۲۲۴۲۳۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

روزنامه جوان: کارگردان «رستاخیز» اعتراف کرد

اكران فيلم سينمايي «رستاخيز» بعد از مدت‌ها حرف و حديث از امروز در سينماهاي سراسر كشور آغاز مي‌شود و سينماي ايران اثر خود را درباره يكي از مهم‌ترين وقايع موضوع امامت به نمايش خواهد گذاشت تا جامعه از اين پس به درك بهتري از رابطه سينما با تاريخ اسلام برسي.

روزنامه جوان: اكران فيلم سينمايي «رستاخيز» بعد از مدت‌ها حرف و حديث از امروز در سينماهاي سراسر كشور آغاز مي‌شود و سينماي ايران اثر خود را درباره يكي از مهم‌ترين وقايع موضوع امامت به نمايش خواهد گذاشت تا جامعه از اين پس به درك بهتري از رابطه سينما با تاريخ اسلام برسي.

برگزاري جشن افتتاحيه فيلم سينمايي «رستاخيز» به معناي عزم جدي براي اكران اين فيلم سينمايي بود؛ جشني كه در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد و به‌رغم اينكه قرار بود اين برنامه بي‌حاشيه برگزار شود، باز هم دچار حواشي شد.

اعتراف كارگردان به اشتباه

غلامرضا فرجي، سخنگوي شوراي صنفي نمايش از منتقدان فيلم سينمايي«رستاخيز» خواسته است تا براي ديدن اين فيلم سينمايي صبوري داشته باشند. تا به حال بيشتر اعتراض‌هاي صورت گرفته به اين فيلم مربوط به نسخه اوليه آن بود كه اكنون با ۳۵ دقيقه اصلاح آماده اكران عموم شده است.

اولين اكران اين فيلم سينمايي نيز شامگاه سه‌شنبه در محل باغ موزه دفاع مقدس و در كنار نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم برگزار شد. در اين مراسم كه جمعي از مديران سينمايي كشور حضور داشتند بعد از حدود ۱۰ دقيقه از شروع آغاز نمايش فيلم، اكران آن توسط مسئولان باغ موزه متوقف شد و حدود نيم ساعت رايزني‌ها براي ادامه پخش فيلم به طول انجاميد. نكته جالب توجه مراسم افتتاحيه فيلم سينمايي «رستاخيز» اعتراف احمدرضا درويش در جمع خبرنگاران به برخي اشتباهات صورت گرفته در اين فيلم بود.

درويش به خبرنگاران درباره صحنه شهادت حضرت علي‌اصغر كه در نسخه اصلاحي حذف شده، گفت: ما در ارتباط با اين مورد اشتباه كرديم و بابت آن نيز عذرخواهي كردم. آيا اشتباه وجود ندارد آن هم در هيچ گستره‌اي همانند اين كار و به همين دليل هم آن را اصلاح كرديم. اين كارگردان درباره نشان داده چهره حضرت عباس كه يكي از موارد انتقادي به «رستاخيز» است نيز توضيح داد: درباره نمايش چهره حضرت عباس(ع) كه همواره يكي از موضوعات مطرح شده است بايد بگويم در اين زمينه نيز لحظه‌اي از نظرگاه مرجعيت خارج نشديم اما در اين مورد ديدگاه‌هاي مختلفي نيز وجود دارد. ما براي هر موضوعي به متخصص آن مراجعه مي‌كنيم و طبيعي است كه در اين خصوص هم به مراجع مراجعه كرديم.

دفاع حوزه هنري از فيلم

نكته جالب توجه در مورد مراسم افتتاحيه فيلم رستاخيز دفاع تمام‌قد رئيس حوزه هنري از اين فيلم سينمايي است. حوزه هنري كه پخش‌كننده فيلم سينمايي رستاخيز به شمار مي‌آيد، سياست حمايتي از اين فيلم را در پيش گرفته و نشانه اين حمايت، سخنان محسن مؤمني‌شريف درباره فيلم رستاخيز است. وي كه در شب افتتاحيه اين فيلم حضور داشت، گفت: فيلم سينمايي «رستاخيز» مبين بلوغ و رشد سينماي ايران است. وي ادامه داد: فيلم «رستاخيز» در شرايطي نمايش داده مي‌شود كه جهان اسلام را درگير خشونت و جنگ كرده‌اند و حقيقت اسلام ناب محمدي در ميان هياهوي اين جنگ‌ها كمرنگ شده است. در چنين شرايطي فيلم «رستاخيز» به خوبي به ريشه‌ها پرداخته است.

مؤمني‌شريف درباره انتقاد‌ها نسبت به رستاخيز نيز گفت: اغلب نكاتي كه مورد اعتراض منتقدان قرار گرفته و باعث ايجاد حواشي براي اين فيلم شده است، مربوط به نسخه اوليه فيلم «رستاخيز» است كه دو سال پيش در جشنواره فجر به نمايش درآمد. پس از حضور فيلم در جشنواره فيلم فجر و دريافت برخي نظرات و پيشنهادها، احمدرضا درويش ۴۰ دقيقه از فيلم را كم كرد كه به نظر من حذف بخش‌هايي از فيلم به آن لطمه زده است.

اصلاحات رستاخيز نظر مراجع را تأمين كرد

از سوي ديگر حجت‌الاسلام احمد سالك، رئيس كميسيون فرهنگي مجلس نيز طي اظهارنظري درباره «رستاخيز» گفت: فيلم سينمايي «رستاخيز» با وجود اصلاحيه‌هاي انجام شده نظر مراجع را تأمين كرده و ديگر مشكلي براي اكران ندارد. مشكل اكران «رستاخيز» حل شده، اما رويكرد كلي بايد بر اين محور باشد كه هنرمندان به نگارش فيلمنامه‌هاي مذهبي و فاخر كه منجر به هدايت جامعه مي‌شوند، تشويق شوند و بنابراين نبايد به گونه‌اي برخورد شود كه اين قشر جرئت حركت به سمت سو‍ژه‌هاي تاريخي و مذهبي را از دست بدهند.

نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه ايرادهاي فيلم «رستاخيز» اصلاح شده و برخي از صحنه‌هاي شبهه‌دار ديگر نمايش داده نمي‌شود، افزود: در بحث‌هاي حاكميتي فقط و فقط نظرات امام(ره) و مقام معظم رهبري مورد توجه است اما در مورد مسائل غيرحكومتي مي‌توان نظرات ديگر افراد را هم شنيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج