكر ميكنم كتاب مردان مريخي و زنان ونوسي بتونه كمك خوبي براي در ك بهتر اين سو تفامات باشه تا با لذت بيشتري بتونيم تو خونمون با همديگه بجنگيم .. ببخشيد زندگي كنيم .

    • بدون نام

      زانها باش را

    • Springwater

      من این رو قبلا متوجه شده بودم چون دائم دعوا داشتیم.و به همسرم هم گفتم که باید یاد بگیریم که چطور با هم صحبت کنیم ایشون حتی این رو نپذیرفته که ما حرف زدن با هم رو بلد نیستم سر یک مساله بی اهمیت هر چی از دهنش درومد بهم گفت با این که من قبلش چهار بار معذرت خواسته بودم ایشون عادت کرده وقتی چیزی مطابق میلش نیست رابطه رو تا مرز نابودی پیش ببره من هم این بار مانع ایشون نشدم و میخوام جدا شم

    • سوران

      بابا به جان خودم هر کی زن بگیره بدبخت میشه...این روان شناسی همش چرت و پرته...زن هیچ وقت عشقو نمیفهمه و عوضش راحت دروغو میفهمه...درسته یه زن عاطفیه درونش ولی به همون خدا اندازه ی عاطفش حماقت توو ذاتشه..به سراغ زنان میروی تازیانه ای در دست داشته باش

    • بدون نام

      زن خوب زنیه که نگیریش؛؛اگه گرفتی پری هم باشه گرگ میشه؛هر چی باباش تو سی سال عمرش واسش نکرده میخواد شوهرش تو یه ماه واسش انجام بده

    • سم

      منو شوهرم یه هفته نمیشه که باهم بحث نداشته باشیم شوهرم از هر نظر خیلی آدم خشک و بی احساسیه و پیشه همه خشکیاش لج باز هم هست مثلا من میگم موی بچه رو نمیتونی کوتاه کنی خراب میکنی آخه چندبار هم تا الان اونجوری خراب کرده میگی به تو ربطی نداره برمیداره بچه رو انقدر گریه میندازه و به زور موهاشو کوتاه میکنه اونم افتضاح میکنه منم ناراحت میشم شما بگین من تو این موقعیت ها چیکار کنم ؟؟

    • دانیال

      چون زنها نفهمند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج