کد خبر: ۲۲۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۳
تعداد بازدید: ۱۳۳۶۶
تعداد نظرات: ۲۳ نظر
این شهروند امانت‌دار هنگامی که در تهران به دعوت وب‌سایت اتوبوس و برای انجام یک گفت‌وگوی ویدئویی سوار بر یک لیموزین کرایسلر اجاره‌ای شده بود، صادقانه اعتراف کرده که تحت تاثیر لوکس و خاص بودن آن قرار نگرفته است.
فردا نیوز: این کارگر ایرانی که هفته گذشته مدارکی به ارزش 588 هزار دلار (10 میلیارد ریال ایران) را پیدا کرده و آن را بلافاصله به مافوق‌های خود تحویل داده بود، در این کشور به نماد درست‌کاری و امانت‌داری تبدیل شده است.
 
این اقدام متعهدانه «احمد ربانی» که یک کارگر ساده شهرداری بجنورد است، با واکنش‌های گسترده‌ای در جامعه مواجه شده و شهرداری تهران نیز ضمن تمجید از وظیفه‌شناسی همتایان خود در شهر بجنورد، با هدف تقدیر از این کارگر درست‌کار او را به پایتخت دعوت کرد تا به عنوان یک شهروند بااخلاق به رسانه‌ها معرفی شود.



ربانی 39 ساله که با همراهی برادر و دو تن از مافوق‌های خود به تهران سفر کرده،  گفت: «وقتی ساعت 5 صبح کیف را داخل کوچه و روی زمین پیدا کردم، دو مرد رهگذر متوجه این اتفاق شدند و هنگامی که به سمت من آمدند، از ترس آن که سارق باشند شروع به دویدن کردم و پنهان شدم تا ردم را گم کنند.»

این شهروند امانت‌دار هنگامی که در تهران به دعوت وب‌سایت اتوبوس و برای انجام یک گفت‌وگوی ویدئویی سوار بر یک لیموزین کرایسلر اجاره‌ای شده بود، صادقانه اعتراف کرده که تحت تاثیر لوکس و خاص بودن آن قرار نگرفته است. او همچنین در پاسخ به این پرسش که اگر تمام پول را از صاحب کیف هدیه می‌گرفت سپس چه اتومبیلی برای خود می‌خرید، پاسخ داده که در آن صورت تنها خودرو پراید را انتخاب می‌کرد.

احمد ربانی به اشاره به این که تهران دورترین مقصدی بوده که تاکنون در زندگی خود به آن سفر کرده است، گفته: «نمی‌توانید انتظار داشته باشید که اگر ثروتمند باشم یک لیموزین بخرم، چون من پراید 10 میلیون تومانی را در حد خودم می‌دانم و نمی‌خواهم با خرج‌های هنگفت، ادای کسی را در بیاورم و تبدیل به احمد ربانی دیگری شوم که هرگز او را نمی‌شناسم. من اگر یک میلیارد تومان را هدیه می‌گرفتم، بلافاصله آن را خرج کسانی می‌کردم که از خودم محتاج‌تر هستند و به کمک نیاز دارند.»

مردم و مسؤولان در شهرهای مختلف ایران درست‌کاری احمد ربانی را بی‌نظیر و قابل توجه دانسته‌اند و معتقد هستند کسی که توانسته یک میلیارد تومان را نادیده بگیرد، از اعتقادات دینی مستحکم و احساس مسوولیت شهروندی بالایی برخوردار است.
بازدید از صفحه اول
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۳
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
پاسخ
0
50
درود به شرفت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
پاسخ
0
42
ای اختلاص کنندگان بانکی یاد بگیرید!!!!!!!!!!!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
پاسخ
1
37
اگر افرادي مانند آقاي رباني نبودند ، خداوند زمين را به واسطه وجود افرادي مانند خاوري و تيم همراهش نابود مي ساخت . درود بر آقاي رباني ، اين يك حلال زاده به تمام معناست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
پاسخ
0
50
يعنى صاحب كيف نكرد يه پرايد به اين بنده خدا بده؟؟!
چقدر خساست يه ادم ميتونه داشته باشه؟!!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
پاسخ
0
22
گر که با صبحدلان دیداری است
اجر صبر است و ز شب بیداری است

سجده آرم به در درگاهش
هر چه دارم ز امانت داری است
پاسخ ها
نظر تبسم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
حرفت درست فاران جون اجرش با خدا ولی اونیکه کیفش رو دادن بهش نباید شعورش برسه یه دست کمکی به این ادم چشم و دل سیر بده؟؟؟!!
دروغ میگم؟؟؟ بگو!
نظر فاران
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
نه تبسم جان ، حرف شما را کاملا" قبول دارم
تو شماره قبلی این مجله که در باره همین موضوع خبرش درج شد گفتم که باید ازش قدردانی کنند و پاداش بدند که حتی یکی از خانمها در پاسخ گفته بود کسی که برای رضای خدا کار میکند منتظر پاداش نیست اما به گفته شما : اگه این بنده خدا چیزی نمیگه اون آقا باید به فکرش برسه که به نحو شایسته ای از این تشکر کنه .
از اینکه دقیق و موشکافانه به موضوع نگاه می کنی تشکر می کنم .
نظر تبسم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
دقیقا همین رو میخوام بگم که با تشویق به کار درست همه راه درست رو انتخاب میکنن...اتفاقا من تو اون مطلبی که نوشته این ادم جهانی شد یه کامنت گذاشتم که اگه ما بودیممبلغ رو برمی گردوندیم یا نه؟ و اگه نه باهاش چی کار میکردیم؟ اونجا امیدوارم بچه ها نظر بگذارن
مرسی از توجه ات
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
پاسخ
9
1
ماماننننننننن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
پاسخ
14
1
من خودم بجنوردی هستم ودر صدا و سیمای خراسان شمالی کار میکنم.داخل کیف را دیدم به جز دومیلیون تومان طلا ومدارک سند و دسته چک چیزه دیگه ای نبوده نمیدونم این از کجا آمده که 588 هزار دلار تو کیف بوده بابا ایولا
پاسخ ها
نظر maryam
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
حسود....همون 2ملیونو مدارک و ... که گفتی واسه این افراد زیاده و چشم پوشی از اون سخته.امتحان سختی بوده که با موفقیت پس داده.رضا متاسفم برات...
نظر فامیلای رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
برادر رضا دلار هارو قبل از اینکه شما بیایید برداشته بودن بابا جان که شما یهو غش نکنی من اونجا بودم من سرایدار صدا و سیمای بجنوردم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
پاسخ
2
7
از فرش به عرش رسیده
SWITZERLAND
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
پاسخ
0
26
آقا رضا چه دو میلیون چه ده میلیون چه یک میلیارد اصولا" اینکه یک انسان اینقدر حس مسولیت داشته باشه که اگر پول و دارایی رو پیدا کرد به صاحبش برسونه قابل تحسینه و باید به این فرد ارج گذاشت.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
پاسخ
1
8
درود به شرافتش,صاحب اون پول شرافتو یاد بگیره.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
پاسخ
0
6
کرم داران عالم را درم نیست
درم داران عالم را کرم نیست !
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
پاسخ
0
4
اینجاست که ثابت میشه شرافت و انسانیت فقط به ذات آدما بستگی داره . نه پول نه مدرک و......
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
پاسخ
0
2
ظاهراً من يه سوالى از بچه ها كردم و متاسفانه درج نشده؛
دوستان عزيز ميخواستم بدونم اگه شما جاى اين ادم بودين اين پول رو برميگردونديد؟و اگه صاحب پول رو پيدا نميكردين(بدون در نظر گرفتن حروم و حلال بودن پول نظر بدين) به كدوم ارزوهاتون جامه عمل مى پوشانديد؟
پاسخ ها
نظر رها
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
بدون یک لحظه وقفه بر می گردوندم به صاحبش
ولی اگه یه همچین پولی رو بهم هدیه میدادن واقعا نمی دونستم باید باهاش چیکار کنم.
نظر maryam
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
سلام تبسم جان.من خدایی میگم بر میگردونم.
در مورد سوال دوم هنگ کردم یه کم صبر کن.....
میدادم به همسرم چون میدونم هوش اقتصادیه بالایی داره و درست خرج میکنه اما خودم آرزوی یه میلیاردی ندارم.(این فقط جواب سوال دومت بود.سوء تفاهم نشه که خدا نکرده دوست دارم حروم بخورم)
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
پاسخ
0
1
واقعا باید بعضی ها یاد بگیرن که همه چی پول نیست واقعا دست مریزاد اقا دمت گرم انشاالله خدا نه تو این دنیا ن دنیا که زود گذره تو اون دنیا عوضشو بده
TURKEY
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
پاسخ
1
0
جناب سرایدار صدا و سیما حتما موقع پخش زنده دلارها را برداشتند
TURKEY
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
پاسخ