جاباما
۲۲۳۵۸
۱۳۹ نظر
۵۳۶۳
۱۳۹ نظر
۵۳۶۳
پ

از طب سوزنی و تاثيرش بر كاهش وزن چه می دانيد؟

این روز‌ها تبلیغات زیادی درباره لاغری با طب سوزنی می‌بینید. می‌خواهید بدانید این تبلیغات واقعی است و آیا واقعا می‌شود با سوزن لاغر شد یا نه؟

برترین‌ها: ریشه طب سوزنی حداقل از ۵ هزار سال پیش با طب چینی آمیخته شده است و در سایر نقاط جهان به‌عنوان بخشی از طب سنتی چین (TCM) یا طب شرقی شناخته می‌شود. متخصصان ماهر طب شرقی بعد از گذراندن دوره‌های متفاوت طب چینی با طب سوزنی، گیاهان دارویی، ماساژ، درمان‌های حرکتی و تغذیه‌ای مانند تای‌چی و... آشنا می‌شوند.

طب سوزنی در غرب بیشتر به‌عنوان روشی برای تسکین درد شناخته شده، اما تاثیر آن در درمان بسیاری از مشکلات دیگر نیز ثابت شده است. در سال ۱۹۷۹/۱۳۵۸ سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد، طب سوزنی - به تنهایی یا همزمان با دارو‌های فعلی- می‌تواند ۱۰۴ عارضه را درمان کند. این نوع درمان با مدیریت استرس، می‌تواند در پیشگیری از بروز عارضه‌های مختلف سلامت نقش عظیمی بازی کند. به گفته متخصصان طب سوزنی، بسیاری از بیماری‌هایی که با این روش درمان می‌شوند، به خاطر فشار روانی مزمنی است که سیستم‌های چندگانه بدن، شامل سیستم‌های ایمنی و غدد را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند.

درمان با طب سوزنی هیچ شباهتی به آمپول زدن ندارد! اما از آنجا که مدارک لازم مبنی بر تاثیر صد‌در‌صدی طب سوزنی بر چاقی وجود ندارد، اگر قصد کاهش وزن دارید، بد نیست بدانید که این روش به تنهایی نمی‌تواند کارساز باشد و بهتر است قبل از این کار با چند کارشناس طب مکمل در این خصوص مشورت کنید تا بهترین راه برای کاهش وزن و تغییر سبک زندگی خود را بیابید.

از طب سوزنی و تاثيرش بر كاهش وزن چه می دانيد؟

این روش چطور عمل می‌کند؟

طب سنتی چین بر کیفیت انرژی یا قدرت زندگی در بدن تاکید دارد که متخصص طب سوزنی آن را «چی» می‌خواند و به سلامت ما اشاره دارد. در واقع «چی» در طول مسیر‌های انرژی بدن که «کانال‌های انرژی» خوانده می‌شود، منتشر شده و بسیاری از آن به اعضای خاصی مرتبط است. وقتی «چی» مسدود شده و نمی‌تواند آزادانه منتشر شود و در بدن گسترش یابد، بیماری در نقطه‌ای از بدن بروز می‌کند. برای متعادل‌سازی مجدد جریان انرژی و بازگشت سلامت به بدن، متخصص طب سوزنی سوزن‌ها را به نقاط خاصی از بدن فرو می‌کند؛ تعداد این نقاط خاص در بدن در نهایت به ۳۶۰ نقطه می‌رسد!

آیا این روش به فرد صدمه می‌زند؟

طب سوزنی اصولا باید بدون درد باشد؛ مگر افراد بسیار حساس که بسته به میزان حساسیت‌شان و مکانی که سوزن در آن فرو می‌رود، سوزش خفیفی را احساس خواهند کرد. وقتی سوزن‌ها سر جای‌شان قرار می‌گیرند، کاملا طبیعی است که احساس سوزش یا خارش جزئی، بی‌حسی و کرختی، گرما یا فشار ملایم احساس شود. اگر این احساس‌ها شدت بگیرند یا احساس ناراحتی در فرد ایجاد کند، باید متخصص طب سوزنی را در جریان بگذارید تا سوزن‌ها را بازنگری کند.

در طول جلسه طب سوزنی دقیقا چه اتفاقی می‌افتد؟

این جلسه بعد از معاینه اولیه پزشک شامل تعیین ضخامت پوست، شرایط زبان و کیفیت ضربان نبض مچ دست آغاز می‌شود؛ این مشاهدات، کلیاتی را در مورد وضعیت بدن برای پزشک روشن می‌کند و او با آگاهی بیشتر درمان را آغاز می‌کند. بعد از تشخیص مشکل، متخصص طب سوزنی از شما می‌خواهد که روی تخت دراز بکشید و سوزن‌ها را در نقاط کلیدی بدن قرار می‌دهد. در این مرحله شما دیگر لازم نیست کاری انجام دهید و می‌توانید تا پایان جلسه، که ممکن است بیش از ۴۰ دقیقه طول بکشد، استراحت کنید!

طب سوزنی چطور باعث کاهش وزن می‌شود؟

در مکتب طب سنتی چین گفته می‌شود چاقی معمولا به خاطر عملکرد ضعیف دستگاه گوارش و نامتعادل بودن میزان مواد‌غذایی هضم شده که وارد دستگاه گردش خون می‌شوند، ایجاد شده و با بیماری‌هایی، چون بالا رفتن قند خون، چربی خون، فشار خون، افزایش اسیداوریک و درد مفاصل خود را نشان می‌دهد. در این روش، نقاط حساس با سوزن‌های مخصوص هدف گرفته می‌شوند تا کانال‌های انرژی تمیز شود و تعادل خون و «چی» تنظیم شده و با تخریب مستقیم سلول‌های چربی، تعداد سلول‌های چربی در بدن کمتر شود و اشتهای فرد کاهش یافته و در نهایت وزن کاهش یابد.

سوزن‌ها حدود ۴۰ دقیقه در نقاط خاص بدن باقی می‌مانند تا باعث تحریک همان نقاط شده و کانال‌های انرژی فعال شوند و همچنین گردش خون شتاب می‌گیرد و گرمای بدن رها می‌شود تا کاهش وزن اتفاق بیفتد.

از طب سوزنی و تاثيرش بر كاهش وزن چه می دانيد؟

تحقیقات علمی در مورد طب سوزنی چه می‌گویند؟

تحقیقات علمی کمی توانسته‌اند تاثیر طب سوزنی بر کاهش وزن را به اثبات برسانند؛ برخی از این مطالعات بر این باورند که طب سوزنی می‌تواند به عنوان تسریع‌کننده لاغری در افراد عمل کند. بر اساس پژوهشی که در سال ۲۰۰۹ در این زمینه منتشر شد، دانشمندان ۳۱ تحقیق را (با مجموع ۳ هزار و ۱۳ شرکت‌کننده) تحلیل کردند و به این نتیجه رسیدند که طب سوزنی می‌تواند تاثیر عمده‌ای بر کاهش وزن بدن داشته باشد. البته تمام این تحقیقات چنین نتیجه درخشانی نداشته و بعضی از آن‌ها کیفیت پایینی داشته و تحقیقات مختلف، نتایج مختلفی را در زمینه تاثیر طب سوزنی بر کاهش وزن به اثبات رسانده‌اند.

برای مثال، مطالعه‌ای که در سال ۱۹۹۹ بر روی ۴۰ فرد چاق انجام شد، نشان داد که این افراد بعد از ۱۲ جلسه طب سوزنی که به صورت هفتگی انجام می‌شد، وضعیت اعصاب و افسردگی‌شان تا حد زیادی بهبود یافت، اما در کاهش وزن‌شان تاثیری نداشت. با این حال تحقیقی که یک سال پیش از آن انجام شده بود، ثابت کرد افرادی که روزی ۲ بار، به مدت ۴ هفته در جلسات طب سوزنی شرکت داشته‌اند، اشتهایشان از بین رفته و وزن‌شان کم شده است.

آیا من هم می‌توانم از این روش استفاده کنم؟

اگر دوره بارداری خود را سپری می‌کنید، به هیچ‌وجه مجاز به استفاده از این روش نیستید، زیرا در این روش، غیراز تخریب سلول‌های چربی، اشتهای خود را برای خوردن غذا از دست می‌دهید و همین موضوع باعث می‌شود، کمتر از حد معمول غذا میل کنید. این امر در حالت عادی برای شما ضرر ندارد، اما در دوران بارداری هم برای شما و هم برای جنین خطرناک است. زیرا جنین مواد مورد نیازش را از بدن مادر تامین می‌کند و درصورتی که شما به اندازه طبیعی غذا نخورید، نه تنها خودتان بلکه جنین هم با فقر مواد‌غذایی، معدنی و املاح مواجه می‌شود.

طول سوزن‌ها چقدر است و تا چه عمقی در بدن فرو می‌روند؟

این سوزن‌های استیل که ضد‌زنگ هم هستند، معمولا به نازکی موی انسان بوده، استرلیزه و یک‌بار مصرف هستند و طول‌شان بین یک تا ۱۰ سانتی‌متر، متفاوت است. برعکس سوزن‌های توخالی که برای آمپول زدن استفاده می‌شوند، سوزن‌های طب سوزنی تو پر هستند و متخصص طب سوزنی هر کدام از این سوزن‌ها را، با توجه به میزان چربی زیر‌پوستی که سوزن‌ها نیاز دارند در آن فرو می‌برد، در عمق ۷ میلی‌متر تا ۷.۵ سانتی‌متر نقاط مختلف بدن قرار می‌گیرند و بعضی اوقات لازم است که تمام طول سوزن وارد بدن شود.

در مناطقی از بدن که عضله کمی روی استخوان قرار دارد (مثل پیشانی و دست) فقط نوک این سوزن‌ها وارد بدن می‌شود، اما در مناطقی که عضله زیاد دارد (مثل کفل‌ها و بالای پا) سوزن تا عمق بیشتری وارد می‌شود. طول مدت زمانی که سوزن در بدن بیمار باقی می‌ماند، بستگی به پزشک و نحوه درمانی دارد که برای بیمار انجام می‌شود؛ گاهی اوقات فقط یک یا ۲ ثانیه لازم است که سوزن در بدن بیمار باقی بماند و ممکن است هدف، ایجاد یک سوراخ ریز و خروج یک قطره خون باشد تا از این طریق بدن بتواند خود را از «چی» مهاجم خلاص کند.

از طب سوزنی و تاثيرش بر كاهش وزن چه می دانيد؟

چند جلسه درمان با طب سوزنی لازم است؟

در هر دوره درمان چاقی با طب سوزنی، فرد باید ۱۰ جلسه تحت درمان قرار بگیرد و در این مدت بهتر است فرد از رژیم غذایی خاصی نیز پیروی کند تا نتیجه بهتری بگیرد؛ البته رژیم گرفتن همراه با استفاده از طب سوزنی، بسیار راحت‌تر از رژیم گرفتن تنهاست، زیرا طب سوزنی باعث کاهش اشتها شده و میل و رغبت را برای خوردن کمتر می‌کند.

معمولا یک تا ۳ جلسه اول درمان، باید ۳ بار در هفته یا بیشتر انجام شود. بعد از ۳ جلسه اول، جلسات به‌تدریج کاهش یافته و به ۲ بار در هفته و سپس یک‌بار در هفته می‌رسد.

معمولا در هفته اول تا چهارم طب سوزنی، عکس‌العمل بدن به این درمان ناگهانی است و کاهش وزن خیلی سریع اتفاق می‌افتد. بین ۴ تا ۱۲ هفته، بدن به این شیوه عادت می‌کند و وارد فاز سازگاری با طب سوزنی شده و تغییرات وزن بسیار جزئی پیش می‌آید. این روند تا ۱۲ هفته بعد همچنان ادامه دارد و کاهش وزن به کندی پیش می‌رود؛ اما بعد از این مدت کاهش وزن و سایز دوباره شدت می‌گیرد.

یادتان باشد در حالت طبیعی فرد باید بعد از ۴ تا ۶ جلسه متوجه تغییرات کوچکی در شرایط خود شود. اگر هیچ بهبودی حاصل نشود، باید به این نکته هم دقت کنید که کیفیت کار متخصصان طب سوزنی متفاوت است؛ پس قبل از نا‌امید شدن، از یک متخصص طب سوزنی دیگر هم کمک بگیرید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mahin

      aly va mofid mamnoon

    • kasra

      سلام
      یکی از دوستانم طی طب سوزنی مقدار زیادی از وزن خود را ازدست داد و خیلی زودهم این وزن برگشت....
      والان بدن نسبت به کاهش وزن مقاوم شده و نمیتونه وزن کم کنه ...
      خواهشا با دکتر مشاوره داشته باشید...
      دکترتغذیه بهترین گزینه است

    • maryam

      با سلام من می خواهم از این طب سوزنی برای کم کردن وزنم استفاده کنم ولی ادرسی در دست ندارم لطف کنید در صورت امکان ادرس محلی را که این کار را انجام میدهند برایم ایمیل کنید ممنون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من مکانی را که این کارراانجام میدهند میشناسم

      • حمید الوندی

        به نظر من دکتر پیر مردای برای این کار فوق العاده حرفه ای هستند

    • بچه تهرون

      سلام متاسفانه هزینه های بعضی از متخصصین طب سوزنی بسیار بالاست و این باعث میشه خیلی ها نرن سمتش!

    • سارا

      سلام من ده جلسه رفتم برای لاغری اما فقط دو کیلو کم کردم آیا طبیعیه یا نه چیکار باید بکنم

    • فرنوش

      سلام.اگه امکان داره آدرس یه دکتر خوب رو واسم ایمیل کنید ممنون میشم.به طب سوزنی نیاز دارم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من یه کلینیکی میشناسم که هم طب سوزنی انجام میدن هم دستگاه های خوبی برای لاغری دارند امتحانشم پس داده کارش عالیه
        سلامتکده طب سنتی کیمیا

    • سارا

      من 10 جلسه طب سوزني رفتم با جلسه اي 30000 تومتن و يك جلسه امپيدينگ120000 تومان.اما هيچ لاغر نشدم تازه اشتهام زيادتر شده.به نظر شما بايد چيكار كرد؟

    • سارا

      سلام ممنون از اينكه نظرم منتشر شد.اما جوابم چي ميشه؟مراحل بعدي امبيدينگ را ادامه بدم يا صرفه نظر كنم.؟راهنمايي كنيد لطفا

    • سارا

      سلام
      من کمتر از ۱۰ جلسه هست که طب سوزنی می روم و تا حالا ۴۰کیلو کم کردم!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام پیش کدوم دکتر رفتی ادرشو لطفا بنویس من مشهدم

      • بدون نام

        لطفا اسمو ادرس دکترتو بنویس

      • بدون نام

        توروخدا جوابمو زود بده

      • آلبالو

        منظورت 4 کیلو هست دیگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      • نیره

        سلام واقعا 40 کیلو کم کردی؟؟من به 10 کیلو هم راضی ام!میشه لطفا اسم دکترت بگی؟من مشهدم

      • سلیندا

        سلام واقعا ۴۰کیلوکم کردی بازگشت نداره من میترسم بدترشم راحنماییم میکنی خواهش میکنم

      • نیره

        سلام تور
        و به خدااااا پیش کدوم دکتر رفتی ادرشو لطفا بنویس من مشهدم به ایمیلم بفر
        ستید لطفا

      • Ani

        ممنون میشم ادرس دکتر بدین چون من واقعا به یه دکتر خوب نیاز دارم برای طب سوزنی

    • ایدا رنجبر

      سلام اگه امکان داره آدرس یه دکتر خوب رو تو تبریز برام ایمیل کنید در ضمن بعد از کم کردن وزن به همان حالت می ماند یا به حالت چاقی بر میگردد؟

    • abbas

      سلام سوزن از کجا بخرم؟

      پاسخ ها

      • آلبالو

        واااااااااا خود دکتر داره

    • امیرحسین

      سلام
      آیا میشود میزان لاغر شدن را مشخص کرد

    • اتنا

      سلام؛من دردوران شیردهی هستم؛می تونم ازطب سوزنی برای لاغرشدن استفاده کن

    • مینا

      سلام لطفا آدرس یک دکتر خوب طب سوزنی برای لاغر شدن را ترجیحا در منطقه ونک یا سیدخندان ارائه دهید
      با تشکر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیابان شریعتی ضلع شمال غربی پل سیدخندان ساختمان 1006 کیلینیک کیمیا

    • فاطمه

      سلام ادرس طب سوزنی تو همدان برام بفرستین
      ممنون

    • حسین مسافریان

      با عرض سلام و خسته نباشید
      وبسایت علمی ، جالب و زیبایی است. انشاء الله که در امر اطلاع رسانی به مخاطبین موفق و موید باشید.
      دکتر حسین مسافریان
      www.mosaferian.blogfa.com

    • افسانه

      من در12 جلسه طب سوزنی 5کیلو لاغر شدم

    • بدون نام

      من باید برم میتون 10 کیلو کم کنم تو چمدت

    • هانا

      سلام توچندجلسه میشه 20کیلوکم کرد؟باتشکر

    • اکرم

      سلام من الان 3 ماه است که طب سوزنی میروم و 7کیلو کم کرده ام ایا دیگر تاثیری دارد

    • زهرا

      من اهل اصفهانم وآدرسی ازدکتر ندارم ممنون می شم بهم ی آدرس بدید؟؟؟؟؟؟؟

    • fzh

      من اهل اصفهانم حدودا20کیلو هم میخوام کم کنم لطفا ادرس یه دکتر خوب را به من بدین

    • محبوبه

      من 2 جلسه رفتم 3کیلوکم کردم

    • نگین

      سلام منم میخام وزن کم کنم مشهد هستم پیش کدوم دکتر برم که هم مطمئن باشه و کارش رو خوب بلد باشه هم هزینش خیلی زیاد نشه ممنون میشم جوابم رو بدین

      پاسخ ها

      • آذر دخت

        6004445-6004446 این شماره بیمارستان رضویه مشهد دکتر نهری خیلی ازش تعریف میکنن ولی من نرفتم هنوز ولی یه دکتر تو مشهد هست چهارراه معلم بغل بانک رفاه با این دکتر من 1ماهه 6کیلو بدون عوارض و خستگی بدون برگشت کم کردم.6064247

      • HRS

        حجاب54-ساختمان پزشکان غرب-دکترحسین چی
        05116382099 من 1 ماهه 7 کیلو کم کردم البته رژیمم رو زیاد رعایت نکردم.

      • HRS

        درضمن هزینش جلسه ای 14000 تومن هست.بیمه هم قبول میکنه

    • مریم

      سلام منم بندرعباس هستم اگه امکان داره یک دکتر خوبم به من معرفی کنید .ممنون از لطف شما

    • mahdis

      very good

    • ایمان

      لطفا یک دکتر خوب تو کرمان معرفی کنید

    • HRS

      سلام.من طی 4هفته7کیلو کم کردم

    • بدون نام

      man 420kilo bodm shoodm 100,giii ham nakhorin

    • ثنا

      سلام.من شیرازم اگه یه دکتر خوب میشناسید معرفی کنید.من 6جلسه 2کیلو فقط کم کردم

    • مرضیه

      لطفا یه دکتر خوب و مطمئن در اصفهان معرفی کنید

    • بدون نام

      سلام .ایا از ابتدای شیردهی میشه از طب سنتی استفاده کرد

    • بدون نام

      چی بگم والا

    • بدون نام

      سلام
      فکر نمیکنم به هیچ روشی ایشون 40 کیلو کم کرده باشند و قطعا اشتباهی صورت گرفته.
      در هر برنامه رژیمی باید رژیم و نخوردن زیاد رعایت شود

    • تینا

      سلام لطفا اسم و آدرس پزشک قابل اعتماد طب سوزنی برای لاغری در تهران معرفی نمایید باتشکر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دکتر ناصر سیگاری استاد طب سوزنی کانادا و ایران

    • اناهیتا

      وای مگه میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اشتباه میکنی؟

    • بدون نام

      سلام میشه یه پزشک خوب توی شهرری معرفی کنی

    • تاجیک

      سلام همه دلشون میخواد با هزینه کمتر وزن بیشری کم کنن اگر ممکنه به من هم معرفی کنید در تهران ممنون

    • نیره

      سلام همه دلشون میخواد با هزینه کمتر وزن بیشری کم کنن اگر ممکنه به من هم معرفی کنیدمشهدیاطبس تور
      وبه خدادیگهخسته شدم ازر
      زیمای بی تاسیر
      لطفابه ابیمیلم بفر
      ستیدsnmir66@gmail.com

    • بدون نام

      سلام اگه مشیه ادرس وبه من هم بفرستید چون الان درست ۱۵۵ کیلو میشم

    • بدون نام

      با سلام من ادرس بیمارستان رسول اکرم طب سوزنی دارد درتهران

    • هانی

      سلام توروخدا اگه دکترخوب تومشهد ادرسشوددارین واسم ایمیل،کنید

    • نوشین

      من 75 کیلو هستم میخوام 65 کیلو چشم باید چکار کنم

    • مهدی

      دوست عزیزی که طی 10 جلسه 40 کیلو لاغر کردی ،این اصلا عقلانی نیست . بهتره با یه پزشک مشورت کنی تا ببینی چه عکس العملی در مورد حرفت نشون میده .مگر اینکه طی چندین سال این 10 جلسه رو رفته باشی

    • سارا

      من پیش یه دکتر طب سوزنی رفتم و 10 کیلو وزن کم کردم هنوزم بعد یک سال بر نگشته
      البته دوستان خودتون هم باید رعایت کنید و سمت یه چیزایی مثل فست فود و نوشابه نرید.

      پاسخ ها

      • elham

        میشه آدرس دکتر بفرستید برام

    • بدون نام

      لطف یه دکترخوب به منم یگین مشهدم.

    • صفا

      تورخدا شماره ی ی دکترخوب ویران بفرستین

    • بدون نام

      واقعا؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • فایزه

      من ۷۷ کیلو هستم و میخام ۶۰ بشم لطفا ی دکتر خوب طب سوزنی در گرگان بهم معرفی کنید

    • بدون نام

      سلام من اصفهان هستم لطفا یک پزشک خوب معرفی کنید برای لاغری

    • سمانه

      ادرس یک دکتر خوب وبا تجربه در مشهد رو برام بفرستید

    • الناز

      من الان 8 جلسه س دارم ميرم همش 3 کيلو کم کردم دارم دلسرد ميشم :( اشتهام کامل از بين رفته و واقعا خيلى خيلى کم ميخورم ولى اصلا لاغر نميشم

    • زهرا

      میشه یه دکتر خوب تو کرج معرفی کنید؟؟؟

    • مرجان

      سلام دوستان آدرس یه دکتر می خوام مشهد هستم

    • فاطمه زهرا

      یک دکتر خوب توی سمنان میخوام ممنون میشم اگه جوابم رو بدید

    • مجید ح چ

      به نظر من باید اطلاع رسانی بیشتری باشه تا آدم بتونه با آرامش خاطر بیشتری خودشو قانع کنه تا به وزشک مراجعه کنه

    • زهراپازوکی

      سلام من جای از بدنم چاق نیست فقط یکم از ناحیه و شکم هست و قدم 167 ووزنم هم67کیلو میباشد باید چند جلسه برم برای طب سنتی و هزینه اش چه جوری

    • باران

      سلام من 71 کیلو هستم میشه یک دکتر خوب تو مشهد معرفی کنید

    • شیدا

      سلام منم تازه عروس شدم میخوام لاغر کنم 25 کیلو لطفا ی دکتر خوب اصفهان معرفی کنید بهم.

    • ستایش

      سلام میخواستم بدونم رژیموبایدتاآخرادامه بدیم یعنی حتی بعدازجلسات دیگه چاق نمیشیم.

    • كيان

      سلام اونهايي كه تو تهران طب سوزني رفتن كجا رفتن و هزينه اش تقدر بوده لطفا جواب بدين ممنونمممم

    • زهرا

      سلام میشه یه دکتر خوب تو ساری معرفی کنید اگ ساری متخصص طب سوزنی نداره میشه یه دکترخوب تو مشهد بهم معرفی کنید لطفا آدرسشم واسم ایمیل کنید

    • نوا

      دوستان عزيز که شماره از پزشک طب سوزنى براى لاغرى در مشهد ميخوان :
      مطب دکتر درى رمضانى 05136058538

      من خودم انجام ندادم و جهت کار ديگه مراجعه داشتن
      ولى اونجا با خانومى آشنا شدم که در 8 جلسه, از 75 کيلو به 64 کيلو رسيده بود
      موضوع ديگه اينکه خانوم و آقاى دکتر خيلى مشاوره هاى خوبى به مراجعه کنندگان ميدن
      من واقعا راضى هستم

    • سحر

      سلام خسته نباشید یه طب سوزنی خوب در تبریز واسه لاغری وزنم میخوام البته براشکم پهلوهام

    • یاسمن

      سلام من تهران 3 جلسه اس که طب سوزنی میرم هنوز تغییر خواصی ندیدم فقط کمی تا حدودی اشتهام کم شده ولی هنوز کاهش وزن ندارم .ولی دکترم خیلی خوبه .آدرس :شهرک غرب خیابان دادمان .نبش فلامک .دکتر همت خواه

    • تارا

      سلام ...واسه کاهش وزن جدیدا دارم از طب سنتی کمک میگیرم.رژیم میگرفتم باسبزیجات و کاهو و میوه هم اضافه میشد وزنم ولی الان طبعمو فهمیدم که بلغمی هستش و این مواد طبع سرد دارن و باعث چاقیم میشه...اول طبعتونو بشناسید وبعد موادغذایی که مصرف میکنید طبق طبعتون مصرف کنید تا لاغربشید

    • زهره

      سلام ميشه از شما خواهش كنم آدرس پزشك سنتي آشنا به طبع افراد را در تهران يا اهواز براي من بنويسيد قبلا از شما تشكر مي كنم

    • بدون نام

      لطفا یه پزشک در شوشتر معرفی کنید ممنونم

    • هانیه

      عمرا اگر 40کیلو کم شده اگر راست میگه شماره و اسم دکترش رو بگه ماهم بریم

    • سارا

      سلام، خیلی جالب بود. یه سوال داشتم ،من بیماری یبوست و ام اس دارم، میخواستم ببینم میتونم برای لاغری از طب سوزنی اقدام کنم؟!؟ میشه اینجا جواب بدین شاید برای شخص دیگری هم سوال باشه. تشکر

    • فرسته

      سلام به همه بچه ها.من طب سوزنی رفتم وطی 5حلسه که داشتم 3کیلو کم و سایزم بی نهایت کم شده.من حتی بچه هم دارم شیر میدم .خیلی اول دلهره داشتم ولی اصلا درد ندارو خوبه که خودتون اراده هم داشته باشید من در خانه ورزشهای سبک هم انجام میدم ولی اگه فرصت کنم حتما حتما ورزش میرم.در کل عالیه عالی

    • مهناز

      سلام دوستان میشه یه دکتر طب سوزنی خوب در شیراز معرفی کنید

    • بدون نام

      سلام من 170 قدمه و79 ک هستم ورزش میرم کمی رژیم هم دارم میخوام 10 ک کم کنم خانمی که ادرس دکتر حجاب 54 مشهد دادند میخواستم بدون وزنی که با طب سوزنی کم کردند دیگه بر نگشته لطفا جواب بدید تشکر

    • بدون نام

      سلام من رفتم طب سوزني تو تهران پارس در ٥ جلسه ٣ كيلو لاغر شدم دارم بازم ادامه ميدم چون دوستم تو دو ماه و نيم ٢٠ كيلو لاغر شد خيلي هم راضيه

    • مینو

      سلام .آیا این طب سوزنی میتونه سایز سینه هم کم کنه ؟۱۶سال دارم و سایزم ۹۰عه .البته این مشکل بعد از مصرف قرصهای هورمونی(diane برای تنظیم قاعدگی) بوده .

    • مینو

      سلام .آیا این طب سوزنی میتونه سایز سینه هم کم کنه ؟۱۶سال دارم و سایزم ۹۰عه .البته این مشکل بعد از مصرف قرصهای هورمونی(diane برای تنظیم قاعدگی) بوده .

    • نگین

      تو رو خدا دکتر خوب تو خرم آباد میشناسین معرفی کنید.

    • عطیه

      سلام دوستان من یه دکترخوب میشناسم

    • بدون نام

      سلام من ۳ جلسه رفتم ۲کیلو کم کردم به نظرم خوبه دلهره هم نداره قم میدون سپاه ساختمان پزشکان جمهوری سوزن هایکبار مصرفند جای نگرانی نداره بهتر از رژیم غذایی سخت وداروهای شیمیایی

      پاسخ ها

      • مژگان

        فقط با سوزن هست یا سوزن و نخ چون من شنیدم با نخ بیشتر وزن کم میشه

    • بدون نام

      من میخوام برم دکتر گفته تو ۱۰جلسه ۳۰کیلو کم میکنی

    • مینا

      سلام.ببخشید میشه لطف کنین ادرس دکتری ک گفتن تو10جلسه30کیلو کم میکنین رو بفرمایین

    • زهرا

      سلام آیا دکتر خوب در قزوین می شناسید؟

    • یک خانم

      دوستانی که رفتن و راضی بودن، لطف کنن آدرس و شماره تلفن پزشکی که بهش مراجعه کردن رو بزارن تا بقیه استفاده کنن. البته با ذکر شهر.
      کسی در تهران طب سوزنی برای لاغری انجام داده، ممنون میشم شماره تماسش رو بزاره

    • بدون نام

      سلام ،میخواستم بدونم طب سوزنی رو چند وقت باید ادامه بدیم که اگه نرفتیم وزنمان برنگردد

    • بدون نام

      من ۲۰ جلسه رفتم فقط ۵ کیلو کم کرده ام البته حجم کم کرده ام نمی دانم تا کی باید بروم تا ۴۰ کیلو را کم کنم البته باید بگویم هیچ کاهش اشتها نداشتم .
      .

    • بدون نام

      سلام من 4 جلس رفتم 4 کیلو وزن کم کردم البته طب سوزنی تنها کافی نیست حتما باید ورزش خصوصا ورزشهای هوازی مثل دویدن بکنی وهچنین در خوردن غذا نیز زیادروی نکنی

    • بدون نام

      ینی جواب میده من تازه دارم میرم

    • بدون نام

      سلام من 84 کیلو بودم طی دوماه 14 کیلوکم کردم اما بعد از 2سال که نرفتم دوباره برگشته والان بدنم دیگه به هیچ وجهی لاغر نمیکنه گول نخورید

    • بدون نام

      سلام.من بندرعباسم.کسی سراغ ندارید خاهشا؟کسی ک متخصص این کار باشه؟

    • افسانه

      با سلام معرفی یک دکتر متخصص طب سوزنی در یزد اگه خانم باشه بهتره ممنون

    • پرستو

      سلام .طب سوزنی توقم دکتر خو ب
      کسی سراغ نداره بچه ها

      پاسخ ها

      • مژگان

        منم دنبال طب سوزنی تو قم هستم

    • مینا

      سلام
      چند نفر از اقوام من انجام دادن و بین ۱۶ تا ۲۰ کیلو کم کردند و الان ۲ سال هست که وزنشون حفظ شده
      بر اساس اونها من پیش پدر طب سوزنی ایران (دکتر تابش)‌رفتم .. الان سه جلسه (طی یک هفته )رفتم و حدودا ۴ کیلو کم کردم و اشتهام خیلی کم شده.. البته ناگفته نماند که ورزش هم می کنم و قبل از اون هم رژیم داشتم

    • الهه

      سلام. من شیرازم. زیرنظر یه دکتر طب سوزنی فوق العاده مهربون و باانرژی و حرفه ای، طی 7ماه، 30 کیلو کم کردم و واقعا راضیم. دکتر معتضدیان

    • هنگامه

      سلام من میخوام دریک الی دوماه ده کیلولاغرشم لطفا پزشکی عالی درتبریزاگه سراغ دارین وبرام بگین ....

    • آرام

      تو رو خدا یه دکتر خوب طب سوزنی تو بندرعباس معرفی کنید..خواهش میکنم ازتون زندگیم در خطره

    • بهراد

      سلام من در 10 جلسه 15 کیلو کم کردم اقای دکتر پرچمی واقعا تو کارشون استاد هستن و من اینو حس کردم
      ...

    • بدون نام

      سلام میخواستم بدونم طب سوزنی باعث شل شدن پوست نمیشع؟ برگشت داره یه نه

    • مهنوش

      سلام
      لطفا یه پزشک طب سوزنی توی کرمانشاه که متبحر باشه به منم معرفی کنید، میخوام یه ماهه 10 کیلو لاغر شم، چیزی به عروسیم نمونده، بخاطر وزنم مدام توی استرس و عذابم.
      ممنون میشم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام.دکتر مهرداد کاظم زاده پارکینگ شهرداری
        پشت هتل راه کربلا.تنها پزشک طب سوزنی در کرمانشاه که در چین دوره دیده

    • لی لی

      سلام دوستان من یه راهی بلدم که لاغر میکنه,به شرط اینکه اول آزمایش خون بدین,واسه تیرویید و هورموناتون,یا ژنتیکی هست چاقی

      پاسخ ها

      • پرهام

        سلام دوست گرامی
        لطفاً راهنمایی کنید به چه‌صورت من آزمایش دادم و از نظر آزمایش سلامت کامل می‌باشد به‌نظر برای ما ژنتیکی است من ۹۸ کیلو هستم و قدم ۱۸۱. لطفاً راهنمایی کنید می‌خوام با روش شما برسم به ۷۸ کیلو گرم. ممنونم

    • هارا

      سلام به همگی من نمیدونم چرا ملت همش دنبال یه دکتر یا غذاهایی که لاغر میکنه میگردن، ؟دوستان توجه داشته باشید شاید دکتر تغذیه یا روش هایی مثل طب سوزنی تاثیر گذار باشه اما مهم ترین چیز اراده ی شماست و اینکه عادات صحیح غذاخوردن را درست یاد بگیرید و تا آخر عمر طبق یک برنامه ی صحیح غذایی پیش برید بدوم گرفتن رژیم های سخت که خیلی زود اون رو رها میکنید و دوباره وزنتان زیاد میشه من خودم الان 49 کیلو با قد 170 چند ساله تقریبا وزنم رو همین حده میدوید چرا؟چون مدیونم چطوری باید غذا بخورم مثلا من صبحانمو کامل میخورم یعنی بیشترین کالری مصرفی من در وعده صبحانه هستش در مدرسه غذای سالم مثل انواع میوه و سبزیجات میخورم براناهار برنج یا نان رو در حد متعادل میخورم یک شب در میان شام نمیخورم یعنی یک شب میخورم (اونم غذای سبک مثل نون پنیر)و یک شب چیزی به جز سالاد یا میوه نمیخورم...سعی کنید درست و اصولی غذا بخورید
      انشالا موفق و سرحال باشید

    • helena

      لطفا دکترکاربلد طب سوزنی درشهر گرگان معرفی کنید ممنون میشم

    • سامی

      ببخشید دوستان من بچه شیر میدم اشکال داره برم برا طب سوزنی

    • دكتر حاتمى

      طب سوزنى لاغرى تضمينى در ٤ هفته

    • بي نام

      لطفا كمك كنيد من ميترسم ايا درد هم داره چطوريه

    • Hasti

      سلام بخدا من رفتم طب سوزنی برای لاغری ۷۸ بودم ، دو ماه بعد صعودی وزنم رفت بالا، بعد ۸ ماه شدم ۹۷
      اصلا اصلا نرید فقط با رژیم و فعالیت کم کنید و لاغیر

    • Sanaz

      ﺳﻼﻡ ﻣﻦ ﻣﺸﻬﺪﻡ ﻳﻜﻲ ﺑﻪ ﻣﻦ ﺩﻛﺘﺮ اﺣﻤﺪﻱ ﺗﻮ ﺷﺮﻛﺖ ﺭﺟﺎﻳﻲ ﭘﻴﺸﻨﻬﺎﺩ ﻛﺮﺩ ﻭاﺳﻪ ﻃﺐ ﺳﻮﺯﻧﻲ ﮔﻔﺖ ﺧﻮﺑﻪ ﻣﻴﺨﻮاﻡ 10 ﻛﻴﻠﻮ اﺏ ﻛﻨﻢ ﺧﻮاﻫﺸﺎ ﺟﺎﻱ ﺧﻮﺏ ﺑﺎ ﻗﻴﻤﺖ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺳﺮاﻍ ﺩاﺭﻳﻦ ﺗﻮ ﻣﺸﻬﺪ ﺑﮕﻴﻦ

    • سحر

      من 7 جلسه رفتم ولی لاغر نشدم تازه تب و لرز هم میشم شاید دیگ نرم

    • عصمت

      توراخداآدرس دکترخوب سعادت آبادرابگین وزنم۹۶ میام حداقل ۱۰کیلوکمکنم

    • بدون نام

      سلام منم میخوام 5 کیلو کم کنم .اگه مبشه یه دکتر خوب معرفی کنید ..اسلامشهر .

    • بدون نام

      سلام دوستان من ۲۰ جلسه طب سوزنی رفتم اصلا وزن کم نکردم

    • پریسا

      سلام خانومایی ک استفاده کردن درد نداره طب سوزنی؟؟؟،،

    • مهسا

      سلام خانم الهه که شیراز زیر نظر دکتر معتضدیان طب سوزنی انجام دادند و لاغرشدند، لطفا آدرس دکتر معتضدیان را بفرمایید.ایشون متخصص طب سوزنی هستند؟؟؟

    • بدون نام

      ایا طب سوزنی‌برای لاغری بازگشت هم دارد

    • فاطمه

      من 78 کیلو هستم باید 60 کیلو بشم دکتر خوب تو بروجرد (لرستان)می شناسید معرفی کنید؟

    • m.m

      کلینیک دکتر عمانیان
      مرکز طب سوزنی در ونک
      درمان لاغری با امبدینگ،درمان جوش و لک ،لیفت و جوانسازی ،میگرن و دردهای حاد،مشکلات زنان،اختلالات گوارشی
      تمامی این دردها با طب سوزنی برطرف میشه
      میتونید از کلینیک دکتر عمانیان برای تمامی موارد فوق استفاده کنید.
      کلینیک طب سوزنی 88797607-88797356
      خانم کتایون عمانیان 09351216381

    • m.g

      بهترین روشی که من واقعا برای چاقیم جواب گرفتم طب سوزنی بود .اصلا میتونم بگم معجزه کرد برام.کلینیک دکتر عمانیان رو به شما دوستان پیشنها میکنم شماره تماسشون هم88797607-88797356 09351216381

    • بینام

      بهترین دکتر ناصر سیگاری هست.. استاد طب سوزنی کانادا و ایران.. هم تهران و هم کانادا مطب دارن..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج