جاباما
۲۲۱۶۵۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

مخالفت فرانسه با خروج یونان از منطقه یورو

در پی مخالفت قاطعانه یونانی‌ها با پیشنهادات ریاضتی طلبکاران بین‌المللی، سخنگوی دولت فرانسه امروز ضمن اعلام مخالفت پاریس با خروج یونان از منطقه یورو، خواستار ارائه پیشنهادات جدید از سوی دولت آتن شد.

خبرگزاری فارس: فرانسه ضمن اعلام مخالفت پاریس با خروج یونان از منطقه یورو، خواستار ارائه پیشنهادات جدید از سوی دولت آتن شد.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، در پی مخالفت قاطعانه یونانی‌ها با پیشنهادات ریاضتی طلبکاران بین‌المللی طی همه‌پرسی روز گذشته در این کشور، «استفان لوفول» سخنگوی دولت فرانسه امروز سه‌شنبه ضمن ابراز مخالفت پاریس با خروج یونان از منطقه یورو در اظهاراتی اعلام کرد: «دولت یونان باید پبشنهادات جدید ارائه دهد. هیچیک از رهبران مسئول خواستار خروج یونان از منطقه یورو نیست.»

وی افزود: «من معتقدم که اراده مردم یونان طی همه‌پرسی روز یکشنبه بر آن بود که به سیاستی که از پنج سال پیش بر آنها تحمیل شده، نه بگویند و به دیگران اعلام کنن که باید در قابل ملت به آنها احترام بگذارند.»

سخنگوی دولت فرانسه در ادامه گفت: فرانسه امیدوار است که یونان و رهبرانش پبشنهادات جدیدی ارائه بدهند و هر یک به ویژه «الکسی سپیراس» نخست‌وزیر این کشور مسئولیت‌های خود را بر عهده بگیرند.»

دولت یونان که طی ماه‌های اخیر گام‌هایی را هم برای گسترش روابط با روسیه برداشته و به همین جهت هم بیش از قبل مغضوب اروپایی‌ها شده، از یونانی‌ها خواسته بود در انتخابات رأی منفی به صندوق بیاندازند و دیوارهای آتن و دیگر شهرهای یونان مملو از پوسترهایی منقش به Oxi (عبارت یونانی «نه») بود.

مردم یونان روز یکشنبه با وجود اظهارنظرهای مقامات اروپایی، قاطعانه به پذیرش شروط وام‌دهندگان و تداوم سیاست‌های ریاضتی نه گفتند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج