۲۲۰۸۷۵
۵ نظر
۵۰۰۱
۵ نظر
۵۰۰۱
پ

جنوب تهران ۲ متر فرو رفت

یک مقام مسئول در وزارت نیرو از تشدید فرونشست در دشت های کشور به دلیل برداشت بی رویه آب خبر داد و گفت: این فرورفتگی در دشت ورامین، واقع در جنوب تهران به ۲ متر می رسد.

خبرگزاری مهر: حسن زحمتکش با اعلام تشدید فرونشست در دشت‌های کشور گفت: برداشت بی‌رویه و حفر چاه غیرمجاز؛ دو عامل فرونشست در دشت ورامین در جنوب تهران است. فرنشست زمین می تواند سبب آسیب رساندن به سازه های عمرانی و صنعتی از جمله تاسیسات برق، گاز، ریل های آهن، جاده های شهری و بین شهری، کانال های آبی و غیره شود و این مسئله بسیار خطر آفرین است.

این مقام مسئول در وزارت نیرو اظهارداشت: دشت ورامین یکی از مهم‌ترین دشت‌های استان تهران است که برداشت‌های بی رویه و حفر چاه‌های غیرمجاز در این دشت، سبب ایجاد پدیده فرونشست شده است.

زحمتکش با اشاره به اینکه فرونشست در دشت ورامین به ویژه در مناطق جنوبی آن تا دو متر نیز می‌رسد گفت: مکانیسم این پدیده باید شناخته شود و بر اساس مصوبات شورای عالی آب این وظیفه بر عهده سازمان زمین‌شناسی کشور گذاشته شده تا با بررسی و مطالعه دقیق آن، بتوان راهکارهای مناسبی را برای کاهش سرعت گسترش فرونشست اندیشید.

وی ادامه داد: در همین زمینه هفته گذشته نمایندگان سازمان زمین شناسی و وزارت راه و شهرسازی از فرونشست های دشت ورامین و نزدیک شدن آن به خط آهن تهران - مشهد و جاده قم به گرمسار بازدید کردند و از نزدیک پیشرفت و وضعیت این پدیده را مشاهده کردند. در واقع این دو سازه عمرانی به عنوان نقاط بحرانی از نظر این وزارتخانه مطرح است.

سرپرست امور منابع آب ورامین تصریح کرد: باید تلاش شود تا با همکاری مردم و تمامی ارگان ها از رشد فزاینده این پدیده در منطقه جلوگیری به‌ عمل آید. به گفته وی، نصب کنتورهای هوشمند، کنترل بهره‌برداری از چاه ها، انسداد و جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز، استفاده از آبیاری تحت فشار و روش‌های نوین آبیاری، جلوگیری از مصرف بیش از اندازه آب و اجرای صحیح مدیریت بر منابع آب می‌تواند به کاهش روند پدیده فرونشست زمین در دشت ورامین کمک کند.

دشت ورامین دارای مساحتی بیش از ۱۳۰ هزار هکتار است که حدود ۶۰ هزار هکتار آن جزو اراضی کشاورزی محسوب می‌شود. حفر چاه‌های عمیق و نیمه عمیق و برداشت بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی در کل سطح دشت سبب کاهش چشمگیر منابع آب زیرزمینی و به دنبال آن پدیده فرونشست زمین شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر

      واقعا برای سایت شما متاسفم که تحمل انتقاد رو ندارین من چندین بار پیام گذاشته ام که نه مشکلی داشته نه لاتین بوده و نه بی احترامی بوده .
      فهمیدم که اگر انتقاد کنیم پیام گذاشته نمیشه
      اگر پیام به صورت طنز و لودگی باشه حتما گذاشته میشه
      خنثی هم که جای خودش رو داره بستگی به سلیقه خواننده داره خوش بیاد میزاره نیاد نمیزاره
      واقعا اگر به فکر درست کردن وضعیت مردم و فرهنگ هستید که این راهش نیست .
      اگر کسی میخواد چیزی رو درست کنه اول باید خودش رو اصلاح کنه شما که چندتا جون تحصیل کرده اید طاقت انتقاد نداشته باشید وای به حال بقیه اگر تیتر میزیند ایراد داره درستش کنید ٰ معذرت خواهی کنید چیزی از شما کم نمیشه که زیاد میشه
      اگر به فکر منافع شخصی و گرفتن تبلیغ و پر کردن جیب هستید که جای خود داره .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا با نظرت موافقم. نظرای منم الان چند وقته منتشر نمیشه حتی دلیلشم نمیدونم. اصلا اصلا تحمل انتقاد یا حرفی که مخالف نظر خودشون بشه رو هم ندارن.

    • سیروس

      علت نشست زمین کم شدن فشار بر اثر برداشت آب یا حفاری وغیره میباشد که برای جلوگیری باید متناسب با فشار فضای خالی شده با تزریق آب و یا هوا جلوی آنرا کرفت که این امر با توجه به وسعت منطقه عملا غیر ممکن است و با توجه به اینکه ما مردمی اسراف کار هستیم و بیشترینمعدل مصرف آب در دنیا را داریم بهترین گزینه ساخت تصفیه خانه فاضلاب و انتقال اب تصفیه شده به مناطق کشاورزی است اما نه با حرکت لاک پشتی.

    • سهند

      من هم کاملا با نظر امیر موافقم. البته ترس از فیلتر شدن و غیره باعث شده شما نقطه نظرات اتنقادی و صد البته واقعی را انتشار ندهید. و این مشکل بخاطر نبود ازدی بیان است.

    • بدون نام

      اگر جلوی برداشت آب رو بگیرن که این مقدار کشاورزی منطقه هم از بین میره و کلی آدم تو این منطقه بی کار می شن و تکلیف این آدما چیه اونوقت اول باید تکلیف ملت و روشن کرد بعد کار کارشناسی الکی انجام داد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج