۲۲۰۹۲۷
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

خانه‌تان را چشم نواز کنید

مجسمه‌ها در صورتي كه متناسب با محيط داخلي منزل انتخاب شوند، مي‌توانند يكي از عوامل موثر در زيبايي دكوراسيون باشند. در كنار اشياي كاربردي ديگر همچون تابلو‌ها، مبلمان، شمع‌ها و. . . . مجسمه مي‌تواند ‌به صورت نقطه عطف فضا عمل كند.

خانه‌تان را چشم نواز کنید
مجله منزل - مروارید فلاحی: مجسمه‌ها در صورتي كه متناسب با محيط داخلي منزل انتخاب شوند، مي‌توانند يكي از عوامل موثر در زيبايي دكوراسيون باشند. در كنار اشياي كاربردي ديگر همچون تابلو‌ها، مبلمان، شمع‌ها و. . . . مجسمه مي‌تواند ‌به صورت نقطه عطف فضا عمل كند و توجه بصري ‌مهمانان شما را به خود جلب كند. علاوه بر جنبه‌هاي تزئيني، مجسمه‌ها به تقويت سبك موجود در فضا نيز كمك مي‌كنند بنابراين با توجه به سبك طراحي داخلي فضاي منزل‌تان و سبكي كه براي دكوراسيون داخلي آن انتخاب كرده‌ايد، مي‌توانيد تصميم بگيريد چه مجسمه‌اي مي‌تواند كامل‌كننده طراحي داخلي‌تان باشد و چشم‌ها را به خود خيره كند. در اين بخش با هم يك مجسمه پلي‌استر را رنگ‌آميزي مي‌كنيم تا جلوه دوچنداني در منزل شما پيدا كند.

تغییر مجسمه

خانه‌تان را چشم نواز کنید

مواد لازم

  • مجسمه پلي‌استر (رزيني)
  • رنگ آكریليك قهوه‌اي، مشكي، برنز، پتاليزيا
  • عامل كهنه‌كاري رنگ آبي فيروزه‌اي، سدري
  • گلدفينگر (واكس انگشتي) طلايي
  • قلم‌مو
  • دستمال پارچه‌اي

مراحل کار

1. در ابتدا مجسمه پلي‌استر را كاملا سمباده بزنيد تا سطحي صاف داشته باشيد، سپس توسط دستمال نمدار گرد و خاك آن را بگيريد.

2. رنگ آكریليك قهوه‌اي را با كمي رنگ آكریليك مشكي مخلوط و سپس توسط قلم‌مو كل مجسمه را رنگ كنيد. توجه داشته باشيد تمام نقاط مجسمه را با رنگ پوشش دهيد. اصلي‌ترين مرحله كار، همين زمينه است كه بايد خوب رنگ‌آميزي شود.

3. با نوك قلم‌مو رنگ آكریليك پتاليزيا را به قسمت‌هايي از مجسمه (مانند صورت و بدن) ضربه بزنيد. پس از خشك شدن رنگ مرحله قبل، عامل كهنه‌كاري آبي فيروزه‌اي را روي اين قسمت‌ها بزنيد و سپس با دستمال پارچه‌اي پاك كنيد.

4. برای قسمت‌هاي باقيمانده از مجسمه با نوك قلم‌مو رنگ آكریليك برنز را برداشته و ضربه بزنيد. اجازه دهيد رنگ كاملا خشك شود، سپس عامل كهنه‌كاري سدري را توسط قلم‌مو روي اين قسمت‌ها بزنيد و سپس با دستمال پارچه‌اي پاك كنيد.

5. در انتها انگشت را به گلدفينگر (واكس انگشتي) طلايي زده و روي قسمت‌هاي مختلف كار به حالت رفت و برگشت بكشيد.

نکته:

عامل كهنه‌كاري پايه آب، براي آنتيك‌كاري استفاده مي‌شود. آن را قبل از مصرف كاملا هم بزنيد. عامل كهنه‌كاري را به رنگ دلخواه توسط قلم‌مو روي سطح زده و سپس پاك كنيد. عمل پاك كردن را مي‌توان پس از خشك شدن كامل هم انجام داد.

تابلو برگ بسازيد و رنگ تازه‌اي به محيط زندگي‌تان ببخشيد

برگ‌هاي دانه‌دانه

تابلويي چشم‌نواز علاوه بر اينكه نگاه‌ها را به سمت خود جلب خواهد كرد، درواقع طرح‌ها و رنگ‌هايي جديد به زيبايي فضاي زندگي‌تان می‌افزاید. در اين بخش قصد داريم با آموزش تكنيكي آسان، تابلويي ساده را به عنصري چشمگير و دكوراتيو تبديل كنيم تا هم از هنر دست خود لذت ببريد و هم اطمينان حاصل كنيد كه تابلو درست در سطح زاويه ديد و مقابل چشم افراد باشد. نور‌پردازي نقش بسيار مهمي در نحوه جلوه تابلو‌ها روي ديوار دارد. با در نظر گرفتن يك نور‌پردازي زيبا و ملايم در قالب يك هالوژن در بالاي تابلو، مي‌توانيد اثرتان را به يك نقطه كانوني در دكوراسيون اتاق‌تان تبديل كنيد.

خانه‌تان را چشم نواز کنید

مواد لازم

  • قاب چوبي
  • برگ طبيعي
  • چسب چوب
  • رنگ آكریليك دلخواه
  • قلم‌مو

مراحل کار

1. براي ساخت اين تابلو حتما بايد برگ‌هاي انتخابي شما، طبيعي و تازه باشند. از برگ‌هاي خشك استفاده نكنيد. برگ‌ها را درون ظرف آب بریزید تا نرم و تازه بمانند.

2. روي قاب چوبي چسب‌چوب بزنيد و برگ‌ها را به آرامي مطابق سليقه خود روي قاب بچسبانيد. اين كار را تا جايي ادامه دهيد كه كل قاب را برگ‌ها پر كنند سپس با دستمال روي برگ‌ها بكشيد تا كاملا به سطح بچسبند.

3. پس از اتمام كار، چسب‌چوب را با مقداري آب مخلوط كنيد و روي تمام برگ‌ها توسط قلم‌مو بزنيد تا مانند لعابي روي تمام برگ‌ها را بپوشاند.

4. پس از خشك شدن چسب‌چوب، رنگ‌آميزي را شروع كنيد.

5. در اين تابلو از رنگ‌هاي آكریليك بنفش، نارنجي و سبز استفاده شده است. رنگ آكریليك بنفش را روي تمام سطح تابلو بزنيد و اجازه دهيد تا كاملا خشك شود.

6. رنگ‌هاي نارنجي و سبز را به صورت حركات رفت و برگشت به نقاط مختلف تابلو بزنيد.

7. محصول آماده است.

نکته:

اين مواد و وسايل را مي‌توانيد از فروشگاه‌هاي هنري و رنگ و ابزار فروشي‌ها تهيه كنيد.

اين فروشگاه‌ها را پيشنهاد مي‌كنیم: ميدان تجريش، خيابان دزاشيب، نبش خيابان بوعلي. شريعتي، بعد از پل رومي، خيابان موسيوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهنوش

      کاش برای مراحل هم عکس میگذاشتین. مفید بود مرسی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج