۲۲۱۸۵۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

پشت پرده محکومیت پرسپولیس از سوی فیفا

نامه محکومیت پرسپولیس از سوی فیفا پس از ۷ ماه متنشر شده که قابل تامل است.

نامه نیوز: شب گذشته اعلام شد که کمیته انضباطی فیفا باشگاه پرسپولیس را به‌علت تخلفات در نقل و انتقالات و همچنین جابه‌جایی محمدرضا خلعتبری ۵۳هزار فرانک سوئیس جریمه کرده است.

در حکم فیفا آمده است که باشگاه پرسپولیس به‌دلیل ارسال اطلاعات نادرست محمدرضا خلعتبری لیماکی در TMS این بازیکن و همچنین انجام جابه‌جایی او در خارج از زمان قانونی نقل و انتقالات باید ۵۰هزار فرانک جریمه پرداخت کند. در این حکم آمده است که باشگاه پرسپولیس ماده شش قانون نقل و انتقالات فیفا را نقض کرده است.

همچنین در بند دیگری از رأی انضباطی فیفا در خصوص باشگاه پرسپولیس آمده است که این باشگاه بند ۱۴ قانون کمیته انضباطی فیفا را زیر پا گذاشته که به همین دلیل توبیخ شده است. به‌دلیل رسیدگی به این پرونده و طی شدن روال قانونی آن باشگاه پرسپولیس باید سه‌هزار فرانک نیز به‌صورت جداگانه بپردازد.

نکته جالب این خبر افشای آن پس از ۷ ماه است چرا که تاریخ نامه ارسالی مربوط به دسامبر ۲۰۱۴ است و در این مدت مسئولان پرسپولیس، فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی سکوت کرده بودند؛ همان هایی که انتقال خلعتبری را کاملا قانونی و بدون مشکل می دانستند.

نکته جالب دیگر افشای ارسال این نامه همزمان با بحث تخلف راه آهن در استفاده از موتومبا و حکم سقوط این تیم به دسته پایین تر است. علیرضا رحیمی مدیرعامل راه آهن در این خصوص می گوید: «فیفا به این باور رسیده که خلعتبری بازیکن آزاد نبوده و بعد از پایان مهلت نقل و انتقالات قراردادش در امارات را فسخ کرده یعنی همان اتفاقی که الان در پرونده موتومبا رخ داده و البته اینجا بحث توافق سه جانبه هم نیست و راه آهن در فسخ بازیکن هیچ نقشی نداشته اما کمیته استیناف پا را از قاعده و قانون فیفا هم فراتر گذاشته و نه تنها بازی با پیکان که اعتراض داشته‌اند بلکه بازی‌های دیگری را هم سه بر صفر کرده است. خدا را شکر رأی فیفا به موقع رسانه‌ای شده و می‌تواند راهنمای خوبی برای پرونده موتومبا باشد.»

احتمالا برای اینکه بفهمیم چه کسی این نامه ها را پس از این همه مدت رسانه ای کرده باید سراغ کسی باشیم که قبلا در پرسپولیس مسئولیت داشته و در جریان این نامه بوده و اکنون علاقمند است که راه آهن در لیگ برتر بماند!

البته به این نکته نیز باید توجه داشت که چه کسانی در آن زمان به خاطر اینکه با حضور خلعتبری در پرسپولیس مشکل داشتند، اطلاعات نحوه انتقال وی از عجمان امارات به پرسپولیس را به فیفا داده اند چراکه تجربه نشان داده معمولا محرومیت های بین المللی ایران در رشته های مختلف به خاطر اطلاعاتی است که از داخل ایران به مجامع بین المللی منتقل شده است.

اکنون با افشای نامه فوق باید منتظر واکنش مسئولان فدراسیون فوتبال باشیم. هر چند در نحوه انتقال خلعتبری به پرسپولیس و موتومبا به راه آهن تفاوت هایی وجود دارد( به عنوان مثال خلعتبری بازی عجمان بازی نکرد اما موتومبا پس از صدور آی تی سی، چند بازی برای تیم ترکیه ای انجام داد) اما در مجموع راه آهنی ها می توانند مدعی محرومیت پرسپولیس و سقوط این تیم به دسته پایین تر شوند؛‌ اتفاقی که شدنی به نظر نمی رسد و می تواند در نهایت منجر به نقض حکم استنیاف و بازگشت راه آهن به لیگ برتر شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج