۲۲۰۵۶۱
۹ نظر
۵۰۰۰
۹ نظر
۵۰۰۰
پ

احمدی‌ نژاد می‌خواست «البرادعی» را بخرد!

حسن روحانی در کتاب خاطرات خود درباره پرونده هسته‌ای دغدغه رییس جمهور سابق در روزهای اول شروع به‌کار خود برای خریدن کل آژانس انرژی اتمی، می‌نویسد: در تاریخ ۸۴/۵/۱۸ قرار بود در آژانس، جلسه اضطراری شورای حکام تشکیل شود؛ آقای احمدی‌نژاد دو روز قبل از آن (۸۴/۵/۱۶) به من زنگ زدند و خواستند ملاقاتی با هم داشته باشیم و لذا به ریاست جمهوری رفتم.

مشرق نیوز: حسن روحانی در کتاب خاطرات خود درباره پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و دغدغه رییس جمهور سابق در روزهای اول شروع به‌کار خود برای خریدن کل آژانس انرژی اتمی، می‌نویسد: در تاریخ ۸۴/۵/۱۸ قرار بود در آژانس، جلسه اضطراری شورای حکام تشکیل شود؛ آقای احمدی‌نژاد دو روز قبل از آن (۸۴/۵/۱۶) به من زنگ زدند و خواستند ملاقاتی با هم داشته باشیم و لذا به ریاست جمهوری رفتم.

در آن ملاقات بحث ما عمدتاً پیرامون مسئله هسته‌ای و اجلاس آتی شورای حکام بود. ایشان گفتند چرا آژانس می‌خواهد جلسه فوق‌العاده تشکیل دهد؟ گفتم می‌خواهند مسئله راه‌اندازی اصفهان را بررسی کنند. گفتند آژانس حق ندارد چنین کاری بکند، چون ما کار خلافی نکرده‌ایم، خوب است با البرادعی تلفنی صحبت کنید. گفتم این‌طور نیست که مدیرکل همه‌کاره باشد، اعضای شورای حکام آژانس، سفرای ۳۵ کشور هستند که بر اساس گزارش مدیرکل تصمیم می‌گیرند. بعد بحث شد که آژانس تحت نفوذ غرب است. پرسیدند چرا آژانس تحت نفوذ آن‌هاست؟ گفتم برای اینکه هم بیشتر بودجه آژانس را آن‌ها می‌دهند و هم بر اکثر کشورهای عضو نفوذ دارند.

[آقای احمدی‌نژاد] گفت: هزینه‌های آژانس در سال چقدر است؟ گفتم نمی‌دانم. مثلاً چند صد میلیون دلار. گفتند شما همین حالا به البرادعی زنگ بزنید و بگویید ما کل مخارج آژانس را پرداخت می‌کنیم. گفتم اولاً آژانس نمی‌تواند بپذیرد، چون برای مخارج آژانس و بودجه آن، مقرراتی وجود دارد و ثانیاً ما همچنین اختیاری نداریم، چون اگر به‌جایی بخواهیم کمک بلاعوض کنیم، مجلس باید تصویب کند. [آقای احمدی‌نژاد] گفتند: من به شما می‌گویم، شما چه‌کار دارید! گفتم روش کاری من این‌طور نیست و من چنین کاری نمی‌کنم. اگر اصرار دارید، خودتان با البرادعی صحبت کنید.

در ادامه گفتم شما من را خواستید تا به من چنین توصیه‌ای بکنید یا مسائل مربوط به هسته‌ای را از من بپرسید؟! گفتند من نظرم را به شما می‌گویم. گفتم من فکر کردم من را خواسته‌اید تا به شما مشورت بدهم. اگر می‌خواهید چنین دستوراتی را بدون مشورت و تصویب در جلسه سران بدهید، خوب است زودتر، دبیر جدیدی را منصوب کنید و این دستورات را به او بدهید و با او خداحافظی کردم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ای آقا شما هم بالاخره بگم بگم راه انداختی .

    • بدون نام

      خوب زدی تو برجکش

    • پيمان

      با ارث پدرى ميخواستند البرادعى رو بخرند؟

    • بدون نام

      این احمدی نژاد فکر کرده با بچه طرفه اخه یه کم اطلاعات ادم داشته باشه بعد رییس جمهور بشه بدنیستا

    • بدون نام

      بله دیگه محبوبیت خود را از دست داده. میخواد با این کار که دیگران رو خراب میکنه محبوبیت از دست رفته را برگردونه. آب رفته ز جوی بر نمی گردد.

    • بدون نام

      خوبه بیچاره احمدینژاد کنار ایستاده و فقط گندهای شمارو تگاه می کنه با اینحال اینقدر اونو می کوبین اگه کمی میخواست مثل خودتون باشه و به پروپاتون بپیچه که جز به اعدامش فکر نمیکردین. خوبه کمی دقت کنیم ببینیم این جناب روحانی از اولی که اومده (حدود دو سال) به کدام وعده اش عمل کرده (به جز بحث سلامت که اونم خدا وزیر بهداشتش رو حفظ کنه که به جای حرف عمل می کنه)

    • بدون نام

      بی انصاف نباشید. اون همه خدمت احمدی نژاد رو یک شبه فراموش کردید. من عاشق شجاعتش هستم. اگه همچین حرفی هم زده باشه مطمئنم میخاسته به دکتر روحانی و بقیه ثابت کنه که آژانس فقط به خاطر بودجه از کشورهای اروپایی حرف شنوی نداره و مطمئن بوده که البرادعی همچین پیشنهادی رو نمیپذیره ...
      ذکاوت دکتر رو دست کم نگیرید...

    • بدون نام

      جمع کنین این حرفای کوچه بازاری رو
      این شیوه تخریب شخصیت دیگه تو قوطی هیچ عطاری ای گیر نمیاد...

    • نیکوکار

      من بی سواد اگه رییس جمهور میشدم خدا شاهده مملکت از رییس جمهور قبلیه بهتر اداره میکردم ادم یه کم فکر داشته باشه بد نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج