۲۲۰۷۷۶
۴ نظر
۵۰۴۳
۴ نظر
۵۰۴۳
پ

۱۰ کاخ زیبا و دیدنی در جهان +عکس

کاخ، کوشک، ارگ یا قصر به محل اقامت خانواده سلطنتی، رئیس دولت، مقامات عالی‌رُتبه و اشراف گفته می‌شود. گاهی به بناها، ساختمان‌ها و سازه‌های بزرگ دیگر نیز کاخ گفته می‌شود.

وب سایت جام جم سرا: کاخ، کوشک، ارگ یا قصر به محل اقامت خانواده سلطنتی، رئیس دولت، مقامات عالی‌رُتبه و اشراف گفته می‌شود. گاهی به بناها، ساختمان‌ها و سازه‌های بزرگ دیگر نیز کاخ گفته می‌شود.


کاخ فرعون در تبسقصر، کاخ‌های تخت جمشید و کاخ‌های آشوری نینوا از قدیمی‌ترین کاخ‌های جهان هستند.

کاخ ها زمانی خانه پادشاهان و امپراتوران بودند و در حال حاضر جزء جاذبه های توریستی محبوب می باشند.

در این لیست زیباترین کاخ ها در جهان را مشاهده می کنید.

۱۰. کاخ ملی پنا (Pena National Palace)

10 کاخ زیبا و دیدنی در جهان +عکس

این کاخ در سال ۱۸۴۲ توسط شاه فردیناند دوم ساخته شد ، کاخ ملی پنا در پرتغال ، قدیمی ترین قلعه اروپایی در سبک رمانتیسم است. این کاخ بر روی خرابه های یک صومعه که به شدت در زلزله بزرگ لیسبون آسیب دیدند ساخته شده است. امروزه با همان رنگ اصلی زرد و قرمز بازسازی شده است و یکی از بناهای تاریخی پر بازدید در پرتغال می باشد.

۹. کاخ میسور (Mysore Palace)

میسور در هند معمولا به عنوان شهر کاخ ها توصیف می شود ، که دارای تعداد زیادی کاخ تاریخی می باشد که کاخ میسور معروف ترین آن هاست. این کاخ در سال ۱۸۹۷ پس از این که کاخ قدیمی در جریان یک آتش سوزی در عروسی نابود شد تاسیس گردید ، و ساخت و ساز آن در سال ۱۹۱۲ تکمیل شد. در طول جشنواره داسارا در ماه های سپتامبر و اکتبر ، این کاخ با بیش از ۱۰،۰۰۰ لامپ روشن ، یک چشم انداز باشکوه را ارائه می دهد.

10 کاخ زیبا و دیدنی در جهان +عکس

۸. کاخ شنبرون (Schonbrunn Palace)

10 کاخ زیبا و دیدنی در جهان +عکس

کاخ شنبرون با ۱۴۴۱ اتاق ، در مقایسه با عظمت ورسای ، یکی از جاذبه های مهم توریستی در وین است. این کاخ بین سال های ۱۶۹۶و ۱۷۱۲ به درخواست امپراتور لئوپولد اول ساخته شد و توسط ماریا ترزا تبدیل به کاخ تابستانی امپراتوری گردید. پارک کاخ دارای جاذبه های بسیار زیادی مانند باغ خصوصی ، قدیمی ترین باغ وحش جهان و یک خانه تابستانی سنگ مرمری واقع در تپه ۶۰ متری می باشد.

۷. کاخ تابستانی (Summer Palace)

10 کاخ زیبا و دیدنی در جهان +عکس

کاخ تابستانی در ۱۵ کیلومتری مرکز پکن قرار دارد . همانطور که از نام آن پیداست ، کاخ تابستانی به عنوان اقامتگاه تابستانی توسط حاکمان و امپراتوران چین مورد استفاده قرار می گرفت. باغ ها به صورت قابل توجهی در سال ۱۷۵۰ گسترش یافتند و سبک باغ ها و کاخ های مختلف از سراسر چین را دوباره بازسازی کردند. دریاچه کونمینگ به تقلید از دریاچه غربی در هانگزو ، گسترش پیدا کرد.

۶. کاخ تُپکاپی (Topkapi Palace)

10 کاخ زیبا و دیدنی در جهان +عکس

هنگامی که سلطان محمد فاتح در سال ۱۴۵۳ قسطنطنیه را گرفت، برای اولین بار دستور ساخت اقامتگاه جدید را صادر کرد. این مکان بعدها به عنوان کاخ تُپکاپی یا کاخ توپ قاپی شناخته شد. این کاخ به مدت ۴ قرن تحت محاصره امپراتوری سلاطین عثمانی بود. در طول این سال ها مجموعه ی کاخ تحت تغییرات ثابتی بود. امروزه این مجموعه از ۴ حیاط اصلی و بسیاری از ساختمان های کوچکتر تشکیل شده است.

۵. قلعه چامبُرد (Chateau de Chambord)

10 کاخ زیبا و دیدنی در جهان +عکس

قلعه چامبُرد پس از ورسای ، دومین قلعه در فرانسه است که بیشترین بازدید را دارد و یک شاهکار از رنسانس فرانسه می باشد. این قلعه دارای ۴۴۰ اتاق ، ۳۶۵ شومینه و ۸۴ راه پله می باشد. ساخت و ساز این قلعه در سال ۱۵۱۹ توسط پادشاه فرانسوا آغاز شد تا بتواند در جنگل های نزدیک شکار کند. اتاق های سرد و عظیم قلعه به عنوان محل اقامت غیر محبوب استفاده می شدند و فرانسوا اول در کل کمتر از ۴۰ روز در اینجا ماند.

۴. کاخ ورسای (Palace of Versailles)

10 کاخ زیبا و دیدنی در جهان +عکس

کاخ ورسای در اصل یک شکارگاه بود که در سال ۱۶۲۴ توسط لوئیس ساخته شد. جانشین او لوئی چهاردهم ، این مکان را به یکی از بزرگترین کاخ ها در جهان گسترش داد و از سال ۱۶۸۲ برای کنترل فرانسه توسط دولت مطلق استفاده شد. کاخ ورسای تا اکتبر ۱۷۸۹ زمانی که خانواده سلطنتی در طول انقلاب فرانسه مجبور به بازگشت به پاریس شدند ، محل اقامت رسمی پادشاهان فرانسه باقی ماند.

۳. الحمرا (Alhambra)

10 کاخ زیبا و دیدنی در جهان +عکس

قسمت قلعه ، بخش کاخ و باغ الحمرا در فلات مشرف به شهر گرانادا در جنوب اسپانیا قرار دارند. کاخ الحمرا در اواسط قرن ۱۴ توسط ناسرید سلطان ساخته شد و گواه مهارت صنعتگران مسلمان در آن زمان است. در حال حاضر الحمرا یکی از جاذبه های مهم توریستی در اسپانیا است که بسیاری از گردشگران فقط برای دیدن آن به گرانادا می آیند.

۲. کاخ پُتالا (Potala Palace)

10 کاخ زیبا و دیدنی در جهان +عکس

کاخ پُتالا در تپه مارپو ری ، ۱۳۰ متر بالاتر از دره لهاسا قرار دارد و ۱۷۰ متر ارتفاع دارد که بزرگترین ساختار به یادماندنی در تبت است. اگرچه این کاخ در قرن ۷ ساخته شد ، اما ساخت و ساز کاخ فعلی در سال ۱۶۴۵ در زمان سلطنت دالایی پنجم آغاز گردید و در سال ۱۶۴۸ پُترانگ کارپو یا کاخ سفید به پایان رسید. پُترانگ مارپو یا کاخ سرخ بین سال های ۱۶۹۰ و ۱۶۹۴ اضافه شد. کاخ پُتالا تا زمانی که دالایی لاما چهاردهم پس از حمله چینی ها در سال ۱۹۵۹ به هند فرار کرد ، محل اقامت دالایی لاما باقی ماند.

۱. شهر ممنوعه (Forbidden City)

10 کاخ زیبا و دیدنی در جهان +عکس

شهر ممنوعه واقع در مرکز پکن ، با ۷۲ هکتار مساحت بزرگترین مجموعه کاخ جهان است. این کاخ بین سال های ۱۴۰۶ تا ۱۴۲۰ ساخته شده است و متشکل از ۹۸۰ ساختمان با ۸۷۰۷ اتاق احاطه شده توسط یک خندق عمیق ۶ متری و یک دیوار بلند ۱۰ متری می باشد. فاصله بین دروازه تیان آنمن با دروازه قدرت الهی ۹۶۰ متر است. بیست و چهار امپراتور برای پنج قرن از شهر ممنوعه تا کناره گیری پویی (Puyi) امپراتور آخر چین بر کشور حکومت می کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • میلاد

      این قسمت که معرفی میکنید 10 اثر معماری جهان رو خیلی عالیه!
      لطفا بیشترش کنید ... مثلا 10 دروازه ی جهان، 10 مسجد، 20 کلیسا و ...
      دمتون گرم
      خسته نباشین

    • بدون نام

      مجموعه کاخ گلستان و سعدآباد هم خیلی زیبا هستند کاش در معرفی به مردم دنیا اقدام بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در مقیاس جهانی اگر نگاه کنیم این دو کاخ معمولی به حساب میان کاملا

      • بدون نام

        ولی نظر گردشگران پس از بازدید از هنرنمایی های در این کاخ ها چیز دیگریست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج