۲۲۵۳۱۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

کاوه آفاق: شرفم را نمی فروشم

نام «کاوه آفاق» بعد از انتشار قطعه «شال» و همه گیر شدن آثار گروه the ways بر سر زبان ها افتاد. خواننده ای که علیرغم قابلیت های بالا، تا قبل از آغاز جشنواره موسیقی مقاومت دو سال پیش در تهران موفق به اخذ مجوز فعالیت های رسمی و قانونی خود نشده بود و نمی توانست به صورت رسمی در کشور فعالیت نماید.

کاوه آفاق: شرفم را نمی فروشم





ماهنامه آهنگ ایده آل - سامان هادیان: نام «کاوه آفاق» بعد از انتشار قطعه «شال» و همه گیر شدن آثار گروه the ways بر سر زبان ها افتاد. خواننده ای که علیرغم قابلیت های بالا، تا قبل از آغاز جشنواره موسیقی مقاومت دو سال پیش در تهران موفق به اخذ مجوز فعالیت های رسمی و قانونی خود نشده بود و نمی توانست به صورت رسمی در کشور فعالیت نماید.

اما اجرای برنامه این خواننده در این جشنواره که انتخابش به عنوان بهترین اجرای زنده در بخش موسیقی روز نیز ختم شد، باعث شده که این روزها موج «کاوه آفاق» به خوبی راه بیفتد و دوستداران این خواننده برای اجرای نخستین برنامه رسمی وی لحظه شماری کنند.

از طرف دیگر زمزمه هایی مبتنی بر دریافت مجوز رسمی فعالیت های این خواننده نیز به گوش می رسد و همین حرف و حدیث ها باعث شده «کاوه آفاق» در راس اخبار موسیقی کشور قرار بگیرد. نخستین آلبوم رسمی این خواننده نیز گفته می شود در بدو انتشار است. به نظر می رسد با موج جدیدی که در اعطای مجوزهای لازم به چهره های زیرزمینی راه افتاده، به زودی باید شاهد انتشار آلبوم جدید این خواننده باشیم.

کاوه آفاق: شرفم را نمی فروشم

رخ دیوانه

فیلم «رخ دیوانه» به کارگردانی «ابوالحسن داوودی» توانست مورد توجه بسیاری از دوستداران موسیقی قرار بگیرد. همکاری «کاوه آفاق» به عنوان خواننده و «کارن همایونفر» به عنوان آهنگساز این قطعه، توانسته به خوبی مورد توجه قرار بگیرد و رسانه های مختلف درباره این همکاری واکنش نشان دادند.

این همکاری که به نظر می رسد در آلبوم نخست کاوه آفاق نیز ادامه پیدا کند، باعث شد این خواننده جدی تر و مصمم تر مراحل تولید آلبومش را پیش ببرد.

کاوه آفاق: شرفم را نمی فروشم

حرفهای کارن

کارن همایونفر معمولا حاضر نمی شود درباه چهره های مختلف موسیقی اظهارنظر کند و عمدتا در گفتگوهایش از صحبت درباه این قبیل موضوعات طفره می رود. اما موفقیت های قطعه «رخ دیوانه» باعث شد این هنرمند سرشناس کشور نیز به حرف بیاید درباره کاوه آفاق و آثارش بگوید: «واقعیت را باید گفت چون به هرحال من تجربه هایی پیش از این با خواننده هایی در فضاهای کاوه آفاق داشتم که البته نمی توان آنها را راک نامید. قطعا این آثار نوعی پاپ- راک محسوب می شوند و اصولا ما هرگز راک اورجینال و واقعی در ایران نداریم. اما برای من یک چیز کاوه بسیار جذاب بود. اولا کاوه جزو معدود کسانی ست که کوک می خواند. دوما کاری را که می کند، خیلی خوب بلد است.

فاصله ای که من با همکارم این اثر را تنظیم کردیم و بعد کاوه را آوردیم و اثر را خواند، شاید کمتر از یکی دو ساعت بود. من خودم به قدری ذوق زده شده بودم که دیگر قرار نیست مثل خواننده های دیگری که با آنها کار کرده ام، مجبور باشم کوک شان کنم! دیگر قرار نیست چندین و چند بار وکال را ضبط کنیم تا آن محصول نهایی که مدنظرمان است اتفاق بیفتد و ضبط شود. خوشبختانه صدای کاوه آفاق در بخش هایی از این اثر آنچنان درخشان و درست بود که کار من را خیلی راحت کرد.

چرا باید دروغ گویم و پز الکی بدهم؟ کاوه آفاق واقعا من را غافلگیر کرد. یک بخش هایی از صدای کاوه در این اثر، واقعا درخشان است. بقیه بخش هایی هم از نبوغ و هنر این خواننده را در آثار دیگری که قرار است با هم همکاری کنیم قطعا به گوش همه خواهم رساند. کاوه آفاق می تواند یک شمایلی باشد برای این نوع موسیقی پاپ- راک جدی، که قطعا طرفداران خاص خودش را داشته و دارد. اخلاق و رفتار حرفه ای و نوع برخورد حرفه ای کاوه در کار هم برای من تحسین برانگیز بود. از همه مهم تر اینکه در استودیو فکر می کنم در عرض بیست دقیقه این قطع را خواند. با اینکه بسیار قطعه سختی است ولی من با چشم های خودم دیدم که این خواننده چقدر پرانرژی و پر از پتانسیل کارکردن است او واقعا خستگی تمام کارهای قبلی را از تن من در کرد.»

کاوه آفاق: شرفم را نمی فروشم

آلبوم جدید

کاوه آفاق می گوید: «رویکرد ارشاد در یک سال گذشته متفاوت از پیش شده و این چرخش اخیر به موسیقی ستودنی ست و در سالهای اخیر بی سابقه بوده. این نگاه ویژه توانسته بسیاری را نسبت به آینده خوشبین کند و همین بهترین دلگرمی برای ادامه حضور و ادامه کار در ایران برای ماست. آلبوم جدیدم تقریبا تمام مجوزها را اخذ کرده و به زودی در بازار موسیقی کشور منتشر خواهدشد.»

آقای درباره پیش بینی استقبال از انتشار رسمی آثاری چون «شال» و «اتاق آبی» و همچنین سختی های این سالهای فعالیت زیرزمینی اعتقاد دارد. «قاعدتا این دو اثر شال و اتاق آبی به قولی مهر و امضای آثار من اند و خیلی ها با آنها خاطره دارند. قول و قرارهای زیادی را هم در این سالها برای فعالیت های رسمی ام داشتم و شنیدم و سالهای زیادی هم پشت درهای ارشاد ماندم ولی هرگز شرفم را نفروختم و سعی کردم به همه چیز از راه درستش برسم.»

ساق بندها

کاوه آفاق: شرفم را نمی فروشم

آفاق درباره آن ساق بندهای معروفی که همیشه در دستانش است نیز توضیح می دهد: «خوب هرکس که من را از نزدیک می شناسد، می داند که من شدیدا آدم وطن پرستی هستم و از پنج سال پیش که اولین ویدئوهایم پخش می شد. این ساق بندها را در دستم می انداختم و به هر حال به نوعی سعی داشتم با آن ملیت و علائق وطن پرستی خود را نشان دهم. شاید هم به قول تو یک جور کاراکترسازی باشد که به هر حال به نظرم تاثیر خوبی در بهتر دیده شدن کارهایم داشت. جالب است بدانی من حتی زمانی که خارج از ایران بودم و مشغول برخی کارهای موسیقی شده بودم، این ساق بندها را در دستم می انداختم که از همان زمان دیگر به نوعی به آنها عادت کرده ام. من نمی توانم خارج نشین باشم. به هرحال علایق خاص نسبت به سرزمین ام دارم که در بخش قبلی صحبت هایم نیز به آن اشاره کردم. اگر قرار باشد حتی یک روز در خیابان باشم و با زبان فارسی با مردم صحبت نکنم، مطمئن باش دق می کنم. می میرم. این را از ته دل می گویم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج