۲۲۶۴۱۸
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

كامكار: دیگر با محسن چاووشی کار نمی کنم

اردوان كامكار در توضيح تازه‌ترين فعاليت‌هاي موسيقايي خود از دلايل تعويق انتشار آلبوم جديد، برپايي تور كنسرت‌هاي خارجي و همكاري نكردن با فيلم «سنتوري ۲» داريوش مهرجويي سخن گفت.

روزنامه آرمان: اردوان كامكار در توضيح تازه‌ترين فعاليت‌هاي موسيقايي خود از دلايل تعويق انتشار آلبوم جديد، برپايي تور كنسرت‌هاي خارجي و همكاري نكردن با فيلم «سنتوري ۲» داريوش مهرجويي سخن گفت.

اردوان كامكار در تشريح تازه‌ترين فعاليت‌هاي خود توضيح داد: چندي قبل قرار بود آلبومي با همراهي‌سازسنتور و سازهاي كوبه‌اي با همكاري يك خواننده مطرح منتشر كنم اما به دليل اينكه اين خواننده وارد توليد يك سري كارهايي شده كه در سطح كيفي آثار قبلي وي نيست از انتشار آن آلبوم در قالب قبلي پشيمان شدم و حالا تصميم دارم آلبوم را بدون خواننده منتشر كنم. به گفته وي، آنهايي كه مخاطب اين كار هستند و‌سازسنتور را دوست دارند و البته حرفه‌اي موسيقي گوش مي‌دهند درك مي‌كنند كه مي‌توان بدون خواننده نيز يك آلبوم خوب منتشر كرد.

كامكار: دیگر با محسن چاووشی کار نمی کنم

وي ادامه داد: اين اثر يكي از متفاوت‌ترين كارهايم در عرصه سنتورنوازي است و فكر مي‌كنم با توجه به حضور سازهاي كوبه‌اي مي‌تواند تجربه جديدي هم براي من هم براي مخاطبان به حساب آيد. در روزگاري كه فضاي موسيقي به‌شدت دچار تكرار شده، ارائه چنين كارهايي با در نظر گرفتن مباني تئوريك و علمي موسيقي مي‌تواند قابل توجه باشد. اين نوازنده سنتور در گفت‌وگو با مهر درباره ديگر فعاليت‌هايش بيان كرد: فعاليت ديگري كه طي اين مدت به آن مشغول هستم، تاليف يك كتاب موسيقايي است كه به هيچ عنوان ربطي به آموزش سنتورنوازي ندارد. در بازار موسيقي به اندازه كافي كتاب آموزشي وجود دارد و ديگر لازم نيست من هم بخواهم براي تاليف يا انتشار اثري جديد اقدام كنم.

به هر ترتيب اين كتابي كه در دست تاليف دارم مجموعه قطعاتي از ساخته‌هاي بنده است كه تلاش دارم آن را به زودي در بازار كتاب عرضه كنم. هم‌اكنون نيز ۹۰ درصد كار پيش رفته و ۱۰ درصد ديگر مربوط به نحوه چاپ و انتشار است كه آن نيز طي هفته‌هاي آينده كارهاي نهايي‌اش انجام مي‌گيرد. كامكار همچنين از برگزاري يك تور موسيقايي در ايران و چند كشور اروپايي و آمريكايي خبر داد و گفت: اين تور به دليل ساختار متفاوتي كه دارد بايد حتما در مكان‌هاي آموزشي به ويژه دانشگاه‌ها و مراكز علمي اجرا شود، بنابراين بعيد مي‌دانم كه به اين زودي‌ها بتوانم اين كنسرت را در ايران برگزار كنم، اما هم‌اكنون مشغول برنامه‌ريزي براي برپايي اين كنسرت‌هاي تك‌نوازي سنتور در كالج‌هاي معتبر كانادا، آمريكا و چند كشور اروپايي هستم كه به زودي كشورهاي ميزبان معرفي خواهند شد. البته همان‌طور كه گفتم هنوز درباره تالارهاي برگزاري اين كنسرت در ايران به نتيجه قطعي نرسيدم اما آنچه كه مسلم است اين تور كنسرت‌ها در خارج از كشور برپا خواهد شد.

اين مدرس موسيقي اظهار كرد: برنامه ديگري كه سال‌ها مدنظر من قرار دارد و طي ماه‌هاي اخير بعد از سپري كردن دوران بيماري‌ام به‌شدت به آن توجه داشتم، برپايي چند كنسرت براي دانشجويان و هنرآموزاني است كه طي اين مدت با آنها كار مي‌كردم. معتقدم شاگردان من بايد در جايي مزد زحمات خود را بگيرند و در چند كنسرت با من همراهي كنند. در اين مورد چندين فكر مختلف در سر دارم كه اميدوارم بتوانم به نتايج مورد نظر برسم.

يكي از آنها اجراي چند قطعه با چند سنتور متشكل از يك سنتور معمولي، يك سنتور آلتو و يك سنتور باس خواهد بود كه درست است قبلا نمونه‌هايي از اين دست اتفاق افتاده اما اين برنامه‌ها بسيار ابتدايي و ضعيف بودند و لازم است كه يك كنسرت باكيفيت در اين حوزه برگزار شود.

البته اين گله‌هايي كه من از برگزاري چنين كنسرت‌هايي دارم به عنوان يك مدرس است كه فكر مي‌كنم حق دارم در اين مورد انتقادهايي را داشته باشم. وي تصريح كرد: برگزاري كنسرت‌هاي اين‌چنيني اگر بدون تحقيق و نظارت مدرسان و پيشكسوتان عرصه موسيقي باشد، نه تنها جالب توجه نخواهد بود بلكه گوش مخاطبان را آزار مي‌دهد و اين موضوع نكته بسيار مهمي است كه بايد بيش از اينها به آن توجه داشت چرا كه اجراي تكنيك‌هاي صحيح آهنگسازي و تنظيم درست توناليته مساله بسيار مهمي است كه بايد هر هنرمندي به آن توجه كند.

آهنگساز فيلم سينمايي «سنتوري ۱» به كارگرداني داريوش مهرجويي در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه آيا در ساخت موسيقي فيلم سينمايي «سنتوري ۲» مشاركت خواهد داشت، توضيح داد: اتفاقا به نكته بسيار خوبي اشاره كرديد و لازم است كه من در اين مورد توضيحاتي را ارائه دهم. چندي پيش استاد داريوش مهرجويي تماس گرفت و از من خواست كه آهنگسازي فيلم سينمايي «سنتوري ۲» را انجام دهم كه من در ابتدا به اين موضوع اشاره كردم كه به‌طور طبيعي اين فيلم بيشتر براي فروش ساخته مي‌شود كه ايشان نيز موضوع را تاييد كردند. البته وي به من تاكيد كرد براي آهنگسازي اين فيلم سينمايي از سنتوري استفاده شود كه خصوصيات ويژه‌اي داشته باشد.

كامكار: دیگر با محسن چاووشی کار نمی کنم

كامكار افزود: من نمي‌دانم منظور از نوآوري و اين خصوصيت ويژه سنتور چه بود. به‌هر ترتيب من مخالفت خود را به آقاي مهرجويي اعلام كردم و گفتم در آهنگسازي فيلم «سنتوري ۲» مشاركت نخواهم كرد. البته اين كارگردان بزرگ سينماي ايران تا مدت‌ها پيگير ماجرا بود. حتي من گفتم اگر هم موافقت كنم به دليل اينكه در فيلم «سنتوري ۱» مسائل مادي به درستي به نتيجه نرسيد، نمي‌توانم مطمئن باشم كه در اين فيلم جديد اتفاقات گذشته انجام نگيرد. وي گفت: البته آقاي مهرجويي در توضيح اين ماجرا به من موضوعاتي را اشاره كرد كه مربوط به شخص آقاي مهرجويي نمي‌شد.

من در مدتي كه مشغول ساخت آهنگ فيلم «سنتوري» بودم در تك تك صحنه‌ها حضور پيدا مي‌كردم و مراقب بازيگر نقش اول بودم كه وقتي مشغول سنتورنوازي است، هيچ نكته مشكل داري وجود نداشته باشد. من تا اين حد در خدمت فيلم بودم چرا كه داريوش مهرجويي را استاد خودم مي‌دانستم و در اين مدت هم تمام تلاش خود را انجام دادم كه هيچ صحبت مادي انجام ندهم اما متاسفانه ماجرا شكل ديگري شد و آن چيزي كه مي‌خواستم انجام نگرفت. اين نوازنده صاحب نام سنتور با اشاره به حضور محسن چاووشي در فيلم «سنتوري ۱» به عنوان خواننده نيز گفت: با وجود اينكه من محسن چاووشي را بسيار دوست دارم و مي‌دانم كه او از خوانندگان پرطرفدار موسيقي پاپ كشورمان است اما بعد از پروژه «سنتوري ۱» من ديگر با او همكاري نمي‌كنم و شايد او همچنين رويكردي را نسبت به من داشته باشد.

معتقدم سبك كار من با اين خواننده خيلي فرق دارد. البته بعدها پيشنهاداتي را اين خواننده براي همكاري با من مطرح كرد كه آنها را رد كردم. كامكار تصريح كرد: متاسفانه مسائلي در رابطه با ساخت موسيقي فيلم «سنتوري ۱» پيش آمد كه من را از جامعه سينمايي دور كرد. اين درست كه در حوزه موسيقي سنتي نيز مشكلاتي وجود دارد اما احترامي كه در موسيقي وجود دارد متاسفانه در سينما كمتر وجود ندارد و كسي كه سال‌هاي سال در حوزه موسيقي زحمت كشيده هيچ فرقي براي آن توليدكننده يا تهيه‌كننده‌اي كه فقط براي پول فيلم مي‌سازد، ندارد. وي در بخش پاياني صحبت‌هاي خود گفت: بعد از اينكه مخالفت خود را براي ساخت موسيقي فيلم «سنتوري ۲» اعلام كردم به من گفتند كه آيا كسي را براي ساخت موسيقي فيلم سراغ دارم يا خير كه من پيشنهادي ارائه نكردم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین ولی

      کامکار و مهرجویی بر خلاف چاووشی بعد از سنتوری دیگه حرفی برا گفتن ندارن بنده خداها باید اسم چاووشی رو همیشه تو مصاحبه هاشون بیارن تا شاید کسی مصاحبه هاشونوبخونن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الان مثلا چاووشی خیلی کارش درست ، بی خیال بابا از این همه آهنگی که خونده شاید دو یا سه تاشو بتونی گوش بدی و سردرد نگیری

    • بدون نام

      چقدر مغرور و از خود متشکره این عاقا

    • کیومرث ازکرمانشاه

      جناب حسین شما چقدر متبدی وعامیانه بدون هیچ ظرافت هنری وحس موسیقی وکاملا مغرضانه نظر دادی...همیشه دید عوام جامعه با دید روشنگرانه وهنرمندانه زمین تا آسمان متفاوت بوده وهست مثلا یه شکارچی گوزن وکبک و...با یه هنرمنددیدی یکسان ندارند نظرات وپیشنهادات شان هم متفاوت هست...شما یا جز تند روهای کلا مخالف هنر وموسیقی هستی یا جز همان شکارچیان وسلاخان قلب دگرگون شده بی احساس وگرنه استدمهرجویی واستاد کامکار هر دو آنقدر آثار جاودان دارند که به نقد افرادی شبیه شماها خراب نشن

      پاسخ ها

      • حسین ولی

        دوست عزیز این حس غرور کامکارها رو همه دوستداران موسیقی ازش اطلاع دارن این از ایشون که سال به دوازده ماه چن تا مصاحبه میکنه که با محسن دیگه کار نمیکنه بابا فهمیدیم دیگه بسه اونم از اون داداش کامکارا که یانی با اون عظمتو زیر سوال میبره کلا خیلی مغرورن و فک میکنن موسیقی متعلق به خونواده کامکاراست و از این طرف هم هنرمندان و سایتای مرتبط با سینما که همشون بدون استثنا میگن که دیگه دوران مهرجویی به سر اومده در ضمن البته شما کیومرث خان بایدم از کامکار دفاع کنید چون ایشون هم مثه شما کرد هستن و شما بایدم هواشو داشته باشین حالا شما می خوای بادید هنرمندانه به نظر من نگاه کن یا مبتدیانه یا عامیانه یا روشنفکرانه در هر صورت نظر شما هم برام قابل احترامه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج