۲۲۱۷۵۵
۴ نظر
۶۵۶۵
۴ نظر
۶۵۶۵
پ

۱۰۰ کارتون خاطره انگیز دهه شصتی‌ها

کارتون ۱۵ پسر را یادتونه؟

امروز، یکی دیگر از کارتون های خاطره انگیز آن دوران را مرور می‌کنیم. کارتون ۱۵ پسر. کارتونی که فقط در ۵ قسمت ارائه شد، اما داستان جذاب و جالبی را با خود همراه داشت که ما را یاد خانواده دکتر ارنست و مهاجران در سرزمین کانگوروها می‌انداخت.

کارتون 15 پسر را یادتونه؟
برترین ها: سلسله گفتاری هایی که با نام مروری بر کارتون های خاطره انگیز کودکان دهه شصتی در سایت برترین‌ها، ارائه شده است، فرصت مغتنمی است برای تجدید خاطره با دوران نوستالژیک دهه شصت که برای میلیون‌ها جوان امروزی ایران، مملو از خاطرات تلخ و شیرین بسیاری است. یکی از این خاطرات، کارتون های جذابان دوران بود که به زعم بسیاری، تکرار نشدنی و غیر قابل فراموشی است. در سلسله گفتارهای ۱۰۰ کارتون خاطره انگیز کودکان دهه شصت، کارتون های بسیاری از واتو واتو و جیمبو ، تا زبل خان و گوریل انگوری ، مورد بحث و بررسی قرار دادیم و بخش‌هایی از این کارتون‌ها را به صورت فایل‌های ویدئویی فارسی یا زبان اصلی، ارائه کردیم که خوشبختانه با استقبال مخاطبان نیز مواجه شد.

کارتون 15 پسر را یادتونه؟

امروز، یکی دیگر از کارتون های خاطره انگیز آن دوران را مرور می‌کنیم. کارتون ۱۵ پسر. کارتونی که فقط در ۵ قسمت ارائه شد، اما داستان جذاب و جالبی را با خود همراه داشت که ما را یاد خانواده دکتر ارنست و مهاجران در سرزمین کانگوروها می‌انداخت.

کارتون خاطره انگیز ۱۵ پسر، شاید برای برخی از مخاطبان، زیاد مورد توجه نبود. اما به دلیلان که در دهه شصت، بارها از تلویزیون پخش شد، در این صفحه مورد معرفی قرار می‌گیرد.

کارتون 15 پسر را یادتونه؟

مجموعهٔ «پانزده پسر» با نام اصلی The Story of Fifteen Boys بر اساس رمانی از ژول ورن Jules Verne با نام اصلی «دو سال در تعطیلات» Deux ans de vacances که در ۱۸۸۸ نوشته شده بود، برای گروه سنی کودک و نوجوان ساخته شده است. این رمان تا کنون به زبان‌های زیادی ترجمه شده و بر اساس آن چندین فیلم و مجموعهٔ انیمیشنی تولید شده است. کارخانه انیمیشن سازی نیپون، این بار نیز کار ساخت این مجموعه را بر عهده داشت که در سال ۱۹۹۰ میلادی ساخت شد. این بار نیز همانند داستان کارتون هیجان انگیز مهاجران و خانواده دکتر ارنست، شاهد گروهی از افراد هستیم که برای سفری به دور دست‌ها، مجبور می‌شوند در جزیره ناشناخته ای، سکنی گزینند. یادآور فیلم رابینسون کروزوئه.

کارتون 15 پسر را یادتونه؟

(تصاویری از جلدهای مختلف کتاب دو سال دز تعطیلات)

کارتون با ۱۵ شخصیت همراه است که سه تن از آن ها، از دیگران مشهور تر هستند و کارتون در بخش‌های مختلفان، بر رویان‌ها می‌گردد. رایان، داناوان، گوردون و دوازده پسر دیگر با کشتی کوچک اسلوگی از بندر اوکلند واقع در نیزولند، سفر دریایی خود را آغاز کرده بودند، درحالیکه هیچ یک از خدمهٔ کشتی در آن حضور نداشتند!

این کشتی بدون هدف مشخص، به خاطر طوفان‌های جنوب اقیانوس آرام، به طرف شرق کشانده می‌شد. بچه‌ها که تعطیلات تابستانی را شروع کرده بودند خیال داشتند به جزایر اطراف جنوب اقیانوس آرام بروند اما آن شب وقتی کاپیتان و خدمه داشتند در رستوران بندر غذا می‌خوردند طناب کشتی شُل شده بود و کشتی از بندر جدا شد...! بدبختانه در همان موقع طوفان عظیمی در جنوب اقیانوس آرام شروع شد. کاپیتان و خدمه فهمیدند که اسلوگی Sloughi ناپدید شده و فوراً کشتی‌های زیادی را به دنبال او فرستادند اما در آن طوفان جستجو بی‌فایده بود. خانواده‌ها، با دیدن قطعات شکسته شده‌ای از کشتی، پنداشتند که بچه‌هایشان در دام طوفان کشته شده‌اند، اما غافل از اینکه هر پانزده پسر سالم‌اند و با کشتی نیمه‌شکسته‌شان به ساحل یک جزیرهٔ کوچک و دورافتاده رسیده‌اند...

کارتون 15 پسر را یادتونه؟

بچه‌ها در این جزیره، مجبور می‌شوند با همکاری با یکدیگر، زندگی مسالمت آمیزی را به مدت ۲ سال آغاز کنند. در همه بخش‌های این کارتون خاطره انگیز، رفتار مسالمت آمیز و محبت آمیز این ۱۵ نفر نسبت به یکدیگر، نشان داده می‌شود که جالب توجه است. جذابیت و کشش داستان، در مقایسه با کارتون خانواده دکتر ارنست و حتی مهاجران، ضعیف می‌باشد و به همین دلیل است، که کارتون نتوانسته است طیف زیادی از مخاطبان را به خود جذب کند. البته گرافیک به نسبت معمولی تر این کارتون در قیاس با سایر انیمیشن‌های نیپون که در تکنیک دو بعدی ساخته شده است، باعث شد تا کارتون ۱۵ پسر در مقایسه با دیگر کارتون های نیپون، کاری ضعیف تر جلوه کند. اما به هر حال، برای خیلی‌ها، خاطره انگیز و جالب است.

بخش‌هایی از کارتون پانزده پسر



قسمت آخر کارتون ۱۵ پسر



این سی و سومین کارتونی بود که تا کنون در پرتال برترین‌ها در قالب ۱۰۰ کارتون خاطره انگیز کودکان دهه شصت معرفی شد. به امیدان که توانسته باشیم، گوشه ای‌ از خاطرات طلایی دهه شصت را برای کودکان دیروز و جوانان امروز، زنده کنیم... .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نيما

      يادش بخير ١٥ پسر
      الان ديگه بايد هر كدومشون چند تايي بچه داشته باشن !

      پاسخ ها

      • احسان

        اره یکیشون تو جنگ کشته شد

    • مهدی

      این انیمه ساخته 1982 هست که اشتباه خورده

    • حمید

      اتفاقاً این کارتون رو من از مهاجران و حتی خانواده دکترارنست هم بیشتر دوست داشتم خیلی هیجان انگیز ممنون از اینکه اون دوران رو دوباره به خاطرمون آوردین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج