۲۲۳۳۰۲
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

ادعاهای شاهزاده دست و دلباز

شاهزاده الولید بن طلال یکی از معروف ترین شاهزادگان آل سعود است که گفته می شود از لحاظ ثروت در بین همتایانش حرف اول را می زند. ثروت بادآورده او ۳۲ میلیارد دلار تخمین زده می شود.

ادعاهای شاهزاده دست و دلباز





هفته نامه تماشاگران امروز: شاهزاده الولید بن طلال یکی از معروف ترین شاهزادگان آل سعود است که گفته می شود از لحاظ ثروت در بین همتایانش حرف اول را می زند. ثروت بادآورده او 32 میلیارد دلار تخمین زده می شود. حالا این شاهزاده سعودی که یکی از برترین کارآفرینان کشور عربستان هم هست اعلام کرده در سال های پیش رو می خواهد کل ثروتش را صرف امور خیریه کند.

این عدد شاید بزرگترین کار عام المنفعه کل تاریخ باشد. او ادعا کرده که این تصمیم را به دلیل یک عمر تعهد به کمک به جامعه گرفته و می خواهد با این کار صلح، برابری و ثبات بیشتری را برای نسل های آینده به همراه بیاورد.

ولید 60 ساله چند ماه پیش از سوی مجله فوربس آمریکا در رده 34 ثروتمندترین افراد جهان قرار گرفت. گفته می شود او پولدارترین مرد دنیای عرب است. الولید که یکی از معروف ترین نوه های ابن سعود (اولین پادشاه عربستان سعودی) است، نوه ریاض الصلح، نخستین نخست وزیر کشور لبنان هم محسوب می شود.

ادعاهای شاهزاده دست و دلباز

او در سال های گذشته کمک های زیادی به فلسطینی ها، فیلیپینی ها، هندی ها و دانشگاه های غربی کرده است. یک یاز نکات جالب توجه کارنامه اش پشتیبانی از هنادی زکریا الهندی، نخستین زن خلبان عربستان سعودی است. در واقع این شاهزاده ولید بود که هم از نظر مالی و هم سیاسی کمک کرد تا هنادی خلبان شود و مجوز پرواز در عربستان سعودی را دریافت کند.

هنادی در سال ۲۰۱۴ مجوز رسمی پرواز در آسمان عربستان را کسب کرد و این برای کشوری که هنوز رانندگی زنان در آن جرم است جالب به نظر می آید. حالا او با اعلام اینکه می خواهد در سال های پیش رو کل ثروتش را به امور خیریه اختصاص دهد دوباره در صدر اخبار قرار گرفته است.

اما واقعا با ۳۲ میلیارد دلار چه می شود کرد؟ منابع سعودی گزارش داده اند که شاهزاده الولید می خواهد ثروتش را در ۸ برنامه مجزا خرج کند که در واقع سهم هر برنامه ۴ میلیارد خواهد شد. روزنامه گاردین انگلیس هم با استفاده از همین موضوع چند گزینه جلوی پای شاهزاده سعودی قرار داده تا راحت تر تصمیم بگیرد.

مدرن سازی و بهبود زیرساخت ها

با ۴ میلیارد دلار سرمایه گذاری می توان یک خط راه آهن استاندارد بین نایروبی (پایتخت کنیا) و مومباسا (دومین شهر بزرگ کنیا) به طول ۶۰۰ کیلومتر کشید؛ یا ۲ نیروگاه ۶۰۰ مگاواتی تولید برق آبی روی رود نیل واقع در کشور اوگاندا ساخت. البته اگر شاهزاده سعودی بخواهد همه پولش را خرج توسعه زیرساخت ها کند می تواند با ۳۲ میلیارد دلار، انرژی برق را به نیمی از کشورهای خارج از شبکه قاره آفریقا برساند.

ادعاهای شاهزاده دست و دلباز

کاهش فقر

با ۴ میلیارد دلار می توان مطمئن شد که ۸۰ درصد شهروندان جمهوری دموکراتیک کنگو (یکی از فقیرترین کشورهای دنیا) به خدمات اولیه ای مثل بهداشت و آموزش دسترسی پیدا خواهند کرد. همین مبلغ می تواند فاصله بین خدمات بهداشت و آموزش برای همه افراد در کشورهای تانزانیا، زامبیا و لیبی را پوشش دهد.

تسکین فاجعه

با ۴ میلیارد دلار می توان به تمامی پناهندگان سوری که در چند سال گذشته به دلیل جنگ داخلی از کشورشان به کشورهای همسایه گریخته اند، کمک کرد و به آنها خدمات ضروری همچون آب سالم، سرپناه مناسب و کمک های غذایی کرد.

البته تزریق ۴ میلیارد دلار به کشورهای فاجعه دیده می تواند ۲۰ درصد نیازهای فعلی انسانی را برطرف سازد. یا دقیق تر، نیازهای اولیه سوری های آواره و سودان جنوبی را حل کند. همین مبلغ می تواند ۱۲ درصد دیگر از شهرهایی که در چند سال اخیر با فاجعه روبرو شده اند را از این وضعیت نجات دهد.

آموزش و پرورش و توانمندسازی کودکان

با ۴ میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش آموزش و پرورش می توان ۵۸ میلیون کودک که به دلیل مشکلات مالی از تحصیل بازمانده اند را دوباره به مدارس ابتدایی بازگرداند. با تنها ۵۰۰ هزار دلار می توان هزار مدرسه پاکستانی را به آخرین تکنولوژی های برنامه ریزی و مدیریت در مقابل حملات تجهیز کرد. در این صورت بچه ها با امنیت بیشتری به مدرسه می روند.

با یک میلیون دلار سرمایه گذاری در کشور اریتره می توان ۱۰ هزار کودک قبایل را به مدرسه فرستاد. با این پول می شود مراکز آموزشی جدید برای روستاییان راه انداخت و تنها مرکز آموزشی موجود را هم گسترش داد. همچنین می توان آموزگاران را به گونه ای تعلیم داد که شاگردهایشان را طوری بار بیاورند که برای مدت زیادی به دنبال برابری و گرفتن حق شان باشند.

با ۲.۳ میلیارد دلار می توان ۶۶ میلیون کودکی که به مدرسه می روند را غذا داد؛ آنهایی که هر روز گرسنه تر از دیروز می شوند. تغذیه خوب باعث می شود تا کودکان فقیر شانس بیشتری برای پیشرفت و دیدن آموزش های بهتر داشته باشند و همچنین در آینده هم راحت تر کار پیدا کنند و خود را از فقر نجات دهند.

ادعاهای شاهزاده دست و دلباز

ارتقای سلامت

با ۴ میلیارد دلار می توان بیش از ۱۲ میلیون انسان را از آلوده شدن به ویروس ها و مواد مخدر نجات داد.

همچنین با این پول می توان ۱۹۰ میلیون کودک در سرتاسر دنیا را واکسینه کرد و جان حداقل ۶ میلیون نوزاد را نجات داد. هزینه ۴ میلیارد دلار در زمینه آب و فاضلاب هم می تواند مثمرثمر باشد چه اینکه با این پول می توان بحران بهداشت موجود در این ناحیه را کاهش داد و از کشته شدن هزار و ۴۰۰ کودک در هر روز به دلیل این مسئله جلوگیری کرد.

با این پول همچنین می توان ۱۶۷ میلیون نفر از کل جمعیت ۱۷۹ میلیون نفری ۱۷ کشور دنیا که به آب تمیز دسترسی ندارند را کمک کرد و به آنها آب پاک رساند. این ۱۷ کشور عبارتند از آنگولا، چاد، کنگو، گینه، اریتریا، اتیوپی، هاییتی، ماداگاسکار، موریتانی، موزامبیک، نیجر، تانزانیا و گینه نو.

توانمندسازی زنان

با توجه به اینکه درآمد متوسط سازمان های فعال در امور زنان در سرتاسر جهان چیزی حدود ۲۰ هزار دلار در سال است، با ۴ میلیارد دلار سرمایه گذاری می توان ۱۰ هزار سازمان ویژه حقوق زنان را به مدت ۲۰ سال دایر نگه داشت.

ریشه کن کردن بیماری

با هزینه ۴ میلیارد دلار می توان به مدت ۴ سال کل مواد مورد نیاز ۱۱ سازمان جهانی فعال در زمینه بهداشت را تامین کرد تا آنها در ۷۳ کشور عملیات واکسیناسیون را انجام دهند.

واقعیت یا نمایش؟

زود است بخواهیم درباره این شاهزاده قضاوت کنیم اما هیچ گاه این احتمال را نادیده نگیرید که همه این ادعاها نمایشی بیش نباشد برای ساختن چهره ای مثبت از یک شاهزاده عرب.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج