۲۲۴۴۷۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

راه های پیشگیری از خودشیرینی

مصرف اين ۱۰ ماده غذايي مي‌تواند خطر ابتلا‌ به‌ديابت را پايين بياورد يا درمان آن را آسان كند. تلويزيون را خاموش كنيد؛ شب‌ها زير نور نخوابيد و استرس‌هاي‌تان را كم كنيد! همه اينها را محققان براي كساني كه خود را در معرض خطر ابتلا به ديابت مي‌دانند بيان مي‌كنند.

راه های پیشگیری از خودشیرینی
مجله سیب سبز: تلويزيون را خاموش كنيد؛ شب‌ها زير نور نخوابيد و استرس‌هاي‌تان را كم كنيد! همه اينها را محققان براي كساني كه خود را در معرض خطر ابتلا به ديابت مي‌دانند بيان مي‌كنند. آنها معتقدند رعايت همه اين ريزه‌كاري‌ها مي‌تواند با كاهش خطر ابتلا به ديابت مرتبط باشد و حذف كردن برخي مواد غذايي هم مي‌تواند به شما در كنترل اين بيماري كمك كند اما توصيه‌هاي محققان تنها به «نبايد‌ها» محدود نمي‌شود.

آنها در پژوهش‌هاي‌شان به نتايجي دست پيدا كرده‌اند كه مي‌تواند مجوز مصرف برخي خوراكي‌ها را هم براي‌تان صادر كند. به گفته محققان، رژيم غذايي مناسب، تنها به معناي حذف چربي‌ها و شيريني‌ها از برنامه روزانه‌تان نيست. به گفته پژوهشگران براي اينكه سالم‌تر بمانيد، بيشتر عمر كنيد و البته ديابت نگيريد، بايد با برخي خوراكي‌ها بيشتر از قبل دوست شويد. ما در اين صفحه، خوراكي‌هاي ضدديابتي كه محققان اثر معجزه‌آساي‌شان را ثابت كرده‌اند، به شما معرفي مي‌كنيم. اما قبل از مصرف حتما درباره مصرف آنها با پزشکان مشورت کنید.

تخم مرغ خطر را سه برابر كمتر مي‌كند

هر هفته چهار تخم مرغ ميل كنيد تا ديابت جان شما را نگيرد. محققان معتقدند تخم‌مرغ هم در كنار پنير و ماست مي‌تواند به سلامت شما كمك كند. از نظر پژوهشگران اگر يك روز در ميان تخم مرغ ميل كنيد، خطر دچار شدن‌تان به ديابت مي‌تواند تا يك سوم كاهش پيدا كند و آن را در مصرف‌كنندگان تا ۳۷درصد پايين بياورد.

راه های پیشگیری از خودشیرینی

سير نمي‌گذارد قند خون‌تان بيفتد

كاهش ناگهاني قند خون مشكلي است كه ديابتي‌ها را رنج مي‌دهد اما از نظر محققان، سير مي‌تواند داروي مناسبي براي برطرف كردن اين اختلال باشد. از آنجا كه سير توانايي بازسازي سلول‌هاي لوزالمعده و تحرك آنها براي توليد انسولين را دارد، مي‌تواند داروي طبيعي مناسبي براي مبتلايان ديابت نوع دو باشد.

گردو سطح انسولين بدن را متعادل مي‌كند

شايد شنيده باشيد كه اغلب انواع آجيل، دواي درد ديابتي‌ها هستند و با خوردن بادام و پسته مي‌توان خطر پيشرفت اين بيماري را در مبتلايان هم كم كرد. محققان مي‌گويند از ميان آجيل‌ها، گردو بيشتر از همه مي‌تواند سطح انسولين بدن را به تعادل برساند. محققان بر اين باورند كه خوردن ۱۵-۱۰ گردو در هفته، پس از دو ماه مي‌تواند خطر ابتلا به ديابت نوع دو را تا دو درصد پايين بياورد اما اگر كار از كار گذشته و اين بيماري به جان‌تان افتاده هم نااميد نشويد. گردو هم مي‌تواند ضعف شمايي كه از خوراكي‌هاي شيرين پرهيز مي‌كنيد را كمتر و هم درمان بيماري را براي‌تان آسان‌تر كند.

توت شيرين است اما ديابت نمي‌آورد

توت‌ها نه تنها آنتي‌اكسيدان فراوان دارند، بلكه با وجود شيريني‌شان براي بيماران ديابتي هم مضر نيست. گذشته از اين، توت خشك با وجود شيريني‌اش، مي‌تواند جايگزين خوبي براي قند و كشمشي باشد كه با آجيل‌تان مي‌خوريد. گذشته از اين، آنتي اكسيدان‌هاي موجود در توت سفيد از قلب در برابر آسيب‌هاي ناشي از بعضي سم‌هايي كه وارد بدن مي‌شود، محافظت مي‌كند.

زنجبيل اثر داروها را بيشتر مي‌كند

تنهامواد غذايي پركالري نيستند كه مي‌توانند با ديابت مبارزه كنند؛ گاهي اضافه كردن يك ادويه به غذاي هر روزه‌تان مي‌تواند شما را چند قدم براي كنترل ديابت نوع دو جلو ببرد. حالا كه فصل زنجبيل تازه است، مي‌توانيد آن را ‌مهمان هر روزه سفره‌تان كنيد. بررسي‌ها نشان مي‌دهند كه اگر هر روز در كنار مصرف داروهاي كنترل قند خون يا انسوليني كه براي‌تان تجويز شده، زنجبيل هم ميل كنيد، بعد از دو ماه قند خون‌تان به شكل قابل توجهي كاهش پيدا مي‌كند.

شنبليله با داشتن ويتامين D‌ به‌دادتان مي‌رسد

مصرف هر روزه شنبليله، تنها به بدن شما آهن، فسفر و ويتامين D نمي‌رساند. اين گياه مي‌تواند همراه خوبي براي مبتلايان ديابت باشد. به قرمه‌سبزي‌تان شنبليله اضافه كنيد، مي‌توانيد از برگ اين گياه كمك بگيريد، اما اگر طعم برگ‌هاي شنبليله در غذا را دوست نداريد، مي‌توانيد سراغ دانه‌هاي آن برويد. البته دانه شنبليله خواص ديگري هم دارد. مي‌تواند مجاري عروق‌تان را باز كند، خطر دچار شدن‌تان به سكته قلبي را پايين بياورد و شما را از ضعف عمومي بدن نجات دهد. اگر كمي دانه شنبليله را ۵ دقيقه بجوشانيد و جوشانده‌اش را ميل كنيد، درمان ديابت براي‌تان آسان‌تر مي‌شود.

ماهي با اسيدهاي چرب مفيدش به دادتان مي‌رسد

خيال گياهخوار شدن را از سرتان بيرون كنيد. درست است كه سبزيجات برگ سبز مي‌توانند خطر ديابتي شدن شما را پايين بياورند اما دليلي ندارد كه به‌خاطر مصرف آنها، خوردن ديگر خوراكي‌هاي ضدديابت را كنار بگذاريد. اگر ماهي را از وعده‌هاي غذايي‌تان حذف كنيد، خود را از نعمت رساندن يك ضدديابت بزرگ به بدن‌تان محروم كرده‌ايد. ماهي سرشار از امگا۳ و اسيد‌هاي چرب مفيد است.

راه های پیشگیری از خودشیرینی

ماست متابوليسم را به تعادل مي‌رساند

با لبنيات دوست شويد تا هم استخوا‌‌ن‌هاي‌تان محكم شود و هم در مقابل ديابت نوع دو بايستيد. محصولات لبني مي‌تواند خطر ابتلا به ديابت را كاهش دهد. اگر تنها دو قاشق غذاخوري ماست در روز ميل كنيد، شانس ابتلايتان به ديابت پنج برابر كمتر مي‌شود. اين محصولات به بدن شما براي تنظيم متابوليسم و به تعادل رساندن ميزان انسولين كمك مي‌كنند

جو، جايگزين كربوهيدرات‌ها مي‌شود

مصرف زياد كربوهيدرات‌هايي مثل سيب‌زميني و برنج مي‌تواند سلامت و جان ديابتي‌ها را به خطر بينداز؛ قرار نيست شما سهم اين مواد را بدون پيدا كردن جايگزيني مناسب از رژيم‌تان كم كنيد. جو دو سر و غلاتي از اين دست، به‌خاطر فيبر بالايي كه دارند مي‌توانند روند هضم غذا و سرعت جذب قند در بدن را به تعادل برسانند. جو به‌خاطر ويتامين B فراوانش مي‌تواند به داد خلق و خوي شما برسد .

آووكادو از بي‌حالي نجات‌تان مي‌دهد

بي‌حس و حاليد و انرژي نداريد؟ مشكلات ناشي از ديابت هم دردسرتان را چند برابر كرده و دل‌تان مي‌خواهد به سمت ظرف شيريني حمله‌ور شويد؟ حتما خودتان هم مي‌دانيد گوش كردن به فرمان دل‌تان چه عواقبي مي‌تواند داشته باشد. اما نگران نباشيد! محققان مي‌گويند مي‌توانيد آووكادو را جايگزين همه انرژي‌بخش‌هايي كه پيش از اين سراغ‌شان مي‌رفتيد، بكنيد. اين ميوه سرشار از اسيد‌هاي چرب غيرقابل اشباع، نه تنها مي‌تواند مثل يك بمب انرژي عمل كند، بلكه خطر دچار شدن‌تان به ديابت را هم به شكل قابل توجهي پايين آورده يا در صورت ابتلاي‌تان، درمان بيماري را براي شما آسان‌تر مي‌كند. از آنجا كه آووكادو هضم غذا را آسان مي‌كند، كنترل سطح قند خون را براي بدن شما ممكن مي‌كند و از اين بيماري شايع نجات‌تان مي‌دهد.

گیاهخواری ‌را آغاز کنید

محققان مي‌گويند بهتر است مبتلايان ديابت نوع دو، زياد سراغ ديگر انواع گوشت نروند. درست است كه پژوهشگران هم بر لزوم استفاده از داروهاي شيميايي براي درمان اين بيماري شايع تاكيد مي‌كنند، اما همان پژوهشگراني كه تا سال‌ها با درمان‌هاي سنتي بيگانه بودند، امروز بيشتر از هر زماني قدر گياهان دارويي براي رها شدن از بيماري‌هايي مثل ديابت را مي‌دانند. ؛ از سوي ديگر به عقيده پژوهشگران، روي آوردن به رژيم‌هاي گياهي يا سرشار از سبزيجات، با كم شدن خطر ابتلا به ديابت ارتباط زيادي دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج