جاباما
۲۲۱۹۲۵
۴۹ نظر
۸۵۰۷
۴۹ نظر
۸۵۰۷
پ

۷ فیلم ترسناک سال ۲۰۱۵

شاید فیلم های وحشتناک سال ۲۰۱۵ هم مانند دیگر فیلم های وحشتناک این سال ها در مسیر قواعد ژانر حرکت کنند و در بهترین حالت در برآورده ساختن قواعد ژانر موفق باشند و خبری از فیلم کالت (Cult) در میان آنها نباشد ولی باید به این نکته اعتراف کرد که دیدن آنها خارج از لطف نییست.

روزنامه هفت صبح - علیرضا موسیوند: شاید فیلم های وحشتناک سال ۲۰۱۵ هم مانند دیگر فیلم های وحشتناک این سال ها در مسیر قواعد ژانر حرکت کنند و در بهترین حالت در برآورده ساختن قواعد ژانر موفق باشند و خبری از فیلم کالت (Cult) در میان آنها نباشد ولی باید به این نکته اعتراف کرد که دیدن آنها خارج از لطف نییست. تماشای یک بلاک باستر دیگ راز گیلرمو دل تورو یا چند فیلم با محوریت زامبی ها می تواند برای علاقمندان این ژانر جذاب باشد. در ادامه این مطلب بعضی از مهمترین فیلم های ژانر وحشت امسال را معرفی و بررسی کرده ایم.

نبرد زامبی های مدرن - Cooties

7 فیلم ترسناک سال 2015

فیلم «شپش ها» از مفاهیم بزرگ و ایده های جدید حرف می زند؛ یک کمدی ترسناک درباره زامبی ها با محوریت کودکان یا به طور دقیق تر یک فیلم زامبی در مورد کودکانی که به ویروسی آلوده و تبدیل به هیولاهای خونخواری می شوند.

در اصل فیلم روایتگر داستان معلمانی است که بر سر زندگی خود با دانش آموزان خونخوار مبارزه می کنند. فیلمی که اکران آن شاید باعث اعتراض انجمن ملی اولیاء و مربیان آمریکا و والدین دانش آموزان در سراسر دنیا شود.

هر چند که فیلم به شکل سمبلیک از فرهنگ زندگی تین ایجری انتقاد می کند و به نوعی درد دل والدین را بیان می کند اما شاید جدی ترین سوال در مورد فیلم این باشد که هواداران فیلم های زیر گونه موسوم به زامبی ها چگونه می توانند در برابر ایده جدید این فیلم مقاومت کنند و از آن استقبال نکنند؟!

اصولا فیلم زامبی ها نسبت به دیگر گونه های وحشت بیشتر سعی دارند از کلیشه ها استفاده کنند. «شپش ها» که برای اولین بار در جشنواره ساندنس ۲۰۱۴ نمایش داده شد - ولی به اکران پارسال راه پیدا نکرد - تلاش تازه ای است برای استفاده سرگرم کننده از افسانه ها و اساطیر قومی و قبیله ای.

نفرین های ظالمانه - It Follows

7 فیلم ترسناک سال 2015

فیلم های ترسناک محمل مناسبی برای تمثیل ها فراهم می کنند. «تعقیبگر» فیلم جدید دیوید رابرت میچل که همچنان شهرت خود را از حضورهای جشنواره ای اش می گیرد، پتانسیل لازم برای تبدیل شدن به یکی از فیلم های مهم ترسناک ۲۰۱۵ را دارد.

در این فیلم شخصیت جی (که میهمان مایکا مونرو است) گرفتار نفرین او می شود؛ نفرینی که از طریق یک ابراز علاقه ظاهرا بی خطر منتقل می شود.

تریلرهای نمایش داده شده از فیلم، آن را با فضای خاص و شدیدا وحشتناک نشان می دهد و این دقیقا همان عاملی است که باعث می شود فیلم تبدیل به اثری قانع کننده و مهم شود. جنسیت و ترس در طول تاریخ گونه وحشت به هم تنیده شده اند و دیوید رابرت میشل برای موفقیت فیلمش رو یاین ترکیب حساب ویژه ای بازد کرده است و این ایده راهی هوشمندانه برای استفاده از یکی از قدیمی ترین تمثیل هایی است که در ژانر وحشت استفاده م شود.

شاید بتوان «تعقیبگر» را با بعضی فیلم های ترسناک ۲۰۱۴ مانند «بابادوک» و «کلبه ای در جنگل» مقایسه کرد.

کریسمس های سیاه - Krampus

7 فیلم ترسناک سال 2015

فیلم های ژانر وحشت معمولا سهم عادلانه ای از فیلم هایی با موضوع کریسمس داشته اند. فیلمی نظیر Silent Night در این دسته بندی قرار می گیرد. این فیلم ها به طور معمول رسم و رسوم خوشایند مربوط به کریسمس را تبدیل به مفاهیمی خشونت آمیز و سیاه می کنند. این در حالی است که «کرامپوس» به کارگردانی مایکل دوئرتی موجودی را از میان افسانه های مردم سکن در کوه های آلپ انتخاب می کند و او را تبدیل به هیولایی می کند در دل یک داستان مدرن.

مایکل دوئرتی این فیلم را بعد از ۸ سال ساخته و در این مدت زمان طولانی برای فیلمسازی به روش های جدید تلاش کرده است. داستان جدید مایکل دوئرتی درباره دیوی است که مسئول مجازات گناهکاران در ایام تولد حضرت مسیح است. این فیلم در روزهای منتهی به کریسمس ۲۰۱۶ اکران خواهد شد.

نبرد آدم های قرن ۱۹ - Crimson Peak

7 فیلم ترسناک سال 2015

«قله سرخ» یک فیلم وحشتناک دیگر از گییرمو دل تورو، نابغه سینمای وحشت است. او سازنده بلاک باسترهایی با بودجه عظیم است؛ فیلم هایی نظیر «ستون فقرات شیطان» و «هزار توی پن» از مهمترین ساخته های او محسوب می شوند.

او در فیلم جدیدش فضای گوتیک را به شکلی ایده آل به تصویر کشیده است، داستان فیلم در شمال انگلستان و در قرن ۱۹ می گذرد، جایی که زن نویسنده جوانی شک می کند که شوهرش شاید آنچه به نظر می رسد نباشد.

فیلم از حضور بازیگرانی مطرح و شناخته شده سود می برد. میا واشیکوفسکا، تام هیدلستن، جسیکا چستن و چارلی هانام بازیگران اصلی فیلم را تشکیل می دهند.

از طرف دیگر، طبق گفته های دل تورو فیلمش با خشونتی عجیب گره خورده است. تازه ترین ساخته او از ۱۶ اکتبر (۲۴ مهر) در سینماهای آمریکای شمالی روی پرده خواهد رفت.

تله پیش بینی پذیر عشق - Spring

7 فیلم ترسناک سال 2015

این فیلم ۱۷ آوریل امسال اکران شد اما آنطور که باید و شاید به آن پرداخته نشد. «بهار» با بودجه ای اندک ساخته شده ولی ارزش والای آن غیرقابل انکار است. لو تیلور بوکی ستاره اصلی فیلم در نقش یک جوان آشفته به نام ایوان بازی می کند.

او به دنبال مرگ مادرش برای به دست آوردن آرامش و تجدید روحیه به اروپا سفر می کند. یک روز ایوان در حالی که مشغول گشت و گذار در ایتالیا است، دختری مرموز و زیبا را ملاقات می کند و شیفته او می شود.

فیلم داستان عاشقانه خود را پیگیری می کند ولی هر چه باشد این فیلم وحشتناک است و بیننده می تواند حدس بزند که چیزی به جز عشق انتظار ایوان را می کشد. فیلم پایان هوشمندانه و در عین حال شوک آوری را به تصویر می کشد که توسط سازندگانش (جاستین بنسون و آرون مورهاد) در آن گنجانده شده است. «بهار» فیلمی است که تماشای آن به مخاطبان فیلم های وحشتناک توصیه می شود.

دلقک های هراس آفرین - ۳۱

7 فیلم ترسناک سال 2015

ترس از دلقک ها؟! شاید شما نخواهید در برابر یک دلقک که خنده مسخره ای بر لب دارد واکنشی نشان دهید. «۳۱» اولین فیلم راب زامبی (کارگردان و موزسین معروف) است که با بودجه ای عظیم ساخته شده است.

داستان فیلم حول محور ۵ نفر است که توسط افرادی ناشناس و در ۵ روز منتهی به جشن هالووین دزدیده و در محلی مخوف به نام «دنیای کشتار» به گروگان گرفته می شوند.

گروگان ها مجبور می شوند برای حفظ جان خود تن به بازی ۳۱ بدهند؛ بازی که در فیلم ادعا می شود خشن ترین بازی است که نوع بشر تا امروز انجام داده است. زامبی اعلام کرده است این فیلم خشن ترین اثرش تا امروز محسوب می شود.

روح سرگردان پسر - We Are Still Here

7 فیلم ترسناک سال 2015

«ما هنوز اینجاییم» که از معدود فیلم های اکران شده این لیست است، داستان زن و شوهری است که بعد از اینکه پسر خود را در یک تصادف رانندگی از دست می دهند، تصمیم می گیرند برای ادامه زندگی و بهبود شرایط روحی زن به خانه ای در مناطق روستایی نیوانگلند بروند.

بعد از چند روز سکونت در این خانه مرموز، زن که دچار افسردگی عمیق شده ادعا می کند که روح پسر از دست رفته شان در خانه پرسه می زند و باید با آن ارتباط برقرار کند.

زن و مرد برای ارتباط با روح پسر دست به دامان زوجی می شوند که کارشان احضار ارواح است. فیلم در زمان نمایش خود عمدتا با نظر مثبت منتقدان روبرو شد به نحوی که در پایان اولین هفته نمایشش، منتقدان نقدهای زیادی را در ستایش فیلم نوشتند.

نکته مشترک تمام این نقدها ستایش از فضای رعب آور و خاص فیلم بود. خیلی ها از این فیلم به عنوان یک فیلم وحشتناک مناسب آدم های میانسال یاد کرده و به تحسین ترکیب جذاب عشق و ترس در این فیلم پرداخته اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کاربر

      پس چرا فیلم insidious 3 یا ذسیسه نیس؟؟

    • Armin

      من بسیار از فیلم های ترسناک خوشم میاد و هیچ وقت نمی ترسم آرمین 13ساله

      پاسخ ها

      • سید

        باریکلا به توی باهوشچ

      • عزفان

        ماشاالله باز خوبه نمی ترسی تو بشین فیلم احضار 1 و ۲ رو ببین بعد بگو نمی ترسم

    • lili

      اسم من لیلیه و 12سالمه تاحالا 2000تا فیلم ترسناک دیدم و مثل children of the corn و under the bed وکینه خوشحال میشم اگه فیلم ترسناک بالای 24 سال بزارید

    • دیانا ترسناک

      افرین

    • بدون نام

      من همیشه فیلم های ترسناک میبینم ولی هیچ وقت نترسیدم دوست دارم یه فیلم ببینم که واقعا منو بترسونه

      پاسخ ها

      • بی نام

        بشین کلبه وحشت 1تا نگاه کن4

    • بدون نام

      من عاشق فیلم های ترسناکم

    • فرشاد

      من فرشاد 6 ماهمه تاحالا ۲۰۰۰۰فیلم ترسناک دیدم ولی نترسیدم !!!روی همتون کم شد!!!!

    • بدون نام

      من اصغر , هنوز به دنیا نیومدم ولی 20000تا فیلم ترسناک دیدم
      حالا فک کنین چجوری
      اصلنم نترسیدم :)))))))))))

    • بدون نام

      من یه ساله 7000 فیلم ترسناک دیدم واصلا نترسیدم دوست دارم یه فیلمی باشه که منو بترسونه

    • مليكا

      منم يه كرموزوم هستم رفتم تو كار ميليوني ... ناموسا هم نترسيدم

    • tesen

      :)))))))))

    • عای

      سلام.به نظرمن کریسمسهای سیاه؛همون بز بوفومنت هستش که نماد شیطانه،من اینطور فکر میکنم،این یک فیلم شیطان پرستی هستش

    • عای

      سلام.به نظرمن کریسمسهای سیاه؛همون بز بوفومنت هستش که نماد شیطانه،من اینطور فکر میکنم،این یک فیلم شیطان پرستی هستش

    • فری

      من دوسال دیگه قراره به دنیا بیام . تا حالا 200000000 فیلم ترسناک دیدم ولی جون شوما دلم میخواد یه فیلمی ببینم که واقعا منو بترسونه!!

    • یلدا

      من تازه امشب میخوام ساخته شم و10000 فیلم ترسناک دیدم ناموسا نترسیدم :-ا

    • Ashkan

      معمولا فیلم ترسناک دو نوع داریم:
      1- زامبی
      2- روح
      من این فیلمایه زیرو پیشنهاد میکنم حتما ببینید اگه امکانش هست یه سری فیلم ترسناک به معنای واقعی واسه منم بنویسید خیلی ممنون میشم

      - The Conjuring
      - The Shining
      - Saw
      - Annabelle
      - Evil Dead
      - Sinister
      - The Descent
      - Insidious

      در ضمن Annabelle یدر واقع ه جورایی ادامه ی The Conjuring میشه

      پاسخ ها

      • الهه

        خواهشن الکی نگو فیلم the conjuringاصلا ترسناک نیست چرتن

    • Ashkan

      راستی Oculus 2013 رو از قلم اندخته بودم

      این یه نوع سبک ترسناک خاص و منحصر به فرده که تا حالا شاید ندیده باشین

    • Ashkan

      واسه او دسته از دوستانی که میگن نمیترسن یه فیلم ترسناک قدیمی پیشنهاد میکنم شک ندارم که وحشت زده میشن !!

      - فیلم"جن گیر"

      چندین سکته قلبی ، ترس از شب ، واکنش منفی روانشناسان نسبت به دیدن این فیلم و... ثابت می کند که این فیلم در دهه ی 70 میلادی چه بر سر تماشاگران

      ...

      این فیلم هم مثل SAW کالکشن داره که فرک کنم 6 - 7 تا سری باشه

    • مرداس

      سلام من مرداسم الان تو مزم تاحالا 10000000 فیلم ترسناک دیدم و نترسیدم

    • ehsaneee

      هزاز نوع فیلم ترسناک دیدم اما نترسیدم لطفا یه فیلم بزارید که واقعا ترس اور باشه

    • ehsaneee

      هزاز نوع فیلم ترسناک دیدم اما نترسیدم لطفا یه فیلم بزارید که واقعا ترس اور باشه

    • میلاد

      فیلم شوم شیطانی کینه جیغ کانجورینگ انابل حبس خانگی حلقه اره برقی درتگزاس کتاب مردگان کلبه وحشت این هاروکه گفتم ببینید تظمین میکنم کابوس میبینید

    • میلاد

      سلام اسم اون فیلمی ک چن تا بچه دبیرستانی میرن تو دبیرستان تا صحنه تئاتر رو خراب کنن ولی بعدش روح میاد و.....چیه؟
      توروخدا بگین.

      پاسخ ها

      • the Gallows

        theGallows
        این اسمشه ولی از نظر من اصلا نگیرش ، من که خوشم نیومد چون اصلا ترسناک نیست . شما به احتمال زیاد تریلروشو دیدی اره منم با دیدن تریلر خواستم ببینم ولی خود فیلم واقعا ترسناک نیست و جالبم نبود!

    • سهیل

      سلام. اسم من سهیل ء 21 سالمه دانشجوی بیوشیمی. فقط کارتون میبینم با زیر نویس انقد توی تشکم کارتون دیدم میترسم زخم بستر بگیرم

    • مهدی

      من مهدی هستم. پسر همسایمون دست راستش قطع بود. از وقتی فیلم های شبکه iFilm رو دیده دستش داره رشد میکنه.
      با تشکر از شبکه خوب ای فیلم.
      مرغ و خروس و اردک . . . عید شما مبارک

    • پویا

      سلام من قرار نیست هیچ وقت به دنیا بیام تا الان +9999999999999 فیلم ترسناک دیدم و تا حالا نترسیدم و فیلم های ترسناک صد سال اینده هم دیدم و نترسیدم، دلم میخواد یه فیلم ببینم که واقعا بترسم

    • مهدی

      سلام من هنوز بابامم به دنبا نیومده تا حالا بی نهايت فیلم ترسناك دادم و تا حالا نترسیدم.دلم می خواد به فیلم ببينم که واقعا بپرسم.

    • محمد بماند

      بهترین فیلم جالبی که دیدم بن بست بود هم ترسناک هم جالب

    • majid hosseini

      اینایی که میگن کلی فیلم دیدیم نترسیدیم دروغ میگن اگر واقعا ترس رو میخوایین فقط یه شب یه شب همراه بچه های مدافع حرم تو تاریکیهای ظلمات زینبیه نکهبانی بدید...

    • brave

      چند تا فیلم ترسناک که واقعا قشنگه

      چراغ ها خاموش light out(اگه دارید ببینید)

    • Shima

      از دستتون خندم گرفت;) من واقعا فیلم ترسناک زیاد دیدم،از همه ترسناکتر dabbe6 بود،تا یک هفته کابوس میدیدم. فیلم ایرانی under the shadow هم خوبه تازه ساخته شده

    • الهه

      سلام. لطفا به من كمك كنيد يادمه چند سال پيش فيلمي ترسناک اونم از تلوزىون اىران پخش شد البته از شبكه هاي استاني كه در اون چندتا جوون بودن که مىرن به ىه جنگل اونجا قلعه اي وجود داره كه شاهزاده اي چند صد سال پىش خودشو اونجا حبس مىکنه حالا اىن شاهزاده خانم که الان اسکلت شده و رو تخته وبا نىروىى جون تک تک اىن جوونا رو مىگىره تا جوانى و زيباييشو ه دست بياره. لطفا كمكم كنيد.

    • mammad khatar

      بهتون فیلم the ringرو پیشنهاد میکنم ،فیلم ماجرایی راز آلود هیجان انگیزه، درباره یه نوار ویدیویی که هر کس اونو ببینه ، یه تلفن بهش زنگ میزنه و میگه هفت روز ، و هفت روز بعد میمیره،واقعا ترسناکه

    • پیرمرد

      فیلم گریفتر رو برین ببینین.من ادعا نمیکنم اما وقتی این فیلمو دیدم بالا اوردم.توضیح بدم که تو وب امن نگردین پیدا نمیکنین.باید برین تو شادو وب اونجا هست

    • زیزی

      سلام به همه , دنیا کلی فیلم ترسناک ساخت و من از هیچ کدوم نترسیدم ولی ایران یدونه ساخت که هنوزم یادش میفتم خوف میگیرتم اون فیلم ترسناک اسمش شب بیست و نهم اگه ندیدید حتما ببینید

    • Pouya

      چنتا فیلم روح و ارواحی بسیار بسیار وحشتناک معرفی کنید ببینم .مرسی

    • من یک جن هستم

      سلام من یک جن هستم تا حالا هرکی هر تعداد فیلم ترسناک دیده من در کنارش بودم یعنی وقتی فکر ترس و وحشت میکنید من میام پیشتون تا وقتی ترس تو فکرتونه منم باهاتونم میخواین برین آب بخورین میخواین برین توالت و...
      حواستون باشه چی رو انتخاب میکنید ترس به معنای واقعی رو اگه میخواین به دیدن این فیلم ها ادامه بدین تا روزی که من رو عصبی کنید ولی اگه دنبال زندگی خوب و معنوی و رستگاری هستید دست از دیدن فیلم ها بردارید
      در ضمن اسم منم شامپدولسکی امیدوارم موقع خواب اسمم تو ذهنتون نیاد . یوهاهاهاها

    • من یک جن هستم

      سلام من یک جن هستم تا حالا هرکی هر تعداد فیلم ترسناک دیده من در کنارش بودم یعنی وقتی فکر ترس و وحشت میکنید من میام پیشتون تا وقتی ترس تو فکرتونه منم باهاتونم میخواین برین آب بخورین میخواین برین توالت و...
      حواستون باشه چی رو انتخاب میکنید ترس به معنای واقعی رو اگه میخواین به دیدن این فیلم ها ادامه بدین تا روزی که من رو عصبی کنید ولی اگه دنبال زندگی خوب و معنوی و رستگاری هستید دست از دیدن فیلم ها بردارید
      در ضمن اسم منم شامپدولسکی امیدوارم موقع خواب اسمم تو ذهنتون نیاد . یوهاهاهاها

    • مرسده

      هاهاااا از دست شما ملت مردم از خنده اومدم یه کامنت کاربردی ببینم هیچی دستگیرم نشد :))))))))))))))

    • الهام

      خدا لقدتون کنه اومدم ببینم چه فیلمی خوبه، مردم از خنده

    • سجاد

      به نام خدا. من سجاد که هنوز تو یکی از آمینواسید های کرومزوم بابام که هنوز قرار امشب بابام ساخته بشه هستم. و تا الان مثبت بینهایت فیلم ترسناک دیدم. اصلا هم نترسیدم لطفا فیلم های +50 سال بزازین. رو همتون کم شد:)))سال نو همه مبارک

    • علی اکبر

      بچه کم خالی ببند همتون ترسید

    • آرمان

      من 10000000000000000فیلم ترسناک دیدم.پدر بزرگم هم هنوز بدنیا نیومده.)بوخودا(ولی نترسیدم.اما وقتی فیلم های اجتماعی ایرانی میبینم تا چندین ماه بهشون فکر میکنم و میترسم و اضطراب میگیرم( بجز فیلم فروشنده اصغر فرهادی که که به نوعی اقتباسی از فاجعه درد آور شنگول و منگول و حبه انگوره)
      دانستنی ها: شعر یک روز آقا خرگوشه، شعری نمادین با محوریت کودک آزاری است (خودم کشفش کردم :D )

    • سعید

      فیلم ترسناک خوب زیاده ولی من خودم به شخصه از فیلم های جدید خوشم نمیاد.قدیمی ها بهتر فیلم درست میکردن.بماند که یه سری از فیلم سازان جدید هم کارشون عالیه.مثل فیلم هایی به کارگردانی جمیز ون.ولی علاقه مندان به فیلم ترسناک حتما فیلم demons.1.2.night of the demons 1.2.3.و باسازیشو که تو سال 2009 درست شده هم ببینن و خیلی فیلم های ترسناک عالی دیگه. هم هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج