۲۲۱۲۴۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

مدیرعامل منطقه آزاد قشم:

فرودگاه قشم باید فروخته می شد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: فرودگاه قشم به لحاظ ساختاری مشکل داشته و باید فروخته می شد و تخلفات مربوط به این فرودگاه در نحوه فروش است و اصل موضوع فروش مشکلی نداشته است.

خبرگزاری مهر: حمیدرضا مومنی ظهر یکشنبه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران ضمن تاکید لزوم فروش زمین های همچون فرودگاه قشم، افزود: مهمترین منابع درآمدی منطقه آزاد زمین و عوارض است اما فروش زمین نباید به نحوی باشد که سازمان منطقه آزاد را به بنگاه دار تبدیل کند.

وی ادامه داد: با زمین فروشی نمی توان مناطق آزاد را اداره کرد و باید از زمین به عنوان منبع مالی و بخشی از آورده پروژه های سرمایه گذاری حداکثر بهره را برد.

اعداد و ارقام ارائه شده در تخلفات غیر واقعی است!

مومنی اظهار داشت: اعداد و ارقامی که در رابطه با تخلف فرودگاه و تخلفات مشابه ارائه شده صحت نداشته و ارقام تخلف شده بسیار کمتر از اعداد منتشر شده در رسانه هاست.

وی گفت: علاوه بر دقت در ارائه آمار باید دستگاه های نظارتی امنیت اقتصادی را به نحو احسن در منطقه ایجاد کنند تا سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در جزیره احساس امنیت داشته باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: براساس دستور صریح رییس جمهور در سفر روزهای نخست سال به قشم مشکل آب جزیره قشم باید حداکثر ظرف مدت شش ماه حل شود.

علاوه بر آب شیرین کن ها، شبکه آبرسانی نیز دچار مشکل است

وی ادامه داد: برای تامین آب جزیره علاوه بر تولید آب شیرین مشکلات بسیار زیادی در شبکه آبرسانی وجود دارد به صورتی که برای تعمیر خط لوله های آبرسانی هزینه بسیاری بیشتر از هزینه راه اندازی آنها لازم است.

مومنی بیان داشت: با وجود همه مشکلات برطرف کردن کمبود آب از اولویت های سازمان منطقه آزاد است و اصلاح زیرساخت های آبرسانی در دستور کار این سازمان قرار دارد.

مناطق آزاد حیاط خلوت دولت ها نیستند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: مناطق آزاد حیاط خلوت دولت ها نیستند و شفافیت کارکرد این مناطق موجب برطرف شده هر گونه شبهه ای در روند کاری آنان می شود.

مومنی ادامه داد: جنگ و تحریم ها چندین ساله از مهمترین دلایل عقب ماندن از اهداف اولیه این مناطق است و نمی توان تمام کاستی ها را متوجه مدیران گذشته دانست.

وی اظهار داشت: البته نمی توان کاستی های دولت های گذشته و مخصوصا دولت های نهم و دهم را نادیده گرفت، در صورتی درامد دولت گذشته از فروش نفت ۷۰۰ میلیارد دلار بوده اگر ۱۰ درصد از آن در مناطق آزاد سرمایه گذاری شده بود هم اکنون تمامی زیرساخت های مناطق آزاد آماده بود و مشکلی در جذب سرمایه گذار وجود نداشت.

وی ادامه داد: باید آسیب شناسی شود که چرا مناطق آزاد دچار معضل شده اند و با رفع نواقص خود را برای دور پس از تحریم تجهیز و آماده کنیم.

وی ادامه داد: انتقال تکنولوژی و دانش فنی، پرورش نیروی انسانی، استفاده از ظرفیت های تجاری مناطق آزاد و کشورهای همسایه، جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی از رویکردهای اصلی مناطق آزاد است و در صورتی که در مسیر منویات رهبری گام برداریم این اهداف محقق خواهند شد.

بهره برداری از شبکه جامعه ارتباطی خلیج فارس تا ۲ سال آینده

مومنی گفت: پل خلیج فارس یکی از اولویت های تکمیل پروژه بزرگ خلیج فارس و تاکنون دو کیسون آن تکمیل شده و چهار کیسون نیز از ۱۷ درصد تا ۴۸ پبشرفت فیزیکی داشته است.

وی ادامه داد: در صورتی که شورای اقتصاد مجوزی مبنی بر اعطای تضمین دولتی به سرمایه گذار این طرح صادر کند حداکثر ظرف دو سال آینده این پل به بهره برداری خواهد رسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج