جاباما
۲۲۶۹۵۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

دریافت تصاویر جدید از نیکس و هایدرا

هفته‌ی گذشته نیکس و هایدرا که دو قمر کوچک پلوتون هستند، بالاخره از لکه‌های دوردست نور به اجرام آسمانی حقیقی تبدیل شدند و روز گذشته ناسا تصاویر ثبت شده از آن‌ها را منتشر کرد که در این تصاویر می‌توانیم دهانه‌های آتشفشانی قرار گرفته بر سطح هایدرا و رنگ صورتی منطقه‌ای از نیکس را مشاهده کنیم.

وبسایت نوچه - آرزو مقدس: هفته‌ی گذشته نیکس و هایدرا که دو قمر کوچک پلوتون هستند، بالاخره از لکه‌های دوردست نور به اجرام آسمانی حقیقی تبدیل شدند و روز گذشته ناسا تصاویر ثبت شده از آن‌ها را منتشر کرد که در این تصاویر می‌توانیم دهانه‌های آتشفشانی قرار گرفته بر سطح هایدرا و رنگ صورتی منطقه‌ای از نیکس را مشاهده کنیم. تصویر سمت چپ که از فاصله‌ی ۱۶۴۰۰۰ کیلومتری گرفته شده، نخستین عکس رنگی ثبت شده از نیکس است که منطقه‌ای به طول حدود ۴۲ کیلومتر و عرض حدود ۳۵ کیلومتر را با سطحی مایل به رنگ سرخ نشان می‌دهد.

دریافت تصاویر جدید از نیکس و هایدرا

گرچه رنگ سطح نیکس در این تصویر عموماً خاکستری است اما این منطقه که به تازگی کشف شده، به وضوح به سرخی می‌گراید و با توجه به الگوها و شواهد موجود می‌توان این‌طور نتیجه‌گیری کرد که منطقه‌ی سرخ‌رنگ احتمالاً یک دهانه‌ی آتشفشانی است. تصاویر تکمیلی دیگری نیز از نیکس ثبت شده اما هنوز به زمین مخابره نشده‌اند و احتمالاً در آینده متوجه دلیل سرخ بودن رنگ این منطقه از نیکس خواهیم شد.

تصویر هایدرا نیز که از فاصله‌ی ۲۳۰۰۰۰ کیلومتری ثبت شده پیچیدگی‌های جذابی را در سطح این سیاره به نمایش می‌گذارد: حداقل دو دهانه‌ی بزرگ در سطح آن دیده می‌شوند و نیمه‌ی فوقانی آن تا حدی تیره‌تر از نیمه‌ی پایینی است که می‌تواند نشانه‌ی تغییر ساختار سطح سیاره از سنگی به یخی باشد. البته این تازه آغاز راه است و مخابره و دریافت تمام اطلاعاتی که توسط فضاپیمای افق‌های نو از پلوتون و اقمارش جمع‌آوری شده، به دلیل بعد مسافت و پایین بودن سرعت مخابره، حدود ۱۶ هفته‌ی دیگر زمان خواهد برد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج