۲۲۳۰۴۹
۵۲۰۸
۵۲۰۸
پ

عصاي دست سرآشپز

فكر مي‌كنيد كفگير خريدن كار راحتي است؟!

فكر مي‌كنيد كفگير خريدن كار راحتي است؟! ما به شما می‌گوییم از میان انواع برندهای لوازم آشپزخانه چطور بهترین محصول را انتخاب کنید

فكر  مي‌كنيد كفگير خريدن كار راحتي است؟!
مجله سیب سبز: براي بعضي از خانم‌ها آشپزي كار لذت بخشي است اما برخي ديگر از آن گريزانند و سعي‌مي‌كنند حداقل زمان ممكن را براي پخت غذا صرف كنند. يك راه براي اينكه آشپزي را بيشتر دوست داشته باشيد اين است كه هنگام پخت غذا از وسايل و تجهيزات خوب و با‌كيفيت استفاده كنيد. شايد اين نكات، كوچك بي‌اهميت به نظر برسند اما در شور و اشتياق شما تاثير زيادي دارند.

يكي از ابزار‌هاي مهم براي آشپزي كفگير است. در گذشته كفگيرها تنوع زيادي نداشتند اما امروزه براي طبخ غذا، كفگيرهاي مختلفي در اشكال و اندازه‌هاي گوناگون به بازار آمده‌اند تا كار شما را در آشپزي راحت‌تر كنند. اگر سال‌هاست كه از كفگيرهاي قديمي استفاده مي‌كنيد، وقتش رسيده كه يك ست كفگير تازه بخريد.

فكر  مي‌كنيد كفگير خريدن كار راحتي است؟!

جنس كفگيرها

كفگيرها از مواد اوليه مختلفي ساخته مي‌شوند. به هر حال بهتر است در آشپزخانه كفگيرهايي از مواد اوليه مختلف داشته باشيد چون هر كدام‌شان يك روز به درد مي‌خورند.

چوبي

قديمي‌ترين نوع كفگير است كه نمونه‌هاي سنتي آن بيشتر در شمال كشور پيدا مي‌شود. كفگير‌هاي چوبي چيني هم در بازار فراوانند كه رنگ‌ها و ابعاد متفاوتي دارند. برخي از آنها شيار دارند و گروهي ديگر هم شكل‌شان شبيه يك قاشق يا چنگال بزرگ است. قيمت اين كفگير‌ها بر حسب اندازه در حدود ۳ تا ۱۰هزار تومان است.

فلزي

اين كفگير‌ها بيشتر از جنس استيل هستند و البته دشمن قابلمه‌هاي تفلون. برخي از مدل‌هاي فلزي پهن و مستطيلي شكل هم براي برش كيك و شيريني‌هاي خانگي مناسبند. به هرحال هنگام پخت غذا، كفگيرهاي فلزي در مقابل نسل كفگيرهاي نسوز محبوبيت كمتري دارند و بيشتر براي سرو غذا از ديس به بشقاب به‌كار مي‌روند. كفگيرهاي فلزي معمولي را مي‌توانيد حداقل با قيمتي در حدود۶ تا ۸ هزار تومان بخريد.

تفلون

كفگيرهاي نچسبي هستند كه رنگی سياه دارند و در اشكال متنوع موجودند. مي‌توانيد هر كدام از آنها را بر حسب اندازه با قيمتي در حدود ۴ تا ۱۰ هزار تومان تهيه كنيد يا اينكه يك ست هفت تايي انواع كفگير نچسب را با قيمتي در حدود ۲۰ تا ۲۴ هزار تومان بخريد.

سيليكوني

مدل و ويژگي‌هاي خوبي دارد: اول اينكه كفگيرهاي سيليكوني نچسب هستند، براي كار با ظروف تفلون كاملا مناسبند و كف آنها را از خطر خط و خش‌ها دور نگه مي‌دارند. مهم‌ترين مزيت كفگيرهاي سيليكوني اين است كه علاوه بر نچسب بودن، خاصيت انعطاف‌پذيري دارند و ضمن پخت غذا هر جا كه لازم باشد كمي خم مي‌شوند. دسته اين كفگيرها هم از جنس نايلون است و هنگام آشپزي كاملا سرد باقي مي‌ماند. اين كفگير‌هاي سيليكوني قادرند درجه حرارت بالا را به خوبي تحمل كنند و تا ۵۰۰ درجه فارنهايت هيچ آسيبي نمي‌بينند. در بخش‌هاي مياني و دسته كفگيرهاي سيليكوني، گاهي اوقات ورقه‌هاي استيل هم به‌كارمي رود تا اين كفگير‌ها زيبايي بيشتري داشته باشند. البته از همه هم‌خانواده‌هاي‌شان گران‌تر هستند و براي خريد هر كدام از اين كفگير‌ها بايد در حدود ۱۰ تا ۱۸ هزار تومان پول پرداخت كنيد.

پلاستيكي

قيمت ارزاني دارند اما بزرگ‌ترين مشكل آنها اين است كه بهداشتي نيستند. علاوه بر اين مواد غذايي را به خودشان جذب مي‌كنند و با شست و شو كاملا پاك نمي‌شوند. در مجاورت كمترين حرارت هم ذوب مي‌شوند.

شكل‌هاي مختلف كفگير و ملاقه

كفگيرها شكل‌هاي متنوعي دارند. شايد برخي از آنها را ديده باشيد يا ممكن است ظاهر برخي براي‌تان كمي عجيب باشد. به هر حال در مجموعه خانواده كفگيرها اين موارد به چشم مي‌خورد:

فكر  مي‌كنيد كفگير خريدن كار راحتي است؟!

كفگير تخت: اين كفگير زيرمجموعه‌هاي زيادي دارد كه عبارتند از:

پهن و گرد: بيشتر براي كشيدن برنج از اين كفگير استفاده مي‌شود.

مستطيل: مخصوص برگرداندن كوكو، كتلت، نيمرو و كلا سرخ كردن مواد غذايي است. براي خروج روغن شيارهايي هم دارد. گاهي اوقات لبه اين كفگيرها كمي برآمده شده تا كار برگرداندن مواد غذايي سرخ شده راحت‌تر باشد.

ملاقه با لبه كناري: وقتي مي‌خواهيد سس را روي غذا بريزيد بهتر است از ملاقه‌هاي لبه‌دار استفاده كنيد.

چنگك بزرگ دو شاخه: براي سرخ كردن بادمجان و كدو وسيله به درد بخوري است و كار برگرداندن اين سبزيجات سرخ شده را به سهولت انجام مي‌دهد.

قاشق: شبيه ملاقه اما پهن‌تر است. مانند ملاقه براي هم زدن و كشيدن غذاهاي مايع از آن استفاده مي‌شود اما نوع شيار‌دار آن را هم مي‌توانيد هنگام خارج كردن مواد غذايي سرخ شده از ماهيتابه به‌كار ببريد.

قاشق ماكاروني: در صورتي كه جزو طرفداران ماكاروني و اسپاگتي هستيد بهتر است يك قاشق ماكاروني هم در مجموعه كفگيرهاي‌تان داشته باشيد. اگر كفگيرها را به‌صورت مجموعه‌اي خريداري كنيد معمولا چنين وسيله‌اي را مي‌بينيد. شكل آن شبيه يك چنگك است و در نگاه اول شايد به اين فكر كنيد كه به چه درد مي‌خورد اما با چند بار استفاده با كاربرد آن آشنا مي‌شويد. وقتي مي‌خواهيد ماكاروني‌ها را از قابلمه به بشقاب منتقل كنيد استفاده از كفگيرهاي تخت سبب خرد شدن ماكاروني مي‌شود اما اين قاشق شيار‌دار رشته‌هاي ماكاروني را صحيح و سالم به بشقاب شما منتقل مي‌كند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج