۲۲۱۱۵۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

سياست نقل و انتقال بازيكنان در لیگ جزيره

ليورپول براى جذب فيرمينيو حاضر به پرداخت مبلغ ۴۱ ميليون يورو مى شود، مبلغى كه در بوندسليگا ركورد بازار نقال و انتقالات محسوب مى شود در انگليس كاملا معمولى است.

طرفدارى: ليورپول براى جذب فيرمينيو حاضر به پرداخت مبلغ ۴۱ ميليون يورو مى شود، مبلغى كه در بوندسليگا ركورد بازار نقال و انتقالات محسوب مى شود در انگليس كاملا معمولى است. در نگاه اول اين دو خبر هيچ ارتباطى با يكديگر ندارند، باشگاه مونشن گلادباخ آلمان ماندلا اگبو استعداد ۱۷ ساله انگليسى را از باشگاه كريستال پالاس جذب مى نمايند، اگبو يكى از استعدادهاى فوتبال جزيره تمايلى به حضور در كريستال پالاس ندارد و به همين دليل پيشنهاد گلادباخ را مى پذيرد تا در فصل آتى در تيم جوانان اين باشگاه آلمانى حضور يابد. يك روز بعد باشگاه هوفنهايم رقيب بوندسليگايى گلادباخ خبر انتقال فيرمينيو به ليورپول با مبلغ ۴۱ ميليون يورو را تاييد مى نمايد تا مبلغ خريد اين برزيلى ۲۳ ساله ركورد بازار نقل و انتقالات در بوندسليگا را زير و رو نمايد. مبلغى كه در بوندسليگا ركورد محسوب مى شود در فوتبال جزيره موضوعى معمولى است، ليورپول چهار سال پيش حتى براى جذب اندى كارول مبلغى بيش از اين هزينه نموده بود.

در نگاه دوم بين دو انتقال فوق رابطه اى نيز قابل تشخيص است، در حالى كه باشگاه هاى انگليسى پرداخت چنين مبالغ هنگفتى براى جذب بازيكنان خارجى عادى شده، براى استعدادهاى بومى اين كشور حضور در رقابت هاى ليگ برتر جزيره بسيار دشوارتر شده است. البته چنين مسئله اى به احتمال زياد با توجه به درآمدهاى بيشتر باشگاه هاى انگليسى از حق بخش تلويزيونى رقابت هاى ليگ برتر جزيره از دو فصل بعد با رشد بيشترى نيز به همراه خواهد بود.

ليورپول در ابتدا براى جذب فيرمينو مبلغ ۳۰ ميليون يورو پيشنهاد نموده بود، اما بعد از گذشت چند روز سران اين باشگاه حاضر به جذب اين بازيكن حتى با مبلغى بيش از پيشنهاد اوليه خود شدند، چنين موضوعى حتى در خصوص جذب يوزيلو توسط استوك سيتى از هانوفر نيز قابل مشاهده است، اين بازيكن به مبلغ ۸ ميليون يورو توسط هانوفر به فروش مى رسد، در حالى كه در بازار نقل و انتقالات براى وى ارزشى بيش از ۵ ميليون يورو برآورد نمى شد.

با پول هاى سرمايه گذاران عرب و روس در فوتبال جزيره و همچنين قراردادهاى جديد تلويزيونى، قدرت مالى باشگاه هاى انگليسى به مراتب با افزايش مواجه بوده و خواهد بود و تنها استعدادهاى انگليسى از چنين پروسه اى متضرر مى شوند. فدراسيون فوتبال اين كشور در فوتبال پايه به موفقيت هايى دست يافته، اما باشگاه هاى انگليسى چندان تمايلى به تمركز و سرمايه گذارى در اين بخش از خود نشان نمى دهند. از نظر آنها سرمايه گذارى بلند مدت براى ساختن تيمى منسجم و هماهنگ از پايه چندان منطقى نيست، هنگامى كه مى توان با سرمايه گذراى در بازار نقل و انتقالات در يك تابستان، تيمى منسجم و رقابتى را تشكيل داد.

باشگاه هايى نظير سوانسى و ساوتهمپتون كه حضور خود در ليگ برتر جزيره را مديون كار فوق العاده خود در فوتبال پايه هستند نيز مجبور به رعايت استانداردهاى جديد مالى در فوتبال جزيره شده اند. درآمد باشگاه ها در ليگ برتر جزيره بسيار فراتر از ليگ پايين تر از آن است و به همين دليل تيم هاى حاضر در يگ برتر از تمام قدرت و حتى سرمايه خود براى باقى ماندن در اين رقابت ها استفاده مى نمايند. هزينه و سرمايه فراوان براى اين منظور حتى باعث افزايش بدهى هاى اين باشگاه ها نيز مى شود، اما داشتن بدهى براى تيم هاى انگليسى حتى بهتر از سقوط به دسته پايين تر است. اين بدان معنى است كه باشگاه هاى حاضر در ليگ برتر جزيره براى بقا و وحتى ورشكسته نشدن، تنها مجبور به سرمايه گذارى هستند.

از چنين مسئله اى تنها ليگ هاى ديگر اروپايى بهره مند مى شوند كه نمونه آن در جذب اگبو توسط مونشن گلاباخ قابل مشاهده است، ماكس ابرل مدير ورزشى گلادباخ در اين زمينه گفته است:"ما بسيار خوشحال هستيم كه ماندلا اگبو تصميم به حضور در گلادباخ گرفته است، او بازيكنى با پتانسيل بسيار بالا است." چنين انتقالى نه تنها به نفع مونشن گلادباخ بلكه به نفع اگبو نيز مى تواند باشد، چون وى با انتقال به اين تيم آلمانى از شانس حضور درليگ قهرمانان اروپا نيز برخوردار خواهد بود، امكانى كه براى وى در كريستال پالاس هرگز قابل تصور نبود.

بيشتر استعدادهاى انگليسى در هر تابستان به باشگاه هاى ديگر اروپايى قرض داده مى شوند، براى نمونه يوش مك ايچران از چلسى يكى از اين بازيكنان خوش استعداد است كه مطبوعات انگليسى وى را يكى از اميد هاى فوتبال اين كشور در سال هاى آتى مى دانستند، اين بازيكن جوان هرگز به تركيب اصلى چلسى راه نيافت و حال با ۲۲ سال سن حضور در پنج تيم مختلف و نه چندان سطح بالاى غير انگليسى را تجربه كرده كه به پيشرفت او كمتر كمكى نكرده است.

فصل پيش هر باشگاه انگليسى به طور ميانگين سه برابر هر باشگاه از بوندسليگا در بازار نقل و انتقالات هزينه نموده بود كه به نظر در سال هاى پيش رو اين نسبت حتى بيشتر نيز خواهد شد. جذب فيرمينيو توسط ليورپول تنها مثال كوچكى از سياست جنون آميز نقل و انتقال بازيكنان در فوتبال جزيره است. Fanway Sports Group مالك باشگاه ليورپول پس از جذب اندى كارول خواهان در نظر گرفتن سياستى منطقى و عقلانى تر در بازار نقل و انتقالات توسط باشگاه هاى انگليسى شده بود، حال آيا پرداخت مبلغ ۴۱ ميليون يورو براى جذب فيرمينيو بازيكنى با استعداد و نه بسيار فوق العاده در فوتبال انگليس نشانى از عقلانيت و منطق در سياست نقل و انتقال بازيكنان است؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج