۲۲۴۷۰
۱۱ نظر
۵۰۱۸
۱۱ نظر
۵۰۱۸
پ

راهنمای کاربردی خرید گیرنده های دیجیتال تلویزیونی

گیرنده دیجیتال وسیله ای است که به کمک آن می توان شبکه های تلویزیونی را به صورت دیجیتالی تماشا کرد. در این راهنما تلاش شده تا به تمام فوت و فن های خرید آنها آشنا شوید.

راهنمای کاربردی خرید گیرنده های دیجیتال تلویزیونی

هفت صبح: با شروع پخش آزمایشی شبکه ورزش در استان تهران که تنها از طریق گیرنده های دیجیتالی امکان پذیر خواهد بود، دوباره بحث خرید ست تاپ باکس ها داغ شده است. ست تاپ باکس یا گیرنده دیجیتال وسیله ای است که به کمک آن می توان شبکه های تلویزیونی را به صورت دیجیتالی تماشا کرد. در این راهنما تلاش شده تا به تمام فوت و فن های خرید آنها آشنا شوید.

راهنمای کاربردی خرید گیرنده های دیجیتال تلویزیونی

گیرنده دیجیتال چیست؟

ست تاپ باکس ها علاوه بر دریافت تلویزیون دیجیتال، قابلیت های زیادی را برای تلویزیون آنالوگ شما فراهم می آورند. در پخش تلویزیونی دیجیتال باتوجه به تغییرات عمده نسبت به سیستم تلویزیونی آنالوگ، برای دریافت تلویزیون دیجیتال باید از دستگاه های گیرنده تلویزیون زمینی دیجیتال (DVB-T) استفاده کرد. باتوجه به اینکه کاربر گریرنده DVB-T عموم مردم هستند و با سطوح آشنایی مختلف خواهند بود، لازم است نحوه نصب و تنظیمات و منوهای مربوطه حتی الامکان ساده باشد. گیرنده یا ست تاپ باکس، دستگاهی است که سیگنال تلویزیون دیجیتال را از طریق آنتن دریافت کرده و صدا و تصویر (و داده) را از آن استخراج می کند. صدا و تصویر استخراج شده توسط گیرنده های تلویزیونی عادی قابل نمایش است. ورودی و خروجی های اصلی گیرنده به شرح زیر است:

ورودی آنتن: سیگنال تلویزیون دیجیتال از طریق کابلی که به آنتن روی بام یا آنتن روی تلویزیونی متصل است به ست تاپ باکس داده می شود. کانکتور ورودی آنتن گیرنده پورت RFIN معمولا مشابه ورودی آنتن تلویزیون است و از همان کانکتور می توان استفاده کرد. معمولا تیونر گیرنده های دیجیتال یک خروجی آنتن دارند که می توان از آن برای دریافت شبکه های آنالوگ، استفاده کرد. در این حالت، باید کابل آنتن هوایی را از این طریق به تلویزیون عادی یا هر دستگاه دیگر وصل کرد.

خروجی صدا و تصویر: صدا و تصویر خروجی، با پردازش سیگنال تلویزیونی دیجیتال استخراج می شود که باید به ورودی صدا و تصویر A/V تلویزیون وصل شود (پورت زرد برای تصویر، سفید و قرمز برای صدا). ممکن است تصویر شامل سیگنال تله تکست هم باشد. بنابراین مانند تلویزیون های آنالوگ، دستگاه تلویزیون می تواند صفحات تله تکست را از سیگنال تصویر دیجیتال استخراج کند. بعضی از ست تاپ باکس ها علاوه بر خروجی صدا و تصویر آنالوگ، صدا و تصویر را به فرمت های دیگر نظیر تصویر HDMI، S-Video، Component یا Spdif (برای صدا) خروجی می دهند که در صورت پشتیبانی توسط دستگاه تلویزیون، می توان به جای خروجی تصویر و صدای آنالوگ، از این خروجی ها استفاده کرد که نسبتا کیفیت شنیداری و بصری بالاتری دارند.

خروجی: RF در بعضی از ست تاپ باکس ها، صدا و تصویر می تواند به فرمت RF و به شکل قابل دریافت توسط تلویزیون های آنالوگ تبدیل شود. کاربرد خروجی RF مذکور وقتی است که کاربر از دستگاه تلویزیونی استفاده می کند که مدل آن قدیمی بوده و ورودی صدا و تصویر A/V نداشته باشد. شیوه نصب و راه اندازی باتوجه به محدوده وسیع مخاطبان گیرنده DVB-T، نحوه نصب و راه اندازی آن تا حد ممکن سهل و آسان طراحی شده است. اساسا باید آنتن به ست تاپ باکس و از ست تاپ باکس به تلویزیون متصل شود. اغلب آنتن ها دارای کابل کواکسیال هستند که باید آن را به ست تاپ باکس متصل کنید. شما می توانید کابل مشابهی را برای اتصال ست تاپ باکس به ورودی RF آنتن روی تلویزیون های قدیمی متصل کنید. در غیر این صورت، اگر تلویزیون شما دارای ورودی A/V (زرد برای تصویر و قرمز و سفید برای صدا) است، از آنها برای اتصال ست تاپ باکس به تلویزیون برای دریافت کیفیت بهتر صدا و تصویر استفاده کنید.

راهنمای کاربردی خرید گیرنده های دیجیتال تلویزیونی

کدام گیرنده دیجیتالی بهتر است؟

گیرنده های دیجیتال در نوع عملکرد با هم هیچ فرقی ندارند و تنها تفاوت آنها نوع امکانات به کار رفته در آنها است که بسته به نوع امکاناتشان قیمت شان هم متفاوت خواهد بود. پس نباید فکر کنید گیرنده ای که گران تر است حتما گیرندگی اش هم بهتر است.

چه نوع گیرنده ای بخریم؟

گیرنده های زیادی با قیمت های متفاوت در بازار موجود است و شما باید بسته به نیاز خودتان اقدام به خرید دستگاه کنید. اگر فقط به دنبال داشتن شبکه های صاف و ضبط آنها هستید و از تلویزیون های معمولی (ترانزیستوری) استفاده می کنید ما به شما گیرنده ایکس ویژن مدل ۱۲۱ را معرفی می کنیم. این گیرنده از نوع ساده بازار است و ابعاد بسیار کوچکی دارد. اگر برای شما داشتن تصاویری شفاف، ضبط آنها و تماشای فرمت های رایج صوتی و تصویری از روی فلش مهم است، ایکس ویژن مدل ۱۳۱ را پیشنهاد می کنیم. اگر از تلویزیون های LCD و LED استفاده می کنید، گیرنده پروویژن را توصیه می کنیم. این گیرنده علاوه بر خروجی کامپونت، خروجی HDMI هم دارد که با کیفیتی فوق العاده برای تلویزیون های LCD و LED مناسب است. همچنین قابلیت پخش انواع فرمت های صوتی و تصویری مثل WMV-۳GP-MP۳-DIVIX-AVI-VCD-DVD-MKV-MPAGE و... را برای شما فراهم می کند. گیرنده هایی که برای تلویزیون های LCD و LED مناسب تر هستند مثل: پروویژن، های ویژن، بلوسنس، فیلیپس و... البته قیمت بعضی از این گیرنده ها به ۱۵ هزار تومان هم می رسد. تمام گیرنده ها برای تمام تلویزیون ها جوابگوست و هیچ مشکلی ندارد ولی چرا پول اضافه بدهیم. مثلا اگر یک تلویزیون معمولی دارید، هیچ نیازی نیست که گیرنده با قابلیت های خروجی HDMI و از این قبیل امکانات که شاید اصلا مورد استفاده هم قرار نگیرند، بخرید.


آخرین قیمت گیرنده های دیجیتال تلویزیون


۱

X.Vision

XDVB ۲۳۲

۸۴ هزار

۲

X.Vision

XDVB ۳۴۳

۹۲ هزار

۳

X.Vision

XDVB ۲۰۱

۸۵ هزار

۴

Shuttle

۲۷۰۰

۸۹ هزار

۵

Shuttle

۳۵۰۰

۱۱۹ هزار

۶

Shuttle

۳۴۰۰

۱۱۹ هزار

۷

Denay

STB۳۲۳HD

۸۹ هزار

۸

Farassoo

FDR ۲۱۲

۱۱۰ هزار

۹

Farassoo

FDR ۲۱۵

۹۹ هزار

۱۰

Marshal

ME-U۱

۲۸ هزار

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شهروند کیش

      داخل کیش نمایندگی فروش این گیرنده ها هست ولی جالب اینجاست که انتن فرستنده نداره

    • بدون نام

      من سه گیرنده مارشال، فراسو و ایکس ویژن را امتحان کردم
      ولی جدا ایکس ویژن قابل مقایسه نبوده خیلی بهتره از نظر خدمات و کیفیت

    • عارفه

      نمی دونم نظرم ثبت شد یا نه
      ولی به نظرم گیرنده ایکس ویژن یه سر و گردن بالاتر از بقیه است

    • محمد

      سلام من هم نظر دوستان رو هم قبول دارم ايكس ويژن خريدم از تهران خونه يكي از اشنا هامون مارشال بود ولي ايكس ويژن بهتر بود ولي اومدم شهرستان انتن فرستنده نداره .شهرستان نهاوند استان همدان خواهش ميكنم جواب رو بفرستيد به ايميلم كي اين ديجيتال ها وصل ميشن؟

    • روح اله

      سی پی وخنک کنندگی خیلی مهم است

    • طبل

      ما ایکس ویژن داریم... بعضی وقتا پر پر میزنه بعضی وقتا هم شطرنجی - رنگی میشه قسمتی از صفحه ... تو شهرستان شاید اینجوری باشه کلا... ولی بازم اینجورکه میگن خوبه

    • محسن آشنا

      سلام من در به در دنباله یه کنترل گیرنده دیجیتال شاتل 3500 میگردم تو رو خدا اگه دارید من با هر قیمتی بهش نیاز دارم متشکرم

    • بدون نام

      سلام.دوستان درسته ايكس ويزن بهترينه.اما بعضي مدلهاي فراسو هم دست كمي از ايكس ويزن نداره.
      از طرفي فراسو ساخت ايرانه.يكبار هم كه شده بياين از كالاي ايراني حمايت كنيم تا پيشرفت كنه.

      پاسخ ها

      • مصطفی

        خب دوست عزیز ایکس ویژن هم ایرانیه

    • بدون نام

      دوست گرامی تا جای که من می دونم الان بخش اعظم محصولات فراسو تولید چین هست و تنها چند مدل محدود کیبورد تولید کارخانه ایران هست که واقعا هم از نظر کیفیت عالی هستن. محصولات چین اش بشدت بی کیفیت هستن

    • حمید

      سلام من استارست خریدم ولی وقتی کانال عوض میکنم چند ثانیه اسلوموشن میشه،یا گاهی اوقات صدا زودتر از تصویر میاد به نظرتون اشکال از کجاست؟لطفا راهنمایی کنید.ممنون.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج