۲۲۵۵۰۸
۵۰۳۵
۵۰۳۵
پ

سبك لباس های نيكي كريمي

به گفته برخي منتقدان، نيكي كريمي اولين ستاره بعد از انقلاب سينماي ايران است. حضور او و ابوالفضل پورعرب در فيلم «عروس» باعث شد دوباره در سينماي ايران ستاره‌هايي متولد شوند كه در ميان تماشاگران محبوب هستند.

سبك لباس های نيكي كريمي
مجله سیب سبز: به گفته برخي منتقدان، نيكي كريمي اولين ستاره بعد از انقلاب سينماي ايران است. حضور او و ابوالفضل پورعرب در فيلم «عروس» باعث شد دوباره در سينماي ايران ستاره‌هايي متولد شوند كه در ميان تماشاگران محبوب هستند. ۲۵ سال از اولين حضور سينمايي نيكي كريمي مي‌گذرد و او در اين ربع قرن، دنياهاي متفاوتي را تجربه كرده؛ از بازيگري گرفته تا كارگرداني، ترجمه و عكاسي. نكته اينجاست كه سبك و استايل لباس پوشيدن نيكي كريمي، همراه با تجربه فضاهاي تازه عوض شده و در آستانه ميانسالي مي‌تواند يكي از خوش‌پوش‌ترين دست‌اندركاران پررنگ سينماي ايران باشد.

بازيگر ديروز

بازي نيكي كريمي در فيلم‌هايي چون «سارا»، «پري»، «دوزن» و. . . هميشه در خاطره‌ها مي‌ماند. در روزهايي كه نيكي كريمي در اين فيلم‌ها بازي مي‌كرد و بازيگري پررنگ‌ترين فعاليت او بود به پوشيدن لباس‌هاي گشاد علاقه داشت. يك مانتو با برش راسته گشاد، بلند و اغلب جلوباز انتخاب اصلي او بود كه با يك شال نخي رها شده، كامل مي‌شد. در دهه ۷۰ شمسي استفاده از لباس‌هاي گشاد و راحت، وجه مشخصه خانم‌هايي بود كه در فضاهاي هنري رفت و آمد مي‌كردند. خانم‌هاي بازيگر، كارگردان و حتي نقاش‌ و مجسمه‌ساز بيشتر با مانتوهاي بلند وگشاد و شال‌هاي نخي ساده ديده مي‌شدند.

سبك لباس های نيكي كريمي

درواقع اين گروه سعي مي‌كردند، تفكر متفاوت‌شان را با سبك لباس پوشیدن راحت‌شان نشان دهند. در دهه ۸۰ شمسی كه نيكي كريمي بيش از همه با شال‌هاي بلند نخي‌اش شناخته مي‌شد، بيشتر از هميشه به فعاليت‌هاي هنري مشغول بود. او در این دهه اولين فيلمش به نام يك شب را كارگرداني كرد، اولين نمایشگاه عكسش را برگزار و اولين اثر ترجمه‌اش را روانه بازار كرد و بارها چه براي دريافت جايزه و چه داوري در جشنواره‌هاي خارجي شركت و سعي كرد با انتخاب لباس‌هايي كه نمادهاي سنتي ايراني دارند، نماينده خوبي براي ايران باشد؛ مثلا در جشنواره فيلم ابوظبي، مانتو و شال قرمزي به تن داشت كه با پارچه‌هاي سنتي تكه‌دوزي شده بود ولي متاسفانه اين لباس چنان دوخت شكيل و فاخري نداشت كه برازنده يك بانوي ايراني باشد و بهتر بود به جاي پارچه كارشده در اين لباس (ساتن يا حرير) از پارچه‌اي فاخرتر مثل ابريشم استفاده مي‌كرد.

استفاده از رنگ قرمز هم بيش از اندازه بود و بهتر بود از شالي با رنگ ملايم‌تر استفاده مي‌كرد به‌ويژه كه تجربه نشان داده رنگ‌هاي خفته كه برق و تندي ندارند، با فرم چهره و رنگ پوست اين بازيگر هماهنگي بيشتري دارند. فرشته شجاع فيلم دوزن، با يك روسري سبز ملايم ارتشي يا زرشكي خفته، چهره‌اي به مراتب دلنشين‌تر و دوست‌داشتني‌تر دارد.

خانم كارگردان امروز

در سي‌وسومين جشنواره فيلم فجر كه بهمن ماه گذشته در كاخ جشنواره برگزار شد، نيكي كريمي به عنوان خانم كارگردان با فيلم «شيفت شب» حضور داشت. در اين حضور خانم كارگردان، استايل و سليقه متفاوتي از خودش نشان داد كه با هنرمند بازيگر دهه‌ قبل فرق مي‌كرد. در اين مراسم او اغلب مانتوهاي كتي برش‌خورده به تن داشت كه روي آنها با كار دست تزیين شده بود.

انتخاب‌هاي كلاسيكي كه باعث مي‌شد نيكي كريمي ۴۳ ساله، باوقارتر و وزين‌تر از هميشه به نظر برسد. اين مانتوهاي كمركرستي و برشدار، او را بلندتر و كشيده‌تر از هميشه نشان مي‌دادند. او همين لباس پوشيدن را در تمام روزهاي جشنواره ادامه داد تا به همه نشان دهد، براي سال‌هاي ميانسالي پيش رو استايل كلاسيك و رسمي‌تری را انتخاب كرده است.

استفاده از سال‌هاي دانشجويي

نيكي كريمي در اوايل دهه ۷۰ شمسي، بعد از بازي در چند فيلم، راهي آمريكا شد تا در رشته طراحي لباس درس بخواند. اين تحصيلات هر چند هيچ‌وقت به عنوان يك شغل و حرفه به كمك نيكي كريمي نيامد و او حضور در عالم سينما را به هر كاري ترجيح داد ولي به عنوان دانش‌آموخته رشته طراحي لباس به خوبي مي‌داند كه براي به دست آوردن يك جايگاه با ثبات و قابل احترام بايد از لباس‌ها هم كمك گرفت.

سبك لباس های نيكي كريمي

انتخاب لباس‌هاي رسمي‌تر و كلاسيك، نه فقط به نيكي كريمي بلكه به هر فردي در شغلش كمك مي‌كند تا فردي جدي‌تر، مصمم‌تر و موفق‌تر به نظر برسد. اگر به آقايان پيشنهاد مي‌شود كه براي كسب موفقيت‌هاي حرفه‌اي سراغ كت‌وشلوار بروند، خانم‌ها هم بهتر است مانتوهاي برشدار و رسمي‌تر را انتخاب كنند.

طراح مورد علاقه نيكي

برنده ديپلم افتخار «جايزه ويژه هيات داوران» براي كارگرداني و بازي در فيلم «شيفت شب» اگر خودش طراح لباس نشد اما از طراحان لباس براي خوش‌پوشي استفاده مي‌كند. مانتوهاي متنوعي كه او براي شركت در برنامه‌هاي مختلف به تن دارد، كار طراحان جواني است كه در سال‌هاي اخير در بازار پوشاك ايران شروع به فعاليت كرده‌اند.

در ميان طراحان ايراني، برند محبوب نيكي كريمي زرير است؛ گروهي حرفه‌اي در كار طراحي لباس كه از ۱۲ سال پيش فعاليت خودشان را شروع كردند و سعي مي‌كنند با استفاده از پارچه‌ها و نمادهاي سنتي ايراني، تن‌پوش‌هايي مدرن و امروزي خلق كنند. در اغلب مراسم رسمي، مترجم آثار حنيف قريشي، با يكي از كارهاي زرير حضور پيدا مي‌كند كه به دليل طراحي فاخر و دوخت ظريف، تحسين‌برانگيز است. اين انتخاب‌ها باعث شده تا نيكي كريمي هرچند جواني را پشت سر گذاشته اما شيك‌پوش‌تر و برازنده‌تر از هميشه باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج