جاباما
۲۲۱۹۷۲
۲ نظر
۵۰۱۴
۲ نظر
۵۰۱۴
پ

«نگاه چپ!» انگيزه جنايت خيابانی

۳ متهم يک پرونده جنايي که پس از چندين ماه فرار در چنگ قانون گرفتار شده اند يکشنبه گذشته در بازسازي صحنه جنايت عنوان کردند که نزاع خونين خياباني فقط به خاطر يک «نگاه چپ!» رخ داد.

روزنامه خراسان: ۳ متهم يک پرونده جنايي که پس از چندين ماه فرار در چنگ قانون گرفتار شده اند يکشنبه گذشته در بازسازي صحنه جنايت عنوان کردند که نزاع خونين خياباني فقط به خاطر يک «نگاه چپ!» رخ داد.

بيست و چهارم دي سال ۹۲ چند جوان در خيابان شهيد عليمرداني مشهد کنار شعله هاي آتش داخل يک پيت حلبي تجمع کرده بودند که خودروي پيکاني در نزديکي آنان توقف کرد وقتي سرنشينان خودرو قصد داشتند براي خريد لامپ وارد فروشگاه لوازم الکتريکي شوند برخي از افرادي که اطراف شعله هاي آتش بودند به بهانه «نگاه چپ!» به متلک پراني پرداختند.

سرنشينان پيکان که از اطراف روستاي ميامي و براي انجام کارهاي ساختماني به مشهد رفت و آمد مي کردند با شنيدن اين متلک ها خودرو را در فاصله ۵۰متري پارک کردند و با چوب و چماق به طرف ۳ جوان مذکور رفتند.

«آتش افروزان» که آماده نزاع بودند و حالت طبيعي هم نداشتند افشانه فلفل و چاقو را بيرون کشيدند و بدين ترتيب نزاع خونيني در پياده روي خيابان آغاز شد. در اين هنگام يکي از ماموران انتظامي که در همان نزديکي حضور داشت با تيراندازي هوايي عاملان نزاع را متفرق کرد اما در اين ميان جوان ۲۸ساله اي که ضربات چاقو به قلبش اصابت کرده بود نقش زمين شد و بلافاصله به بيمارستان شهيد هاشمي نژاد انتقال يافت ولي تلاش پزشکان براي نجات جان وي موثر واقع نشد و اين جوان به حالت کما فرو رفت.

گزارش خراسان حاکي است : به دستور قاضي صادقي (قاضي وقت شعبه ۲۰۴ دادسراي مشهد) ماموران انتظامي به جست و جوي متهمان فراري پرداختند اما اثري از آن ها نيافتند چند روز بعد مجروح اين حادثه دچار مرگ مغزي شد و خانواده او نيز اعضاي بدن وي را به بيماران نيازمند اهداء کردند و بدين ترتيب پرونده نزاع خونين رنگ جنايي گرفت و با دستور قضايي به پليس آگاهي خراسان رضوي ارجاع شد.

درحالي که تحقيقات کارآگاهان با توجه به سرنخ هاي موجود ادامه داشت فروردين سال جاري کارآگاهان اداره جنايي به اطلاعاتي دست يافتند که نشان مي داد يکي از متهمان اين پرونده جنايي هنگام فرار از يک صحنه تصادف توسط ماموران کلانتري مصلاي مشهد دستگير شده است اين درحالي بود که متهم خود را با عنوان جعلي «ب- ش» به پليس معرفي کرده بود.

اين متهم ۲۳ساله که «م- چ» نام دارد در بازجويي ها پرده از راز جنايت برداشت و مشخص شد که يکي ديگر از متهمان فراري نيز اواخر سال گذشته و به اتهام ديگري در يکي از شهرهاي شمالي کشور دستگير و زنداني شده است. اما متهمان ادعا کردند که ضربه چاقو را «م- ک» به سينه جوان ۲۸ساله وارد کرده است بنابراين «م- ک» نيز طي يک قرار صوري در پارک منطقه کلاهدوز مشهد به محاصره کارآگاهان اداره جنايي درآمد و دستگير شد.

اين گزارش حاکي است: ساعت ۹ صبح روز يکشنبه گذشته درحالي که قاضي «علي رستگار» ادامه رسيدگي به اين پرونده جنايي را به عهده گرفته بود، متهمان در محل وقوع جنايت مقابل دوربين قوه قضاييه قرار گرفتند تا جزئيات و چگونگي نزاع خونين را در حضور مقام قضايي تشريح کنند. ابتدا سرگرد نجفي (افسر پرونده) خلاصه اي از محتويات اين پرونده جنايي و اعترافات متهمان در مراحل بازجويي را شرح داد و سپس قاضي رستگار با تفهيم ماده ۱۲۹ آيين دادرسي کيفري از متهمان خواست مواظب اظهارات خود باشند وحقيقت ماجرا را بيان کنند .

«م- ص» متهم ۲۵ساله گفت: ما مشروب خورده بوديم و دور آتش ايستاده بوديم که آن ها از خودروي پيکان پياده شدند ديديم چپ چپ نگاه مي کنند و محمد (متهم رديف اول) نيز چپ چپ به آن ها نگاه کرد که آن ها ايستادند و گفتند «چيه تنت مي خاره؟!» با اين جمله درگيري شروع شد و آن ها قصد داشتند ما را بزنند که من به طرف ساندويچي فرار کردم و با شيشه نوشابه شکسته بازگشتم.

«م- ک» نيز گفت: آن ها با چوب به سرم زده بودند و درحالي که خون از سرم مي ريخت چاقو را بيرون کشيدم و چند بار به طرف آن ها پرت کردم ولي آنها توجهي نداشتند تا اين که دوباره با چوب مرا زدند و من هم ۲ ضربه چاقو به شکم يکي از آن ها زدم.

«م- چ» متهم ديگر نيز گفت: آن ها ۵نفر بودند که از خودرو پياده شدند. آن شب من افشانه فلفل داشتم. وقتي آن ها به طرف ما حمله کردند من هم اسپري زدم اما باز هم ترسيدم و به طرف ساندويچي رفتم و شيشه نوشابه اي را برداشتم که آن ها را بترسانم.

پس از اقرار صريح يکي از متهمان به ارتکاب جنايت خياباني ، قاضي شعبه ۲۰۴ دادسراي عمومي و انقلاب مشهد دستور پايان بازسازي صحنه قتل را صادر کرد و بدين ترتيب متهمان با صدور قرار قانوني روانه زندان شدند تا اين پرونده جنايي، ديگر مراحل قضايي خود را طي کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همه شونو اعدام كنيد

    • بدون نام

      چ فازیه لات بازی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج