۲۲۰۸۹۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

FIVB به دنبال تساوی بین جنسیت‌ها

مدیر کل اجرایی"FIVB" در حاشیه سفر به تهران با ابراز اشتیاق برای ملاقات آری گراسا با رئیس جمهور ایران گفت: پیدا کردن درک بهتر از آن چه در والیبال ایران می گذرد، کیفیت برگزاری بازی‌های لیگ جهانی والیبال، نحوه انجام وظایفی که فدراسیون ایران در حال انجام است و دورنمایی که فدراسیون ایران برای آن فعالیت می کند و تساوی بین جنسیت ها و حضور زن و مرد در محیط مسابقات والیبال چهار هدفم در سفر به ایران است.

خبرگزاری ایسنا: "فابیو ازودو"، مدیر کل اجرایی و برزیلی فدراسیون جهانی والیبال در نشست خبری پیش از آخرین مسابقه ایران در لیگ جهانی والیبال اظهار کرد: (به زبان فارسی: سلام خوش آمدید) عذر خواهی می‌کنم که زبان فارسی را بلد نیستم. من مدیر کل فدراسیون جهانی والیبال هستم. ۲۵ سال است که در والیبال مشغول هستم. ۲۲ سال هم در سمت‌های مختلف فدراسیون برزیل کار می کنم.

وی افزود: در ابتدای کار می‌خواهم بدانید که هدفم از سفر به ایران این بود که به دعوت فدراسیون ایران به تهران آمدم و چهار هدف اصلی داشتم. پیدا کردن درک بهتر از آن چه در والیبال ایران می گذرد، کیفیت برگزاری بازی های لیگ جهانی والیبال، نحوه انجام وظایفی که فدراسیون ایران در حال انجام است و دورنمایی که فدراسیون ایران برای آن فعالیت می کند، تساوی بین جنسیت ها و حضور زن و مرد در محیط مسابقات والیبال ، چهار هدفم در سفر به ایران است.

فابیو ازودو تاکید کرد: هدف اصلی که برای فدراسیون جهانی ترسیم شده است ، دورنمایی است که والیبال به عنوان ورزش اول خانوداگی تبیین شود. یکی از موارد مهم حضور خانواده ها در زمان برگزاری مسابقات در سالن است. با تجربه ای که دیروز داشتم و مسابقه را دیدم باید بگویم هر گز در ۲۵ سال گذشته هر گز چنین حضوری و اشتیاقی را از تماشاگران والیبال ندیده بودم. تنها دو موردی که می توانم بگویم و مثال بزنم لهستان و برزیل هستند که قدرت های مطرحی در جهان به شمار می آید. والیبال در ایران کاملا موفق است. باید به فدراسیون والیبال ایران تبریک بگویم به دلیل تمام زحماتی که در این زمینه کشیده است. خیلی از فدراسیون ایرام متشکرم برای ارزش گذاری هایی که در راستای اهداف فدراسیون جهانی انجام داد

وی ادامه داد: والیبال به بخشی از زندگی مردم ایران تبدیل شد. والیبال ورزشی تقریحی و سرگرم کننده خانوادگی است . حضور خانواده ها در استادیوم برای تماشای والیبال حیاتی است. فدراسیون جهانی مشتاق است که ببیند سه نسل از مردم همزمان در سالن بازی را می بینند. پدر بزرگ و مادر بزرگ به همراه نوه هایشان بازی را تماشا کنند. ایران فرصت بسیار نادری را برای ادامه این راه دارد. ایران می تواند یک نمونه بارز در تمام سطح جهان برای یگانگی تساوی بین جنسیت باشد. اگر چنین اتفاقی بیافتد ایران می تواند یکی از مطرح ترین میزبان ها برای رویدادهای بین المللی باشد.

مدیرکل اجرایی فدراسیون جهانی خاطرنشان کرد: فدراسیون جهانی در راستای هرم المپیک فعالیت می کند. سه مبحث گفته شده باید شامل زن و مرد باشد. باید جو مناسب در تمام استادیم ها حاکم شود. می توانیم آینده روشنی را برای ایران ببینیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره ممنوعیت ورود تماشاگران خانم به سالن گفت: در حال حاضر هدف به صورت مشخصی وجود ندارد اما فدراسیون جهانی تاکید می کند که حضور خانواده ها در سالن های والیبال تضمین شود. ما نمی توانیم مانع برگزاری رویدادهای بینم المللی در ایران شویم زیرا با چنین تصمیمی عقب گرد خواهیم داشت. اما برای رسیدن به این هدف باید در قالب همکاری دو طرفه به اهداف فدراسیون جهانی نزدیک شویم. یک روش این است که به ایران بگوییم اگر این کار را نکینید محروم می شوید که خودم به این کار اعتقادی ندارم راه دیگر این است که راه را برای ایران فرآهم کنیم تا مشکل حل شود. نمی خواهیم برخورد دیگری داشته باشیم.

فابیو ازودو درباره دلایل پس گرفتن میربانی مسابقات نوجوانان جهان و ارتباط این موضوع با ممنوعیت ورود زنان گفت: به هیچ وجه پس گرفتن میزبانی در کار نبود. چندین کشور تقاضا داده بودند و ما بررسی کردیم و از میان همه آرژانتین را انتخاب کردیم. فدراسیون ایران هیچ تاییدی برای دریافت میزبانی از فدراسیون جهانی نگرفته است. ما تصمیم گرفتیم مسابقات نوجوانان جهان را به آرژانتین بدهیم.

مدیرکل اجرایی فدراسیون جهانی همچنین در پاسخ به این پرسش که دلیل مسئولان ایران برای ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه چیست، گفت: در بحث هایی که با فدرایون ایران داشتیم به این نتیجه رسیدیم که فدراسیون ایران می خواهد فعالیت های خود را طبق نظر فدراسیون جهانی انجام دهد و به دنبال این است که طرز تفکر ها تغییر پیدا کند.

وی درباره درخواست جلسه با رئیس جمهوری ایران نیز گفت: ما هنوز برنامه مشخصی برای این ملاقات نداریم و همه رایزنی ها در حد نامه نگاری است و هنوز تایید نشده که ملاقاتی وجود داشته باشد. گراسا (رئیس فدراسیون جهانی) منتظر این لحظه است که با اشتیاق با روحانی جلسه داشته باشد. باز هم می گویم تنها راه مد نظر ما گفت و گو و همکاری دو جانبه با فدراسیون ایران است.

فابیو ازودو درباره احتمال میزبانی ایران در دور نهایی گفت: هر تیمی که در گروه A لیگ جهانی است فرصت دارد تا برای میزبانی مرحله نهایی تقاضا دهد. یکی از شرط ها هم همین حضور زنان و خانواده هاست که اگر این موضوع تامین نشود می تواند تاثیر منفی در انتخاب یک کشور بگذارد. اگر هم چنین شرایطی تامین شود ایران شرایط میزبانی در مسابقات بسیار مهم را پیدا می کند. از اصحاب رسانه خواهش می کنم در نظر داشته باشید که هدف ما صرفا تاکید روی حضور خانم ها نیست بلکه به حضور خانواده ها اشاره کنیم. من شناخت کامل فرهنگی از ایران ندارم نمی توانم زمان دقیق برای حل مشکلات بگویم اما هدف این است که هرچه سریع تر این موضوع و مشکلات پیش آمده حل شود.

مدیرکل اجرایی بار دیگر گفت: درباره تغییر قوانین مسابقات لیگ جهانی والیبال و اهمیت تعداد بردها بر امتیاز تیم ها در جدول رده بندی گفت: با توجه به شرایطی که وجود داشت و یک تیم ضعیف با چند برد کم اهمیت بالاتر از تیم قدرتمندی قرار می گرفت. ما به این نتیجه رسیدیم که برای پیروزی در مسابقات ارجحیت بر امتیازها قایل شویم. تیمی که برد نداشته عدم کیفیت داشته و نباید کسب تک امتیازها موجب شود برتیم دیگری برتری داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج