جاباما
۲۲۰۹۳۶
۳ نظر
۱۴۰۹۶
۳ نظر
۱۴۰۹۶
پ

۱۰۰ کارتون خاطره انگیز دهه شصتی‌ها

کارتون می‌تی کومان با سگارو و زمبه!

کارتون نوستالژیک و جذاب و پر ماجرای سفرهای می تی کومان، از برترین کارتون‌های کودکان دهه شصت هست که ما را همیشه به یاد حاکم بزرگ و احترام و زمبه و سگارو و کایکو و دستمال نوستالژیکش می‌اندازد.


کارتون می‌تی کومان با سگارو و زمبه!
برترین ها : سلسه گفتارهای مربوط به کارتون‌های خاطره انگیز کودکان دهه شصت، از ایستگاه سی‌ام نیز گذر کرده است و ما تا کنون بیش از 30 کارتون خاطره انگیز کودکان دهه شصت را مورد بررسی و معرفی قرار داده‌ایم. یادآوری خاطرات شیرین و خوب گذشته، وقتی که مربوط به دهه شصت باشد، همواره با خاطرات زیبا و به یاد ماندنیان دوران که مصادف بود با موشک باران شهرهای ایران توسط صدام، همراه است.

کارتون می‌تی کومان با سگارو و زمبه!

در گفتار امروز، به معرفی یکی دیگر از این کارتون‌ها می‌پردازیم. کارتون سفرهای می تی کومان، یکی از خاطره انگیز ترین کارتون‌های زمان ما بود. کارتونی که، پیرمردی را یادآور است که نماینده حاکم بزرگ است و به سرکشی روستاها و شهرها می‌رود و با مشکلات مختلفی رو به رو می‌شود.

کارتون می‌تی کومان با سگارو و زمبه!

شاید یکی از نوستالژیک‌ترین جملاتی باشد که در دهه شصت و اوایل دهه هفتاد بارها شنیدیم و با آن، خاطرات زیادی داریم این جمله باشد:

این علامت مأمور مخصوص حاکم بزرگ، می تی کومان است. احترام بگذارید!

کارتون می‌تی کومان با سگارو و زمبه!

این کارتون، در واقع یک انیمیشن ژاپنی است که بر خلاف کارتون‌های دیگر که توسط کارخانه انیمیشن سازی نپون ساخته شده بود، توسط کناک انیمیشن Knack Animation طراحی و ساخته شد. کازویوکی اوکاسکو به همراه تاداشی نیتا، کارگردانی اثر را بر عهده داشتند. افراد مختلفی ازجمله یوهیشا آراکی، یوشیکا یوشیدا و چجی تیان، نویسنده بخش های مختلف این اثر بودند. کسوکه موریشیتا به همراه تاکاسو میزهو، طراح انیمیشن این مجموعه بودند. کوجی موراتا و کنتارو هاندا، موسیقی این کارتون را بر عهده گرفتند. این کارتون در سال ۱۹۸۲ در ژاپن ساخته شد و در ۳۳ قسمت ۲۰ دقیقه ای آماده شد.

کارتون می‌تی کومان با سگارو و زمبه!

در این کارتون، با شخصیت‌های دوست داشتنی جالبی همراه هستیم که در هر قسمت تقریباً حضور دارند. سگارو، زمبه، کاکرو، تسوکه و مأمور مخصوص حاکم بزرگ، می تی کومان. در این کارتون، میتی کومان، مأمور مخصوص حاکم بزرگ را می‌بینیم که در هر قسمت، به همراه همراهان خاطره انگیزش، به شهرهای مختلف سفر می‌کند و به بازرسی از روند حکمرانی حاکمان مختلف می‌پردازد.

وی این کار را ناشناس انجام می‌دهد، اما بعضی وقت‌ها برای مقابله با افراد شرور، مجبور به اعلام خود به عنوان مأمور مخصوص حاکم بزرگ کشور ژاپن است که علامتی را همیشه به عنوان سمبل حاکم بزرگ، ارائه می‌کند و آن نیز در دست، کایکوی مهربان و شمشیر زن قهار است.

می تی کومان، به طور ناشناس و کاملاً ساده به همراه دو محافظ دلیرش، تسوکه و کایکو، شهر به شهر سفر کرده و حاکمان زورگو را به حکم حاکم بزرگ توبیخ می‌کند. «تسوکه»، جوانی باهوش، یکی از محافظان میتی کومان است که مهارت خاصی در شمشیر زنی دارد. در پایان هر قسمت او «علامت مأمور مخصوص حاکم بزرگ» را نشان می‌دهد. «کایکو»، محافظ مهربان و قدرتمند میتی کومان با بستن «دستمال قدرت» نیروی ویژه‌ای می‌یابد.

«سگارو» پسری بازیگوش و کنجکاو است که با «زُمبه» سگ باهوش اما تنبلش در همان ابتدای داستان با این سه نفر همراه می‌شوند. زمبه درحالیکه دیگران انتظارش را ندارند به کمک بقیه می‌آید. در طول داستان دو دختر نیز به ترتیب وارد گروه شده و در بعضی قسمت‌ها آن‌ها را همراهی می‌کنند.

کارتون می‌تی کومان با سگارو و زمبه!

«سفرهای کومان» با نام اصلی Mitokômon یک مجموعهٔ ژاپنی است که توسط شرکت کناک ساخته‌شده است. این شرکت مجموعه‌های «پسر شجاع» و « مسافر کوچولو » را نیز در کارنامهٔ خود دارد که از شبکه‌های سیما بارها پخش شد. مسافر کوچولو را قبلاً معرفی کردیم.

داستان این مجموعه از روی زندگینامهٔ «توکوکاوا میتسوکونی» Tokugawa Mitsukuni (۱۶۲۸-۱۷۰۱) ملقب به «میتوکومون» Manga Mitokōmon نوشته شد که یک شخصیت تاریخی مربوط به قرون وسطی در ژاپن بود. او از چهره‌های محبوب تاریخ ژاپن به حساب می‌آید، فردی شوخ‌طبع و خوش‌مشرب، و یک پزشک و غذاشناس خِبره که در دورهٔ او، به مدت ۳۰ سال حاکم شهر میتو بود و صداقت، عدالت و مورد اعتماد بودن او از طرف حاکم بزرگ، شهرهٔ عام و خاص بود.

به همین دلیل حاکم بزرگ، او را برای نظارت بر کار حاکمان ولایت‌های مختلف می‌فرستاد. مردم برای او احترام ویژه‌ای قائل بودند و او را حامی و مدافع حقوق خود می‌پنداشتند و متخلفان به شدت از او حساب می‌بردند. شخصیت‌های تسوکه و کایکو نیز بر اساس محافظان واقعی میتی کومان، شخصیت پردازی شده‌اند.

کارتون می‌تی کومان با سگارو و زمبه!
(تصویری از شخصیت اصلی می تی کومان)

کارتون می‌تی کومان با سگارو و زمبه!
(تصویر یک هنرپیشه ژاپنی که نقش می تی کومان را در یک فیلم بازی کرده است)

کارتون می‌تی کومان با سگارو و زمبه!
(تصویر جلد کارتون اصلی می تی کومان)

قسمت اول کارتون می تی کومان



تیتراژ ابتدایی کارتون می تی کومان



تیتراژ پایانی کارتون می تی کومان



می تی کومان از نگاهی دیگر

www.youtube.com/watch?v=ypeO۸gUE-tw
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فریبا

      یادش بخیر از این کارتون خیلی خاطره دارم

    • سجاد

      ببخشید میشه چنتا از عکسای زمبه رو واسه استیکر تو تلگرام واسم درس کنین یا بفرستین به ایمیلم خودم درست کنم

    • مدیر

      سلام ببخشید فکر نکنم اسم اون یکی کاکرو باشه کاکرو مال فوتبالیست ها بود این اسمش کایکو هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج