۲۲۱۱۹۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

احتمال برگزار نشدن لیگ به خاطر حق پخش

رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: تا ۱۰ روز دیگر برای حق پخش با صدا و سیما جلسه برگزار می‌کنیم.

خبرگزاری فارس: مهدی تاج بعد از جلسه هیأت رئیسه سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: موضوع مورد بحث امروز در جلسه امروز هیأت رئیسه سازمان لیگ در مورد آئین نامه خرید و فروش بازیکن بود که هیات آن را تصویب کرد. موضوع دیگر بحث حق پخش بود. خواهان این شدیم که نامه به صدا و سیما بنویسیم و بخواهیم تا ۱۰ روز جلسه‌ای باشد تا همه چیز مشخص شود در غیر این صورت از تمام مدیران لیگ برتر و لیگ دسته اول در تاریخ ۲۵ تیر دعوت کنیم تا در مورد این مسئله تصمیم بگیریم

وی افزود: بحث تیم‌های لیگ دسته اول هم در جلسه امروز مطرح شد، روی داشتن لیگ ۲۰ تیمی خیلی بحث شد. برخی باشگاه‌ها در نامه‌ای از ما درخواست کرده بودند فصل بعد هم لیگ دسته اول در دو گروه ۱۲ تیمی برگزار شود. از علی کفاشیان دعوت کردیم که در جلسه امروز شرکت کند بحث ما این شد که لیگ دسته اول حداقل ۱۸ تیمی باشد، قبلاً‌ در این مورد مصوبه داشتیم برخی می‌گفتند این موضوع مصوبه ندارد ولی مصوبه آن موجود است. حتی ابلاغیه‌ سازمان لیگ به باشگاه‌ها هم داده موجود است در نهایت به این نتیجه رسیدیم که لیگ دسته اول امسال ۲۰ تیمی باشد و تیم‌های حاضر در لیگ معیارهای حداقلی را برای حضور در مسابقات داشته باشند.

تاج تأکید کرد: اگر کسی معیارهای حداقلی را نداشته باشد از ورودش به مسابقات جلوگیری می‌شود و ریزشی تا ۱۸ تیمی شدن لیگ خواهیم داشت. اگر باشگاهی مدیرعامل، هیأت مدیره و معیارهای حداقلی آسیا را نداشته باشد نمی‌تواند در مسابقات شرکت کند، پول حداقلی برای شرکت در این مسابقات ۲.۵ میلیارد است. بدین ترتیب سال آینده ۳۸ بازی در لیگ برگزار می‌شود بدون شک سال سختی است اما کارها را انجام می‌دهیم.

رئیس سازمان لیگ در مورد شرایط قرارداد سازمان لیگ با کانون ایران نوین عنوان کرد:‌امروز برخی مسائل در روزنامه‌ها مطرح شد که شرایط به آن شکلی که گفته می‌شود نیست. آن چیزی که مسلم است این است که کانون نوین در خواست خسارت کرده چرا که ۴ هفته از لیگ پخش زنده نشده است، همچنین باید تبلیغات را طبق قرارداد در سه ردیف نصب می‌کردیم که این کار در دو ردیف انجام شده، آنها خساراتی هم برای لیگ دسته اول درخواست کرده‌اند. در این مورد صحبت‌های لازم را با آنها کردیم که ابتدا این مسئله مورد قبول واقع نشده است. یک بار نظراتمان را بیان می‌کنیم و وقتی که به جمع‌بندی نهایی رسیدیم آنها باید تا سقف قراردادی که مشخص می‌شود پرداخت کنند و ما این پول را بین باشگاه‌ها تقسیم خواهیم کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد:‌ باشگاه‌ها باید مدیران مالی خود را به سازمان لیگ بفرستند تا در مورد این مسئله صحبت کنیم. سازمان لیگ مکلف است که در مورد چگونگی پخش این پول‌ها را توضیحات خود را ارائه دهد. البته جای این بحث‌ها در رسانه‌ها نیست، امروز دیدم یکی دو مدیر در این مورد اظهارنظر داشتند که قرار است به آنها تذکر بدهیم. باید در این موارد در داخل خودمان صحبت کنیم.

تاج تصریح کرد: در مورد مسئله حق پخش شاید تعدادی از باشگاه‌ها معترض باشند که چرا سازمان لیگ توضیحی نداده است. ما قصد داشتیم دوربین‌ها را به ورزشگاه راه ندهیم و این مسئله را مصوب کردیم اما وقتی شورای امنیت به ما تکلیف می‌کند دوربین‌های صدا و سیما راه داده شود نمی‌توانیم کار دیگری انجام دهیم. باید این مسئله را هم حل کنیم. در مورد بازاریابی در جلسه امروز صحبت کردیم و موارد مختلف در این ارتباط هم مطرح شد.

رئیس سازمان لیگ در مورد نحوه صعود سقوط تیم‌های لیگ برتری خاطرنشان کرد: در جلسه امروز هیأت رئیسه تصویب کرد که سه تیم از لیگ برتر به طور مستقیم به لیگ دسته اول سقوط کنند و سه تیم هم از لیگ دسته اول به طور مستقیم به لیگ برتر بیاید بدین ترتیب مسابقات پلی‌آف برداشته می‌شود. در این شرایط مشکلات زیادی برای بازی پلی آف داشتیم و بحث تبانی و ... مطرح می‌شد.

هیأت رئیسه سازمان لیگ این مسئله را مصوب کرد اما قرار است این مورد در هیأت رئیسه فدراسیون هم به تأئید برسد.

تاج در مورد زمان نقل و انتقالات و اینکه آیا ممکن است شروع لیگ به تأخیر بیفتد خاطرنشان کرد: تعیین زمان نقل و انتقالات از سوی هیأت رئیسه در اختیار سازمان لیگ قرار گرفته، ممکن است این زمان تمدید شود ولی شروع لیگ به هیچ وجه تغییری نخواهد کرد. در لیگ دسته اول هم باید مسابقات در فاصله ۶ تا ۷ روز برگزار شود و بدون شک بین دو مسابقه از ۶ روز کمتر فاصله زمانی نخواهد بود.

وی در مورد توپ مسابقات لیگ برتر عنوان کرد: با شرکت آل‌اشپورت به توافق رسیدیم و برای فصل بعد قرارداد بستیم. توپ بسیار قشنگی با کیفیت عالی برای مسابقات سال بعد در نظر گرفتند، کیفیت این توپ‌ها از سال قبل بهتر شده حالا باید این توپ‌ها در اختیار باشگاه‌ها قرار دهیم تا آنها هم نظرشان را بدهند اما توپ امسال وضعیت خوبی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مهدی تاج در ادامه افزود: قرار است لیگ دسته اول ۱۸ یا ۲۰ تیمه برگزار شود، اما این مسئله بستگی به احراز شرایط دارد و ما باید این شرایط را احراز کنیم. از یک طرف باید بگویم که لیگ قطعا زیر ۱۸ تیم و بالای ۲۰ تیم برگزار نمی‌شود. البته من از تیم‌های لیگ یکی عذرخواهی می‌کنم چرا که برای افزایش تیم‌ها چاره‌ای نداشتیم و قرار است در یک گروه مسابقات برگزار شود.

وی ادامه داد: سه تیم از لیگ دسته اول به لیگ برتر صعود می‌کنند و سه تیم از لیگ برتر به لیگ دسته اول سقوط خواهند کرد. اما ما برای اینکه به این تیم‌ها کمک کنیم چرا که اگر لیگ ۲۰ تیمه برگزار شود ۳۸ مسابقه برگزار می‌کنند اعلام کردیم تیم‌ها لیست‌شان ۳۳ نفره باشد که شامل ۲۱ بازیکن با شرایط سنی آزاد ، ۱۲ بازیکن زیر ۲۳ سال و ۸ بازیکن زیر ۲۱ سال است و ۶-۷ بازیکن هم اضافه کردیم تا بازیکنان از نظر بدنی بتوانند به تیمشان کمک کنند.

رئیس سازمان لیگ اظهار داشت: در مجموع چیزی که درباره لیگ برتر پی‌گیری کردم مسئله حق پخش تلویزیونی بود که این یک موضوعی است که محل اعتراض باشگاه درباره آن سازمان لیگ، مجمع سازمان لیگ و هیات رئیسه فدراسیون فوتبال است و محل دیگری برای اعتراض وجود ندارد. البته درباره مسئله صدا و سیما باید بگویم که آن‌ها از یک مصاحبه ناراحت هستند و می‌گویند که عدد و ارقامی که در این مصاحبه گفته شد کارشناسی نیست اما چیزی که در این میان رسمی به شمار می‌رود، نظر مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال است.

وی در پاسخ به این سوال که اگر توافقی با صدا و سیما حاصل نشود آیا احتمال دارد که از ورود دوربین‌ها به استادیوم جلوگیری شود افزود: به هر حال در این میان چند راه وجود دارد یکی اینکه لیگ را برگزار نکنیم چرا که درآمد باشگاه ها را نمی‌توان تامین کرد و ما باید بتوانیم پول انجام مسابقات را درآوریم که البته در همین رابطه دو جلسه خوب هم برگزار کردیم.

تاج خاطرنشان کرد: ما حتی یک ریال هم از صدا و سیما پول نمی‌خواهیم و پول مطالبه ما از آن‌ها نیست اما ما فقط پول تولید را می‌خواهیم. چرا که ما فرآورده تولیدی‌مان فوتبال است و می‌خواهیم از حق پخش آگهی قبل، حین و بعد از مسابقات فوتبال را به فوتبال بیاوریم و همچنین برنامه‌هایی مثل نود که مختص به فوتبال هستند قرار است در همین رابطه صحبت‌هایمان را ادامه دهیم.

رئیس سازمان لیگ درباره زمان برگزاری برترین‌های لیگ اظهار داشت: لیگ را ۸ یا ۹ مرداد آغاز می‌کنیم و مراسم قرعه کشی لیگ ۲۲ تیر در محل همایش‌های صدا و سیما برگزار خواهد شد و سپس ۲۹ تیر در برج میلاد مراسم برترین‌های لیگ برگزار خواهد شد. همچنین ۵ مرداد قرعه کشی لیگ دسته اول انجام می‌شود.

وی درباره باشگاه‌های بدهکار و اینکه آیا از حضور این تیم‌ها در لیگ جلوگیری می‌شود اظهار داشت: دو آیین‌نامه در این باره وجود دارد و البته اجرای مصوبات کمیته انضباطی و کمیته استیناف هم هست اما تصمیم این است که برای باشگاه های بدهکار زمانی تعیین شود تا تعیین تکلیف صورت بگیرد. اما چیزی که در این میان وجود دارد این است که برخی از باشگاه‌ها می‌توانند به یک بازیکن ۲۰ میلیون بدهند اما با او قرارداد ۱۰۰ میلیونی امضا می‌کنند و نصف آن پول را هم نمی‌دهند و این هم یک پرونده انضباطی می‌شود.

تاج در ادامه افزود: قرار است باشگاه‌ها میزان بودجه‌ای که می‌خواهند هزینه کنند را به ما اعلام کنند و همچنین راه‌های تهیه آن برای ما احراز شود. همچنین ما در سازمان لیگ تا قراردادی را ثبت نکنیم، کارت بازی برای بازیکن یا مربی صادر نمی‌شود.

وی درباره اینکه آیا قراردادهای مربیان و یا بازیکنان باز هم شفاف اعلام خواهد شد افزود: در هیات رئیسه در این باره بحث می‌کنیم و قصد داریم باز هم قراردادها را شفاف اعلام کنیم و با توجه به شرایط موجود بحث افزایش درآمد در کار نیست و باید رقم‌ها کاهش یابد.

تاج درباره اعتراض باشگاهی مثل نفت برای عدم دریافت تبلیغات محیطی اظهار داشت: باشگاه‌ها می‌توانند از امور مالی سازمان لیگ ریز هزینه‌ها را بخواهند و ما هم برای همه باشگاه‌ها نامه زدیم تا بیایند و اگر درباره این مسائل یا حق پخش حرفی است ما به آن‌ها توضیح دهیم.

وی ادامه داد: واقعا برای خودم متاسفم.من اسم شرکت ایران نوین را آوردم. مبلغ قراردادش را هم اعلام کردم. کمیته سه نفره هم آوردم. اما گاهی اوقات صدا و سیما و برخی روزنامه‌ها گزارش‌های غلطی را منتشر می‌کنند.

وی در مورد رای کمیته استیناف در مورد بازی راه‌آهن و پیکان گفت: این بحث کمیته استیناف است و هر نظری که بدهد قابل اجرا خواهد بود. باید ببینیم رای چه می‌شود.

تاج در مورد اعلام برنامه ۵ هفته اول لیگ گفت: اجازه بدهید قرعه‌کشی لیگ انجام شود و بعد ما برنامه یک ساله لیگ را اعلام می‌کنیم.

وی در مورد همکاری با تیم ملی گفت: همکاری خوبی بین سازمان لیگ و تیم ملی ایجاد شده است و مجموعه تیم ملی و کی‌روش نگاه مثبتی دارند و با آنها هماهنگ هستیم.

رئیس سازمان لیگ در مورد وضعیت تیم‌های بدهکار گفت: در گذشته در آئین‌نامه کمیته انضباطی این مسئله آمده بود که از فعالیت باشگاه‌های بدهکار جلوگیری شود. اما در آئین‌نامه جدید این ماده انضباطی آمده که از باشگاه‌های بدهکار امتیاز کم شود همانطور که فیفا این کار را می‌کند. در آن صورت باشگاه‌های بدهکار بدهی‌های خود را پرداخت می‌کنند. ضمن اینکه این مسئله در اختیار دبیر فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی است و اگر آنها بگویند ۱۰ باشگاه بدهکار هم نام‌شان را کم کنیم ما ۱۰ تیم را کم می‌کنیم.

تاج در مورد نقل و انتقالات لیگ برتر گفت: نقل و انتقالات را باشگاه‌ها انجام می‌دهند و به ما ارائه می‌کنند. ما فقط بودجه‌ باشگاه‌ها را می‌گیریم و طبق مصوبه کنفدراسیون فوتبال آسیا باشگاه‌ها بودجه خود را به سازمان لیگ اعلام می‌کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج