جاباما
۲۲۶۰۳۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

خانم دکتر کلاهبردار دستگیر شد

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری خانم دکتر قلابی که با شیوه‌ای خاص اقدام به فروش خودروهای مسروقه به جای خودرویی دیگر به ده‌ها نفر کرده بود، خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: در تاریخ یازدهم اسفندماه سال گذشته فردی با مراجعه به کلانتری ۱۵۴ چیتگر اعلام کرد که از طریق آگهی فروش خودرو اقدام به خرید یک دستگاه خودرو پژو پارس کرده اما پس از خرید و پرداخت کامل پول متوجه تصادفی بودن خودرو شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۲ تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و مالباخته پس از حضور در پایگاه پنجم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: از طریق آگهی یکی از روزنامه‌ها قصد خرید یک دستگاه خودرو پژو پارس به مبلغ ۳۶ میلیون را داشتم . پس از تماس اولیه ، فروشنده با بنده برای نشان دادن خودرو در منطقه خانی آبادنو قرار ملاقات گذاشت و روز بازدید خودرو چند نفر دیگر نیز در محل حضور داشتند که متقاضی خرید خودرو بودند؛ آنها به من پیشنهاد دادند که با گرفتن مبلغی پول خودم را از معامله کنار کشیده تا بتوانند خودرو را خریداری کنند؛ اما من با مشاهده اصرار آنها تصمیم به خرید خودرو گرفتم و با تنظیم یک قولنامه دستی، مبلغ ۱۸ میلیون تومان را به صورت نقد به فروشنده پرداخت کردم.

مالباخته در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در روز تنظیم قولنامه، قرار شد تا مابقی پول خودرو در محضرخانه و پس از انتقال اسناد مالکیت و تحویل خودرو پرداخت شود و طی این مدت نیز ماشین در پارکینگ بماند. روزی که برای انتقال اسناد مالکیت خودرو به همراه فروشنده به محضرخانه رفته بودیم، خانمی به عنوان مالک خودرو به نام خانم دکتر شریفی در محضرخانه حاضر شد و نسبت به تنظیم اوراق اسناد مالکیت خودرو و انتقال آنها به بنده اقدام کرد؛ پس از پرداخت پول به شخص خریدار اصلی خودرو، این شخص به بهانه اینکه قرارداد رسمی در محضرخانه تنظیم شده اقدام به گرفتن برگه قولنامه از من کرد و پس از آن قبض پارکینگ را تحویل داد تا بتوانم نسبت به خارج کردن خودرو از پارکینگ اقدام کنم. در زمان مراجعه به پارکینگ و به محض مشاهده خودرو متوجه شدم که خودروی داخل پارکینگ با خودروی اولیه که آن‌را روز اول بازدید کرده بودم کاملا متفاوت است و جهت اطمینان از موضوع، خودرو را نزد چند نفر کارشناس برده و تمامی آنها عنوان کردند که خودرو کاملا تصادفی و بازسازی شده است.

همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده، تعداد دیگری از شکات و مالباختگان که دقیقا به همین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند شناسایی و برای انجام تحقیقات به پایگاه پنجم پلیس آگاهی دعوت شدند ؛ تمامی شکات در اظهارات مشابه عنوان کردند که در زمان انتقال اسناد مالکیت خودروهای خریداری شده خانمی بنام دکتر شریفی حضو داشته است.

یکی از مالباختگان با تأیید اظهارات سایر شکات پرونده به کارآگاهان گفت: از طریق آگهی روزنامه قصد خرید یک دستگاه خودرو ۲۰۶ مدل SD را داشتم ؛ طی تماس با شماره داخل آگهی فروش خودرو ، با فروشنده برای بازدید خودرو قرار گذاشتم . در روز بازدید ، یک نفر تحت عنوان صافکار و یک نفر دلال خرید خودرو نیز در محل حضور داشتند که آنها سلامت خودرو را تأیید کردند و حتی قصد خرید خودرو را داشتند اما با توجه به نقد بودن پول بنده ، خریدار خودرو را با من قولنامه کرد و اظهار داشت که بعد از انجام کارهای شخصی خودرو را به پارکینگ می برد. پس از گذشت دو روز که به محضر رفتیم ، مابقی پول خودرو را پرداخت کرده و فروشنده قبض پارکینگ را به بنده داد و خودش دیگر به پارکینگ مراجعه نکرد، زمانیکه به پارکینگ رفتم متوجه شدم که خودروی داخل پارکینگ همان خودرو نیست؛ بنا بر نظر کارشناس رسمی ، ارزش خودروی داخل پارکینگ حداکثر ۱۴ میلیون تومان اعلام شده بود در حالیکه بنده مبلغ ۲۴ میلیون تومان را به فروشنده پرداخت کرده بودم.

کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی با مراجعه به دفاتر و محضرخانه هایی که مالباختگان در آنها نسبت به تنظیم قرارداد و تحویل خودرو اقدام کرده بودند، به بررسی اسناد و مدارک شناسایی ارائه شده از سوی خانم دکتر شریفی پرداخته و اطلاع پیدا کردند که هویت این خانم جعلی است. در ادامه و با انجام اقدامات پلیسی، هویت واقعی خانم دکتر قلابی به نام مریم . ر ۴۳ ساله شناسایی و کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این خانم بلامکان است.

نهایتا مریم در تاریخ ۳۱ خرداد ماه در منطقه پاسداران شناسایی، دستگیر و به پایگاه پنجم پلیس آگاهی منتقل و توسط مالباختگان مورد شناسایی قرار گرفت.

متهمه که چاره ای جز اعتراف نداشت ، صراحتا به مشارکت در کلاهبرداری اعتراف و عنوان داشت که با دو نفر به نام های مجتبی . الف ۲۷ ساله و کمال . پ ۵۰ ساله اقدام به کلاهبرداری از مالباختگان و فروش خودروهای تصادفی تحت عنوان خودروهای سالم کرده است.

با شناسایی هویت دو عضو دیگر گروه کلاهبرداری ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این دو نفر در زمینه خرید و فروش خودرو فعالیت دارند؛ نهایتا محل کار این دو نفر در پوشش یک مغازه خرید و فروش خودرو شناسایی و هر دو نفر آنها در تیرماه سال جاری دستگیر و به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

مجتبی و کمال ، در اظهارات خود صراحتا به خرید ده ها دستگاه از انواع خودروهای تصادفی، بازسازی کامل آنها و فروش خودروهای تصادفی تحت عنوان خودروهای سالم و فاقد هرگونه خسارت ناشی از تصادف و ... اعتراف کردند.

حمید . پ در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: از طریق شماره درج شده در آگهی فروش خودرو ، مالباختگان با ما تماس می گرفتند ؛ پس از بازدید اولیه خودرو و توافق بر سر قیمت خودروها، اگر دفترخانه ای باز بود، در همان روز مشتری را به دفترخانه می بردیم و اگر دفترخانه ای باز نبود، به صورت قولنامه ای اقدام به فروش خودرو می کردیم و ماشین را نیز تا زمان انتقال اسناد مالکیت به پارکینگ منتقل می کردیم ؛ در فاصله زمانی تحویل خودرو به خریدار ، ماشین سالم را با خودرو تصادفی بازسازی شده که پیشتر در داخل پارکینگ گذاشته بودیم ، تعویض می کردیم . پس از آن مابقی پول ماشین را در داخل محضرخانه از خریدار تحویل گرفته و قبض پارکینگ را به وی تحویل می دادیم و سپس ناپدید می شدیم.

متهمان در خصوص نقش متهمه در کلاهبرداری از مالباختگان نیز عنوان داشتند که در زمان بازدید خودروها عنوان می کردیم که خودرو متعلق به یک خانم دکتر است که استفاده چندانی از ماشین خود نکرده و تنها برای مراجعه به مطب و منزل از این خودروها استفاده می کرده تا به این شیوه خریداران اطمینان پیدا کنند که یک دستگاه خودروی سالم کارنکرده را خریداری می کنند.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه احمد نجفی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح دو متهم اصلی پرونده به فروش ده ها دستگاه خودرو تصادفی با خسارت بالا از انواع خودروهای پژو ، زانتیا ، ال ۹۰ و ... و شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان ، قرار بازداشت قانونی از سوی مقام قضایی صادر و متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی قرار گرفته و متهمه نیز با قرار قانونی روانه زندان شده است.

وی از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند خواست تا برای شناسایی دو متهم اصلی پرونده و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج