۲۲۱۹۱۳
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

انقلاب Apple Watch در خودروهای لوکس

محصولات جدید کمپانی استیو جابز فقید، دنیای گوشی‌ها و ساعت هوشمند خود را به اپلیکیشن های خودروهای لوکس، پیوند زده است تا تجربه یک رانندگی هوشمندانه و کم دردسر، برای پول دارها امکان پذیر باشد.

انقلاب Apple Watch در خودروهای لوکس
برترین ها: اپل واچ که به طور رسمی از اواخر فروردین امسال رونمایی شد، اگر چه حرف‌های زیادی برای دنیای ساعت بازها نداشت، اما برای معتادان سرزمین دیجیتال، که سبک زندگی دیجیتالی آن ها، تشنه محصولات و خدمات جاه طلبانه کمپانی‌های سراسر جهان است، خبرهای خوبی آورد. پس از مرگ استیو جابز، Apple، چند سالی بود که محصولی ارائه نکرده بود، اما Tim Cook، مدیرعامل جدید اپل، با معرفی نسخه‌هایی از اپل واچ، طرفداران این کمپانی رؤیاپرداز سرزمین دیجیتال را خرسند کرد. پس از تبلت و گوشی‌های هوشمند، این بار، Apple Watch بود که توانست نگاه‌ها را بار دیگر، به ساختمان شیشه ای خیابان Cupertino کالیفرنیا، جایی که دفتر مرکزی Apple دران جا قرار دارد، سوق دهد.

انقلاب Apple Watch در خودروهای لوکس

اپل واچ، ظرف ۱ سال اخیر، با استقبال گسترده مخاطبان در سراسر جهان رو به رو شده است و توسعه گران و برنامه نوسان مختلفی، برای معرفی اپلیکیشن های مختلف و متنوع مبتنی بر کارکردهای اپل واچ و اهداف گسترده آن، اپ های زیادی به بازار عرضه کرده‌اند. اپ هایی که قابلیت نصب و ارتباط با Apple Watch را داشته و صاحبان این محصول رویایی اپل را قادر می‌کند تا از طریق این ساعت کوچک هوشمند، با دنیای پیرامون خود، از انسان‌ها تا اشیا، ارتباط دوسویه برقرار کنند. ارتباطی که تا پیش از این، به طور اندک و متفرقه، در ابزارهای دیجیتالی برخی از شرکت‌های فعال در عرصه خانه‌های هوشمند، مانند nest.com قابل مشاهده بود.

Apple Watch؛ در نگاه اول، چیز خیلی عجیبی نیست. ساعت Apple Watch یک پخش کننده موزیک مانند آی‌پاد است، یک وسیله مفید است که اطلاعات سلامتی به همراه ضربان قلب شما را دنبال می‌کند، یک وسیله ارتباطی است که تماس و پیامک را گرفته و می‌فرستد، صدا ضبط می‌کند، برنامه‌های دیگر را کنترل می‌کند، با Apple Pay پرداخت‌های شما را انجام می‌دهد، و در نهایت Apple TV شما را کنترل کرده و به عنوان یک ریموت کنترل برای کنترل خانه‌های هوشمند به کار خواهد رفت. همه این‌ها، قبلاً به نوع دیگری وجود داشته است،

انقلاب Apple Watch در خودروهای لوکس
(تصویری از مراسم رونمایی اپل واچ، توسط تیم کوک، رهبر اپل)

اما آن چه Apple Watch را می‌تواند به یک اختراع مهم در عرصه سبک زندگی دیجیتالی میلیون‌ها نفر در سراسر جهان تبدیل کند، قابلیت‌های فزاینده آن در عرصه‌های مربوط به سبک زندگی هوشمند است. این که پیش از سوار شدن به خودرو، خودروی شما روشن شود و پس از نشستن در داخلان، با فرمان‌های صوتی، نسبت به تعویض دنده و راندن خودرو اقدام کنید، موضوعی نیست که در دنیای خودروهای هوشمند، سابقه زیادی از آن بتوان پیدا کرد.

نسخه‌های Apple Watch برای بزرگ‌ترین شرکت‌های کارآفرینی دیجیتالی جهان مانند Uber.com، که پیدا کردن تاکسی را به صورت هوشمندانه برای شما انجام می‌دهد و اطلاع رسانی می‌کند، یکی از ظرفیت‌های عالی این محصول اپل می‌باشد. قطعاً، اپل واچ، در نسخه‌ها و نسل‌هایی که مدام به روز می کند، ظرفیت‌های خلاقانه ای برای ارائه خدمات تعاملی با سرویس‌های و محصولات مختلف شرکت‌های پیشروی جهان، تعبیه خواهد کرد تا طیف وسیع تری از کاربرانش، بتوانند تعامل واقعی و هوشمندانه (intelligent connectivity) را بین ابزارهای دیجیتالی که از کمپانی‌های مختلف در اختیار دارند، مشاهده کنند.

دنیای اقتصاد مشارکتی آنلاین، توسط شرکت‌هایی چون اپل، به دنیایی از ارتباطات هوشمندانه تعاملی کشیده شده است که مرزهای آن، فراتر از زمان و مکان است. در جدیدترین اقدام برای توسعه خدمات اپل واچ در جهان، همکاری اپل واچ با شرکت‌های خودروسازی لوکس مانند هیوندای و مرسدس بنز آلمان، قابل توجه است. تیم کوک، رهبر جدید اپل، اخیراً اعلام کرده است که Apple Watch، قصد دارد تا جای سوییچ خودروها را بگیرد.

هیوندای مدتی پیش از اپلیکیشنی مخصوص با نام Blue Link برای پلتفرم اندروید ویر رونمایی کرد که به کاربرانی که از دستگاه‌های پوشیدنی تحت این پلتفرم بهره می‌برند اجازه می‌داد اتومبیل خود را از راه دور روشن کنند.

انقلاب Apple Watch در خودروهای لوکس
(ارتباط اپلیکیشن مخصوص اپل واچ در کنسول هیوندای)

حالا این خودروساز کره ای، نسخه iOS این اپلیکیشن را برای کاربران اپل واچ عرضه کرده است که به آن‌ها اجازه می‌دهد موتور اتومبیل را از راه دور روشن یا خاموش کنند. علاوه بر این امکان باز یا بستن قفل درها، روشن یا خاموش کردن چراغ‌ها و قابلیت پیدا کردن محل اتومبیل بر روی نقشه نیز در این اپلیکیشن فراهم شده است. تمام این ویژگی‌های می‌توانند توسط صدا نیز فعال شوند.


انقلاب Apple Watch در خودروهای لوکس
(تعامل Blue Link هیوندای با اپل واچ)

ویدئو 3 دقیقه ای زیر، نحوه استفاده از اپلیکیشن هیوندای برای اپل واچ را تشریح کرده است.



اگرچه استفاده از ساعت‌های هوشمند در هنگام رانندگی بسیاری از کارشناسان و سازمان‌های مرتبط با ایمنی را نگران کرده اما قابلیت‌هایی که هیوندایی در این اپلیکیشن به کاربران ارائه کرده همگی مربوط به کنترل خودرو از راه دور می‌باشند و در زمان رانندگی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. در واقع این اپ مشابه اپلیکیشن i Remote بی ام دبلیو که با مدل‌های i3 و i8 سازگاری دارد، اپلیکیشن Car-Net ولکس واگن و Car Connect پورشه می‌باشد.


انقلاب Apple Watch در خودروهای لوکس
(تصویری از اپلیکیشن گوشی هوشمند برای بی ام دبلیو)

علاوه بر هیوندای ژاپن، BMW و فولکس واگن آلمان نیز نسخه‌های اپلیکیشن مخصوص اپل واچ را در اختیار مخاطبان قرار دادند. موضوعی که سبب شد، تا Mercedes Benz نیز از غافله عقب نماند. غول خودروسازی آلمان، مرسدس بنز نیز برای راحتی مشتریانش، نسخه اپلیکیشن ویژه اپل واچ MB Companion App را قصد دارد تا پاییز سال جاری میلادی، رونمایی کند. این اپلیکیشن که MB Companion نام دارد، فضای تعاملی هوشمندی را برای دارندگان اپل واچ‌های چند صد دلاری، ایجاد می‌کند تا حس رانندگی راحت تر و لذت بخش تری را با محصولات مرسدس بنز داشته باشند.

انقلاب Apple Watch در خودروهای لوکس
(تصویر اپل واچ که قابلیت ارتباط با اپلیکیشن آی ریموت در کنسول مرسدی بنز را دارا می‌باشد)

گفته می‌شود، این اپلیکیشن توسط مرکز تحقیقات و توسعهٔ مرسدس بنز در درهٔ سیلیکون طراحی و توسعه یافته است. براساس اطلاعات ارائه شده، مرسدس‌بنز این اپلیکیشن را به همراه کلاس‌های C و S در پاییز سال جاری عرضه خواهد کرد. مرسدس‌بنز عنوان کرده که در آیندهٔ نزدیک سایر مدل‌ها نیز، این اپلیکیشن را دریافت خواهند کرد. همزمان با دریافت این بروزرسانی، امکانات اپلیکیشن مرسدس بنز نیز افزایش یافته و اطلاعاتی نظیر میزان سوخت باقی مانده، مسافت باقی مانده در کنار سایر اطلاعات روی ساعت هوشمند نمایش داده خواهد شد.

انقلاب Apple Watch در خودروهای لوکس
(آی ریموت مرسدی بنز، امکانات تعاملی متنوعی برای دارندگان اپل واچ، تدارک دیده است)

MB Companion، به طور ویژه برای مدل‌های سری i ب‌ام‌و شامل i3 و i8 طراحی شده و به مالکان آن‌ها در مدیریت سیستم الکترونیکی خودرو کمک می‌کند. این اپلیکیشن، با ارتباط با اپل واچ، این قابلیت را به راننده می‌دهد تا، شارژ باطری ماشین را کنترل کند، کنترل اتوماتیک درب‌ها را انجام دهد، سرویس‌های مربوط به آب و روغن و ابزارهای الکترونیکی و هیدرولیکی را بر روی صفحه نمایش مشاهده کند و با پیش بینی از وضعیت آب و هوایی که خودرو تا زمان‌هایی دیگر، واردان وضعیت می‌شود، تمهیدات سرمایش و گرمایش را در دستور کار قرار دهد.

انقلاب Apple Watch در خودروهای لوکس
(تصویری از نرم افزار MB Companion برای تعامل با محصول اپل واچ)

علاوه بر این، ویژگی‌های ناوبری این اپلیکیشن می‌تواند برای هدایت راننده به سمت خودرو و یا مقصد نهایی خودرو مورد استفاده قرار بگیرند. راننده‌ها همچنین می‌توانند با فعال کردن بوق یا چراغ‌ها، خودرو خود را در پارکینگ پیدا کنند. ویدئو زیر، درباره کارکرد این اپلیکیشن، اطلاعات خوبی را در 2 دقیقه ارائه می‌کند.



اگر چه، اتفاقات جدید در عرصه فناوری اطلاعات، اول از همه در خودروهای لوکس و گران قیمت دنیا اتفاق می‌افتد، اما به دلیل اپیدمی شدن استفاده از فناوری‌های هوشمند در صنعت اتومبیل سازی، انتظار می‌رود ظرف یک دهه آینده، شاهد نسل جدیدی از خودروهای هوشمندی باشیم که در اختیار داشتن نسخه‌هایی از اپلیکیشن های مختلف کمپانی‌های بزرگ، همانند شیشه‌های برقی، یک پیش فرض تلقی شود. انتظاری که به نظر می‌رسد، با روند فزاینده تحولات فناوری در دنیا، تنها یک رؤیا، نباشد. اگر چه، قدرت رؤیا، از علم بیش تر است (انیشتین).
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جواد

      اگه اپلیکیشن پراید رو هم روش نصب کنن اپل سود خوبی میبره تو ایران !!!

    • amirrreza

      اره پرايدم نصب كننن عاليه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج