۲۲۴۷۴۸
۲ نظر
۵۰۱۶
۲ نظر
۵۰۱۶
پ

جدایی، بدون جنگ و خونریزی هم میشه!

چطور می‌توانید با كمترین تنش و مشكل یك رابطه عاطفی را به پایان برسانید؟

جدایی، بدون جنگ و خونریزی هم میشه!
مجله زندگی ایده آل - بهاره اسلامی: اگر خود را به دست احساسات‌تان بسپارید، می‌توانید به همه قانون‌های نوشته و نانوشته جهان پشت كنید و بی‌توجه به توصیه‌هایی كه در ادامه آورده‌ایم، برای ماندن در یك رابطه یا ترك آن اقدام كنید. می‌توانید چكمه به پا كنید و همه اصول اخلاقی را زیر پای‌تان بگذارید و تنها به شیوه‌ای كه احساس می‌كنید حال گرفته‌تان را بهتر می‌كند، از عشق قدیمی‌تان جدا شوید.

اما پیشنهاد ما این است كه هنگام بستن یك پرونده عاطفی، كمی هم روی دل‌تان پا بگذارید و گذشته از چسبیدن به كلاه خودتان، برای كم كردن تنش‌های جدایی و كم كردن آسیبی كه فرد مقابل‌تان می‌بیند تلاش كنید. در این صفحه به شما می‌گوییم چقدر برای تحمل درد عشق زمان دارید و تا چه اندازه در برابر عشق سابق‌تان می‌توانید انعطاف به خرج دهید.

خودتان دست به كار شوید

فكر می‌كنید كار رابطه‌تان تمام است و نمی‌توانید در كنار كسی كه مدت‌ها قبل دوستش داشتید، احساس خوشبختی كنید؟ در چنین شرایطی باید چه كنید؟ به احترام عشق قدیمی بسوزید و بسازید؟ قطعا نه! شما حق دارید از رابطه‌ای كه در آن احساس شادی و آرامش نمی‌كنید خارج شوید اما چطور؟ به‌خاطر نشكستن دل كسی كه هنوز دوست‌تان دارد و به شما وفادار است، حاضر نیستید چیزی از این موضوع بگویید و می‌خواهید فداكارانه تا رسیدن فكر جدایی به سر او به پایش بنشینید؟

دست از این افكار‌ بردارید. اگر احساس می‌كنید كار رابطه‌تان تمام است، با بی‌محلی كردن به فرد مقابل‌تان و آزار دادنش، دنبال بریدن او از این رابطه نباشید. برای رسیدن به بهترین نتیجه، باید خودتان همین امروز آستین‌ها را بالا بزنید و شجاعانه بگویید نمی‌خواهید در رابطه‌ای كه به شما احساس خوشبختی نمی‌دهد، بمانید.

جدایی، بدون جنگ و خونریزی هم میشه!

روشنفكر بازی در نیاورید

اگر از كسی كه پیش از آن دوستش داشته‌اید جدا شده‌اید، باید خیال دوباره دیدنش را از سرتان بیرون كنید. شاید در قرار‌های گروهی یا خانوادگی گاهی با او مواجه شوید اما حق ندارید او را «دوست» خود بنامید و به این بهانه حتی سالی یك‌بار هم كه شده، به دیدنش بروید. ممكن است شما با امیدوار كردن او به ادامه رابطه دوستانه، برای به دست آوردن دلش و كم كردن درد جدایی تلاش كنید، اما این تلاش بی‌ثمر به شما اجازه نمی‌دهد پرونده رابطه را برای همیشه ببندید و واقعا از آن رابطه بیرون بیایید. پس یادتان نرود كه شریك قبلی زندگی شما یا نامزد سابق‌تان نباید هیچ جایی در فهرست دوستان‌تان داشته باشد.

سوپرمن نباشید

تصمیم‌تان برای جدا شدن قطعی است؟ پس حتی اگر صدای ناله عشق سابق‌تان به گوش همه دنیا رسید هم تغییری در این تصمیم ندهید. نگذارید مظلوم‌نمایی او، تلاشش برای جلب ترحم شما یا تهدید‌هایش تغییری در تصمیم شما ایجاد كند. اگر دلایل‌تان را با او درمیان گذاشته‌اید و حرف‌هایش را هم شنیده‌اید، ماجرا را كش ندهید و به‌خاطر محافظت از او، ارتباط‌تان را مدام قطع و وصل نكنید.

پله‌پله جدا نشوید

اگر قرار است از او جدا شوید، چه زمانی بهتر از همین حالا! هرگز روش پله‌پله جدا شدن را برای دل كندن از او انتخاب نكنید و تصور نكنید كه اگر درد جدایی را در چند هفته یا چند ماه از زندگی‌تان تقسیم كنید، به حال بهتری از او جدا می‌شوید. اگر تصمیم قطعی‌تان را گرفته‌اید و برایش دلایل خوبی هم دارید، ماجرا را كش ندهید و خودتان را بیشتر از این فریب ندهید؛ چیزی به اسم جدایی دوستانه و جدایی بدون آسیب وجود ندارد. شما قرار است رابطه‌ای كه روزی همه امیدتان بوده را تمام كنید؛ همین موضوع كافی است باور كنید بعد از ترك رابطه، لااقل گاهی غمزده می‌شوید و نیاز پیدا می‌كنید برای رابطه از دست رفته‌تان اشك بریزید و سوگواری كنید.

به خودتان وقت دهید

شما سنگ نیستید و روزی عاشق او بوده‌اید؛ پس چطور انتظار دارید تنها با گفتن عبارت «خداحافظ، من رفتم!» زیر و رو شوید و همه چیز را در یك لحظه فراموش كنید؟ چنین اتفاقی نه‌تنها محال است، بلكه غیرضروری و حتی آسیب‌زننده هم هست. در ساختار روانی هیچ كدام از ما، چیزی به‌عنوان «فراموش كردن» وجود ندارد. حتی اگر همه هدیه‌های او را دور بریزید و عكس‌های‌تان را پاره كنید، نمی‌توانید آنچه در روزهای با هم بودن‌تان اتفاق افتاده را فراموش كنید.

شاید با همه این تلاش‌ها بتوانید اتفاقات گذشته را به ناخودآگاه‌تان هدایت كنید و برچسب فراموش شده را روی‌شان بچسبانید، اما در چنین صورتی مشكل را چند برابر كرده‌اید و فرصت حل واقعی مساله را از خودتان گرفته‌اید. به جای فرار كردن از این موضوع، شجاعانه رو‌به‌رویش بایستید و برای پذیرش واقعیت تلاش كنید. شاید نیاز باشد بین دو تا شش ماه سختی را تحمل كنید و دوره سوگواری و افسردگی بعد از جدایی را بگذرانید. البته اگر ۶ ماه از جدا شدن‌تان گذشت و هنوز احساس كردید كه درد ناشی از آن زندگی‌تان را مختل كرده‌است، باید سراغ روانشناس بروید و مشكل‌تان را به شكلی جدی‌تر حل كنید.

درد جدایی را با عاشق شدن كم نكنید

نه به‌خاطر فرار از تنهایی، نه به دلیل كم كردن درد جدایی و نه حتی به بهانه رسیدن به آرامشی كه از دست داده‌اید، بلافاصله بعد از جدایی فرد تازه‌ای را به زندگی‌تان راه ندهید. حتی اگر تمام دلایلی كه شما را وادار به جدا شدن كرده‌اند درست باشد، نمی‌توانید درد تنهایی‌تان را با وارد كردن عشق تازه‌ای به زندگی‌تان كم كنید. چنین اشتباهی می‌تواند شما را به یك بازی از پیش شكست‌خورده وارد كرده و شما را به رابطه‌ای پر از اشتباه و مشكل وارد كند كه سرانجام آن هم جز جدایی چیزی نمی‌تواند باشد.

دنبال مرهم بگردید

بله، شما باید در آغاز با یافتن راهی درد جدایی‌تان را كم كنید؛ اما این راه همانطور كه گفتیم نباید وارد كردن یك عشق تازه به زندگی‌تان باشد. شما باید به شیوه‌ای خودتان را مشغول كنید تا در ماه‌هایی كه داغ جدایی برای‌تان تازه ‌است، خیال خراب كردن پل‌های پشت سر و دوباره برگشتن به رابطه‌ای كه برای ترك كردنش مصمم بوده‌اید به سرتان نزند. وقت گذراندن با دوستان، بیشتر از قبل درگیر كار شدن، تلاش برای ادامه تحصیل و... همه می‌توانند به آرام شدن ذهن شما كمك و تحمل جدایی را برای‌تان آسان‌تر كنند.

گذشته از این، اگر احساس می‌كنید حرف زدن در مورد رابطه قدیمی حال‌تان را بهتر می‌كند، با یكی از افرادی كه اعتماد كامل به او دارید در این مورد صحبت كنید یا از یك روانشناس برای بیرون ریختن آنچه به ذهن و دل‌تان چنگ می‌زند، وقت بگیرید.

واسطه نفرستید

پشیمان شده‌اید و نمی‌خواهید از او دور بمانید؟ هرگز با واسطه كردن دیگران و رساندن خبر رنج‌های‌تان به گوش نامزد سابق، برای احیای آن رابطه تلاش نكنید. پیش از آنكه به شروع دوباره آن ارتباط فكر كنید، به این سوال پاسخ دهید: «چه چیز تغییر كرده كه می‌تواند رابطه‌ای كه خودخواسته از آن خارج شده‌ام را برایم قابل تحمل و دوست‌داشتنی كند؟» اگر جوابی جز فوران احساسات برای این سوال ندارید، فكر دوباره برگشتن را از سر‌تان بیرون كنید.

پیامكی جدا نشوید

بعد از ماه‌ها یا سال‌هایی كه در كنار او بوده‌اید، نمی‌خواهید شكستن دلش را ببینید و رودررو بگویید كه این رابطه از نظرتان تمام شده است؟ احتمالا در این شرایط بزرگوارانه پیامكی محترمانه برای او می‌فرستید و با خودتان قرار می‌گذارید كه درست از لحظه ارسال آن پیامك، دیگر پاسخ تماس‌هایش را ندهید و رابطه را واقعا تمام كنید. باور كنید حتی اگر یك روز در آن رابطه احساس عاشق بودن و آرامش كرده باشید، حق ندارید از راه دور رابطه‌تان را تمام كنید. شما خبر این جدایی را باید رودررو با او در میان بگذارید و مقابل چشمانش بگویید كه چرا می‌خواهید او را ترك كنید. جدایی با پیامك، وایبر زدن و ای‌میل، پیامی جز این را منتقل نمی‌كند: «تو آنقدر ارزش نداری كه وقتم را خرج خداحافظی كردن از تو كنم!»

جاسوسی نكنید

از همان لحظه كه از او خداحافظی كرده‌اید اینكه نامزد سابق‌تان در شبكه‌های اجتماعی چه می‌نویسد، با چه كسانی بیرون می‌رود و چه نظری در مورد زنان دیگر دارد، به شما ربطی ندارد. حالا كه پرونده این عشق را بسته‌اید، دیگر نباید به صفحه‌هایی كه در شبكه‌های اجتماعی دارد سرك بكشید یا از دوستان مشترك‌تان اطلاعاتی در مورد شیوه زندگی و دنیای احساسی او بگیرید. حتی اگر فردای جدایی شما، او خبر نامزدی با فرد دیگری را مطرح كند، حق ندارید آشفته شوید یا اعتراض كنید. او از همان لحظه خداحافظی، دیگر متعلق به شما نیست، پس بیهوده دست و پا نزنید و دنبال احیای رابطه‌ای كه خودخواسته و با دلایل منطقی تمامش كرده‌اید، نباشید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واي چه سخت....

    • فاطمه

      همش همین
      به همین سادگی
      ما مردیم وزنده شدیم از دوستمون جدا شدیم کاش زودتر میذاشتین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج