جاباما
۲۲۲۰۱۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ظریف در اجلاس بریکس شرکت نمی‌کند

وزیر امور خارجه کشورمان در اجلاس بریکس در اوفا روسیه شرکت نمی‌کند و برای ادامه مذاکرات در وین می‌ماند.

خبرگزاری ایسنا: محمدجواد ظریف در ابتدای دیدارش با وانگ‌یی همتای چینی خود گفته است که «قرار بود برای شرکت در اجلاس (بریکس) اوفا به تهران بازگردم و رییس‌جمهور را همراهی کنم، متاسفانه مجبورم در مذاکرات هسته‌ای بمانم.»

مذاکرات ایران و ۱+۵ در آخرین روز از مهلت هفت روزه تمدید شده برای دو روز دیگر تمدید شد و وزیران خارجه اروپایی به علاوه چین و روسیه وین را ترک کرده و از فردا شب مجددا به وین باز خواهند گشت.

به نظر می‌آید بخشی از مشکلات بر سر رسیدن به توافق نبود اجماع میان کشورهای ۱+۵ است. در این میان تمایل برخی کشورها به توافقی با حفظ تحریم‌های بین‌المللی بر مشکلات و موانع افزوده است.

وزیر خارجه روسیه قبل از ترک وین اعلام کرد که حدودا ۱۰ مورد کمتر یا بیشتر، باقی مانده است و به چند روز بیشتر برای بحث نیاز داریم.

**************

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان پنجشنبه و به دعوت رسمی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه برای شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری‌های شانگهای و بریکس به روسیه سفر می‌کند.

این اجلاس دو روزه خواهد بود و برای روحانی برنامه فشرده‌ای پیش بینی شده است؛ وی در روز اول اجلاس سازمان همکاری‌های بریکس به عنوان میهمان اختصاصی حضور و سخنرانی خواهد داشت و همچنین روز دوم اجلاس نیز به سازمان همکاری‌های شانگهای اختصاص دارد و رئیس جمهور کشورمان در این اجلاس به عنوان یکی از سخنرانان اصلی سخنرانی می‌کند.

دیدار و گفت‌وگوی دو جانبه با تعدادی از سران کشورهای عضو اجلاس شانگهای و بریکس نیز از دیگر برنامه‌های رئیس جمهور در سفر به روسیه است.

سازمان همکاری‌های بریکس شامل کشورهای روسیه، هند، آفریقای جنوبی و برزیل است.

لازم به ذکر است که همزمان با حضور رییس‌جمهور کشورمان، اجلاس سران اوراسیا نیز برگزار می‌شود.

شهر اوفا در روسیه روزهای پنج شنبه و جمعه ۱۸ و ۱۹ تیر ماه جاری میزبان سران کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای بریکس و اوراسیاست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج