۲۲۳۷۰۷
۱ نظر
۵۱۱۸
۱ نظر
۵۱۱۸
پ

چیدمان جذاب میز صبحانه

روزهاي زيادي در سال است كه از خوردن وعده صبحانه، سرسري گذشته‌ايم. اما مي‌شود با يك چيدمان زيبا كاري كرد كه كسي نتواند به اين راحتي‌ها از كنار ميز صبحانه كنار برود.

چیدمان جذاب میز صبحانه
مجله منزل - فاطمه عليزاده: روزهاي زيادي در سال است كه از خوردن وعده صبحانه، سرسري گذشته‌ايم. اما مي‌شود با يك چيدمان زيبا كاري كرد كه كسي نتواند به اين راحتي‌ها از كنار ميز صبحانه كنار برود. بازي با تركيب رنگي خوراكي‌ها، قرار دادن آنها در ظروف چوبي يا سفالي و تزئين ميز با يك روميزي با طرح گل‌هاي بهاري همه را به اشتها مي‌آورد.

مي‌توانيد با يك چيدمان هيجان‌انگيز يك ‌مهماني خانوادگي به باشكوهي يك ميز شام ترتيب دهيد و همه افراد خانواده را به وجد بياوريد. اين‌طوري كسي نگران رژيم نخواهد بود و با لذت فراوان تمام آن چيزي كه براي ‌مهماني‌تان تدارك ديده‌ايد، خورده مي‌شود چون همه كالري‌هاي دريافتي در صبح را مي‌‌شود تا شب سوزاند. پس دست‌به‌كار شويد و همراه با بهار يك صبحانه‌خوران تمام‌عيار راه بيندازيد.

انواع مرباها، عسل، گردو و كنجد را در ظرف‌هاي شيشه‌اي بريزيد. روي هركدام يك تكه پارچه گلدار يا چهارخانه بگذاريد و دورش را با يك روبان پاپيون بزنيد. به جاي پارچه مي‌توانيد از كاغذهاي كاهي و به جاي روبان مي‌توانيد از طناب‌هاي كنفي هم استفاده كنيد. مي‌توانيد قاشق‌ها را در ظرف‌هاي اصلي بگذاريد و مربا‌ها را در همين ظرف‌ها سرو كنيد.

چیدمان جذاب میز صبحانه

ميز صبحانه را كنار پنجره رو به آفتاب بچینید. دو، سه گلدان ريحان و نعناع كنار پنجره قرار دهید و هرازچندگاهي، چند برگ از آن را كنار ظرف نيمروي‌تان بگذاريد. چندتايي از ظروف قديمي كه سال‌هاست دم‌دست‌تان نبوده را بيرون بياوريد. بشقاب‌‌هاي گل‌سرخي جان مي‌دهد براي سرو املت. اگر حياط خلوت يا بالكن داريد، يك‌دست ميز پلاستيكي با پايه‌هاي جدا‌شونده دست‌وپا كرده و مراسم صبحانه‌خوري را در آنجا برگزار كنيد. از پارچه‌هاي چهارخانه نخي يك روميزي و چند بالشتك دورچين‌دار بدوزيد.

چیدمان جذاب میز صبحانه

به لبه بالشتك‌‌ها دو نوار اضافه كنيد تا بتوانيد آنها را به دسته‌هاي صندلي گره بزنيد و ثابت نگه‌ داريد. اگر در خانه گلداني داريد، آن را به كنار ميز صبحانه منتقل كنيد. يك گلدان گل وحشي يا يك شاخه گل روي هر دستمال سفره، حال هر بيننده‌اي را خوش مي‌كند.

در وعده صبحانه از ميوه‌هاي تازه استفاده كنيد. ظرف ميوه‌ها را كنار هم بگذاريد و هر ميوه را داخل يك ظرف بريزيد. از مخلوط كردن اجزاي صبحانه بپرهیزید. تفاوت و تضاد رنگي را در ميزتان رعايت كنيد؛ مثلا ظرف كيوي خرد شده و خيار را كنار هم نگذاريد.

چیدمان جذاب میز صبحانه

اگر فصل هلو و زردآلوست، هسته آنها را بگيريد و هر دانه را به دو قسمت تقسيم كنيد. از هندوانه هم غافل نشويد. تكه‌هاي مثلثي هندوانه را در يك ظرف مستطيل پشت هم بچينيد و چشم ‌مهمانان‌تان را به ميز زيباي‌تان خيره كنيد.

ميز نوشيدني‌هاي گرم و سرد را از ميز صبحانه جدا كنيد. انواع شربت‌ها، چاي و قهوه و همين‌طور ليوان‌ها را روي آن در طرف ديگري از فضا بچينید تا مهمان‌تان موقع سرو غذا به‌هم برخورد نكنند و با خيال راحت ليوان‌هاي‌شان را پر كنند. روي ميز نوشيدني، حداقل دو سايز ليوان قرار دهيد. براي نوشيدني‌هاي گرم، شعله‌پخش كن كوچك يا چند شمع بزرگ در نظر بگيريد تا زود سرد نشوند.

چیدمان جذاب میز صبحانه

بهتر است از روميزي كتان سفيد براي ميز ‌مهماني رسمي استفاده كنيد. در اين حالت، تمام اجزاي ميز خودشان را نشان مي‌دهند. مرباها را در ظرف‌هاي شبيه به‌ هم، در يك گوشه بگذاريد. نان را داخل يك دستمال سفيد، روي تخته چوبي قرار دهید و اگر لازم است، چاقوي برش نان را كنار آن بگذارید. اگر نان‌ها را از قبل تكه كرده‌ايد، آنها را در سبد‌هاي چوبي يا حصيري قرار دهید. كيك و انواع شيريني‌ها را هم در نزديكي نان‌ها بگذارید. بهتر است حداقل از دو نوع نان حجيم و سنتي در پذيرايي‌تان استفاده كنيد.

چیدمان جذاب میز صبحانه

بشقاب‌، كاسه، چاقو، چنگال و قاشق‌ها را در دو بخش و در دو طرف ميز تقسيم كنيد تا دسترسي به آنها راحت باشد. ظرف‌هاي املت، عدسي و خوراك‌ها را در وسط قرار دهيد. بهتر است هركدام از اين غذاها در ظرفي كه امكان گرم شدن دارد، سرو شود. البته اين ظرف‌ها حتما بايد در داشته باشند.

اگر مي‌خواهيد ‌مهمانان‌تان دور ميز بنشينند و ميز را در اين حالت تدارك ببينيد، بهتر است از يك رانر كه فقط بخش مياني ميز را مي‌پوشاند، استفاده كنيد. در انتخاب رنگ روميزي، ذوق و سليقه به خرج دهيد. اگر روميزي‌تان شلوغ است، ظرف‌هاي رنگي و پرزرق و برق را فراموش كنيد. بشقاب‌ها را مقابل هر صندلي قرار دهيد.

چیدمان جذاب میز صبحانه

براي هر نفر كارد، چنگال و چاقو بگذاريد. قسمت وسط ميز را خالي بگذاريد و بشقاب و كاسه يا پيش‌دستي و فنجان را از قسمت بيروني ميز بچينيد. بهتر است نوشيدني‌ها را در ليوان‌ سرو كنيد اما مراقب باشيد زياد ميز را شلوغ نكنيد. براي اينكه بتوانيد از فضاي روي ميز به‌خوبي بهره‌مند شوید، از يك ظرف سه طبقه استفاده كنيد. مي‌توانيد در بخش بالايي شيريني، در وسط ميوه و در بخش بزرگ‌تر آن نان‌ها را بگذاريد؛ درست مثل ميز صبحانه جناب ظريف!

مطمئن باشيد اگر ‌مهمانان‌تان را به يك مراسم صبحانه‌خوران سنتي به صرف كله‌پاچه و هليم دعوت كنيد، كسي دست رد به سينه‌تان نمي‌زند و همه رأس ساعت در ‌مهماني حاضر مي‌شوند. روميزي قلم‌كاري اصفهان و ظرف‌هاي سفالي آبي‌لاجوردي جان مي‌دهند براي اين وعده.

چیدمان جذاب میز صبحانه

دستمال سفره‌ها تنوع و ويژگي خاصي به ميز يا سفره‌تان مي‌دهند. مي‌توانيد آنها را با رنگ گل‌هايي كه روي ميز قرار مي‌دهيد، هماهنگ كنيد. گل‌ها را در تنگ‌هاي شيشه‌اي گرد بگذاريد تا شاخه‌هاي‌شان هم قابل رويت باشند. بلندي گل‌ها را طوري اندازه كنيد كه هنگام برداشتن بشقابي از روي ميز، به آستين گير نكنند.

چیدمان جذاب میز صبحانه
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نسیم

      خوشمزه س همشو میخوام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج