۲۲۱۰۸۶
۴ نظر
۵۱۴۳
۴ نظر
۵۱۴۳
پ

شهر در دست بامبــو ها

ظروف جدید با نقش و نگارهای متنوع

در افسانه‌هاي چيني بامبو گياهي است كه خوش‌شانسي مي‌آورد. آنها اين‌طور مي‌گويند كه اگر بوته بامبو را پرورش دهيد يا آن را در گلداني در خانه‌تان بگذاريد، حتما درهاي شانس يكي پس از ديگري به روي‌تان باز مي‌شود.

ظروف جدید با نقش و نگارهای متنوع
مجله منزل - ایثار قنواتی: در افسانه‌هاي چيني بامبو گياهي است كه خوش‌شانسي مي‌آورد. آنها اين‌طور مي‌گويند كه اگر بوته بامبو را پرورش دهيد يا آن را در گلداني در خانه‌تان بگذاريد، حتما درهاي شانس يكي پس از ديگري به روي‌تان باز مي‌شود. چند سالي است كه سروكله درختچه‌ها و ساقه‌هاي بامبو در گل‌فروشي‌ها پيدا و این گیاه جزئی از گلدان‌هاي خانه‌های‌‌مان شده است. حالا نوبت ظروفی از جنس بامبوست؛ ظروفی‌ با طرح‌هاي ساده و به رنگ چوب يا با نقش‌هاي رنگارنگ و متنوع كه كاربردهاي زيادي دارند؛ از آب‌چكان كنار ظرفشويي گرفته تا جاي قاشق و چنگال داخل كابينت.

اين نكات را به خاطر بسپاريد

- بامبو يكي از مقاوم ترین و همچنین سريع‌ترين گياهان از نظر رشد در جهان است. برخلاف درختان ديگر كه رشدشان سال‌ها طول مي‌كشد، بامبو در عرض چند هفته از يك بوته كوچك به يك درخت بلندبالا تبديل مي‌شود. براي همين هم اين گياه از نظر ميزان توليد در بين گياهان كم‌نظير است. بامبو بدون شك يكي از مهم‌ترين محصولات غير چوبي و گياهي در جهان است.

- استفاده از بامبو در توليد محصولات خانگي يكي از راه‌هايي است كه به حفظ محيط زيست كمك مي‌كند. بامبو در نهايت دوباره جذب محيط مي‌شود و اين‌طور نيست كه مانند پلاستيك به يك معضل محيط زيستي تبديل شود. از طرفي چون رشد گياه بامبو به‌شدت سريع است و با قطع آن در عرض چند هفته يا چند ماه دوباره درختي با همان قد و قواره خواهيم داشت ديگر لازم نيست درختي براي توليدات محصولات چوبي قطع شود و همين رشد سريع باعث پايين بودن قيمت محصولاتي از جنس بامبو مي‌شود.

ظروف جدید با نقش و نگارهای متنوع

- بامبو به‌طور طبيعي از هرگونه بيماري و آفتی پاك است؛ يعني در بيشتر موارد نه براي حفاظت از محصولات بامبو و نه در فرآيند توليد از مواد شيميايي استفاده نمي‌شود.

- بامبو خیلی بادوام است برای همين اگر ظرفي از جنس بامبو بيفتد نمي‌شكند. از ظروف بامبو براي نگهداری هر نوع ماده غذايي مي‌توانيد استفاده كنيد چون مثل چوب‌هاي ديگر رطوبت را به خود جذب نمي‌كند. وقتي هم كه غذاي داغ در آن بريزيد، مانند فوم يا پلاستيك ذوب نمي‌شود يا مواد شيميايي از خود متصاعد نمي‌كند. هريك از اين دلايل مي‌‌تواند باعث شود تا شما از محصولات بامبو در آشپزخانه‌تان استفاده كنيد.

- لوازم آشپزخانه معمولا به خاطر قرار گرفتن در برابر انواع مواد غذايي، باكتري‌هاي خطرناكي را به خود جذب مي‌كنند. اما يكي از خصوصيات بامبو آنتي‌باكتريال بودن آن است. از طرفي چون بامبو ارگانيك است با استفاده از محصولاتي از جنس آن تماس شما با طبيعت هميشه برقرار است.

- بامبو رطوبت جذب نمي‌كند بنابراين چوبي نيست كه تبله كند يا پوسته‌پوسته شود و در اثر رطوبت ترك بخورد.

- ظروف بامبو را مي‌توانيد در مایكروفر براي مدت كوتاهي بگذاريد اما دور ماشين ظرفشويي را خط بكشيد. همان‌طور كه گفتيم بامبو در برابر حرارت مقاوم است اما ماشين ظرفشويي به مرور زمان شكل این ظروف را از حالت اوليه‌اش خارج مي‌كند.

ظروف در‌دار پنج‌تايي

ظروف جدید با نقش و نگارهای متنوع

اين ست براي آنهايي كه از ظروف يخچالي زياد استفاده مي‌كنند، مناسب است چون خاصيت آنتي‌‌باكتريالی این ظروف باعث مي‌شود محتويات داخل آن سالم‌تر باقي بماند.

ست آبكش

ظروف جدید با نقش و نگارهای متنوع

براي شستن ميوه و سبزي خیلی مناسب است. مي‌توانيد ميوه‌هاي شسته شده را هم در همين ظرف در يخچال بگذاريد تا خنك و آماده خوردن شوند.

سيني با نقش گل

ظروف جدید با نقش و نگارهای متنوع

تنوع رنگ‌هاي سيني را تماشا كنيد. هر كدام از اين نقش‌ها يك اسم هم دارند؛ مثلا اسم نقش آن سيني گلدار، گل‌ها و اسم آن ديگري ميوه‌هاي تابستاني است. بعد از اين نوع گل، ظرف‌هاي ديگري هم هست كه مي‌توانيد با هم ست كنيد.

سيني دسته‌دار

ظروف جدید با نقش و نگارهای متنوع

اين سيني مخصوص سرو چاي است. البته دسته‌دار بودن آن پذيرايي را راحت‌تر مي‌كند. مي‌توانيد ليوان‌هاي بلند شربت را هم در اين سيني سرو كنيد.

جای قاشق و چنگال

ظروف جدید با نقش و نگارهای متنوع

جای قاشق و چنگال‌هاي موجود در بازار معمولا پلاستيكي هستند و چندان با محيط زيست سازگار نيستند اما اين مدل كه تنوع رنگ و شكل زيادي هم دارد از جنس بامبوست و اگر از آن خسته شديد به‌راحتي مي‌توانيد آن را با يك رنگ و مدل ديگر جايگزين كنيد.

ست غذاي كودك

ظروف جدید با نقش و نگارهای متنوع

به جاي ظروفی از جنس پلاستيك اين ست كودك از جنس بامبو را براي كودكان توصيه مي‌كنيم. این ظروف هم به دليل نشكن بودن و هم به دليل طبيعي بودن جنس‌شان براي استفاده كودكان مناسب هستند.

ست فنجان چاي‌خوري

ظروف جدید با نقش و نگارهای متنوع

تركيب بامبو با چيني و سراميك باعث توليد ظروف شيك و متنوعي شده است. اين يك نمونه از ست فنجان چاي‌خوري با سيني است. اين تركيب در ست‌هاي نمك‌پاش و ادويه هم مدل‌هاي زيبايي را به وجود آورده است.

ست بشقاب و ليوان

ظروف جدید با نقش و نگارهای متنوع

مي‌بينيد اگر بخواهيد از يك نقش يك ست كامل غذاخوري سر ميزتان بچينيد به‌راحتي مي‌توانيد يك ميز از محصولات بامبو براي شام يا ناهار دست و پا كنيد.

ست كاسه

ظروف جدید با نقش و نگارهای متنوع

اين ست با كاسه‌هايي در اندازه‌هاي بزرگ و كوچك را مي‌توانيد براي ماست و خيار و سالاد شيرازي سر ميز استفاده كنيد.

تخته، چاقو و چاقو تيزكن

ظروف جدید با نقش و نگارهای متنوع

تخته و چاقو دو تا از پركاربردترين وسايل در آشپزخانه هستند. تخته بامبو را هم بايد مانند تخته‌هاي پلاستيكي بعد از چند سال استفاده عوض كرد چون خراش‌هايي روي سطح آن به وجود مي‌آيد كه به مرور زمان چندان نماي جالبي ندارد. اما از آنجا كه بامبو آنتي‌باكتريال است، مي‌توانيد خيال‌تان از بابت اين خراش‌ها راحت باشد.

جاي حبوبات

ظروف جدید با نقش و نگارهای متنوع

اگر مي‌خواهيد چند مدل حبوباتي كه مدام از آنها استفاده مي‌كنيد را جايي دم دست، مثلا روي كابينت بگذاريد، مي‌توانيد از اين مدل جاحبوباتي استفاده كنيد. البته اين ظروف براي ست قند، چاي و شكر هم خوب هستند.

سبد

ظروف جدید با نقش و نگارهای متنوع

اين سبد با ديواره بلندي كه دارد، براي خالي كردن ماشين لباس‌شويي از لباس‌هاي خيس خيلي مناسب است. اگر حمام‌تان هم بزرگ است مي‌توانيد اين سبد را در گوشه‌ اي از آن براي لباس‌هاي كثيف بگذاريد و خيال‌تان راحت باشد كه رطوبت بلايي سر آن نمي‌آورد.

آب‌چكان

ظروف جدید با نقش و نگارهای متنوع

اشكال آب‌چكان‌هاي فلزي با سيني پلاستيكي كه در كنار سينك قرار مي‌گيرند، اين است كه بعد از مدتي فلز آب‌چكان معمولا زنگ مي‌زند و سيني آن هم جرم آب به خودش مي‌گيرد اما آب‌چكان بامبويي هيچ‌كدام از اين مشكلات را ندارد و چون ميانه‌اش با رطوبت خوب است، مدت بيشتري سالم و سرحال براي‌تان كار مي‌كند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب بودن

    • شیلر مجیدپور

      سلام ده پیاله سالاد رنگی ساده میخواستم ساکن تبریز هستم پیدا نمیشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایرانمال داره عزیز

    • ست کاسه

      قیمت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج