۲۲۴۹۳۶
۲ نظر
۵۰۱۰
۲ نظر
۵۰۱۰
پ

موضع وزارت ارشاد درباره اکران «رستاخیز»

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فیلم رستاخیر پس از اعمال نظر مراجع عظام تقلید و انجام اصلاحات مورد نظر آنان بر روی پرده سینماها می رود.

خبرگزاری ایرنا: معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فیلم رستاخیر پس از اعمال نظر مراجع عظام تقلید و انجام اصلاحات مورد نظر آنان بر روی پرده سینماها می رود.

محمدحسین نوش آبادی شامگاه پنجشنبه در جمع شماری از فرهیختگان استان زنجان افزود: این وزارتخانه باتوجه به نگرانی های مطرح شده در زمینه فیلم رستاخیز اکران آن را متوقف کرده است.

وی یادآورشد: دغدغه ای که مراجع عظام داشتند سبب شد تا فیلم سه ساعته ای که برای ساخت آن ۱۰ سال زمان و سرمایه های بسیاری هزینه شد، به دو ساعت و ۲۰ دقیقه کاهش یابد.

نوش آبادی اظهار کرد: به سبب آنکه برخی گروه ها نگران صحنه هایی که در فیلم وجود داشت بودند، این وزارتخانه برای آنان احترام قایل شد و اکران فیلم را متوقف کرد.

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بیشترین بخشی که در این فیلم مورد انتقاد قرار گرفت نشان دادن چهره حضرت ابوالفضل(ع) بود و البته در پاسخ به این انتقاد باید گفت که به جز ائمه معصوم(ع) برای نمایش چهره هیچ یک از افراد منعی وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: با تمام این احوال اکران فیلم برای بازبینی توسط مراجع عظام تقلید و دریافت نظر آنان متوقف شده است اما این موضوع به معنای خارج شدن آن از گردونه اکران نیست.

نوش آبادی ادامه داد: در بخشی از فیلم که مورد تحریف قرار گرفته بحث تک خوانی بانوان است که تمام صاحب نظران نسبت به این موضوع اجماع نظر داشتند که چنین صحنه و اتفاقی در کربلا وجود نداشته است.

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید اصل مدارا را پیشه کرد و مشکلات را با گفت و گو برطرف ساخت .

وی تاکید کرد: هم اکنون این وزارتخانه تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بار دیگر اتفاقاتی همچون تعطیل شدن برخی کنسرت ها تکرار نشود و پیش از برگزاری هر نوع برنامه ای در ابتدا همه جوانب موضوع را بررسی کند تا پس از تصویب برای اجرا، با هیچ مانعی مواجه نباشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هرچقدر برای این فیلم هزینه شده باشه دربرابرمقدسات وارزش های دینی وخط قرمز مامهم ترنیست
      بهتربود وزارت ارشاد قبل از این اعتراضات وجنجال ها جلو اکران این فیلم رو می گرفتن اصلا چرا به این فیلم مجوز داده شد

    • بدون نام

      آقام اباالفضل العباس شاید رسما جزئ معصومین نباشند اما شخصیتشون هم پای اون بزرگواران هست... مگه تو زیارتنامشون نمیگیم السلام علیک ایها العبد الصالح

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج