۲۲۷۱۲۰
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

گل‌هایی با اختلالات ظاهری در فوکوشیما

انتشار تصاویری از گل‌های وحشی دچار به اختلالات ظاهری در شهر Nasushiobara که در ۱۱۰ کیلومتری فوکوشیما قرار دارد، موجب شده بسیاری از افراد این اختلالات ظاهری را به فاجعه‌ی نیروگاه‌های فوکوشیما که در سال ۲۰۱۱ و در اثر یک سونامی عظیم رخ داد، نسبت دهند.

وبسایت نوچه - آرزو مقدس: انتشار تصاویری از گل‌های وحشی دچار به اختلالات ظاهری در شهر Nasushiobara که در ۱۱۰ کیلومتری فوکوشیما قرار دارد، موجب شده بسیاری از افراد این اختلالات ظاهری را به فاجعه‌ی نیروگاه‌های فوکوشیما که در سال ۲۰۱۱ و در اثر یک سونامی عظیم رخ داد، نسبت دهند. این تصاویر یادآور اختلالات ظاهری رخ داده در پروانه‌هایی هستند که سال گذشته در فوکوشیما مشاهده شدند و دارای بال‌های تا شده بودند یا نمی‌توانستند از پیله‌های خود خارج شوند. همچنین تحقیقات انجام شده نشان می‌دهند که علاوه بر این که سایز گونه‌ای از پروانه‌ها کاهش یافته و روند رشدشان آهسته‌تر شده به انواع تغییرات ریخت‌شناختی نیز دچار شده‌اند و نرخ مرگ و میر نیز در این جانداران افزایش یافته است.

گل‌هایی با اختلالات ظاهری در فوکوشیما

از سوی دیگر این حقیقت که بروز این تغییرات ریخت‌شناختی به طور طبیعی در این گونه گیاهان کاملاً طبیعی است، موجب بروز شک و تردید در مرتبط بودن این تغییرات به تشعشعات رادیواکتیو می‌شود؛ همچنین در سال ۲۰۰۹ نیز طبق تحقیقاتی اثبات شد که احتمال تغییر شکل گیاهان وحشی در اثر تشعشعات رادیواکتیو بسیار پایین است. بروز این تغییرات ظاهری اتفاقی بسیار نادر است و می‌تواند موجب تغییر شکل ساقه، ریشه، گل و حتی میوه‌ی بیش از ۱۰۰ گونه از آوندداران در سراسر جهان شود. این تغییرات به صورت صاف شدن، پوسته شدن، کج شدن یا مانند آن‌چه در این گل‌ها مشاهده می‌کنیم، از ریخت‌افتادگی بخش‌هایی از گیاهان رخ دهد.

گل‌هایی با اختلالات ظاهری در فوکوشیما

هنوز دلیل اصلی بروز این تغییرات مشخص نیست اما عوامل ژنتیکی، هورمونی، باکتریایی، قارچی، ویروسی و محیطی مورد بررسی قرار گرفته‌اند و نکته‌ی جالب اینجاست که احتمالاً دلیل واحدی برای این تغییرات ظاهری وجود نداشته باشد. یکی از تئوری‌هایی که در این زمینه مطرح می‌شود این است که این تغییر شکل‌ها می‌توانند نتیجه‌ی عدم توازن هورمون‌ها باشند که در اثر اختلالات تصادفی ژنتیکی یا توسط باکتری، قارچ، ویروس‌ها، حشرات یا حتی تشعشعات رادیواکتیو رخ می‌دهد و به این معناست که این اختلال می‌تواند در برخی موارد به نسل‌های بعدی نیز منتقل شود.

گل‌هایی با اختلالات ظاهری در فوکوشیما

این نکته را نیز باید در نظر بگیریم که دچار بودن یک گیاه به اختلالات ظاهری به این معنا نیست که وقتی از بین می‌رود و سال بعد مجدداً می‌روید، باز هم به این اختلال دچار خواهد بود و در بسیاری از موارد گزارش شده که گیاهانی که سال بعد روییده‌اند کاملاً سالم بوده‌اند. اما برای اثبات این که تغییر ظاهر این گیاهان در اثر تشعشعات رادیواکتیو بوده است، می‌بایست آن‌ها را مورد آزمایش قرار دهیم و در غیر این صورت نمی‌توان به طور قطعی نتیجه‌گیری کرد که این تغییرات ظاهری در نتیجه‌ی تشعشعات نیروگاه فوکوشیما رخ داده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج