جاباما
۲۲۰۷۳۵
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

فیس بوک موزیکال، رویای جدید زوکربرگ

مارک زوگربرگ، مؤسس و مدیرعامل فیس بوک قصد دارد تا سرویس‌های جدیدی را به غول شبکه‌های اجتماعی اینترنت اضافه کند. پیش تر، از سرویس‌های ویدئویی سخن به میان آمده بودو امروز، از فیس بوک موزیکال خبر می‌رسد.

فیس بوک موزیکال، رویای جدید زوکربرگ




برترین ها: غول شبکه‌های اجتماعی اینترنت قصد دارد تا از ظرفیت بزرگ و عظیم خود در شبکه مجازی استفاده کند و سرویس‌های موسیقیایی مختلفی را در اختیار معتادان فیس بوک قرار دهد. از این پس کاربران این شبکه می‌توانند به پخش فایل‌ها ی موسیقی در زمینه‌های مختلف در نیوز فیدهای خود اقدام کنند.

به گزاررش برترین ها؛ فیس بوک موزیکال، رویای بعدی مارک زوکربرگ، میلیارد جوان فیس بوک است که تلاش می‌کند ظرفیت‌های مختلفی را در زمینه پخش و ارائه فایل‌های موسیقی در این پرتال پر بیننده وب ایجاد کند. استقبال کاربران اینترنت از سایت‌های پخش و به اشتراک گذاری فایل‌های موسیقی مانند Spotify.com، Soundcloud.com و Pandora سبب شده است تا فیس بوک نیز به دنبال استقرار این ظرفیت‌ها در دنیای دیجیتالی خود باشد. موضوعی که به نظر می‌رسد، می‌تواند راه درامد زایی بیش تری را پیش روی غول سیلیکون ولی شبکه‌های اجتماعی قرار دهد.

فیس بوک موزیکال، رویای جدید زوکربرگ
(گزارش دیروز سایت theverge درباره فیس بوک موزیکال در آینده ای نزدیک)

منابع غیر رسمی خبر می‌دهند که در ماه‌های اخیر، فیس بوک با شرکت‌ها و برندهای مشهور تولید و پخش موسیقی در فضای وب، گفت و گو کرده است که آ زان‌ها می‌توان به Sony Music Entertainment، Universal Music Group و Warner Music Group اشاره کرد که از بزرگان صنعت موسیقی در آمریکا به شمار می‌روند. پرتال خبری theverge.com چند روز پیش گزارش داد که فیس بوک در تلاش است تا ظرفیت‌های جدیدی را برای پخش موسیقی در این پرتال فراهم کند. بررسی‌های دی ورج نشان می‌دهد که مردم آمریکا، روزانه 40 دقیقه از وقت خود را در فیس بوک سپری می‌کنند و این رقم می‌تواند به طرز چشمگیری افزایش یابد، اگر امکانات متنوعی برای پخش فایل‌های موسیقی در این سایت فراهم شود و کاربران را برای شنیدن و دیدن آن ، جلب کند.

فیس بوک بر روی پلتفرم پخش فایل‌های ویدئویی که در دستور کار دارد، مشغول به کار است تا از این طریق نیز کسب درامد کند و انحصار یوتیوب را در این حوزه بشکند. اگر چه فیس بوک، پی از این نیز در حوزه پخش فایل‌های موسیقی در این پرتال، فعالیت‌هایی انجام داده بود که یکی از آن ها، قرار دادن " listen buttons " در صفحات هنرمندان موسیقی در فیس بوک یا سرویس " turntable.fm-like " بود، که فرصتی برای شندین فایل‌های موسیقی دوستان در این سایت به شمار می‌رفت، اما این سرویس موسیقی جدید، می‌تواند انقلابی را در این شبکه اجتماعی ایجاد کند.

سایت بیلبورد نیز در گزارشی، به اهمیت توجه فیس بوک به پخش فایل‌های موسیقی در این سایت اشاره کرد که می‌تواند در ارتقای درامد و مخاطب مداری پرتال، مؤثر باشد.

فیس بوک موزیکال، رویای جدید زوکربرگ
(گزارش سایت بیلبورد درباره گفت و گوی فیس بوک با برترین برندهای موسیقی امریکا)

امروزه فیس بوک، از غول‌های اینترنت که در زمینه موسیقی فعال هستند و خدماتی در این زمینه ارائه کرده‌اند مانند آمازون، مایکروسافت، اپل و گوگل، عقب مانده است. تنها سرویس Apple Music، توانسته است 880 میلیون کاربر را در خود ثبت کند.

موضوع پخش فایل‌های موسیقی در فیس بوک، تنها مورد مالتی مدیا نیست که این شبکه اجتماعی به دنبال ارائه بستری مطمئن برایان می‌باشد. پیش تر فیس بوک اعلام کرده بود که روزی 1 میلیارد فایل ویدئویی در این سایت مشاهده می شودو قصد دارد سرویس‌های بازاریابی و تبلیغاتی برای تولید کنندگان و پخ شکنندگان این فایل‌ها در شبکه اجتماعی خود فراهم کند. مدل تجاری که فیس بوک برای پخش سیستم suggested video پیش بینی کرده است، پرداخت 55 درصد درامد از ویدئوهای دیده شده به تولید کنندگان این ویدئوها و 45 درصد درامد حاصله، به شرکت فیس بوک است.

به نظر می‌رسد پخش فایل‌های ویدئوی تبلیغاتی و موضوعی گوناگون در این شبکه پر مخاطب وب، در آمد فیس بوک را به طرز قابل ملاحظه ای افزایش دهد. افزایشی که تأثیر زیادی بر روی سهام فیس بوک در وال استریت خواهد گذاشت. بیش از 4 میلیارد فایل ویدئویی هر روز در اینترنت دیده می‌شود و به همین خاطر، فیس بوک تلاش می‌کند تا با خلق پلتفرمی برای نمایش و پخش و اشتراک گذاری فایل‌های ویدئویی، از مشاهده آن ها توسط کاربرانش، درامد کسب کند. گوگل با خرید یوتیوب به مبلغ ناچیز 1.6 میلیارد دلار، امروزه از صاحب منصبان اشتراک گذاری فایل‌های ویدئویی در اینترنت است.

مرکوری نیوز، اخیراً خبر داده بود که تبلیغات ویدئویی در فیس بوک، از مهم‌ترین مسائل مورد بجث درهیات مدیره این شرکت است که می‌تواند افق‌های جدیدی را برای ادامه فعالیت این شبکه اجتماعی پر بیننده، خلق کند.

فیس بوک موزیکال، رویای جدید زوکربرگ
(گزارش مرکوری نیوز از علاقه فیس بوک به حوزه فایل‌های ویدئویی و موسیقی)

آمارها نشان می‌دهد که تنها در آوریل سال جاری میلادی، 191 میلیون نفر از شهروندان آمریکا، محتواهای ویدئویی رادر وب مشاهده کردند که سهم فیس بوک از میزان نمایش فایل‌های ویدئویی، 83 میلیون بیننده بوده است ه پس از گوگل، رتبه دوم را در اختیار دارد. آمریکن آنلاین، غول اینترنت آمریکا نیز تنها توانسته است 37 میلیون نفر از این 191 میلیون بیننده فایلهای ویدئویی را به خود اختصاص دهد. برندهای مطرحی چون نستله، مک دونالد و Lionsgate و شرکت خودروسازی فورد، بارها ویدئوهای تبلیغاتی را در صفحات کاربران فیس بوک پخش کردند.

موسسه تحقیقاتی eMarketer پیش بینی کرده است که بیش از 7.7 میلیارد دلار امسال آمریکایی‌ها برای پخش ویدئوهای تبلیغاتی در اینترنت هزینه کنند که گرچه دربرابر هزینه‌های تبلیغاتی 70 میلیارد دلاری پخش آگهی در رسانه‌های سنتی، رقم کمی است، اما تبلیغات ویئویی وبی، به سرعت درحال گسترش می‌باشد و یوتیوب 20 درصد از کل درامد تبلیغات ویدئویی در امریکا را به خود اختصاص داده است. رقمی که فیس بوک و توییتر تلاش می‌کنند تا سهم خود را از بازار یوتیوب، بیش تر کنند. آمارهای موسسه مطالعاتی آمپر نشان می‌دهد که تنها در سه ماهه نخست سال 2015 میلادی، بیش از 315 میلیارد بار ویدئو در سایت فیس بوک مشاهده شده است که به نظر می‌رسد این رقم عجیب و غریب، فرصت ممتازی برای درامد زایی فیس بوک تا پایان سال مالی جاری باشد.

فیس بوک موزیکال، رویای جدید زوکربرگ

سرویس رسانه فیس بوک، ماه گذشته میلادی، سرویس‌های تبلیغاتی جدیدی را برای پخش موسیقی و ویدئویی در سایت ارائه کرد که به تبلیغ کنندگان فرصت‌ها و پکیج‌های مختلفی را برای پخش تبلیغات ویدئویی پیشنهاد می‌داد. فیس بوک به تبلیغ کنندگان این بستر را ارائه می‌کرد که بتواند، ویدئوهای تبلیغاتی خود را در میان پست‌هایی که کاربران فیس بوک در صفحات خود منتشر می‌کنند، ارائه کرده و در صورتی که ویدئو کلیک شد یا ۱۰ ثانیه از آن پخش شد، تبلیغ کننده شارژ شود. موضوعی که به نظر می‌رسد، طبق نوشته رویترز، استقبال بیش تر تبلیغ کنندگان را به نسبت سیستم تبلیغاتی یوتیوب، در پی داشته باشد. بخش رسانه ای فیس بوک در نشانی http://media.fb.com جزییات بیش تر را ارائه کرده است.

فیس بوک موزیکال، رویای جدید زوکربرگ

سرویس تبلیغاتی ویدئویی که فیس بوک اخیراً ارائه کرده است، تحت قابل ویدئوهای پیشنهادی ارائه می‌شود و به تبلیغ کنندگان اجازه می‌دهد تا در میان ویدئوهایی که در فیس بوک منتشر می‌شود، تبلیغ کنند. موضوعی که باعث جذب آگهی‌هایی از NBA, Funny or Die, Tastemade, Hearst شد. این سرویس‌ها، بر روی گوشی‌های هوشمند کاربران سرزمین دیجیتالی فیس بوک نیز قابل ارائه بود. خانم Melissa Rosenthal Brenner، معاون رسانه‌های دیجیتالی موسسه بسکتبال امریکا NBA پیش تر به شبکه Variety اعلام کرده بود که موسسه وی، از فرصت‌های تبلیغاتی منحصر به فرد و خلاقانه فیسبوک در پخش تبلیغات ویدئویی شرکت‌ها و مؤسسات همکار خرسنداست.

به نظر می‌رسد، برنامه درامد زایی اشتراکی revenue-sharing program که فیس بوک در حوزه فایل‌های تبلیغاتی ویدئویی در دستور کار دارد، در بخش موزیکال نیز دنبال شود. نگرش فیس بوک به اقتصاد مشارکتی دیجیتالی موضوعی است که آینده کارآفرینی دیحیتالی جهان را به سمت افق‌های متفاوتی از دهه‌های قبل سوق می‌دهد. افق‌هایی که همه بازیگران و فعالان کسب و کار را به بازی می‌خواند.

اطلاعات بیشتر درباره موسیقی در فیس بوک در نشانی www.facebook.com/Musicians در دسترس است. سرویس‌های موسیقی فیس بوک بر روی گوشی‌های هوشمند نیز در آدرس apps.facebook.com/music-challenge معرفی شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • الهام

      فیس بوک موزیکال سایت هم دارد؟
      چه اسم جالبی. نشنیده بودم برتر جان.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج