جاباما
۲۲۱۳۳۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

چشم تیزبین Olympus برای گوشی ها

کمپانی الیمپوس از دوربین افزودنی Air A۰۱ خود برای اسمارت‌فون‌ها رونمایی کرده است که دستگاه اندرویدی یا iOS شما را به یک دوربین بدون آینه بسیار قدرتمند تبدیل خواهد کرد.

وب‌سایت TopInEarth: کمپانی الیمپوس از دوربین افزودنی Air A۰۱ خود برای اسمارت‌فون‌ها رونمایی کرده است که دستگاه اندرویدی یا iOS شما را به یک دوربین بدون آینه بسیار قدرتمند تبدیل خواهد کرد. Olympus Air A۰۱ که پیش از این تنها در کشور ژاپن در دسترس قرار داشت، یک دوربین کنترل شونده با اسمارت‌فون شبیه به Sony QX۱ است، اما مجهز به دهانه‌ی نصب لنز میکرو چهار سوم به همراه سنسور ۱۶ مگاپیکسل شده و یک پلتفرم باز برای توسعه‌دهندگان است.

چشم تیزبین Olympus برای گوشی ها

چشم تیزبین Olympus برای گوشی ها

پیش از این هم شاهد تولید دوربین‌های افزودنی برای اسمارت‌فون‌ها بوده‌ایم که ادعای ارایه‌ی ویژگی‌های DSLR مانند را داشته‌اند مانند Sony QX۱۰۰، Kodak Smart Lens و اخیرا DxO One. با این حال از آنجایی که تمامی این دستگاه‌ها مجهز به لنزهای داخلی هستند، بیشتر شبیه به دوربین‌های کامپکت می‌باشند. اما Olympus Air A۰۱ در این ویژگی متفاوت عمل کرده است و به کاربران امکان نصب لنزهای میکروی چهار سوم را می‌دهد.

چشم تیزبین Olympus برای گوشی ها

چشم تیزبین Olympus برای گوشی ها

علاوه بر دهانه‌ی نصب لنز میکروی چهار سوم، Air A۰۱ مجهز به همان سنسور ۱۶ مگاپیکسل Live MOS و پردازشگر تصویر TruePic VII دوربین‌هایی مانند OM-D E-M۵ II است. این ویژگی‌ها، دستگاه فوق را قادر به عکاسی متوالی ۱۰fps و محدوده‌ی ایزوی ۱۲۸۰۰ و قابلیت فیلمبرداری فول اچ‌دی ۱۰۸۰p در ۳۰fps کرده است. امکان ضبط فایل RAW نیز در این دستگاه وجود داشته و Air A۰۱ به یک شاتر الکترونیک بیصدا با ماکزیمم سرعت شاتر ۱/۱۶۰۰۰ ثانیه مجهز است.

چشم تیزبین Olympus برای گوشی ها

به محض اتصال وایرلس Air A۰۱ به یک اسمارت‌فون یا تبلت، کاربران می‌توانند آن را با استفاده از یک OA.Central اختصاصی اپلیکیشن Olympus Air کنترل کنند. با این قابلیت می‌توان از طریق یک سیستم اتوفوکوس سریع ۸۱ نقطه‌ای با ضربه بر روی نمایشگر اسمارت‌فون اقدام به فوکوس نمود و همچنین تغییراتی را در تنظیمات مانند میزان نوردهی، میزان تعادل رنگ سفید و سرعت ایزو اجرا نمود. عکاسان اسمارت‌فون‌ها نیز می‌توانند از این اپلیکیشن برای دسترسی به حالات P, A, S و M مانند دوربین با لنز قابل تعویض، اعمال فیلترها، یا انتقال سریع تصاویر استفاده کنند.

چشم تیزبین Olympus برای گوشی ها

چشم تیزبین Olympus برای گوشی ها

چشم تیزبین Olympus برای گوشی ها

درحالیکه وای-فای و بلوتوث، دوربین Olympus Air A۰۱ را قادر به ذخیره‌سازی تصاویر و ویدیوها بر روی یک کارت microSD می‌کند، با این قابلیت‌ها همچنین می‌توان به صورت خودکار فایل‌ها را با ایمنی بر روی فضای ابری Cloud Drive آمازون آپلود و ذخیره کرد. این دستگاه دارای ابعاد ۵۶.۹x۵۷.۱x۴۳.۶ میلی‌متر و وزن ۱۴۷ گرم می‌باشد و قابل اتصال به یک اسمارت‌فون با استفاده از گیره‌ی اسمارت‌فون می‌باشد. باتری داخلی دستگاه طبق گزارش‌ها با یک بار شارژ می‌تواند تا ۳۲۰ تصویر را ضبط کند.

چشم تیزبین Olympus برای گوشی ها

Air A۰۱ همچنین هنگامی که به یک اسمارت‌فون متصل نیست، نیز قابل استفاده می‌باشد و در شرایط و موقعیت‌هایی که استفاده از یک دوربین معمولی سخت است، قابل بکارگیری می‌باشد. این دستگاه همچنین دارای یک سه پایه است که برای تصویربرداری راه دور ابزار مناسبی به شمار می‌رود.

چشم تیزبین Olympus برای گوشی ها

علاوه بر جذابیت برای عکاسان اسمارت‌فون که نیاز به کیفیت تصویر بهتر و آزادی بیشتر در حین عکاسی و فیلمبرداری دارند، Air A۰۱ برای توسعه‌دهندگان نیز به دلیل پلتفرم منبع باز خود جذابیت خاصی دارد. به این ترتیب توسعه‌دهندگان می‌توانند اپلیکیشن‌های خود را برای این دوربین با استفاده از کیت توسعه‌ی نرم‌افزاری موجود طراحی کرده و سازندگان نیز به ایجاد لوازم جانبی برای آن روی آورند.

Olympus Air A۰۱ از همین ماه در رنگ‌های مشکی یا سفید با قیمت ۳۰۰ دلار بدنه، یا ۵۰۰ دلار همراه با لنز ۱۴-۴۲mm در ایالات متحده عرضه خواهد شد. این دوربین در ماه آگوست وارد بازارهای کانادا می‌شود، اما هنوز زمان عرضه‌ی آن به سایر نقاط جهان اعلام نشده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج