۲۲۵۰۳۶
۵۰۳۰
۵۰۳۰
پ

کشف تجارت ۸ میلیارد دلاری رضا ضراب

رسانه‌های ترکیه از یافته‌های وزارت گمرک و تجارت این کشور درباره ارتباطات تجاری میان رضا ضراب، بازرگان ایرانی تبار مقیم ترکیه، و بابک زنجانی خبر داده‌اند.

پایگاه خبری انتخاب: رسانه‌های ترکیه از یافته‌های وزارت گمرک و تجارت این کشور درباره ارتباطات تجاری میان رضا ضراب، بازرگان ایرانی تبار مقیم ترکیه، و بابک زنجانی خبر داده‌اند.

این گزارش که یازده ماه پیش نهایی شده ولی به تازگی به مطبوعات ترکیه راه یافته، تایید می‌کند که روابط مالی و تجاری گسترده و پیچیده‌ای میان شبکه‌ای از شرکت‌های متعلق به رضا ضراب و بابک زنجانی و نزدیکان آنها وجود داشته است.

گزارش منتشر شده به دستور حیاتی یازیجی، وزیر گمرک و تجارت سابق ترکیه، و در پی بازداشت آقای ضراب در سال ۲۰۱۳ تهیه شده است.

بازرسان این وزارتخانه پس از هشت ماه تحقیق در اوت ۲۰۱۴ این گزارش را آماده کردند ولی، به نوشته روزنامه حریت، دولت ترکیه در این باره اقدامی نکرده است. بازرسان برای تهیه این گزارش، مبادلات مالی ۴۳ شرکت متعلق به آقای ضراب با ایران، امارات عربی متحده، روسیه و چین را در فاصله سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ بررسی کردند.

یکی از یافته‌های این گزارش نشان می‌دهد که یکی از شرکت‌های وابسته به رضا ضراب در سال ۲۰۱۲ نزدیک به ۹۴۲ کیلوگرم طلا به یکی از شرکت‌های وابسته به بابک زنجانی فروخته است. از سوی دیگر، یکی دیگر از شرکت‌های وابسته به رضا ضراب به نام "رویال شیپینگ" در ماه مه ۲۰۱۲ از طریق شعبه بانک ملت در استانبول، پنج میلیون و یکصد هزار لیر به حساب یکی از شرکت‌های وابسته به آقای زنجانی واریز کرده است.

این گزارش همچنین از واریز مبالغ قابل توجهی ارز از سوی شرکت‌های وابسته به رضا ضراب به کشورهای امارات عربی متحده، ایران و روسیه خبر داده است. یافته‌های وزارت گمرک و تجارت ترکیه همچنین نشان می‌دهد که شرکت "رویال شیپینگ" وابسته به آقای ضراب در فاصله سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ حدود ۱۵۱ تن طلا به ارزش ۸ میلیارد دلار به ایران و امارات عربی متحده صادر کرده است.

به گزارش مطبوعات ترکیه، بازرسی‌های صورت گرفته از شرکت "ولگام گدا" با ابهام‌های زیادی همراه بوده است. از جمله ابهام‌ها مربوط به صدور ۱۱۰ کیلوگرم طلا به ارزش حدود ۵ میلیون دلار به دوبی است در حالی که اسناد شرکت بیانگر صدور محصولات خوراکی بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج