۲۲۱۰۱۰
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

اخبار سلامت

استامینوفن، قاتل رابطه زناشویی!

مي‌خواهيد تصميم مهمي براي زندگي‌تان بگيريد؟ به جاي اينكه اجازه دهيد فكر و خيال شما را در شب قبل بي‌خواب كند، با كمك يك دمنوش آرامش بخش و مديريت ذهن‌تان، به خود براي ۶ تا ۹ ساعت خوابيدن كمك كنيد.

استامینوفن، قاتل رابطه زناشویی!
مجله سیب سبز:

قبل از خواستگاري خوب بخوابيد!

مي‌خواهيد تصميم مهمي براي زندگي‌تان بگيريد؟ به جاي اينكه اجازه دهيد فكر و خيال شما را در شب قبل بي‌خواب كند، با كمك يك دمنوش آرامش بخش و مديريت ذهن‌تان، به خود براي ۶ تا ۹ ساعت خوابيدن كمك كنيد. محققان مي‌گويند شما نمي‌توانيد فرداي شبي كه بي‌خواب بوده‌ايد، در مورد موضوعات مهم و بحراني درست تصميم بگيريد و ممكن است اشتباهي كنيد كه يك عمر زندگي‌تان را تحت تاثير قرار دهد. به نوشته ساينس‌ديلي، محققان بر اين باورند كه بي‌خوابي نه‌تنها نمي‌گذارد درست و به‌موقع تصميم بگيريد، بلكه توانايي شما براي مقابله با حوادث غيرمترقبه را هم كمتر مي‌كند.

استامینوفن، قاتل رابطه زناشویی!

خطرات ازدواج با قد بلندها

كمتر زني است كه قد بلند را به عنوان يكي از معيارهايي كه هميشه براي انتخاب همسر در ذهن داشته مطرح نكند. حتي خانم‌هايي كه شريك زندگي‌شان قد كوتاه است، انكار نمي‌كنند كه بلند بودن قد مي‌تواند مردها را خوش‌تيپ‌تر و آراسته‌تر نشان دهد. با اين وجود محققان مي‌گويند مردان قدبلند هميشه نمي‌توانند زندگي مشترك موفقي را براي همسرشان رقم بزنند و گاهي مي‌توان گفت قد بلند آفت رابطه زناشويي است. محققان مي‌گويند مردان كوتاه‌قد رابطه زناشويي موفق‌تري دارند و گرچه عمرشان از بلندقد‌ها كمتر است، اما مي‌توانند در اين زمينه بهتر عمل كنند. با اين وجود پژوهشگران مزيت‌هايي را كه قد بلند براي سلامت خود فرد دارد رد نمي‌كنند و تاكيد مي‌كنند قدبلندها كمتر به بيماري‌هاي قلبي دچار مي‌شوند و از آدم‌هاي ديگر شادتر هستند.

آب‌پرتقال به جای کلاس کنکور!

نوشيدن يك ليوان آب‌پرتقال در روز مي‌تواند عملكرد حافظه را بهتر كند. اين ادعايي است كه ديلي ميل آن را نوشته است. محققان بر اين باورند كه اگر ۵۰۰ ميلي‌ليتر آب پرتقال در روز بنوشيد، حافظه‌تان بهتر عمل مي‌كند و بعد از گذشت دو ماه، توانايي حافظه‌تان هشت درصد بيشتر مي‌شود. به عقيده پژوهشگران، سالمنداني كه نگران پاك شدن حافظه‌شان هستند هم مي‌توانند از اين داروي طبيعي كمك بگيرند اما به شرط آنكه پزشك‌شان به‌خاطر قند بالاي اين نوشيدني آنها را از مصرفش منع نكرده باشد.

استامينوفن قاتل رابطه زناشويي

نگاهي به داروهايي كه هميشه روي پيشخوان آشپزخانه‌تان قرار دارند بيندازيد؟ شما چه داروهايي را در طول هفته مصرف مي‌كنيد؟ محققان مي‌گويند قرص‌هايي كه خودسرانه و در اغلب روزها مي‌خوريد، مي‌توانند رابطه زناشويي شما را به آخر خط برسانند و احساس لذتي را كه مي‌توانيد تجربه كنيد كمتر كنند. به نوشته بي‌بي‌سي، استامينوفن يكي از داروهايي است كه به‌خاطر خاصيت ضددردش در بسياري از خانه‌ها یافت می‌شود. اما از نظر محققان مصرف اين دارو عوارضي را هم به دنبال دارد.

استامینوفن، قاتل رابطه زناشویی!

به گفته محققان استامينوفن علاوه بر درد جسماني بر واكنش‌هاي عاطفي هم تاثير مي‌گذارد، و با مصرف آن، هم عواطف و احساسات منفي كمتر درك مي‌شوند و هم عواطف و احساسات مثبت. البته استامينوفن همان‌طور كه گفته شد تنها لذت‌هاي شما را از بين نمي‌برد؛ بلكه علاوه بر درد جسماني، باعث مي‌شود تجربيات آزاردهنده اجتماعي يا احساسات تلخ ناشي از روابط خود را هم با شدت كمتري درك كنيد و شايد بتوانيد آن را به عنوان دارويي براي تسكين درد‌هاي ناشي از شكست عشقي معرفي كنيد. البته پژوهشگران هنوز قطعيت اين موضوع را ثابت نكرده‌اند و تنها مي‌دانند كه استامينوفن مي‌تواند در ترشح برخي هورمون‌هاي لذت‌آور و تحريك برخي از بخش‌هاي مغز كه در لحظه‌هاي دردآور و سخت زندگي فعال مي‌شوند تاثير بگذارد.

اسكناس به جاي برچسب نيكوتين

اگر مي‌خواهيد همسرتان سيگار كشيدن يا اعتيادش را به ديگر مواد مخدر ترك كند، به ازاي هر روزي كه سراغ‌شان نمي‌رود، بخشي از پس‌اندازتان را به او بدهيد. محققان مي‌گويند براي ترك دادن چنين اعتيادي، جايزه تعيين كردن مي‌تواند بهترين روش باشد. به نوشته ديلي ميل، محققان مي‌گويند درحالي كه تنها شش درصد مصرف‌كنندگان به‌خاطر اطلاعاتي كه در مورد مضرات مواد مخدر دارند حاضر به ترك آنها شده‌اند، ۱۶ درصد افراد به‌خاطر جايزه‌هاي فردي يا گروهي كه تعيين شده ، در طول شش ماه اعتيادشان را كنار گذاشته‌اند و ۱۰ درصد وابستگان هم به‌خاطر پول حاضر شده‌اند اعتيادشان را ترك كنند.

استامینوفن، قاتل رابطه زناشویی!

اگر از آمپول می‌ترسید . . .

نه پنبه الكل‌دار و نه دلداري‌هاي ديگران، هيچ كدام نمي‌توانند درد تزريق آمپول را كم كنند و ترس شما را از بين ببرند. به گفته محققان اين خود شما هستيد كه تنها با حبس كردن نفس‌تان مي‌توانيد اين درد را كم كنيد. به نوشته ساينس ديلي، محققان مي‌گويند وقتي نفس‌تان را حبس مي‌كنيد، مغزتان به عصب‌هاي بدن‌تان پيام مي‌دهد كه كمتر نسبت به درد حساسيت نشان دهند. از نظر پژوهشگران به خاطر همین افرادي كه فشارخون‌شان بالاست، كمتر درد را احساس مي‌كنند. البته اگر قبل از شروع شدن درد نفس‌تان را حبس كنيد، اين روش مبارزه با درد كارساز مي‌شود؛ نه زماني كه پرستار سرنگ را در رگ شما فرو كرده و درد آغاز شده است.

روز يك‌بار لباس زيرتان را بشوييد

براي حفظ سلامت سينه‌ها، لباس زیرتان را روي ضعيف‌ترين برنامه ماشين لباسشويي و با كمترين ميزان شوينده بشویید.

سحري ميوه نخوريد

درست است كه خوردن ميوه در وعده سحري مي‌تواند عطش‌تان در طول روز را كم كند، اما محققان مي‌گويند با اين كار باعث مي‌شويد گرسنگي بيشتر سراغ‌تان بيايد. به نوشته هلث، بررسي‌ها نشان مي‌دهد قند ميوه اشتها را تحريك مي‌كند و باعث مي‌شود كه بيشتر احساس گرسنگي كنید. به گفته پژوهشگران قند موجود در ميوه، عسل و نوشابه‌هاي گازدار ميل انسان را براي مصرف غذاهاي خوشمزه تحريك مي‌كند و آنها را گرسنه‌تر مي‌كند. پس لااقل در وعده‌هاي سحري و افطار ، سراغ اين خوراكي‌ها نرويد.

استامینوفن، قاتل رابطه زناشویی!

رمزگشایی با استاتوس فيس‌بوك

همیشه گفته شده فعالیت‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهید، می‌تواند حرف‌هایی را در مورد سبک زندگی، آرزو‌ها، کمبود‌ها و حتی ویژگی‌های شخصیتی شما بزند. بررسی‌های محققان در مورد تاثیر این شبکه‌ها بر شما همچنان ادامه دارد و این بار پژوهشگران ادعا كرده‌اند كه استاتوس فيس‌بوك شما مي‌تواند رازهايي را در مورد شخصيت‌تان فاش كند. به نوشته دیلی میل، در بررسي‌هاي انجام شده روي كاربران اين شبكه اجتماعي ويژگي‌هايي مثل برون‌گرايي، باز بودن، توافق پذيري، روان‌رنجوري، وظيفه‌شناسي و همچنين اعتماد به نفس يا خودشيفتگي را مورد توجه قرار داده اند که نتایج آن را در ادامه با شما در میان می‌گذاریم:

خودشیفته‌اید؟

اگر شما در صفحه فيس‌بوك‌تان مدام در مورد دستاوردها و موفقيت‌هاي‌تان مي‌نويسيد يا اينكه از رژيم غذايي و ورزش كردن‌هاي‌تان صحبت مي‌كنيد؛ از نظر محققان فردي خودشيفته‌ايد، اما در صورتي‌كه مدام در مورد همسر يا نامزدتان استاتوس بزنيد، روان‌رنجوريا به قول خود محققان «نوروتيك» هستيد.

مرد خانواده‌اید؟

وظيفه‌شناس‌ها به ندرت در فيس‌بوك پست مي‌نويسند و اگر هم بنويسند، محتواي استاتوس‌هاي‌شان بيشتر در مورد فرزندان‌شان است.

اعتماد به نفس ندارید؟

محققان بر اين باورند كه استاتوس‌هاي عاشقانه نه‌تنها رازهاي زندگي خصوصي شما را در اختيار ديگران قرار مي‌دهند، بلكه در مورد عزت نفس شما هم حرف‌هايي مي‌زنند. به باور پژوهشگران، كساني كه مدام استاتوس عاشقانه می‌گذارند، عزت نفس پاييني دارند. از سوي ديگر، برون‌گراها از اين شبكه به عنوان ابزاري براي گسترس روابط اجتماعي و تعامل برقرار كردن با ديگران استفاده مي‌كنند و برخلاف آنها، درون‌گراها ترجيح مي‌دهند به جاي كامنت گذاشتن و وارد ارتباط نوشتاري شدن با ديگران، تنها از لايك استفاده كنند.

رژلب از توالت آلوده‌تر است!

شايد اگر اين خبر را بخوانيد، براي هميشه قيد آرايش كردن را بزنيد. محققان دريافته‌اند رژلبي كه هر روز سراغش مي‌رويد، از كاسه توالت خانه شما هم آلوده‌تر است. آنها مي‌گويند مسواك، رژلب و پول از كاسه توالت آلوده‌ترند و آلودگي كليد چراغ‌ها هم ۴۰ بار از توالت بيشتر است. كيف دستي و گوشي تلفن همراه شما بيشتر از ۱۰ بار و منوي رستوران‌ها بيشتر از ۱۰۰ بار از توالتي كه فكر مي‌كنيد كثيف‌ترين گوشه خانه شماست آلوده‌ترند. ماشين لباسشويي، كيبورد رايانه، اسفنج و حوله آشپزخانه، تخته گوشت، فرمان اتومبيل، شيرآلات و چرخ خريد هم از ديگر وسايلي هستند كه از دستشويي‌ها آلوده‌ترند.

استامینوفن، قاتل رابطه زناشویی!

TM بازها بخوانند

شايد باور نكنيد اما يك كتاب تازه ادعا كرده است كه ۶۰ درصد از كساني كه سراغ مديتيشن مي‌روند، لااقل به يكي از عوارض آن دچار مي‌شوند. محققان مي‌گويند ابتلا به شيدايي، افسردگي و روان‌پريشي مي‌تواند از عواقب رو آوردن به مديتيشن و تكنيك‌هاي هوشياري باشد. البته به نوشته ديلي ميل، همه افرادي كه به اين تكنيك‌ها پناه مي‌آورند، قرار نيست دچار اين مشكلات شوند.

ويتامين D به‌جاي سمعك

اگر نمي‌خواهيد تا چند سال ديگر قدرت شنوايي‌تان را از دست بدهيد و كارتان به استفاده از سمعك بيفتد، از همين امروز براي دريافت بيشتر ويتامين D و تقويت استخوان‌هاي‌تان تلاش كنيد. محققان مي‌گويند پوكي استخوان مي‌تواند بر قدرت شنوايي شما تاثير بگذارد و گوش‌هاي‌تان را ناتوان كند. ساينس‌ديلي نوشته است كه بيماري‌هاي قلبي- عروقي، فشار خون بالا، بيماري‌هاي كليه و ديابت از جمله بيماري‌هايي هستند كه مي‌توانند سلامت گوش‌هاي‌تان را تحت تاثير قرار دهند و پوكي استخوان هم از‌جمله مشكلاتي است كه قدرت شنوايي را هر روز كمتر مي‌كند. پس اگر نمي‌خواهيد شنوايي‌تان مختل شود، نمكدان‌ها را بشكنيد، نوشابه نخوريد وكمتر قهوه بنوشيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • كامبيز سليمي

      متن بي سر و تهي بود....

      پاسخ ها

      • مهناز

        تیترش جالب نبود ولی برخی خبرهاش خوب بود .

    • ایرانی

      مرسی خوب و آموزنده بود

    • مهر افزا سیدی

      ممنون از موضوع مهم ومفید تان به امید موفقیت های هرچه بیشترشما.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج