جاباما
۲۲۱۶۹۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

کربی: تضمینی برای رسیدن به توافق نیست

سخنگوی پنتاگون روز دوشنبه اعلام کرد که هنوز تضمینی برای دستیابی به یک توافق هسته‌ای با ایران تا پایان هفته جاری وجود ندارد.

خبرگزاری ایسنا: جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در جمع خبرنگاران گفت که هنوز باید تصمیمات بسیار سختی اتخاذ شود.

او ادامه داد: من فکر می‌کنم جان کری روز گذشته به طور مشخص اعلام کرد که هر دو طرف به سختی در حال تلاش هستند تا در هفته جاری به یک توافق دست یابند و این تنها در صورتی عملی خواهد بود که تصمیمات سختی به طور مشخص توسط ایران اتخاذ شود.

کربی افزود: اگر دو طرف بتوانند در مورد برخی از موضوعات اساسی به توافق برسند قطعا تا پایان هفته توافق جامع نیز قطعی خواهد بود اما هنوز تضمینی در این باره وجود ندارد.

مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ پس از این که دو طرف نتوانستند تا ضرب الاجل ۳۰ ژوئن به توافقی دست یابند تا ۷ ژوییه تمدید شده بود.

هم‌اکنون دولت اوباما امیدوار است که بتواند تا پیش از ۹ ژوییه که قرار است در این تاریخ توافق با ایران را به کنگره برای بررسی در یک دوره ۳۰ روزه تحویل دهد به توافق با ایران دست یابد اما در صورتی که توافق هسته‌ای با ایران تا پیش از ۹ ژوییه حاصل نشود آنگاه کنگره ۶۰ روز برای بررسی این توافق زمان خواهد داشت.

سخنگوی پنتاگون در ادامه این نشست خبری تصریح کرد: دوباره اعلام می‌کنم که هنوز هم تلاش زیادی هم در سطح سیاسی و هم در سطح فنی باید انجام شود.

وی هم‌چنین ادامه داد: هم‌اکنون رفع نگرانی‌های مربوط به ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته‌ای ایران و نیز دسترسی به سایت‌های هسته‌ای از موضوعات مورد اختلاف باقیمانده است.

کربی مدعی شد که در صورتی که توافق خوبی حاصل نشود جان کری آماده است تا میز مذاکرات را ترک کند.

مقامات ایرانی نیز بارها اعلام کرده‌اند تنها در صورتی ایران توافقی هسته‌ای را امضا خواهد کرد که تمامی منافع ملی ایران در آن تامین شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج