جاباما
۲۲۶۸۳
۲۳ نظر
۵۰۱۳
۲۳ نظر
۵۰۱۳
پ

لیموزین‌ سواری رفتگر یک میلیاردی + عکس

این شهروند امانت‌دار هنگامی که در تهران به دعوت وب‌سایت اتوبوس و برای انجام یک گفت‌وگوی ویدئویی سوار بر یک لیموزین کرایسلر اجاره‌ای شده بود، صادقانه اعتراف کرده که تحت تاثیر لوکس و خاص بودن آن قرار نگرفته است.

فردا نیوز: این کارگر ایرانی که هفته گذشته مدارکی به ارزش ۵۸۸ هزار دلار (۱۰ میلیارد ریال ایران) را پیدا کرده و آن را بلافاصله به مافوق‌های خود تحویل داده بود، در این کشور به نماد درست‌کاری و امانت‌داری تبدیل شده است.

این اقدام متعهدانه «احمد ربانی» که یک کارگر ساده شهرداری بجنورد است، با واکنش‌های گسترده‌ای در جامعه مواجه شده و شهرداری تهران نیز ضمن تمجید از وظیفه‌شناسی همتایان خود در شهر بجنورد، با هدف تقدیر از این کارگر درست‌کار او را به پایتخت دعوت کرد تا به عنوان یک شهروند بااخلاق به رسانه‌ها معرفی شود.

لیموزین‌ سواری رفتگر یک میلیاردی + عکس

ربانی ۳۹ ساله که با همراهی برادر و دو تن از مافوق‌های خود به تهران سفر کرده، گفت: «وقتی ساعت ۵ صبح کیف را داخل کوچه و روی زمین پیدا کردم، دو مرد رهگذر متوجه این اتفاق شدند و هنگامی که به سمت من آمدند، از ترس آن که سارق باشند شروع به دویدن کردم و پنهان شدم تا ردم را گم کنند.»

این شهروند امانت‌دار هنگامی که در تهران به دعوت وب‌سایت اتوبوس و برای انجام یک گفت‌وگوی ویدئویی سوار بر یک لیموزین کرایسلر اجاره‌ای شده بود، صادقانه اعتراف کرده که تحت تاثیر لوکس و خاص بودن آن قرار نگرفته است. او همچنین در پاسخ به این پرسش که اگر تمام پول را از صاحب کیف هدیه می‌گرفت سپس چه اتومبیلی برای خود می‌خرید، پاسخ داده که در آن صورت تنها خودرو پراید را انتخاب می‌کرد.

احمد ربانی به اشاره به این که تهران دورترین مقصدی بوده که تاکنون در زندگی خود به آن سفر کرده است، گفته: «نمی‌توانید انتظار داشته باشید که اگر ثروتمند باشم یک لیموزین بخرم، چون من پراید ۱۰ میلیون تومانی را در حد خودم می‌دانم و نمی‌خواهم با خرج‌های هنگفت، ادای کسی را در بیاورم و تبدیل به احمد ربانی دیگری شوم که هرگز او را نمی‌شناسم. من اگر یک میلیارد تومان را هدیه می‌گرفتم، بلافاصله آن را خرج کسانی می‌کردم که از خودم محتاج‌تر هستند و به کمک نیاز دارند.»

مردم و مسؤولان در شهرهای مختلف ایران درست‌کاری احمد ربانی را بی‌نظیر و قابل توجه دانسته‌اند و معتقد هستند کسی که توانسته یک میلیارد تومان را نادیده بگیرد، از اعتقادات دینی مستحکم و احساس مسوولیت شهروندی بالایی برخوردار است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا

      درود به شرفت

    • احمدتکخال

      ای اختلاص کنندگان بانکی یاد بگیرید!!!!!!!!!!!

    • سعيدي

      اگر افرادي مانند آقاي رباني نبودند ، خداوند زمين را به واسطه وجود افرادي مانند خاوري و تيم همراهش نابود مي ساخت . درود بر آقاي رباني ، اين يك حلال زاده به تمام معناست

    • تبسم

      يعنى صاحب كيف نكرد يه پرايد به اين بنده خدا بده؟؟!
      چقدر خساست يه ادم ميتونه داشته باشه؟!!

    • فاران

      گر که با صبحدلان دیداری است
      اجر صبر است و ز شب بیداری است

      سجده آرم به در درگاهش
      هر چه دارم ز امانت داری است

      پاسخ ها

      • تبسم

        حرفت درست فاران جون اجرش با خدا ولی اونیکه کیفش رو دادن بهش نباید شعورش برسه یه دست کمکی به این ادم چشم و دل سیر بده؟؟؟!!
        دروغ میگم؟؟؟ بگو!

      • فاران

        نه تبسم جان ، حرف شما را کاملا" قبول دارم
        تو شماره قبلی این مجله که در باره همین موضوع خبرش درج شد گفتم که باید ازش قدردانی کنند و پاداش بدند که حتی یکی از خانمها در پاسخ گفته بود کسی که برای رضای خدا کار میکند منتظر پاداش نیست اما به گفته شما : اگه این بنده خدا چیزی نمیگه اون آقا باید به فکرش برسه که به نحو شایسته ای از این تشکر کنه .
        از اینکه دقیق و موشکافانه به موضوع نگاه می کنی تشکر می کنم .

      • تبسم

        دقیقا همین رو میخوام بگم که با تشویق به کار درست همه راه درست رو انتخاب میکنن...اتفاقا من تو اون مطلبی که نوشته این ادم جهانی شد یه کامنت گذاشتم که اگه ما بودیممبلغ رو برمی گردوندیم یا نه؟ و اگه نه باهاش چی کار میکردیم؟ اونجا امیدوارم بچه ها نظر بگذارن
        مرسی از توجه ات

    • شاهین

      ماماننننننننن

    • رضا

      من خودم بجنوردی هستم ودر صدا و سیمای خراسان شمالی کار میکنم.داخل کیف را دیدم به جز دومیلیون تومان طلا ومدارک سند و دسته چک چیزه دیگه ای نبوده نمیدونم این از کجا آمده که 588 هزار دلار تو کیف بوده بابا ایولا

      پاسخ ها

      • maryam

        حسود....همون 2ملیونو مدارک و ... که گفتی واسه این افراد زیاده و چشم پوشی از اون سخته.امتحان سختی بوده که با موفقیت پس داده.رضا متاسفم برات...

      • فامیلای رضا

        برادر رضا دلار هارو قبل از اینکه شما بیایید برداشته بودن بابا جان که شما یهو غش نکنی من اونجا بودم من سرایدار صدا و سیمای بجنوردم

    • reyhoon

      از فرش به عرش رسیده

    • من

      آقا رضا چه دو میلیون چه ده میلیون چه یک میلیارد اصولا" اینکه یک انسان اینقدر حس مسولیت داشته باشه که اگر پول و دارایی رو پیدا کرد به صاحبش برسونه قابل تحسینه و باید به این فرد ارج گذاشت.

    • nezhat

      درود به شرافتش,صاحب اون پول شرافتو یاد بگیره.

    • هادی

      کرم داران عالم را درم نیست
      درم داران عالم را کرم نیست !

    • هنگامه

      اینجاست که ثابت میشه شرافت و انسانیت فقط به ذات آدما بستگی داره . نه پول نه مدرک و......

    • تبسم

      ظاهراً من يه سوالى از بچه ها كردم و متاسفانه درج نشده؛
      دوستان عزيز ميخواستم بدونم اگه شما جاى اين ادم بودين اين پول رو برميگردونديد؟و اگه صاحب پول رو پيدا نميكردين(بدون در نظر گرفتن حروم و حلال بودن پول نظر بدين) به كدوم ارزوهاتون جامه عمل مى پوشانديد؟

      پاسخ ها

      • رها

        بدون یک لحظه وقفه بر می گردوندم به صاحبش
        ولی اگه یه همچین پولی رو بهم هدیه میدادن واقعا نمی دونستم باید باهاش چیکار کنم.

      • maryam

        سلام تبسم جان.من خدایی میگم بر میگردونم.
        در مورد سوال دوم هنگ کردم یه کم صبر کن.....
        میدادم به همسرم چون میدونم هوش اقتصادیه بالایی داره و درست خرج میکنه اما خودم آرزوی یه میلیاردی ندارم.(این فقط جواب سوال دومت بود.سوء تفاهم نشه که خدا نکرده دوست دارم حروم بخورم)

    • مریم

      واقعا باید بعضی ها یاد بگیرن که همه چی پول نیست واقعا دست مریزاد اقا دمت گرم انشاالله خدا نه تو این دنیا ن دنیا که زود گذره تو اون دنیا عوضشو بده

    • رضا

      جناب سرایدار صدا و سیما حتما موقع پخش زنده دلارها را برداشتند

    • رضا

      جناب من عزیز اگه آقای ربانی کیف خالی هم پیدا میکرد و به صاحبش میداد قابل تحسین بود ولی میخوام بدونم جریان یک میلیارد از کجا رشد کرده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج